English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Gytkjær
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjorn
Proff

PostPosted: 15.05.2016 13:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
trøndergutten wrote:
zaphod81 wrote:
Jeg vet ikke om jeg kjøper at en spiss som liksom skal ha avslutninger som sin store forse plutselig skal få høye skuldre og brenne alt. Virkelig gode avsluttere tenker ikke engang, de bare handler på automatikk

Jeg kjøper den. Finnes da mange eksempler på det.

Jeg tror jeg uttrykte meg uklart. Det finnes selvsagt eksempler på at spisser mister selvtilliten, eller lykkes dårligere i ny klubb. Men da ville jeg lurt på om sjanseskapingen var lik - kom Torres og Soldado til like mange og gode sjanser som før, og begynte plutselig å brenne sjansene, eller var det samarbeid med nye lagkamerater som sviktet (eller i tilfellet Torres, manglende rykk etter skade)?

Vi har fått høre at det er avslutteregenskapene til Gytkjær som er hovedgrunnen til å satse på ham. Samtidig overtok han etter Søderlund - og har blitt etterfulgt av Diedhiou og nå Agdestein - med bra scoringssnitt for Haugesund. Han har dog aldri scoret ekstremt mye, og for oss har han vært direkte dårlig foran mål (med litt dårligere tid?).

Jeg står for dette : spesielt dyktige avsluttere setter mange avslutninger på og i mål, uansett. Uteblir målene, skyldes det sjanseskapingen. Gytkjær er ingen ekstrem avslutter, hvis mentale egenskaper, og ikke bare teknisk repertoar, hensyntas.

Ikke glem at Gytkjær var svak i hele fjor så vidt jeg så, jeg så alle kampene til haugesund (som var å finne) for å se hvordan han spilte.
De fleste målene er tap-ins / klabb og babb / Straffer.
Han skapte ikke sjangser selv var den følelsen jeg satt igjen med.

Føler det er viktig for de fleste spillerne at de føler seg komfortable hvor de er og med dem de spiller med, relasjoner er tross alt viktige.

Vi får håpe han løfter seg. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 15.05.2016 14:01    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Ikke glem at Gytkjær var svak i hele fjor så vidt jeg så, jeg så alle kampene til haugesund (som var å finne) for å se hvordan han spilte.

Seriøst? Du så alle kampene til Haugesund?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2016 14:16    Post subject: Reply with quote

Ingenting som slår en god Haugesund-maraton i pinsen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.05.2016 14:20    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 14:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er for dumt at Gytkjær starter denne kampen med mindre Villmannen er skadet. Kåre kan slutte å si at vi har tøff kamp om plassen på laget hvis han uansett hvordan folk spiller prioriterer de samme 11. Gytkjær har vært elendig mens Villmannen ble kåret til banens beste i sist kamp. Sad Tommel'n ned
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 15.05.2016 14:43    Post subject: Reply with quote

Huff, kjenner jeg blir frustrert på Vilhjálmssons vegne. Selv om han utad sier at han gjør det som er best for laget og ikke bruker mye energi på å syte, så må dette gå inn på han. Det at Gytkjær leverer labert i kamp etter kamp, mens han selv griper sjansen de gangene han slipper til er frustrerende. Synes Kåre er unfair her. Er det slik at han MÅ rettferdiggjøre pengene brukt på Gytkjær?
Bjorn
Proff

PostPosted: 15.05.2016 19:02    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bjorn wrote:

Seriøst? Du så alle kampene til Haugesund?

Ja, jeg har mye tid til overs når jeg ikke har noen som passer på meg . Razz
Lenge siden det har vært kvinnfolk i huset, da får man tid til å gjøre som man vil. Cool Cool Crying or Very sad
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 20:34    Post subject: Reply with quote

Nok er nok nå for meg. Hadde faktisk bittelitt tro igjen på Gytkjær før kampen i dag, men nå begynner missene hans rett og slett å bli en trussel mot oss selv. Vi skulle punktert kampen tidlig i dag, men utrolig nok så trengte LSK bare ett jævla mål for å få spenning inn i kampen.

Matti bør være selvskreven på topp heretter, det tror jeg faktisk Bruttern også skjønner nå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.05.2016 20:37    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke bare at han misser og misser, men han bidrar jo ingenting ellers heller. Er ikke et bra oppspillspunkt og setter ikke opp andre. Veldig skuffende.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 20:38    Post subject: Reply with quote

Bra kamp i dag, også som oppspillspunkt. Hadde han satt stupheadingen eller stolpeskuddet hadde det vært 7 på alle børser og optimisme. Gytkjær er over snittet ofte på rett plass til rett tid, så dette blir med normal flyt.

Last edited by attach on 16.05.2016 20:39; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 16.05.2016 20:39    Post subject: Reply with quote

Synes Gyt var bra i dag. Løper mye lurere og er mye oftere på rett sted. Dette blir. Men du verden for noen feilpassninger han presterer.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 20:41    Post subject: Reply with quote

Er villig til å gi han kampene fram til EM-pausen. Altså mot Haugesund der han er godt kjent og spilt mange kamper, og hjemme mot Molde. Det er ikke tvil om at han er en frustrerende spiller. Burde lett hatt tre mål bare i dag, og når han ikke scorer så bidrar han ikke med stor annet heller. Har fortsatt trua, men den slites kraftig.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 16.05.2016 20:41    Post subject: Labert potensiale Reply with quote

Jeg kan ikke skjønne hva de tenkte med da de signerte Grytkjær. De fleste spissene på alle lag i tippeliagen bør stå med 3,5 mål om de får spille på RBK 33% av sesongen.

Han er treg, veik, og dårlig plassert i medspill. Når han bommer på to 100% sjanser og scorer på en ball som trolig allerede er inne (helt greit at han gjorde det) viser i dag tydeligheten av at dette prosjektet ikke har noen fremtid da det er lite potensiale.

Champions League kvalifisering med Grytkjær, er det noen som har trua?

Han har fått sin sjanse.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 16.05.2016 20:43    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Bra kamp i dag, også som oppspillspunkt. Hadde han satt stupheadingen eller stolpeskuddet hadde det vært 7 på alle børser og optimisme. Gytkjær er over snittet ofte på rett plass til rett tid, så dette blir med normal flyt.

På rett plass? Øh. Tror ikke vi så samme kampen. Så mange baller som føk gjennom feltet i dag. Ingen spiss der.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 20:46    Post subject: Reply with quote

Hæ? Bakre stolpe fra Jensen før målet, målet fra Midtsjø, stupheadingen, stangskuddet. Fire "mål" bare der. Så var det flere gode bevegelser.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 16.05.2016 20:58    Post subject: Reply with quote

Han var ikke alltid på feil plass nei. Men hans bevegelser er ikke opplagte å forstå for medspillerne. I hvertfall ikke bra nok for e-spill.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 21:12    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hæ? Bakre stolpe fra Jensen før målet, målet fra Midtsjø, stupheadingen, stangskuddet. Fire "mål" bare der. Så var det flere gode bevegelser.

Tre av disse er bakre stolpe bevegelser som virker som er den eneste bevegelsen han kan. Har hatt trua, men nå er jeg sikker på at Thoresen er på jakt etter spiss. Gytkjær virker så tung, treg og uten gnist at tap-ins er eneste mulighet for han å putte. Og i dag scoret han ikke på de en gang. Første målet var allerede inne og bør gis til Midsjø.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

"Eneste bevegelsen han kan" blir et håpløst utsagn all den tid det var den riktige bevegelsen. Jeg er glad vi har en trener med fornuft.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

I dag var han bra, med unntak av missene. Snart løsner det. Er hvertfall der det skjer nå Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 21:20    Post subject: Reply with quote

Mulig det aldri løsner, men han har noe ved seg som verken Vilhjalmsson eller til dels Søder har vist, så det er håp, ja. Smile
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 21:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er også glad at Kåre har fornuft. Gytkjær er kjøpt inn for en solid pris og vi har lite å tjene på å plassere han på tribunen. I mangel av alternativer får han og Matti bytte på spissplassen, så får vi se hva som skjer i juli.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 16.05.2016 21:26    Post subject: Reply with quote

Selvsagt han han ingenting på tribuenen å gjøre. Men nå Villhjalmson setter to gode avslutninger mot Start og Grytkjær bommer på to så opplagte i dag kan han i det minste ta vekk klippekortet. Til og med mot Nardo synes jeg han var svak. Utfordringen kan bli at Midtsjø kanskje er i ferd med så utfordre Helland på høyre ving og at Villhjalmson trengs som defensiv mitdtbane. Både Mike og Konradsen er best offensivt og Stamnestrø virker ikke like stødig defensivt.
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 16.05.2016 21:37    Post subject: Reply with quote

Det at Ingebrigtsen gir spillere tillitt har vist seg å fungere godt både med Helland, Selnæs og De Lanlay. Fyren vet hva han driver med.
Gytskjær har ikke engang spilt ti tippeligakamper fra start og forbedringene når det kommer til plassering og bevegelser har vært tydelige. Senest for noen måneder siden var det den samme regla med Konradsen, men også det har vist seg å fungere godt.

Hvilken useriøs klubb hadde forøvrig Rosenborg fremstått som om man, som flere her inne tar til orde for, selger toppscoreren sin kun etter et halvår i klubben fordi han er for dårlig, uten at han i det hele tatt har fått en reell sjanse over tid.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 21:41    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Mulig det aldri løsner, men han har noe ved seg som verken Vilhjalmsson eller til dels Søder har vist, så det er håp, ja. Smile

Lurer på om vi har sett de samme kampene. For det første er han 2/3 av gangene ballen blir slått inn ikke i nærheten. Han har også blåst en million sjanser og står med 3 mål etter 11 kamper der RBK stort sett har dominert.

Glad noen fortsatt ser potensiale her - på meg virker det som tidenes eksempel på å hive penger ut vinduet. Jeg er ikke bare sarkastisk, jeg er faktisk glad du mener dette kan bli bra - ingen ting hadde gledet meg mer enn om vi har en ny Ivers, Brattbakk, Carew, Rush, Johnsen eller Prica her.

Akkurat nå håper jeg han snubler seg til 10 mål og blir solgt til Frankrike, men også det er vel ønsketenkning...
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 21:49    Post subject: Reply with quote

Grytkjær var mer inn i spillet nå,bra flikker og flink og posisjonere seg.Hvorfor han sliter mer og score i RBK ennj i haugesund skjønner jeg ikke noe av Razz

Men jeg er overbevist at det blir en ketchup effekt om en stund.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 49, 50, 51  Next
Page 24 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb