English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 18:43    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/MCFC/...1765398528

A KÃ¥re Ingebrigtsen hat trick stole the show as #mcfc downed @LCFC 4-1 in the #facup #onthisday in 1994.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2016 19:49    Post subject: Reply with quote

Apropos:

Pokalene som han fikk tildelt av kongen til øredøvende trønderjubel på Ullevaal (1988, -90 og -92) er på avveie.

– Jeg har flyttet så mye at jeg ikke har oversikt. Forhåpentligvis ligger de i en pappeske på loftet sammen med matchballen jeg fikk da jeg scoret tre for Manchester City i FA-cupen mot Leicester, sier Ingebrigtsen.

Les mer: RBK-KÃ¥re leter etter egne NM-pokaler: - Aner ikke hvor de er
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 08.03.2016 22:05    Post subject: Reply with quote

Håper KI har utviklet seg litt som trener. Kan dirigere mer fra sidelinjen og kan endre et slittsomt kampbilde der vi ikke klarer å bryte igjennom et forsvar osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 11.03.2016 17:42    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/8071823/

Kaare hoester ros fra hvem andre enn Drillo.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2016 20:23    Post subject: Reply with quote

Flere var skeptiske til Ingebrigtsens innhopp da han dukket opp som vikartrener i klubben sommeren 2014.

Jonas Svensson legger ikke skjul på at han var en av dem som hadde lite tro på at Ingebrigtsen skulle bli lengre enn ut vikariatet.

- Jeg trodde på det tidspunktet vi trengte en trener med en større CV enn Kåre sin. Så feil kan man ta, sier verdalingen.

- Hadde du spurt meg off the record den sommeren, hadde jeg nok ikke vært særlig positiv om hans sjanser til å bli fast trener. Han kom jo som assistent fra Viking, og var assistent i Bodø/ Glimt før det. På den tiden trodde jeg at vi trengte en mer merittert trener. Jeg så ikke på Kåre som noe annet enn en vikar, mens man jaktet på en trener, innrømmer Svensson.

(...)

Kåre Ingebrigtsen tar Svenssons tanker fra 2014 med sedvanlig godt humør.

- Jeg har hundre prosent forståelse for at Jonas følte det sånn. Fotballekspertene og de fleste andre forventet jo også at jeg kun skulle være der i seks måneder, sier Ingebrigtsen.

For Ingebrigtsen betydde det bare at han hadde seks måneder å vise at han var riktig mann.

- Jeg hadde bestemt meg. Jeg har alltid hatt meninger om hvordan Rosenborg skulle se ut for å bli best, og trygg på hvordan jeg skulle få til det. Derfor var jeg, i motsetning til Jonas og de fleste andre, sterk i troen på at dette skulle jeg klare. Jeg hadde ikke gått bort fra jobben i Viking dersom jeg ikke hadde trodd det. Dette var sjansen min til å bli Rosenborg-trener, derfor måtte jeg ta den.

- Var det ekstra godt å lykkes i fjor i og med at omgivelsene hadde lite tro på deg i utgangspunktet?

- Det vil jeg ikke si. Tilfredsstillelsen handlet først og fremst om at vi lyktes med det jeg mener er den riktige måten å spille fotball på. Samtidig er man selvfølgelig utrolig glad for å vinne «The Double» og spille gruppespill i Europa. Men det aller viktigste er at alle i Rosenborg nå er enige om veien videre og at alle drar i samme retning, sier Ingebrigtsen.

Les mer: Svensson hadde null tro på gulltrener Ingebrigtsen
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 11.03.2016 20:38    Post subject: Reply with quote

Quote:

Håper KI har utviklet seg litt som trener. Kan dirigere mer fra sidelinjen og kan endre et slittsomt kampbilde der vi ikke klarer å bryte igjennom et forsvar osv.

Ser du er frampå i flere tråder. Bra at det er noen som sier fra.

Jeg håper også at trenerteamet har utviklet seg litt. For det første klarte de bare en overraskende dobbel og kvallik til EL i fjor. Det var skuffende. For det andre må de heve seg for å kompensere for det elendige spillermateriellet vi har. Hvis ikke ender det opp med skuffende dobbeltmesterskap og europacup i år også.

Det verste er allikevel at Kjernen ikke ser ut til å ha fått med seg hvor dyrisk kjedelig det var å se RBK i fjor. Her må det ryddes opp.

Neste gang det ansettes trenere i klubben bør det være noen som er i stand til å utvikle seg.

Jeg foreslår ei ressursgruppe ledet av Senador, med deg som sekretær som masseproduserer avisinnlegg om hvordan Kåre og teamet hans raserer arvesølvet.

Nå skal jeg lade opp til kampen i morra. Håper vi taper, ettersom det er så vanskelig å være negativ når det går bra. God helg!
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.03.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Så kritikk når det går bra er feil om jeg forstår det rett? Dumt å prøve å utvikle seg videre selv om man har gjort det bra? Oppfattet.

Mikkelsen har jo helt rett i at dette er en av Kåres svakheter. Skjønner ikke hvorfor du klikker i vinkel for at Mikkelsen ikke er hundre prosent fornøyd med absolutt alt. Fantastisk usaklig innlegg faktisk.
sidney
Veteran

PostPosted: 11.03.2016 23:09    Post subject: Reply with quote

Helt klart ment usakelig. Slik var det ment også.

Om hovedpoenget i diverse poster om at trenerteamet må skjerpe seg og denne, som mer enn antyder at KI ikke er god på å utvikle seg, kan vi jo lese forskjellig mening ut av ytringen.

Om poenget var at det er fint om treneren blir enda bedre, er det ikke akkurat revolusjonerende, men jeg leser det ikke slik. At dette er en udiskutabel svakhet hos Kåre, får bli din påstand.

At jeg harselerer litt med sutrekoppene er forøvrig ikke å "klikke i vinkel" - det er et humoristisk forsøk på å minne om at KI faktisk har både utviklet seg og har oppnådd svært gode resultater.

Fotballfaglig og saklig kan man vel si at det har gått greit. Det kan dokumenteres. At noen vil gjøre seg viktige gjennom å analysere svakheter hos en suksesstrener i RBK er også helt innafor, dog litt småkomisk.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 12.03.2016 00:22    Post subject: Reply with quote

Udiskutabel svakhet? Når har jeg sagt det? Men det å forandre kampbildet er ikke en av Kåres styrker, nei. Litt spesielt å "harselere" med saklig kritikk synes jeg da. Det finnes langt mer sutrete innlegg om du er ute etter å ta folk som sutrer.

Resultatene som har blitt oppnådd har ikke blitt nevnt så jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp dét. Men Kåre har oppnådd meget gode resultater, absolutt, men på vilken måte har han utviklet seg mener du?

Det som irriterer meg er at mange får rosa skylapper så fort det går bra for klubben. Da blir man snurt så fort det dukker opp en kritisk stemme. Det er snarere disse som sutrer over at noen kan være så frekke at de klager når det går så bra. "Kåre er flink han!", "Er ikke gull bra nok heller nå da?" osv. Jo det er bra nok, og Kåre har gjort en jobb som går over de flestes forventninger. Men, det betyr ikke at man ikke kan være kritisk. Det betyr ikke at man ikke skal jobbe for å bli bedre. Det ble f.eks påpekt i en annen tråd at Jamtfall ikke hadde gjort en god nok jobb. Og med en gang dukker det folk opp og forsvarer Jamtfalls jobb som keepertrener(!), så fort vi har oppnådd litt suksess er alt som er galt med klubben glemt. De nedadgående utviklingskurvene til samtlige keepere i klubben med Jamtfall som keepertrener er helt glemt bort. Hadde man tatt Jamtfall i forsvar på samme måte uten serie- og cupgull i fjor? Neppe.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 00:54    Post subject: Reply with quote

Han sikter vel mer til de som konsekvent fokuserer på det negative, uansett hvor bra kamp vi har spilt, og knapt har skrevet noe som helst positivt om laget noen gang. Det er en viss forskjell på det, og det å komme med konstruktiv kritikk innimellom. Etter at Kåre leverte en sesong langt over forventning, så blir det for dumt å utelukkende kritisere svakhetene hans, som enkelte på forumet gjør.

Man skal huske at han er ganske urutinert på dette nivået. Selv om han har vært trener noen år, så er det forskjell på å være assistent i Viking, eller trener i Bodø/Glimt, og det å lede RBK, hvor forventningene er enorme, både i Tippeligaen og ikke minst i Europa. Selvfølgelig har han forbedringspotensiale, og da mest på taktiske valg både før og underveis i kampene, på samme måte som Eggen hadde i veldig mange år (det tok 6-7 år med 5måls tap borte i ecupen før han modererte det offensive et par knepp), men han har også mange styrker. Hadde folk virkelig forventet at Kåre skulle høvle over Dnipro, St.Etienne og Lazio i sin første e-cup deltakelse ? Razz
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 08:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at den Kåre som trente BG må ha utviklet seg en hel del. Jeg synes også han har vært ganske fresk på å gjøre grep fra sidelinja når det trengs. Det er dog ikke poenget.

Poenget er som du sier rosa skylapper. Jeg har slike. Dette er forøvrig seriøst ment. Jeg ønsker en sportslørdag der langrennsjentene vinner minst tredobbelt og RBK følger opp med å vinne mot Odd. Etter at vi eventuelt har vunnet, gleder jeg meg over seieren og alt som gikk bra. Det gjør vel de fleste her... Det er et lite skår i gleden at det alltid er noen som skal vise at de har "sett" svakheter hos gutta og trenerne hver gang vi er på opptur. Som jeg sier - helt innafor, men litt rart.

Om du ønsker eksempler kan du jo kikke på diskusjonene etter vi har hatt superkvelder i svart og hvitt. Det kan være at vi har sikret pokaler, eller kvalifisert oss til Europa. 95% glede - noen få mener at det egentlig ikke var så bra og at det er klare svakheter og at bla bla bla. Greit nok.

For meg handler det litt om å forlenge feiringa, slik T. Dahli gjorde etter Marseilleskampen i 98. KI er helten min om dagen, han har snudd elendigheten til moro og suksess, og derfor er det i boka mi helt på sin plass å si fra når noen framstiller han som f.eks "lite i stand til å forbedre seg". Bra fyr han Kåre!

Om du virkelig skal smøre til med saklighet her kan du jo prøve å begrunne hvorfor du mener samtlige keepere har hatt negativ kurve i det siste, eller hvorfor du mener Kåre ikke har utviklet seg. Jeg elsker fyren og er tidlig oppe for å begynne oppkjøringa til kveldens kamp - morrakaffe og Tv2- debatt. Regner med han Kåre gjør et godt inntrykk der som vanlig.

Beklager utgreiingene, og skjerper gjerne den spydige tonen fra innlegg en. Jeg opplever som sagt disse påstandene som dustete, og tonen i innlegget blir deretter, men jeg trenger jo ikke kommentere.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 12.03.2016 08:49    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Så kritikk når det går bra er feil om jeg forstår det rett? Dumt å prøve å utvikle seg videre selv om man har gjort det bra? Oppfattet.

Mikkelsen har jo helt rett i at dette er en av Kåres svakheter. Skjønner ikke hvorfor du klikker i vinkel for at Mikkelsen ikke er hundre prosent fornøyd med absolutt alt. Fantastisk usaklig innlegg faktisk.

Folk glemmer veldig fort på forumet og mange lærer aldri av de feilene som ble begått tydeligvis. Det var jo nettopp at klubben og andre sluttet å være kritisk, men trodde at man vant av seg selv og ydmykheten forsvant. Man ser jo, det skal bare en veldig god sesong før høsten og europagruppespill før folk på forumet glemmer hva som egentlig har gitt suksess.

Det Kåre har gitt oss er en halv god sesong og Europaspill. Det har resultert i the double og 2 poeng i EL. Det er helt klart berettiget å spørre om trenerteamet har utviklet seg fra i fjor, for i år kreves det mer for å oppnå suksess. På forumet er det dessverre flere Nils Skutle og Terje Svendsen som skal dysse ned kritikk for enhver pris. Det er jo ingen som var misfornøyd med prestasjonen i fjor, men den kan bli bedre og vi må forbedre laget.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 09:48    Post subject: Reply with quote

Dersom man er kritisk til trenerteamet etter fjorårssesongen så blir man aldri fornøyde. Fjoråret var en mer eller mindre optimal sesong, forutsetningene tatt i betraktning. Det virker som at man tror det var festfotball både hjemme og borte i hver eneste kamp på slutten av 90-tallet, som er det alle RBK-trenere måles mot, men vi som faktisk var på kampene også da husker selvsagt at det ikke var slik da heller. Som regel var det stødige kamper hvor man gjorde det nødvendige i et tøft kampprogram, ispedd enkelte fantastiske hjemmekamper - som selvsagt huskes bedre.

Det er flere usikkerhetsmomenter før denne sesongen, hvorav de største er hvordan vi takler å miste lagets to beste spillere forrige sesong. I kombinasjon med at andre lag kommer til å bli bedre i år, spesielt på trenersiden (Molde/Godset) så er jeg langt fra overbevist om at vi vinner serien.

Dersom man er kritisk til dagens trenerteam så kan man jo bare drømme seg tilbake til Perry, Høgmo, Hamrèn (zzz) og Janne. For det er slike trenere som er alternativet og for min del er èn ting sikkert: Jeg foretrekker å tape som RBK fremfor å vinne som en kopi av Hodgsons Halmstad fra 1976.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 12:00    Post subject: Reply with quote

For å sitere meg selv "Én svale gjør ingen sommer".
En fantastisk innsats av trenerteamet i fjor. Helt hinsides bra i forhold til årene før faktisk. Nå gjenstår det å se om vi blir bedre og om vi er i stand til å gjenskape suksessen. Med en svært tynn midtbane og mangel på gode nok spisser tror jeg dette året blir en nedtur. Håper jeg tar like fryktelig feil som i fjor Smile
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 12:22    Post subject: Reply with quote

Selv en klokke som står stille viser riktig tid innimellom.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 12:32    Post subject: Reply with quote

Det er enkelte brukere her inne som står for så mye negativitet og kritikk at de burde spørre seg selv om de faktisk er supportere. Evner de i heletatt å glede seg over seiere og medaljer? For det virker som det viktigste er å kritisere alt som kritiseres kan, og så selvfølgelig hovere når noe går galt. "Dette har jeg sagt i åresvis"

Alle skjønner at det er viktig at trenere og lag utvikler seg fra sesong til sesong. Jeg synes ikke det er så imponerende at man klarer å påpeke at det finnes svakheter her og der som må forbedres. Det må da likevel være lov å glede seg over at vi har gjort det bra, selv om ikke alt er perfekt. Jeg ser ikke poenget med å gjenta negativiteter til det uendelige, det er ikke her inne forandringene skjer. Det blir spesielt dumt når man skal kritisere folk som er glade for at vi er dobbeltmestere og som har troen foran denne sesongen.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 12:53    Post subject: Reply with quote

Det som er påfallende er at de som er negative og kritiske feiler på sine spådommer og vurderinger, gang på gang.
Og det er de samme brukerne som går igjen, at de aldri lærer ...
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 12.03.2016 14:11    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Det som er påfallende er at de som er negative og kritiske feiler på sine spådommer og vurderinger, gang på gang.

Rart du sier det, i 2005 var det mange som mente vi var på rett vei på dette forumet..... Og nå er det ikke lov å gi kritikk fordi det går bra. Hva er det som har gitt suksessen? Man har erkjent at det som var dårlig er ikke godt nok, og det man gjorde i går må utvikles. Det er meget viktig at man hele tiden aldri er helt fornøyd for å få til utvikling. Rart at det skal kun en sesong til før folk glemmer dette.

Når det er sagt er det ingen som er misfornøyd med fjorårets sesong. Det var en fantastisk prestasjon, ingen tvil om det. Alle gleder seg over det. Det er ikke der diskusjonen bør ende opp, men heller om man klarer å gjenskape suksessen.

Dene diskusjonen er litt av det samme som når man ikke kan kritisere Islam uten å være rasist.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dene diskusjonen er litt av det samme som når man ikke kan kritisere Islam uten å være rasist.

Nei - det handler ikke om det. Det handler heller ikke om ikke å kommentere svakheter eller forbedringspotensial. Det er kun et spørsmål om å klare å gå på fest uten å ha 900 innvendinger og 1100 "konstruktive" innspill til de andre festdeltakerne. Om man i tillegg ALDRI klarer å være med på godstemning, så blir det litt negativt. Jeg kaller deg på ingen måte rasist. Jeg kaller deg festbrems.

Du er dog i særklasse, så jeg mener på ingen måte de andre her er på samme hylle. Du har vel klart å lesse av ganske mange tusen sutremeldinger her. Du kaller det selv konstruktiv kritikk, men det er det ikke. Det er oppgulp fra en som skjønner mindre av RBK-fotball enn Ivar Hoff.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:49    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Det er vel strengt tatt de som har vært negative som har hatt mest rett i sine spådommer.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er meget viktig at man hele tiden aldri er helt fornøyd for å få til utvikling. Rart at det skal kun en sesong til før folk glemmer dette.

Når det er sagt er det ingen som er misfornøyd med fjorårets sesong. Det var en fantastisk prestasjon, ingen tvil om det. Alle gleder seg over det.
Så mye som var "galt" med fjorårets sesong også. Blant annet rovdrift på enkeltspillere, svak høstsesong og merkelig kampledelse. Men det er vanskelig å kritisere for mye når det ender i The double, og E-cup gruppespill.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 15:31    Post subject: Reply with quote

Noen som tørr å spørre seg selv hva KI har tilført RBK-laget i forhold til JJ og Perry? Vi ser enda mye av det samme. Det føles ut som KI har kun gitt mer vilje i laget og fått ut bare potensialet av RBK-stallen, men ikke et tydelig definert spillestil. Det eneste fine spillet våres kommer fra høyresiden, mye takket være Jonas Svensson. Hadde vi erstattet en annen spiller med han, ville ikke det flytende spillet vært så bra på høyre siden, grunnen er at vi ikke har et definert spillestil. Ja, vi presser høyt på banen, og tar overgangene og utnytter dem. Det har vi vært flinke til. Men bortsett fra gjenvinning --> kontring og høyresiden våres, så har vi ingenting å stille opp med. Pasningsspillet, teknikk, fart i laget og mye annet er på nivå med resten av Tippeligaen. Vi har ikke noe som skiller oss ut. Også har KI gjeninnført hardt trening. Men det betyr ikke at andre lag ikke har begynt å trene like hardt som oss.

Konklusjonen min er at det føles ut som KI er en type Tom Nordlie. For ut potensialet i laget ved å øke motivasjonen, treningsmengden og viljen. Og kommer med veldig lite kompetanse. Det kan vi også se fra CV'en hans.

Jeg er ikke bare bekymret pga. tapet mot Odd, men prestasjonene og utviklingen av laget har ikke gått så mye fremover.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 15:58    Post subject: Reply with quote

Syntes det blir useriøst å si at vi ikke har hatt en definert spillestil. Ta en titt på målene fra 2015 - de aller fleste målene kommer etter:

- Pasning i bakrom mot vingene (Mikkelsen mot Sandefjord)
- Dype løp fra indreløper som legger inn/skyter selv (Jensen
- Kombinasjonsspill utenfor boks med samtidige bevegelser (Hellands to mål mot Vålerenga)
- Offensive initiativ fra back (spesielt Skjelvik har bidratt en del her)
Back to top
Tivutan
Junior

PostPosted: 13.03.2016 16:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er totalt uenig med deg Mikkelsen. Jeg ser hvertfall store forskjeller på RBK under JJ, Perry og KI. Selv i starten når vi tapte kamper på høsten(2014) under KI ble spillet tydligere og tydligere. JJ og Perry var direkte vondt å se på.

Jeg er enig i at at spillet ikke satt optimalt i går og vi var heller ikke gode på høsten i fjor. Men løpene og planen er fortsatt gjenkjenbar fra kamp til kamp selv om det har gått litt trått i det siste.
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 13.03.2016 19:28    Post subject: Reply with quote

Nå må Kåre kjenne sin besøkelsestid og forlange spillerkjøp i de to framferd ledd.
Lojaliteten er strukket langt nok, er ikke ressurser på benk til å forsterke med 3 spillere med friske bein i 2 omgangen.
En klubb som RBK skal selvfølgelig ha ressurser til det, her skal klinten skilles fra hveten!
Begge indreløperposisjoner og midtspiss bør roteres slik.
Da får vi heller ikke slike symptomer som utover høsten 15, med altfor trøtte bein.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 271, 272, 273  Next
Page 81 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb