English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Litt om israelsk fotball

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kelli
Junior

PostPosted: 13.08.2004 01:59    Post subject: Litt om israelsk fotball Reply with quote

Tabellen for 2003/04

Ligat ha'Al 2003/04
Arrow http://www.rsssf.com/tabl...sra04.html

Seriemester : Maccabi Haifa, 63 poeng

MACCABI HAIFA :

tidligere seriemesterskap: (8 av de siste 21 seriespillene)
1983/84
1984/85
1988/89
1990/91
1993/94
2000/01
2001/02
2003/04

SERIENE FRA 1983/84 - antall ganger seriemestre
Maccabi Haifa : 8
Beitar Jerusalem : 4
Maccabi Tel Aviv : 4
Hapoel Tel Aviv : 3
Bnei Yehuda Tel Aviv : 1
Hapoel Haifa : 1

CUP-FINALENE : Maccabi Haifa er cup-vinner 5 ganger - 1962, 1991 (vinner av 'the Double'), 1993, 1995 og 1998 - laget har spilt i en cup-finale i alt 11 ganger)

Israelsk fotball

Her er en oversikt over noen av de beste lagene - fotballag som vanligvis spiller i Ligat ha'Al - eliteserien - (andredivisjonen heter Liga Leumit) andredivisjon

Hapoel Be'er Sheba

Maccabi Haifa (hjemmebane : Kiryat Eliezer Stadium)

Arrow Hør Maccabi Haifa-sangen online (kommer automatisk)
http://maccabi-haifa.nana.co.il/

M.S Ashdod

Bney Yehuda Tel Aviv

Maccabi Tel Aviv

Maccabi Netanya

Hapoel Tel Aviv

Bnei Sakhnin

Maccabi Petah Tikva

Hapoel Petah Tikva

Maccabi Achi Nazareth

Beitar Jerusalem (hjemmebane: Tedy Stadium)
Back to top
View user's profile Send private message
kelli
Junior

PostPosted: 13.08.2004 02:02    Post subject: Reply with quote

Hapoel Bnei Sakhnin cupmester

Israelsk cupfinale 18. mai 2004

Lagets kaptein, Abbas Suan løfter troféet

Bnei Sakhnin (fra Galilea i Nord-Israel) slo Hapoel Haifa hele 4:1. stillingen var 0:1 til Hapoel Haifa ved pause

MÃ¥lene ble scoret av Shai Dahan (0:1 - 45 min), Avi Danan (1:1 - 61 min),
Lior Asulin 2:1 - 65 min., Gabriel Lima 3:1 - 75 min. og Lior Asulin 4:1 - 88 min. straffe (?? 3:1 noen referater har : Darius Yetzkevich - 73 min.)

Seieren førte til cupfeber i Israel.

Hapoel Haifa er byrival til Maccabi Haifa. Laget spiller nå i Liga Leumit (andredivisjon)

Sakhnin har 21300 innbyggere, majoriteten er israelske arabere (muslimer og kristne). Byen er en av de fattigste i landet

Laget består av 12 israelske arabere (muslimer + kristne), 7 israelske jøder og 4 utenlandske spillere, bl.a. cupfinale-scoreren Lima fra Brasil.

Klubben eies av israelske arabere (Mazen Ghnaim), mens treneren er en israelsk jøde, Eyal Lahman

Hapoel Bnei Sakhnin vil representere Israel i europacupen for cupvinnere 2004/05.

(Israel er medlem i UEFA)

Sharon har allerede gitt beskjed om at regjeringen vil økonomisk støtte bygging av et nytt stadion i Sakhnin (med 7 millioner sheqalim)

Quote:
Nidal Shalata, 29 year old right defender and physical education teacher at the local Sakhnin school, was asked whether the Arab players would stand at attention during the playing of the national anthem. He was almost insulted. "Of course we sing 'Hatikvah". Aren't we Israelis?! We represent both the sector and Israel. We will demonstrate to Europe what genuine co-existence in Israel means." (fra Keren ha-Yesod)

uefa.com
Arrow http://www.uefa.com/footb...80475.html
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb