| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bart1 Veteran
|
Posted: 29.03.2016 13:00 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: | | zaphod81 wrote: | | Mike Jensen var en kjent og etablert spiller, kaptein på Brøndby og allerede en profil i Superligaen. Veldig merkelig at det gikk såpass under radaren da vi hentet ham på free transfer, mens alle hengte seg opp i Nicki Bille. | Hang meg mest opp i denne: | Quote: | | På den ene siden er en spiller i kategorien "solid men ikke nøkkelspiller" for Sarpsborg 08 og Nordsjælland neppe en kar som kommer til å gi midtbanen vår et umiddelbart løft. |
Et Brøndby i gammelt slag ville aldri gitt bort en spiller av Fisses kaliber til en klubb som RBK. Heldigvis for oss var han kontraktsløs. Poenget var uansett at Gudi ikke ved første øyekast ser ut som tidenes signering, men det gjorde ikke en kontraktsløs Fisse heller da han kom hit. |
Mikkelsen var på landslaget, mens Nicki var en storsignering. Ingen forventet noe særlig af Mike. Men, det var Mike som innfridde. Kanskje det skjer igjen med Gudi? Ser han har scoret etter et minutt - startet i hvertfall bedre enn Gytekjær...
Last edited by Bart1 on 29.03.2016 13:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 29.03.2016 13:00 Post subject: |
|
|
| Ut fra internkampens siste 10 minutter, som var det jeg fikk med meg (lagene spilte 2x30 min) så det ut som Gudi er tiltenkt å spille sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.03.2016 13:06 Post subject: |
|
|
http://www.visir.is/komin...6160329193
Kominn til Rosenborg til að vinna titla
| Quote: | Guðmundur Þórarinsson er genginn til liðs við norska liðið Rosenborg en hann hefur skrifað undir þriggja og hálfs árs samning við félagið. Fyrir hjá félaginu eru þeir Matthías Vilhjálmsson og Hólmar Örn Eyjólfsson.
“Tilfinningin er mjög góð. Rosenborg er félag sem hefur allt til að bera og ég hlakka til að fara af stað,” sagði Guðmundur í viðtali á heimasíðu félagsins en hann kemur frá danska liðinu Nordsjælland.
Guðmundur hefur verið fastamaður í liði Nordsjælland á núverandi leiktíð en hann spilaði síðast með liðinu í 3-1 sigri á OB fyrr í þessum mánuði. Alls á hann að baki 36 leiki fyrir Nordsjælland og skoraði hann í þeim eitt mark.
Guðmundur þekkir vel til norska boltans en hann var á mála hjá Sarpsborg 08 í tvö tímabil, 2013 og 2014. Þar skoraði hann tíu mörk og lagði upp fjórtán til viðbótar í 68 leikjum.
“Ég spilaði á báðum köntum hjá Sarpsborg en ég lít frekar á mig sem miðjumann,” sagði Guðmundur sem segir markmiðin skýr hjá félaginu. “Ég er hingað kominn til að vinna. Vinna leiki og vinna titla."
Aðeins markvörðurinn Rúnar Alex Rúnarsson er eftir af Íslendingunum sem voru á mála hjá Nordsjælland. Guðjón Baldvinsson fór í Stjörnuna, Adam Örn Arnarson í Álasund, Guðmundur í Rosenborg auk þess sem að Ólafur Kristjánsson er hættur sem þjálfari liðsins. |
Har han skrevet kontrakt til sommeren 2019 eller ut 2019? Er litt forskjellig info fra avis til avis. RBK selv opererer med sommeren 2019, men Gudjohnsen i Molde sa vel feil han også rett etter at han signerte for Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Eguren Junior

|
Posted: 29.03.2016 14:09 Post subject: |
|
|
Veldig skuffet over at vi legger oss på en såpass lav hylle, men kan jo godt hende at denne Gudi viser seg å være et bra kjøp. Når jeg leser på danske forum og på Twitter er det jo mye som tyder på at han er litt som Konradsen; best i en indreløperrolle. Ikke der vi trenger forsterkninger.
Men! Han skal seff få en sjanse til å vise seg frem! Måtte du lykkes, Gudi! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 29.03.2016 14:15 Post subject: |
|
|
Målet til Gudi var forøvrig en heading fra 2 meter, hvor han treffer ryggen til Tore som står en meter til side for målet. Utrolig _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.03.2016 14:22 Post subject: |
|
|
| Hø? Synes jeg så et frispark fra ganske frisk distanse. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.03.2016 16:44 Post subject: |
|
|
| Er det målet jeg også tenker på. 2-2 målet 16. mai om jeg ikke husker helt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.03.2016 16:48 Post subject: |
|
|
Men så snakker han der oppe om målet i internkampen de spilte i dag, og ikke om tabben til Lund Hansen i 2013. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.03.2016 18:23 Post subject: |
|
|
Trodde først at denne mannen var han som senket oss i 0-1 tapet 16. mai i 2012, men det var visst Hønefoss vi spilte mot da.
Nokså tung tur hjem fra øvre øst den kvelden... Møkkakamp! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.03.2016 18:31 Post subject: |
|
|
Veldig positiv til denne signeringen!
Gleder meg til å se ham stoppe munnen på alle de negative personene i denne tråden!!! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 29.03.2016 20:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror man kanskje er litt skuffet, da man hadde fått forståelse for at man ville få en knallsignering etter El Barista dro. Når man får en spiller som verken har gjort seg bemerket i Sarpsborg 08 (niende beste spiller for S08 på VG børsen) eller Nordsjælland (hvor han i de siste kampene har vært reserve), så blir man litt skuffet.
Ser at mange trekker frem Mike Jensen og utviklingen hans i RBK. Da tror jeg en del undervurderte hvor god han var i Brøndby. Markedsverdien hans er nesten halvert i forhold til hva han var verd i Brøndby på sitt meste. http://www.transfermarkt....eler/43077
Da er håper jeg han heller har utviklingen som Selnæs hadde for oss. Men, jeg tror ikke at han vil få like mange år på seg som Selnæs gjorde, for å slå ut i blomst.
Jeg har troen på RBK i år. Skulle Gudi slå til, tar jeg det som en ekstra bonus. Men, jeg tror ikke han vil bli en viktig spiller for oss - til det er stallen vår alt for sterk. |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 29.03.2016 20:21 Post subject: |
|
|
| Mye bedre enn stamnestrø er han i allefall garantert! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.03.2016 20:27 Post subject: |
|
|
Akkurat på sentral midtbane er stallen vår blant Tippeligaens desidert tynneste. Vi har ikke sentrale midtbanespillere, vi har en indreløper og en spiss som deler på oppgaven midlertidig. Klarer han ikke spille seg inn på sentral midt så er dette en grusom signering. Men jeg både tror og håper han klarer det, selv om signeringen ikke er sexy  |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 29.03.2016 20:58 Post subject: |
|
|
| Trodde Hou Sæter kunne bekle playmaker-rollen etter hvert? Kanskje de ønsker utvikle han videre? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.03.2016 21:48 Post subject: |
|
|
| Utifra det jeg har sett av Sæther tror jeg han kan bli skikkelig god i den sentrale rollen, men er nok fortsatt altfor veik på det defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2016 21:54 Post subject: |
|
|
(...) før islendingen dro til Danmark i fjor, var han på ønskelisten til FKH.
FKH la også inn et bud på «Gudi», som han blir kalt, men det ble blankt avvist.
Budet skal nemlig ha vært for dårlig, ifølge Sarpsborg Arbeiderblad.
Les mer: FKHs bud blankt avvist
På direkte spørsmål svarer imidlertid treneren at Anders Konradsen er førstevalg sentralt. Det har han vært til nå i 2016.
Det vil han være i fortsettelsen.
- Ja, det er han. Samtidig er det flere som kan spille der, og nå står vi veldig godt rustet til det tøffe kampprogrammet i april og mai. Også med tanke på eventuelle skader, sier han - og legger til.
- Man må huske på at den sentrale rollen er litt annerledes nå, enn da Ole spilte der. For eksempel har den sentrale fått beskjed om å bli en større trussel foran motstanderens mål. Det gjelder Anders Konradsen, og Matthías Vilhjálmsson da han spilte der mot Godset.
Brutter'n snakker da om en midtbanetrio som i større grad vandrer friere i banen enn i fjor.
Les mer: Kåre: - Konradsen fortsatt førstevalg i «Selnæs-rollen»
Håper fortsatt at dette er spill for galleriet og at man lar Thorarinsson prøve seg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.03.2016 21:59 Post subject: |
|
|
| Med Midtsjø på vingen da Helland er rusten og Lanlay underpresterer er det plass for både Gudi og Konradsen på midtbanen. Rashani er vel skadet fortsatt og uaktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2016 22:01 Post subject: |
|
|
Foreslo noe slikt seinest i går.  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.03.2016 22:05 Post subject: |
|
|
| Ok. Da blir trolig Matti benket i en slik kabal. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2016 19:26 Post subject: |
|
|
Glemte å svare på denne i går:
| Largactyl wrote: | | Har han skrevet kontrakt til sommeren 2019 eller ut 2019? |
RBKweb har alltid fasiten: 30. juni 2019.
Ser at det nå begynner å bli såpass mange sommerkontrakter at jeg nesten må gjøre om rapporteringa fra år til dato ... |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 30.03.2016 20:18 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.03.2016 21:50 Post subject: |
|
|
| Noen som har vært på trening og sett han spille? |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 31.03.2016 09:15 Post subject: |
|
|
Har trua jeg. Allsidig islending med gode holdninger(litt smør på flesk) er alltid verdsatt. Får skryt overalt han har vært, og kan bekle de plassene vi har best behov for å fylle. Tenker han er tiltenkt mest spilletid sentralt, men kan også fungere som bakup i indreløperposisjon. Akkurat hva vi trenger. Skaper ikke like store overskrifter som Bille, Gamst eller selv Moldskred, men det gjorde ikke Berg, Strand eller Jensen heller.
At Kåre fremdeles sier Konradsen er førstevalg sentralt er rett og riktig, noe annet ville ikke stått i stil med hva som har vært uttalt tidligere, og vil ikke være mye snilt mot noen av de sentrale alternativene våre. På denne måten bevarer Konradsen tilliten, og Gudi slipper noe av presset. Skal ikke se bort fra at det blir et bytte tidlig i andre omgang (til Kåre å være) noen kamper, som gjør at Gudi får prøve seg sentralt. Om han mislykkes der så har de ryggen klare, men om han lykkes vil det være et naturlig valg å la ham fortsette der |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.04.2016 07:36 Post subject: |
|
|
| På bare fem minutt mot Vålerenga synes jeg Gudi fikk vist at han har potensiale sentralt. Han beveget seg og gjorde seg tilgjengelig, samtidig som han virket ballsikker. Håper virkelig Bruttern finner en plass til han sentralt i neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 03.04.2016 09:06 Post subject: |
|
|
| Gudi er innkjøpt nå, på samme måte som Konradsen kom i august i fjor, altså være i forkant av en forventet avgang. Alle vet at både Midtsjø og Jenssen har beilere fra 2.bundesliga, og at det er forventet at en av de forsvinner. Men nå som han er i klubben, så kjemper han om plass på laget, på lik linje med andre. |
|
| Back to top |
|
 |
|