English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 159, 160, 161  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 19:28    Post subject: Reply with quote

Det er jo skrekken - at det skjer noe der. Vi var tynne lenge med Lustig og Dorsin også, men de var jo i likhet med Jonas aldri langtidsskadet.

Skulle han bli det hadde det vært greit å ha en spiller der som allerede har debutert eller har spilt høyreback før. Men det er vanskelig å hente en som er god nok men samtidig finner seg i å være reserve på standby til å begynne med. Da må vi se etter unge prospekter a la Gersbach da.

Generelt ganske døvt å være supporter av et norsk lag når det gjelder overganger. Så fort en spiller viser antydning til klasse forsvinner han til bedre, men fortsatt ikke supre klubber i bedre, men fortsatt ikke de aller beste ligaene. Og på inn-siden er det aldri snakk om å forsterke, bare å erstatte på billigst mulig måte.

Livet i hierarkiet...
digre
Proff

PostPosted: 29.03.2016 19:42    Post subject: Reply with quote

Har ikke Eyolfsson spilt en hel haug med kamper på høyreback i løpet av karrieren? Så om Jonas (som forøvrig fortjener 6ern om den skal deles ut) skulle bli skadet, har vi backups i både Eyolfsson mot god motstand og Reitan mot dårligere.

Når det er sagt, så hadde jeg satt pris på en framtidsdrøm - en spiller som vi tror kommer til å bli verdens beste. (I alle fall bedre enn de teite som velger å gå til Molde.)

Det aller beste hadde vært en spiller jeg aldri har hørt om, men som dominerer tippeligaen om et par år. Er sønnen til Ivers gammel nok snart?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.03.2016 19:47    Post subject: Reply with quote

Er redd for at Holmar i Drammen i fjor høst viste en gang for alle at han ikke er høyreback mot god motstand.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 19:47    Post subject: Reply with quote

@digre

De største talentene i verden hentes allerede i 6-årsalderen. Vi har ikke sjans i havet på talentfulle drittunger fra SFO engang; storklubbene henger over de fra første sekund. Fylkets største talent (Tagseth) ble jo stjålet fra en liten kyst-stamme uten kommunikasjon til omverden - hele veien til England. Rett fra vår egen bakgård.

Vi har neppe ressurser til å søke bredt i den verdensdelen hvor store talenter faktisk kan glippe mellom fingrene på storklubbene (Asia).

Sønnen til Ivers har vel nettopp fullført pottetrening. Gir stakkaren litt tid da.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.03.2016 20:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er en liten risiko å ikke ha en fullgod backup også. Skulle Svensson pådra seg en langtidsskade, så sitter vi potensielt igjen uten et bra alternativ på høyreback i lengre tid, med en omskolert stopper, en unggutt uten erfaring, og misbruk av Midtsjø som alternativene.

I en verden der RBK har økonomi til en større stall, så, ja, absolutt. Men det er ikke der vi er. Bedre å bruke ressurser på reelle forsterkninger enn en habil backup som kanskje blir brukt i løpet av sesongen.
digre
Proff

PostPosted: 29.03.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

@ Dew

Det var i grunnen ment som en litt humoristisk måte å se det på. Men mye av det som jeg personlig elsker med fotball, er nettopp drømmen om den neste store. Den som skal bli den aller mest fantastiske fotballspilleren som har vandret på kloden. Da betyr det ikke så mye at de ikke lever opp til de drømmene. For nestemann, han nye de fikk inn på juniorlaget - han er den neste store.

Som lidenskapelig rosenborgsupporter, har jeg hatt gleden av dette gjentatte ganger - og å se drømmene vokse opp til å bli relativt gode fotballspillere. Jeg så en purung Ivers varme opp på Stavanger stadion med langt hår og pannebånd da han var 17. Jeg så Ciljan si nei til Liverpool fordi hans store drøm var å spille sammen med Ørjan Berg. Jeg har sett Litj-Rambo og Selnæs komme og gå.

Nå har jeg riktignok sett Skjerve-brødrene, Wangberg og Christian Steen med flere også som ikke riktig levde opp til drømmene. Men det hindrer meg ikke i å drømme om Sivert Solli, Hou Sæter og enhver drøm de presenterer meg. For det er det jeg elsker med fotball.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 29.03.2016 21:43    Post subject: Reply with quote

Gi meg denne Eremenko sentralt på RBK.
Lyser opp en ellers nitrist landskamp. Steike Norge er rævva Crying or Very sad
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Vålerenga leier Vajebah Sakor. Han blir spennende å følge.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:

http://www.dagbladet.no/2.../43682963/

Utrolig...va om RBK kunne feks ha hentet han i stedet for Gudi...?
2mas
Sjef

PostPosted: 29.03.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Flere var inne på at Bjørnebye dro på det med et lurt smil da han fikk spørsmål om vinduet med dette (Gudi) var lukket.

- Dette kjøpet betyr ikke nødvendigvis at vi er ferdig med å handle før vinduet stenger. Det skal litt mer til før vi gjør noe mer nå enn før påske. Men helt stengt ... Nei, det er det ikke, sier Bruttern.

Les mer: Kåre: - Konradsen fortsatt førstevalg i «Selnæs-rollen»

Jeg har ikke hatt tid til å høre på Radio Adressa. Hvem er spilleren som RBK fulgte?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 23:00    Post subject: Reply with quote

Ikke Bero, men han fra Tsjekkia tror jeg det var snakk om. Mye knising i episoden, så var litt vanskelig å holde oppe konsentrasjonen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 23:05    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Knowrud wrote:

http://www.dagbladet.no/2.../43682963/

Utrolig...va om RBK kunne feks ha hentet han i stedet for Gudi...?

Har du fulgt med Vajebah i år du?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.03.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

En 18 år gammel tsjekker som nå en bundesligaklubb har bydd 5 mill euro for tror jeg han sier.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 23:33    Post subject: Reply with quote

Vacek?

Mye fnising, jentene burde bruke slike muligheter til å skape entusiasme, få til noe snakk rundt sporten sin. Isteden holder de seg til kortfattede svar som nesten oppfattes som ja/nei svar. Når de en sjelden gang blir invitert litt lenger utpå bl.a med prat om Graham Hansen og profftilværelsen i Frankrike så blir de som ørsmå sjenerte jentunger som nesten må unnskylde seg for at de er til. Dårlig "casting" til podcasten.

Lot meg også irritere over dette med landslagets høye standard og klaginga på at spillerne må ha lik standard på landslaget som i PL. Spillerne har aldri sagt det, de har syntes det vært behagelig men det er klovnen Høgmo som kom med den uttalelsen og det var i tillegg ikke det som var grunnen til den høye standarden, men bare et slags tilleggsargument, sagt nærmest i en bisetning.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 29.03.2016 23:44    Post subject: Reply with quote

Vacek tror jeg det var ja. Han er ikke 18 år nå, men han var 18 da Torbjørnsen var å speidet på ham, var det ikke slik det var?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.03.2016 00:15    Post subject: Reply with quote

Gjfs wrote:

@ViasatVeland Vet at MFK samt RBK byr på Tripic. Samt er MFK på leit etter høyreback. <--- Kommer derfra tenker jeg.

Stor klype salt!

Petter Bø Tosterud
Quote:
Zlatko Tripic skal ha fått alvorlige hode- og ryggskader etter en hendelse på et utested i Nürnberg natt til søndag.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 00:17    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Sløvsekken wrote:
Det er en liten risiko å ikke ha en fullgod backup også. Skulle Svensson pådra seg en langtidsskade, så sitter vi potensielt igjen uten et bra alternativ på høyreback i lengre tid, med en omskolert stopper, en unggutt uten erfaring, og misbruk av Midtsjø som alternativene.

I en verden der RBK har økonomi til en større stall, så, ja, absolutt. Men det er ikke der vi er. Bedre å bruke ressurser på reelle forsterkninger enn en habil backup som kanskje blir brukt i løpet av sesongen.

For all del. Problemet ligger vel dog først og fremst i at vi har 3 venstrebacker.

Last edited by Sløvsekken on 30.03.2016 00:18; edited 1 time in total
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 00:17    Post subject: Reply with quote

Finnes en annen ving i 2. Bundesliga med tilnytning til Norge RBK har/har hatt følere ute på. Idea
Trolling?
Senior

PostPosted: 30.03.2016 00:34    Post subject: Reply with quote

Vacek ble vel ikke nevnt i podcasten. Men han var aktuell helt inn.

Det ble tidligere jobbet med mulig ving alternativer. Usikker på om noe skjer på den fronten. Tenker mye avhenger av Rashani/Helland skadene.
huffameg
Rutinert

PostPosted: 30.03.2016 00:59    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Finnes en annen ving i 2. Bundesliga med tilnytning til Norge RBK har/har hatt følere ute på. Idea

Tidligere lillestrømspiller Mathis Bolly? Eller kanskje Konan Ya?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 01:51    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:

du mener vel ikke 1. bundesliga og Tarik da? Wink

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pokie
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 03:14    Post subject: Reply with quote

Apropos ving: En vi burde sett på er Fabian Castillo som spiller for FC Dallas. Har et voldsomt rykk, god teknikk og er i tillegg veldig målfarlig. Har potensial til å spille i en langt større liga.

Hadde ca 150000 dollar I lønn I fjor, hvilket Gjør en overgang mulig. Trodde han var en av deres "designated players" med langt høyere lønn, men tok tydeligvis feil. Usikker på hvor mye han vil koste, dog.

Edit: Lønna økt hvert eneste år, er ranket 75 på FIFA og det var tidligere snakk om at Club America ville betale 7.5 millioner dollar for signaturen hans. Så er bare å drømme! Ante meg at det var for sent å "oppdage" denne juvelen her ...

- George Best

Last edited by Pokie on 30.03.2016 03:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 03:23    Post subject: Reply with quote

trollmannen wrote:
Vacek ble vel ikke nevnt i podcasten. Men han var aktuell helt inn.

Det ble tidligere jobbet med mulig ving alternativer. Usikker på om noe skjer på den fronten. Tenker mye avhenger av Rashani/Helland skadene.

Ingen navn ble nevnt, bare at det var en 18-årig tsjekker. Vi prøvde smått å undre oss frem til hvem.
Back to top
sheva1917
Junior

PostPosted: 30.03.2016 07:50    Post subject: Reply with quote

Det var Bero de mente! Sa jo navnet & at han ble kåret til årets unge spiller i ligaen. Kjøpes trolig for 40 mill av Bundesliga klubb.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 30.03.2016 12:31    Post subject: Reply with quote

Nei... Bero er slovakisk og 20 år, de nevnte Bero + en 18-årig tsjekker nå angivelig verdt 40 mill.

Litt dialogen:
Først har man snakket litt om denne 18-åringen
-(...)Og ville du vært trygg på at Rosenborg har gjort det riktig hvis dem hadde hentet en 18-åring fra Tsjekkia?
-Nei, det ville jeg ikke. Nå sa Ivar Koteng at det ikke skulle stå på pengene, men tror det ville gjort det læll her. knisin g, latter
-Andre eksempelet er han vi snakket om på podcasten for noen uker siden, han Matus Bero, som de var å så på allerede for noen år siden.

det er ikke Matus Bero som er 18 år og på vei til Bundesliga.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 159, 160, 161  Next
Page 68 of 161

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb