| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
80% |
[ 145 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
1% |
[ 3 ] |
| Alex Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
7% |
[ 14 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Gudmundur Thorarinsson |
|
1% |
[ 3 ] |
| Pål André Helland |
|
7% |
[ 14 ] |
| Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 180 |
|
| Author |
Message |
Pokie Veteran

|
Posted: 24.04.2016 22:12 Post subject: |
|
|
Hansen - 6. Solid som alltid.
Svensson - 8. Vår beste spiller. Farlig hver gang han går framover. Og det er egentlig utrolig at vår høyreback er den som er oppe og presser Vikings forsvarere etter å ha løpt som en gal i 82 minutter. Sier litt om hvor offensive vi er i spillestilen, men kanskje enda mer om Jonas Svensson. Gratulerer med din 201. kamp!
Reginiussen - 6. Spiller som vanlig solid, men setter unødvendig Konradsen inn i problemer. Forsvarsmessig svært solid.
Holmar - 7. Meget bra match! Flott mål, svært solid stopperspill ellers.
Gersbach - 6. Imponerer med gode dribleferdigheter, kan bli en riktig så bra tilvekst. Greide seg fint i forsvar, til tross for at Viking spiller mye via sin høyre side. Meget lovende.
Mike Jensen - 7. Kanonscoring, ellers solid.
Konradsen - 7. Har sett folk gi han 4, og det er noe hersens bullshit! Han hadde vel en dårlig involvering hvor han ble satt opp i en vanskelig situasjon. Bortsett fra dette var han nok en gang bunnsolid. Han er overalt, stopper kontringer, leser spillet og driver fint med ball. Er også blitt langt roligere og tryggere i eget spill. Meget godt å se.
Thorarinsson - 5. Han har en meget bra scoring, hvor han viser veldig bra ro i spillet sitt. I tillegg har han en god del fine tekniske detaljer. Problemet derimot, er at det rett og slett gikk altfor tregt altfor ofte. Han er for treg til å løpe inn bak forsvaret, for treg i kontringsfasen og er i tillegg for treg til å utgjøre en trussel i pressledd. Der hvor han kan ta med seg ballen i lengderetning i mottak, stopper han heller litt opp, og i tillegg orienterer han seg ikke godt nok i forkant av situasjoner hvor det er mulig å vende opp i lengderetning. Legg til et par dårlige langpasninger og du har en høyst middelmådig kamp fra islendingen, til tross for mål. Minner meg faktisk veldig om en litt tregere versjon av Henderson. Tror Viking hadde blitt gruset enda mer med Midtsjø på banen.
Dølle - 6. Ikke så mye involvert som tidligere, skyldes blant annet at han blir satt opp 1 mot 2 litt for ofte, og at han ikke har nok støtte av Gersbach og Thorarinson. Klarer likevel å utrette bemerkelsesverdig mye. Burde hatt målgivende, og nok en gang nær scoring. Mange gode innlegg og er generelt flink til å utfordre.
Gytkjær - 5. Har et godt blikk for spillet, og er nær ved å få en fantastisk "assist" med hæla. Likevel blir det for mye nesten. Kommer ikke til nok sjanser, og bør plassere seg bedre. Er ikke mer enn brukbar med mann i rygg, og er bare sånn passe god i pressjobben. Vurderte en 4er her, men synes ikke han gjorde seg bort så altfor mye.
Helland - 7. I dag gjør han ikke så altfor mye galt, den godeste Helland. Mye godt spill med resten av høyresiden, og to flotte assist.
Ellers syns jeg samtlige av innbytterne var solide når de kom inn, og det er jo godt å vite, i og med at vi fortsatt hadde Midtsjø og Vilhjalmsson på benken. Digg! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 24.04.2016 22:17 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Fantastisk å se spesielt høyresiden i dag! Vi produserer en god del og er såpass effektive at det blir fire gåller ut av det.
Bør Børson jr:
Hansen 6 (lite å gjøre)
Jonas 8
Holmar 7
Tore 6
Gersbach 6
Fisse-Mike 7
Konrad 6
Gudi 6
Helland 6
Gytkjær 5
De Lanley 6 |
Gir man De Lanley 6 så fortjener vel Helland 7?
To assist og flere gode innlegg  |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 24.04.2016 22:25 Post subject: |
|
|
Flere som synes det var merkelig at Bjørdal ikke fikk noen minutter i dag? _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.04.2016 22:25 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | JanneB wrote: | | Har fortsatt stor tro på Grytkjær. Han har masse kvalitet. Det tok Søder over et år før han ble den maskinen han tilslutt ble, det samme skjer med Christian. Garantert. |
 |
10hi |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 24.04.2016 22:26 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | pingvin wrote: | | avtrekkeren wrote: | Konradsen: 4 (-1 for grusom feilpasning i 1.)
| Den var like mye Reg sin feil. Skal ikke spille opp på Konradsen der. At han ikke fortjener mer enn 5 ellers, er en merkelig vurdering spør du meg. |
Den var ikke like mye Reginiussen sin feil. Den var nesten bare hans feil.
Syns Konradsen viser masse positivt i dag. Et par feilpasninger til tross. Utrolig god på små flater og tar godt unna defensivt. |
Jeg følte Konradsen slurvet for mye, og hadde veldig mange dårlige mottak (litt som Søder - hardere mottak en skudd), som han (aka vi) lett kunne ha blitt straffet for mot mer aggressiv motstand. Tidvis litt JGSolli-vibber. Ellers en grei kamp. Dermed en femmer, men valgte å vippe den nedover grunnet den pasningen som burde ha ført til mål i mot.
Å spille på markert spiller er noe Rosenborg må beherske. Særlig må den sentrale i trioen på midten kunne tåle å ha en mann i rygg.
Men ja, det var ikke noe kompisball fra Reginiussen heller, det skal være sagt.
Last edited by avtrekkeren on 24.04.2016 22:26; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 24.04.2016 22:35 Post subject: |
|
|
Nei. Musikken lager en selv, på Øvre Øst. Wifi får en bruke andre steder, og (u)sosiale medier er sjit på kamp. Ønsker en virkelig å lese avisa (på mobilen) får en heller bruke papiravis. Bedre til konfetti er det også.
En del ting Viking tydeligvis ikke har skjønt, og forklarer vel også de litt lave tilskuertallene der i byen. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 24.04.2016 23:03 Post subject: |
|
|
Får ikke sove i natt, nå.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.04.2016 23:17 Post subject: |
|
|
Stavangerfolk har vel sine problemer utfordringer.
Skulle bestille øl i en pub der for noen år siden.
Meg: - En øll (Uttalt med kort ø og trykk på l).
Stavangerdamen bak disken: - Ka du seie? (Og setter opp et uttrykk som faktisk fikk meg til å lure på om det kunne være ganske tomt der inne bak sminken.)
Meg: - EN ØLL. (Gjentar rolig, klart og t-y-d-e-l-i-g både i uttale og med leppebevegelse.)
Damen: - Ka for noge? (Eller noe sånt.)
(Og nå begynte jeg å lure på om det faktisk var aldeles vakum. Her sto jeg altså i en pub, jeg hadde et tomt ølglass foran meg og sto på det jeg trodde var en temmelig strategisk smart plassering ved ølkrana med tanke på rask servering. Plasseringen ga meg så en idé til hvordan jeg kunne fortsette denne dialogen, dog med tanke på å avslutte den snarest mulig, da jeg jo var tørst.)
Meg (peker på ølkrana, mens desperasjonen trolig begynte å lyse i det jeg med tørr strupe hikster frem): - En øll. (Og peker med en gjentagende løfte- og senkebevegelse med høyre hånds pekefinger på ølkrana som var omtrent 15-20 centimeter fra panna mi, men allikevel virket det så fjernt akkurat nå å få lesket sin tørre strupe med det gyldne fludium.)
Plutselig var det som om stavangerdamen bak disken faktisk skjønte at jeg ville ha en øl.
Damen, smilende med et "nå har jeg skjønt det"-uttrykk i hele ansiktet:
- Aah, ein øøl. (Med lang ø og kort l.)
Meg (smilende og muligens febrilsk nikkende): - Jaa
Og så kommer de hit og "klager"/sutrer/spøker.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.04.2016 23:24 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Jonas 8
Holmar 7
Tore 6
Gersbach 6
Mike 8 (BB)
Konrad 7
Gudi 5
Helland 7
Gytkjær 5
De Lanley 6 |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 24.04.2016 23:27 Post subject: |
|
|
Som Helland sier, det er da 4G på Lerkendal. Er det virkelig nødvendig med wifi da? Selv sjekker jeg twitter og andre fotballresultater i pausen, men trenger ikke wifi for det.
Viking har jo ikke tilskuere på stadion, til tross for landets beste wifi, bedre mat og bedre musikk. Rart, det der. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 24.04.2016 23:30 Post subject: |
|
|
Hahahah Gisp! Arrester meg om jeg tar feil men var det ikke du som også hadde en litt spesiell opplevelse med et kvinnemenneske i en bank? Noe med en avdøds bankkonto og manglende fleksibilitet hos banken. I såfall kan det være noe ved deg som fører deg opp i slike kommunikasjonsproblemer;) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Silkesvarten Proff

|
Posted: 24.04.2016 23:39 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Jonas 8 (BB)
Holmar 7
Tore 6
Gersbach 6
Fisse-Mike 7
Konrad 6
Gudi 6
Helland 7
Gytkjær 5
De Lanley 6 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.04.2016 23:41 Post subject: |
|
|
Det er nok meg. [Edit: Veldig blonde] kvinner forstår meg ikke  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 24.04.2016 23:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 24.04.2016 23:41 Post subject: |
|
|
Hansen 6 Holder nullen og setterigang utmerket.
Svensson 9 BB Bare å gi seg over, men det gjør ikke Jonas!
Reginiussen 6 Driver forbi ledd noen ganger.
Eyolfsson 7 Endelig scoring.
Gersbach 7 Uten tvil vår nye venstreback
Jensen 8 En av Mikes aller beste kamper
Konradsen 6 Bra
Thorarinsson 6 Winsnes light!
Helland 7 Gode dødballer og jobber godt i tillegg til 2 assist
Gytkjær 5 Ser ikke ut som vår nye goalgetter enda
Lanlay 6 Ofte i undertall, men løser det meste bra. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.04.2016 23:49 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Indreløper wrote: | | Largactyl wrote: | | Trondheim wrote: | Hansen: 6
Svensson: 9
Reginiussen: 6
Eyolfsson: 7
Gersbach: 8
Jensen: 8
Konradsen: 7
Thorarinsson: 8
Helland: 6
Gytkjær: 2
De Lanley: 8 |
Useriøst. |
Hva er så useriøst med det der? Det eneste hyperradikale på den børsen er jo 2 til Gytkjær, og det er det nok flere som hadde vært tilbøyelig til å gi om han ikke hadde fått et gratis mål av Svensson. |
Han går på løp etter løp, jager keeper gang på gang og prøver så godt han kan til å møte når lang ball blir spilt opp mot ham - og at han sjelden blir brukt er slett ikke hans feil. Derfor useriøst å gi ham en 2'er. |
Enig med indreløper her, synes ikke 2 er useriøst. Det å gå på løp etter løp, jage keeper og prøve så godt man kan er noe de fleste hadde klart _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.04.2016 23:53 Post subject: |
|
|
Merkelig at alle som har skrevet børs har gitt ham 3 karakterer høyere, da.  |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.04.2016 00:10 Post subject: |
|
|
Kanonkamp!
Tar også med et par andre hyggelige resultater i kveld og legger meg på oppturen. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 25.04.2016 00:37 Post subject: |
|
|
| Nok en meget godt gjennomført kamp. Kan ikke befri meg fra å tenke på hvordan dette laget ville sett ut med en klassespiss på topp. Gytkjær skal få for arbeidsinnsatsen men det er stort sett det. Ser alltid ut som han er på etterskudd. Etter det jeg har sett av han så langt i RBK-trøye så passer han dårlig inn i spillestilen. Vilhjalmsson har mer av det vi trenger selv om også han er på hyllen under der vi burde sikte. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.04.2016 01:15 Post subject: |
|
|
Om det var speidere på kampen i dag tikker det garantert inn bud på Jonas.
Herre jemini hvilken spiller!!!! Må da uten tvil være den beste backen i verden med norsk pass?? jada Omar er hurtigere, men Jonas løper jo og jobber noe helt vilt. pluss han leverer målgivende på løpende bånd.
Så kan man spørre seg,
Er Darmian noe bedre?
Er Clyne bedre?
Er Walker bedre?
Er ivanovic bedre?
For å nevne noen.
jeg skal ikke svare men la det ligge...
Tror fort Vi kan slå overgangsrekorden til Carew om vi får riktige kort å spille med om salg en vakker dag skulle være aktuelt... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 25.04.2016 06:24 Post subject: |
|
|
Såså, ro ned. Vi får IKKE over 75
mill for Jonas. |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 25.04.2016 08:58 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal selge Svensson for store penger må han spille midtbane igjen. Han har for lite tempo til å spille back på høyt internasjonalt nivå.
Jeg stemmer for å hente en ny høyreback I sommer, og sende Jonas opp på midten når vi selger Mike og/eller Midtsj. Jonas kommer til å gjøre en like knall jobb der som på backen. Han jobber knallhardt defensivt, takler bra, løper og plasserer seg smart både offensivt og defensivt. Dessuten har han evne til å passere ledd med ball når han kommer I fart - akkurat slik som Roar Strand. Gi han et år på midten, til å utvikle løp og skudd, og han vil være en målmaskin som indreløper. Da kan vi selge han for virkelig store penger.
Meget bra kamp I går, forresten - for å være litt on topic også Synes snart Konradsen-rollen kler laget bedre enn Selnæs-rollen |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 25.04.2016 10:01 Post subject: |
|
|
Hansen 7
Svensson 8
Tore 6
Holmar 6
Gersbach 6
Konradsen 6
Jensen 7
Gudi 6
Helland 6
Gytkjær 5
Dølland 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.04.2016 10:28 Post subject: |
|
|
| pfff wrote: |
Jeg stemmer for å hente en ny høyreback I sommer, og sende Jonas opp på midten når vi selger Mike og/eller Midtsj. |
Den erstatteren skal være jævlig god - mildt sagt - i så fall. Svensson har tatt enorme steg på relativt kort fartstid, er allerede som 23-åring blitt den kanskje beste og jevneste backen vi har hatt siden glansdagene, og han er en av ligaens desidert beste spillere per nå. Jeg synes det høres pussig ut å da skulle flytte ham opp til det leddet vi har best kvantitativ og kvalitativ dekning i tillegg til et par lovende talenter. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 25.04.2016 10:46 Post subject: |
|
|
| Svensson som indreløper igjen ja... glad vi ikke har Høgmo som hovedtrener lengre... |
|
| Back to top |
|
 |
|