English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
86%
 86%  [ 112 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Alex Gersbach
3%
 3%  [ 4 ]
Mike Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 1 ]
Anders Konradsen
3%
 3%  [ 4 ]
Fredrik Midtsjø
4%
 4%  [ 6 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 130

Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 12.05.2016 15:48    Post subject: Reply with quote

16.mai bør være forbeholdt de som klarer å lage folkefest, som evner å gi TV-selskapene eksponering og sponsorer visningstid, og positive overskrifter i avisene. Det er dette ligaen lever av. VIF og Viking bør ikke nødvendigvis ha kamp denne dagen, selv om de har et større publikumspotensiale enn for eksempel Sogndal. Men RBK, Brann, SIF, og andre topplag som sannsynligvis fyller stadion bør ha kamper på 16.mai - for ligaens skyld.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran

PostPosted: 13.05.2016 12:27    Post subject: Reply with quote

Ønsker følgende lagoppstilling:

(antar at Reginiussen hviles)

Hansen
Svensson - Eyjolfsson - Bjørdal - Gershbach
Konradsen
Jensen Midtsjø
Helland De Lanlay
Vilhjalmsson

Skulle gjerne gitt en mulighet til Stamnestrø, men nå som Jensen er tilbake så tenker jeg heller å holde Stamnestrø som førstevalg ved indreløperbytte. Og om vi stanger er det selvfølgelig at vi gjør som mot Start og hiver innpå Gytkjær på topp sammen med Vilhjalmson.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 13.05.2016 12:51    Post subject: Reply with quote

Med Fredag på topp for LSK, ville jeg heller sett Skjelvik som stopper enn Bjørdal. Greit med hurtighet i bakre rekker når vi møter en småhurtig spiss.
Ellers: synes ikke Fredrik har vært så god i det siste. Utenom målene mot STB, har han ikke vært så god. På tide å prøve noen andre? Stamne har tidvis imponert.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2016 13:36    Post subject: Reply with quote

Virker ikke helt bra for Reginiussen:

- Det skjedde i den løpsduellen jeg hadde før. Jeg prøvde å spille litt til, for å se hva det kunne være for noe. Men da ble det verre. Så det er vel ikke usannsynlig at det kan være en liten strekk, innrømmer midtstopperen.

Les mer: - Det kan være en liten strekk

[Helland] har fortsatt tilgode å starte en 16. mai-kamp på Lerkendal. I 2014 fikk han spille de siste 20 minuttene som innbytter, i fjor var han skadet – og nå henger fotballens høytidsdag nok en gang i en tynn tråd for fjorårets beste spiller på VG-børsen.

– Det ser ikke ut som at de kampene er ment for meg. Men nå skal jeg ikke spille før jeg er klar. Når jeg skyter i fart kjenner jeg det i den venstre lysken, sier Helland, som tidligere har hatt problemer med den høyre lysken.

Les mer: Fortvilet Helland: – Det irriterer vettet av meg

Kjello wrote:
Men ikke alt var fryd og gammen. For å sitere Aftenposten fra 12. mai 1987.
Quote:
Ifjor ble to tilskuere stukket ned med kniv mens de så kampen fra hovedtribunen, foruten at politiet arresterte et tyvetalls berusede personer. I tillegg beslagla politiet 36 kasser øl og over 100 flasker brennevin. Dessuten måtte en rekke personer til legevakten for behandling av lettere skader.

Dette altså om 16. mai-kampen på Lerkendal. Fikk visst en siste sjanse av NFF det året.

Seriefinalen mot Lillestrøm i 1985 trakk enorme horder til Lerkendal. Spørsmålet er om det ikke var minst like mange innenfor stadiongjerdene mot Bryne 16. mai samme år.

Les mer: Den egentlige rekorden?

Eru wrote:
2017, hvor vi sikkert får hjemmekamp 19.mai, er en fin anledning til å begynne denne endringen.

Tull! Neste år skal vi ha hjemmekamp både 16. og 19. mai - sistnevnte mot Odd. Vi greier å fylle stadion begge dagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kenmel
Junior

PostPosted: 13.05.2016 14:56    Post subject: Reply with quote

Har to biletter på EA feltet som jeg vil selge.
selges til ordinær pris 420,- pr stk
BalleK
Veteran

PostPosted: 14.05.2016 07:59    Post subject: Reply with quote

Med Reginiussen ute så håper jeg det er plass til Gjersbakk fra start. Skjelvik gjorde det mye bedre som midtstopper mot Start synes jeg enn som back, så han kan overta den ledige midtstopperplassen. Det betyr i så fall fortsettelse av den forsvarsfireren som avsluttet mot Start.

Det er vanskeligere at Helland er ute. Rashani har vært veldig svak etter treningskampen mot Byåsen i vinter. Jeg likte ikke at han startet mot Start, og nå bør han etter min mening starte på benken. Den beste Helland-erstatteren vi har hatt i år er Midtsjø - etter min mening. I kampen mot Godset var han veldig god på kanten og det var bare tilfeldigheter at han ikke scoret noen mål. I så fall håper jeg Stasmnestrø starter på midten sammen med Konradsen og Jensen. Synes han var frisk da han fikk sjansen mot Start.

Men det spørs om ikke Ingebrigtsen vil beholde "gull-rekka" på midtbanen, men Jensen-Konradsen-Midtsjø, og i så fall blir det nok Gudi på høyrekanten og Stamnestrø på benken.

Håper Villmannson får starte på topp denne gangen. Yanni er bankers på venstre.

Håper noen "spioner" kan gi oss utenbys folk litt inside information fra treningene slik at vi får noen hint om start-11-en.
Jolern
Proff

PostPosted: 14.05.2016 08:54    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke Riski som ving? Synes aldri han har vært så dårlig som folk skal ha det til.
4 målgivende og 1 mål mot Byåsen bør da gjøre han fortjent til å prøve seg i tippeligakamp fra start.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 14.05.2016 08:55    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Med Reginiussen ute så håper jeg det er plass til Gjersbakk fra start. Skjelvik gjorde det mye bedre som midtstopper mot Start synes jeg enn som back, så han kan overta den ledige midtstopperplassen. Det betyr i så fall fortsettelse av den forsvarsfireren som avsluttet mot Start.

Det er vanskeligere at Helland er ute. Rashani har vært veldig svak etter treningskampen mot Byåsen i vinter. Jeg likte ikke at han startet mot Start, og nå bør han etter min mening starte på benken. Den beste Helland-erstatteren vi har hatt i år er Midtsjø - etter min mening. I kampen mot Godset var han veldig god på kanten og det var bare tilfeldigheter at han ikke scoret noen mål. I så fall håper jeg Stasmnestrø starter på midten sammen med Konradsen og Jensen. Synes han var frisk da han fikk sjansen mot Start.

Men det spørs om ikke Ingebrigtsen vil beholde "gull-rekka" på midtbanen, men Jensen-Konradsen-Midtsjø, og i så fall blir det nok Gudi på høyrekanten og Stamnestrø på benken.

Håper Villmannson får starte på topp denne gangen. Yanni er bankers på venstre.

Håper noen "spioner" kan gi oss utenbys folk litt inside information fra treningene slik at vi får noen hint om start-11-en.

Enig.

Dette laget bør starte mote LSK:

Hansen
Svensson - Holmar - Skjelvik - Gjærsbakk
Jensen - Konradsen - Stamme
DeLanley - Villmann - Midtsjø

Delanley så vi kom mere til rette da han ble flyttet over på høyre mot Start.
Midtsjø er best når han får komme innover i banen og Gjærsbakk får rom bak.
Skjelvik har den ekstremfarten man må ha i forsvaret. Spesielt mot Friday.

Men det kan fort skje at Gyt starter, men Villmann sentralt og konradsen - Jensen på indreløpere.
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 15.05.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Syns RBK ska be folk ha på sæ hvitt igjen sånn som ifjor. Alt ser så my bedre ut da. Husker dere når det ble meldt ifra ifjor? kanskje d kmr imorra..
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 15.05.2016 17:30    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Syns RBK ska be folk ha på sæ hvitt igjen sånn som ifjor. Alt ser så my bedre ut da. Husker dere når det ble meldt ifra ifjor? kanskje d kmr imorra..

Det er mye enklere å gjøre det en dag der det er meldt varmt vær. Det var det i fjor. Hvor mange har hvitt yttertøy?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 17:57    Post subject: Reply with quote

Den hvit-greia kan vente til sommeren ja. Gjerne på en kamp med mye tilskuere.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MkBerg
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 18:27    Post subject: Reply with quote

En evt. Aksjon Hvit Overdel må bli mot Molde 28. mai da neste "storkamp" ikke er før i oktober når vi tar imot Vålerengen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 18:57    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Dette laget bør starte mote LSK:

Hansen
Svensson - Holmar - Skjelvik - Gjærsbakk
Jensen - Konradsen - Stamme
DeLanley - Villmann - Midtsjø

Jeg også håper på den lagoppstillinga. Formspillere bør prioriteres derfor må Villmann og Stamne starte. Gersbach tror jeg også er "in shape" og vil være et pluss i startoppstillinga.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 15.05.2016 19:13    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
En evt. Aksjon Hvit Overdel må bli mot Molde 28. mai da neste "storkamp" ikke er før i oktober når vi tar imot Vålerengen.

Jepp, får håpe på bra vær.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

Dorsin har vært med på en og annen smell dagen før dagen. Han var med da Viking vant 2-0 i 2005, og fikk også med seg begge 0-1-smellene mot henholdsvis Haugesund og Hønefoss i 2011 og 2012.

- Den kampen betyr noe ekstra. Det er som himmel eller helvete å gå i tog dagen etter. Rosenborg betyr mye for folk i byen, og når man ikke vinner kamper man skal vinne har man litt den skamfølelsen, sier svensken.

16.mai-kampen på Lerkendal er blant dem med aller størst forventninger knyttet til seg.

- Det er stappfullt på Lerkendal, og det er ingenting de andre lagene har mer lyst til enn å ødelegge 17. mai for oss. Det kan handle om det, i tillegg til at vi ikke har vært så gode til å føre kamper alltid. Det er vi heldigvis nå, sier Pål André Helland.

Les mer: RBK svikter oftere på den store festdagen

Rosenborg er en vrien motstander for alle i norsk fotball. Men LSK sliter mest av alle. Én seier på de 33 siste besøkene i Trondheim er fasit før 16. mai-møtet med serielederen.

En gjennomgang RB-sporten har gjort viser at bare Sogndal har vunnet færre kamper på Lerkendal siden 1983 enn LSK.

Men sogndølene har i den perioden bare hatt 16 forsøk på Lerkendal.

LSK har som eneste klubb spilt 33 seriekamper mot Rosenborg etter at de vant 2–0 i 1982.

(...)

– Det har alltid vært tøff rivalisering mellom klubbene, og det er aldri noe vanskelig å tenne spillerne til LSK-kampene. I andre kamper må det kanskje mobiliseres litt ekstra for å få spillerne til å yte maks. Slik er det aldri mot LSK, sier Ingebrigtsen.

Les mer: Landets største RBK-kompleks

- Lillestrøm er bedre nå enn hva de har vært på ganske lang tid. Kollektivt er de bedre, og så har de enkeltspillere som er bedre, advarer Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

- De har flere ferdigheter i laget enn det det har vært tidligere. Før har det stort sett vært mye dødballer. Nå har de noen typer som har litt å komme med.

Les mer: - Her er det vi som avgjør hvor poengene havner

Etter spill på liten bane trente Gytkjær cornere og innlegg sammen med Gersbach, Jonas Svensson, Anders Konradsen og Gudmundur Thorarinsson, mens Vilhjalmsson drev skuddtrening sammen med reservene.

(...)

Øvelsene kan tyde på at Thorarinsson spiller venstre indreløper, mens Fredrik Midtsjø blir vingvikar.

(...)

Antatt Rosenborg-lag:
André Hansen

Jonas Svensson - Holmar Eyjolfsson - Jørgen Skjelvik - Alex Gersbach

Mike Jensen - Anders Konradsen - Gudmundur Thorarinsson

Fredrik Midtsjø - Christian Gytkjær - Yann-Erik de Lanlay

Reserver: Pavel Londak, Johan Lædre Bjørdal, Mikael Dorsin, Magnus Stamnestrø, Elba Rashani, Matthias Vilhjalmsson og Riku Riski

Les mer: Tre forandringer mot Lillestrøm

I ettertid lurer jeg på om også Midtsjø var med på (deler av) innleggsøvelsene; jeg var litt opptatt med å intervjue Ingebrigtsen.

Gjenstår å se om jeg får rett. Har ikke vært helt enkelt å spå laget de siste rundene. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:26    Post subject: Reply with quote

Skjoenner ikke helt poenget med aa vrake Villmann naa som han scoret to sist, spesielt siden Gytkjaer har vaert saapass svak.
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Det blir litt uforståelig, men samtidig var Vilhjalmsson rett og slett elendig utenom målene. Uansett merkelig.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Gyt har greid seg ok på Lerkendal, men slitt borte. Han scorer ofte mål på Lerkendal.

Anyways, Jeg gleder meg som en liten unge på julaften til matchen i morgen!
Det blir rett og slett fantastisk å se et fullsatt Lerkendal igjen, og jeg gleder meg voldsomt til å se Alex slippe seg løs på venstre back!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MkBerg
Veteran

PostPosted: 15.05.2016 23:32    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Jeg synes Gyt har greid seg ok på Lerkendal, men slitt borte. Han scorer ofte mål på Lerkendal.

Enig at han har vært ok på Lerkendal, men han bør minst bidra med ett målpoeng pr. kamp uavhengig om det er hjemme eller borte.

Hjemme har han 2 mål og 1 assist på 3 kamper (ut etter 20 min i 4. kamp), hvilket er akseptabelt.

Borte derimot har han 3 kamper og 2 innhopp har produsert 0 målpoeng.
Det holder ikke i CL-kvalik.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 03:01    Post subject: Reply with quote

Dommer: Tore Hansen, Feda IL

Innbyrdes oppgjør

• Lagene har møtt hverandre 80 ganger i øverste divisjon siden 1963. Rosenborg har vunnet 39 ganger, Lillestrøm 19, mens 22 har endt uavgjort.

• Hjemme pÃ¥ Lerkendal har RBK 23 seirer pÃ¥ 40 møter. 13 kamper har endt uavgjort, mens LSK kun har fire seirer, den siste med 2-1 i august 2005

• Lillestrøm har ikke vunnet noen av sine 14 siste TL-kamper mot Rosenborg, siden 4-2 hjemme i oktober 2008.

• Lagene har møtt hverandre én gang tidligere pÃ¥ 16. mai, i Trondheim i 2008, RBK vant 4-0 etter mÃ¥l av Marek Sapara, Per Ciljan Skjelbred, Steffen Iversen og Yossouf Kone. Ingen av dagens RBK eller LSK-spillere spilte kampen i 2008.

• Tilsvarende oppgjør i fjor endte 3-0 den 9. mai. Alexander Søderlund (13’ og 20’) og PÃ¥l Andre Helland (34’) scoret for RBK.

Rosenborg

• Med 25 poeng og 8-1-1 pÃ¥ sine 10 første kamper i 2016 sÃ¥ har RBK nøyaktig samme poengfangst etter 10 kamper som forrige sesong. OgsÃ¥ Molde i 2014 sto med 25 poeng etter 10 kamper.

• RBK har spilt alle sine 36 seriekamper pÃ¥ 16. mai pÃ¥ hjemmebane. Laget har kun vunnet 5 av sine siste 12 siste kamper pÃ¥ 16. mai. Tre av de fem siste pÃ¥ 16. mai er tapt, mens det i fjor ble 5-1 mot SF.

• Rosenborg har ikke tapt pÃ¥ sine 30 (26-4-0) siste hjemmekamper i Tippeligaen, siden 1-3 mot Stabæk den 16. mai 2014. Dette er historiens nest lengste rekke for trønderne, kun foran nÃ¥ er klubbrekorden pÃ¥ 44 strake hjemmekamper uten tap i TL fra oktober 1994 til mai 1998.

• Rosenborg har scoret i sine 31 siste hjemmekamper i TL. Dette er klubbens tredje lengste rekke med scoring hjemme i serien. Best er 38 kamper fra mai 1997 til april 2000, deretter 37 kamper fra 1993-1996.

• RBK er det eneste laget i TL som ikke har avgitt poeng pÃ¥ hjemmebane i Ã¥r.

• Rosenborg har ikke tapt pÃ¥ sine ni siste TL-kamper siden 0-1 mot Odd i serieÃ¥pningen 12. mars.

• Christian Gytkjær har scoret fem mÃ¥l pÃ¥ seks TL-kamper mot LSK. Gytkjær kun med flere mÃ¥l mot Start (6) og Brann (7).

• RBK har scoret kun to mÃ¥l i kampens første halvtime denne sesongen. Bare Start og Tromsø med ett mÃ¥l har færre i dette tidsrommet. 14 av RBKs 19 mÃ¥l har kommet etter pause.

• Jonas Svensson fikk sin TL-debut da lagene spilte 4-4 pÃ¥ Lerkendal i april 2011.

• Yann-Erik De Lanlay kan spille sin kamp nummer 150 i Tippeligaen.

• André Hansen spilte 3 TL-kamper for Lillestrøm 2009-2010.

• Jonas Svensson og Anders Konradsen har to gule kort og mÃ¥ stÃ¥ over neste kamp ved ny advarsel.

Lillestrøm

• Lillestrøm er det eneste laget i TL som har scoret i alle 10 kampene i Ã¥r.

• LSK har scoret ni mÃ¥l pÃ¥ bortebane i Ã¥r, flest av lagene i TL.

• LSK har scoret 699 mÃ¥l pÃ¥ bortebane i øverste divisjon siden 1963. Kun RBK (1017), Viking (759) og Brann (725) har tidligere passert 700 bortemÃ¥l i divisjonen.

• Lillestrøm har scoret 11 av sine 18 mÃ¥l i Ã¥r i første omgang.

• Fred Friday har scoret i LSKs fire siste bortekamper i TL.

• HÃ¥kon Skogseid har levert mÃ¥lgivende pasning i LSKs tre siste bortekamper i TL.

• Ole Martin Rindarøy fyller 21 Ã¥r pÃ¥ kampdagen, 16. mai.

• Malaury Martin har to gule kort og mÃ¥ stÃ¥ over neste kamp ved ny advarsel.

Lagene sett opp mot tabellen etter at runde 10 i TL er ferdigspilt:

Klikk på tabellen(e) for større bilder
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 03:08    Post subject: Reply with quote

Hvor mange seter er det på Lerkendal i følge STAut, OP?
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 16.05.2016 03:27    Post subject: Reply with quote

Enda et Staut-spørsmål:

Har vi drevet og regnet for mange billetter solgt i år, slik at vi i realiteten må forvente noen hundre færre enn Staut sier? Eller er bug'en fjernet?

- ser jo visselig ut til at vi klarer å presse oss over 21.000 nå - og det er jo nesten litt overraskende. Utsolg har de siste årene ofte betydd 20.600...
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 08:32    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r var det sist vi tapte en 16. mai-kamp?
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 08:39    Post subject: Reply with quote

2012, mot Hønefoss
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 09:02    Post subject: Reply with quote

Attaboy: I følge det jeg har tilgang på av info er reell kapasitet på Lerkendal i år 21347.

Bruttern: De siste kampene har vi bommet med et ensifret antall, men i fjor var vi stadig litt lenger unna når vi rundet 20k - sannsynligvis fordi VIP-seter og lignende ikke synes hos BillettService. Spent på hva som dukker opp i kveld..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next
Page 5 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb