| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
1% |
[ 3 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
1% |
[ 3 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
23% |
[ 37 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
54% |
[ 85 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
| Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
16% |
[ 26 ] |
|
| Total Votes : 157 |
|
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2016 20:26 Post subject: |
|
|
Ang. Hansen kan han ikke få karakteren "god" av meg når han ikke får sjanse til å vise at han er god. Min onkel i rullestol kunne vært omtrent like god mot VIF, men måtte vel kanskje hatt hjelp til utsparkene.
Men Midtsjø, ok, +1. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2016 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg ser at et par stykker har gitt Midtsjø karakteren 9. Nå er jo dette en individuell vurdering, og en fasit finnes ikke, men etter min mening er det drøyt å mene at noen i det hele tatt kan være magiske mot VIF. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.04.2016 21:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Ang. Hansen kan han ikke få karakteren "god" av meg når han ikke får sjanse til å vise at han er god. Min onkel i rullestol kunne vært omtrent like god mot VIF, men måtte vel kanskje hatt hjelp til utsparkene.
Men Midtsjø, ok, +1. |
Hansen hadde vel en god redning innledningsvis, om jeg ikke husker feil? Ellers trygg å ha baki der. Det er jo akkurat det vi trenger, en keeper som er "på" selv om det er lenge mellom hver involvering. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.04.2016 23:42 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | | Det eneste som var dumt i går var at ikke flere tok turen ut på banen. | Ja tenk så gøy det hadde vært om flere tusen tilskuere skulle tatt turen ut på banen for hver jævla gang laget deres scorer. Dette handler ikke hovedsakelig om spillernes sikkerhet. Det handler om det praktiske rundt å avholde en fotballkamp.
Man kan ikke ha flere hundre eller flere tusen tilskuere som springer ut på banen for å feire sammen med spillerne for noe så ordinært som et mål. På samme måte som man ikke kan har 500 mann på banen for å gi dommern kjeft når han gir Molde et feilaktig straffespark på overtid. Det ville gitt unødvendige utsettelser og forsinket kampen. Du finner ingen andre idretter hvor man feirer med fansen midt under en kamp eller et løp heller. Det er det en god grunn til for å si det sånn.
Men det er da ikke flere hundre og i hvertfall ikke flere tusen som gjør det sier du sikkert. Men får først 1 gjøre det, så vil 10 andre også gjøre det. Får først 10 gjøre det, så vil 100 andre også gjøre det osv.
Derfor må det være nulltolleranse. Man kan ikke akseptere at det blir banestorminger for enhver scoring. Hvis ikke Kjernen (les UN/FN13) får skikk på medlemmene sine blir til slutt resultatet en kollektiv avstraffelse i form av høyere gjerder. Din holdning til dette sier meg bare en ting. Du er en av de som har vært utpå matta. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.04.2016 00:04 Post subject: |
|
|
Tipper du er all the rage å være på party med.
Over til noe mer seriøst.
"Derfor må det være nulltolleranse."
Ingenting av det du skriver tilsier at det må være nulltolleranse for banestorminger.
"Man kan ikke akseptere at det blir banestorminger for enhver scoring"
Selvsagt kan man det og sikkerhetsfolk i Tippeligaen gjør ingen stor greie av det og geleider folk rolig tilbake på tribuna. Så mye bryr de seg..
"Hvis ikke Kjernen (les UN/FN13) får skikk på medlemmene sine blir til slutt resultatet en kollektiv avstraffelse i form av høyere gjerder."
Jøss, for en deduksjon, Sherlock, hvor hentet du dette fra?
"Din holdning til dette sier meg bare en ting. Du er en av de som har vært utpå matta"
Jeg var ikke i Oslo i helga... Sofasupporter |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.04.2016 01:37 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Uinteressant |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 04.04.2016 07:32 Post subject: |
|
|
| The cool guys have spoken! |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 04.04.2016 07:41 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Jeg ser at et par stykker har gitt Midtsjø karakteren 9. Nå er jo dette en individuell vurdering, og en fasit finnes ikke, men etter min mening er det drøyt å mene at noen i det hele tatt kan være magiske mot VIF. |
Skrev børskarakterene i seiersrus, og ser nå at noen av karakterene kanskje er 1-2 punkter mer enn de burde være. Men jeg synes kampen var mer positiv enn det du skal ha det til. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.04.2016 07:50 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | Tipper du er all the rage å være på party med.
Over til noe mer seriøst.
"Derfor må det være nulltolleranse."
Ingenting av det du skriver tilsier at det må være nulltolleranse for banestorminger.
"Man kan ikke akseptere at det blir banestorminger for enhver scoring"
Selvsagt kan man det og sikkerhetsfolk i Tippeligaen gjør ingen stor greie av det og geleider folk rolig tilbake på tribuna. Så mye bryr de seg..
"Hvis ikke Kjernen (les UN/FN13) får skikk på medlemmene sine blir til slutt resultatet en kollektiv avstraffelse i form av høyere gjerder."
Jøss, for en deduksjon, Sherlock, hvor hentet du dette fra?
"Din holdning til dette sier meg bare en ting. Du er en av de som har vært utpå matta"
Jeg var ikke i Oslo i helga... Sofasupporter |
Du også skjønner at det fort eskalerer og fort kan bli et problem om man lemper på reglene her, om du legger godsiden til. Ja det var festlig denne gangen, og det går sikkert bra i de aller fleste tilfellene. Og nei det handler ikke om terrorparanoia. Det holder at en drita supporter finner ut at han skal dra til dommeren eller en Moldespiller så er skandalen et faktum. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.04.2016 08:37 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: |
Du også skjønner at det fort eskalerer og fort kan bli et problem om man lemper på reglene her, om du legger godsiden til. Ja det var festlig denne gangen, og det går sikkert bra i de aller fleste tilfellene. Og nei det handler ikke om terrorparanoia. Det holder at en drita supporter finner ut at han skal dra til dommeren eller en Moldespiller så er skandalen et faktum. |
Jepp. Det er ikke akkurat et usannsynlig scenario.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 08:40 Post subject: |
|
|
Reglene sier at supportere ikke har noe på banen å gjøre, så det er gangbart argument. Men jeg synes risikoen for reaksjoner mot motspillere og/eller dommerstand er tatt ut av lufta. Jeg har sett en liten håndfull "banestorminger", det vil si 3-6 mann som feirer med egne spillere i gledesrus, og det har aldri vært i nærheten av kontakt med motspillere eller dommere. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.04.2016 08:41 Post subject: |
|
|
| Vi har uansett ikke et problem i den grad at det er nødt til å settes inn tiltak her til lands. Det har alltid vært folk som har løpt utpå banen i tide og utide. Det var vel verre før også, etter hva jeg kan erindre. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 04.04.2016 08:42 Post subject: |
|
|
Prøver man seg virkelig på slippery slope ved banestorming? Det var da måte på.
For det første, Kjello, så synes jeg du skal holde deg for god til å prøve å ansvarliggjøre grupperinger, det være seg fn, un eller Kjernen for enkeltpersoners handlinger. Ingen av disse grupperingene kommer til å påta seg noen "Oppdragende rolle" i noen som helst sammenheng utover å få folk til å synge. Det blir bare vås å snakke om at man må "få skikk på medlemmene sine". Videre var det slett ikke slik at det var eksklusivt UN/FN-folk som var en snartur over gjerdet.
Nå skjønner jeg ikke sjæl hvorfor man så absolutt må utpå det forbanna gresset, men her er et par stikkord å ta med seg:
- Ved målfeiring oppstår det et voldsomt trykk bakfra (aka målras)
- Det handler om glede. Ukontrollerbar glede.
Selv synes jeg at en kan spare banestormingen til anledninger hvor vi plukker med oss edelt metall, men dette er faktisk en forbanna bagatell. En liten gjeng hoppa over gjerdet, jubla litt og hoppa tilbake igjen. Det er ingen grunn til å komme trekkende med skrekkpropaganda. Omtal dette som hva det er, ikke hva det potensielt kunne blitt hvisomattedersom. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.04.2016 09:04 Post subject: |
|
|
| Eru summerer det fint opp. NÃ¥ er jeg personlig ferdig med banegate frem til neste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 09:13 Post subject: |
|
|
| Whoppa wrote: | | Men jeg synes kampen var mer positiv enn det du skal ha det til. |
Kampen var fin den, vi hadde god dominanse i 4/5 av banen, var bare ikke nøyaktige nok til å produsere mer.
Men poenget er at motstanderen var Vålerenga, et meget blekt lag hittil i år, og derved ikke nødvendigvis så god prestasjon å dominere kampen. Nøyaktig samme kampforløp mot Molde bør gi mer poeng, fordi det er vanskeligere å være like god mot en bedre motstander. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 09:45 Post subject: |
|
|
Jeg kan for øvrig nevne at noen VIF-supportere jeg traff eter kampen var fornøyd med eget lags innsats. Nå har de vel vært evneveike i seriestarten, men det var da kanskje altså en kurant utgave av VIF vi møtte. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 10:17 Post subject: |
|
|
Så blir spørsmålet hvor gode en kurant utgave av Vålerenga er  _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 10:22 Post subject: |
|
|
Ja, årets sesong er dårlig målestokk. Jeg forsto det slik at kampen mot oss var deres klart beste for året, men i de blindes land er den enøyde som kjent konge. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 04.04.2016 11:40 Post subject: |
|
|
Første seriekamp jeg fikk sett I år. Ganske fornøyd! Det mangler mye på presisjon, men jeg tror grunnspillet har utvikla seg fra I fjor. Vi møtte riktignok VIF, men vi spilte oss stort sett ut bakfra på en bedre måte. Indrelæperne kom lengre ned I banen, dermed fikk vi både mer bredde og dybde I ankomstfasen (kan man si ankomstfasen I fotball, eller gjeder det bare håndball?). På en måte tror jeg tapet av Selnæs påvirker oss positivt på sikt. I fjor brukte vi lang tid på å spille oss ut, før Ole gikk ned I forsvarsrekka for å slå en dyp sticker. Nå får vi forhåpentligvis kortere avstander I midtbaneleddet, fordi indreløperne kommer ned for å hjelpe Konradsen/Villhjalmson/Gudi.
Preisjonen kommer etterhvert. Yanni viser endelig potensiale. Jeg tror Helland blir flinkere til å gå på løp I år, og Gytkjær vil komme til mange sjanser. Positivt på lørdag at vi hadde mange farlige baller inn I feltet, og mange folk på vei inn I scoringsposisjo. Mye tilfeldigheter og ureine treff som gjorde at vi ikke vant 4-1 I stedet for 2-0. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 12:00 Post subject: |
|
|
Så ikke kampen mot Godset, men denne matchen var iallefall mange hakk bedre enn kampen mot Odd. Synes vi så bra ut mtp årstid og oppstilling. Helland viste takter igjen, Konradsen gjorde kanskje sin beste kamp og Fisse-Mike hadde den positive tenningen han trenger for å være på sitt beste.
Solid, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.04.2016 12:34 Post subject: |
|
|
På veggen til Rosenborg på facebook
| Quote: |
Til dere som var på kampen i går. På tbanen sang dere bilde ta ivers og ingen fra klanen avbrøt, i motsetning til dere under vålerenga kirke. Når klanen har mer respekt enn dere, er det virkelig noe å være stolt av? Håper de det gjelder skammer seg.... |
 _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.04.2016 13:06 Post subject: |
|
|
Hahahaha
Sorry, glemte respekten når vi ble helt slått ut av den mektige tifoen de slo til med.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 04.04.2016 13:49 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | På veggen til Rosenborg på facebook
| Quote: |
Til dere som var på kampen i går. På tbanen sang dere bilde ta ivers og ingen fra klanen avbrøt, i motsetning til dere under vålerenga kirke. Når klanen har mer respekt enn dere, er det virkelig noe å være stolt av? Håper de det gjelder skammer seg.... |
 |
Lurer på om vedkommende har vært på Lerkendal og lagt merke til bortefansen når avbryter bile ta ivers før kamp.. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.04.2016 13:58 Post subject: |
|
|
| At enga- fansen er like rause som laget sitt er en hyggelig ting 😀 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.04.2016 14:38 Post subject: |
|
|
| På tv hørtes det ut som at Klanen stadig slang seg med på samme melodier som oss under kampen. Hørte blant annet shalala Rosenborg og Vålerenga samtidig flere ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
|