English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Odd?
André Hansen
71%
 71%  [ 51 ]
Jonas Svensson
7%
 7%  [ 5 ]
Holmar Örn Eyolfsson
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
5%
 5%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Kondradsen
2%
 2%  [ 2 ]
Fredrik Midtsjø
9%
 9%  [ 7 ]
Elba Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 71

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.03.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men Seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...

Ja så klart det kan snu, men er det ikke lov å påpeke det som er galt fordi man finner eksempler på at man har hevet seg tidligere år??
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:37    Post subject: Reply with quote

Om ikke antall avslutninger,forsøkte pasning, vellykkede pasninger eller ballinhav (alle statistikker som vi dominerer ifølge vglive) har noe betydning for deg så er det din subjektive mening du legger til grunne for sure oppstøt. Helt greit det, men da trenger du ikke starte innlegget med "hvilken kamp var det du så" da er det mer legitimt å spørre deg, hvilken kamp var det egentlig du så Knowrud?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:38    Post subject: Reply with quote

Positivt overrasket faktisk. Nå hadde jeg ikke særlig forventninger heller da.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:42    Post subject: Reply with quote

1972 MD:
Gidder ikke å ta diskusjonen her. Dere for bare dure på for min del.
For mitt vedkommende så gidder jeg ikke å bli med på dette negative tøvet.
Gir meg null og niks ..
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
KitWalker wrote:

Er jo for faan meg sant det han sier. Vi eier 2. omgangen mot det laget som vinner sølv iår.
Du får sette deg ned sammen med Senator og resten å bare fortsette med å sutre over alt som liksom er galt med RBK.

Nei det er overhode ikke sant. Spillet og samhandlingen er ikke bra i andre omgang heller, vi sliter voldsomt med å spille oss ut av forsvaret, vi sliter voldsomt med å ta kontroll over midtbanen, vi har ikke bevegelser som igjenkjennbare og vi er ikke presise i noen faser av spillet.

Vi kan heller ikke ta det for gitt at Odd tar sølvet, ikke er det et holdbart argument.
Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...
At man ikke skal være sur eller negativ etter denne forestillingen blir bare for dumt, vi har store, store mangler i troppen, i kvalitet og i samhandling. Kan man ikke påpeke det som er galt så er det bare å gi opp.

Sportslig avdeling har gått hardt ut med at "rollespillere" er fokuset, allikevel fungerer ikke spillerne som er hentet godt i 433, ikke brukes de riktig heller. Konradsen er indreløper og spissene våre sliter med rollen som alenespiss.

Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men Seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...

Battlecry of de stødigste perry-supporterne. Ville ikke vært overrasket om jeg gravde gjennom arkivet og fant deg stolt proklamere " kontinuitet!"

Noen av oss evner å se tendenser, uttale de, være rett og likevel få stempelet perspektivløs av personer som aldri ser utvikling i et langtidsperspektiv.

Vi har hatt en nedadgående tendens siden i sommer. KI har null evne til å foreta grep, SIB klarer ikke å hente spillere med mindre de har hatt KI som trener tidligere. Og KI sine uttalelser om hvor indreløperne skal ligge er så altfor nærme Perry sine uttalelser om at bakrommet er dødt.

Last edited by bommel on 12.03.2016 21:51; edited 1 time in total
Back to top
Skiffel
Junior

PostPosted: 12.03.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Synes ikke vi kjørte over Odd i det hele tatt. Hvilken kamp har dere sett? Greit nok at mange av oss her inne lever med kampen og viser at vi er skuffet når ting er så elendig, men dere som prøver å være motpol er faktisk verre i andre enden.
Jeg hadde forventet en progresjon fra fjoråret, men nå ser det ut til at vi er på stedet hvil, om ikke et steg bak. Og jeg er ikke overrasket.

Er selvfølgelig svært skuffa over hva vi leverer i dag. Men hva hjelper det å grave seg ned og svartlegge alt og alle? Jeg er også usikker på hvor vi står i dag. Men at vi taper borte mot Odd trenger ikke være krise. Kampen i dag isolert sett tyder på at vi trenger forsterkninger. Men hvem skal vi handle? Tråden "Nytt midtbaneanker" gir i alle fall ingen fasitsvar.

Jeg velger heller å se fremover enn å bli med i hylekoret etter 90 spilte minutter.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Ja så klart det kan snu, men er det ikke lov å påpeke det som er galt fordi man finner eksempler på at man har hevet seg tidligere år??

Nei. Her må du velge mellom lykkepilla til kitwalker og gallesyra til senador. En verden i svart og hvitt Wink
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
KitWalker wrote:
KitWalker wrote:

Er jo for faan meg sant det han sier. Vi eier 2. omgangen mot det laget som vinner sølv iår.
Du får sette deg ned sammen med Senator og resten å bare fortsette med å sutre over alt som liksom er galt med RBK.

Nei det er overhode ikke sant. Spillet og samhandlingen er ikke bra i andre omgang heller, vi sliter voldsomt med å spille oss ut av forsvaret, vi sliter voldsomt med å ta kontroll over midtbanen, vi har ikke bevegelser som igjenkjennbare og vi er ikke presise i noen faser av spillet.

Vi kan heller ikke ta det for gitt at Odd tar sølvet, ikke er det et holdbart argument.
Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...
At man ikke skal være sur eller negativ etter denne forestillingen blir bare for dumt, vi har store, store mangler i troppen, i kvalitet og i samhandling. Kan man ikke påpeke det som er galt så er det bare å gi opp.

Sportslig avdeling har gått hardt ut med at "rollespillere" er fokuset, allikevel fungerer ikke spillerne som er hentet godt i 433, ikke brukes de riktig heller. Konradsen er indreløper og spissene våre sliter med rollen som alenespiss.

Battlecry of de stødigste perry-supporterne. Ville ikke vært overrasket om jeg gravde gjennom arkivet og fant deg stolt proklamere " kontinuitet!"

Noen av oss evner å se tendenser, uttale de, være rett og likevel få stempelet perspektivløs av personer som aldri ser utvikling i et langtidsperspektiv.

Vi har hatt en nedadgående tendens siden i sommer. KI har null evne til å foreta grep, SIB klarer ikke å hente spillere med mindre de har hatt KI som trener tidligere. Og KI sine uttalelser om hvor indreløperne skal ligge er så altfor nærme Perry sine uttalelser om at bakrommet er dødt.

Haha. Du snakker om at du evner å se tendenser, uttale de og være rett som du skriver det.
Vel du skal få rett i en ting. Uttale ting evner du nok men om du har evner å se tendenser å ha rett er høyst tvilsomt ..
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

VG melder 5-7 favør Rosenborg i dagens sjansestatistikk.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
bommel wrote:
KitWalker wrote:
KitWalker wrote:

Haha. Du snakker om at du evner å se tendenser, uttale de og være rett som du skriver det.
Vel du skal få rett i en ting. Uttale ting evner du nok men om du har evner å se tendenser å ha rett er høyst tvilsomt ..

Med tanke på at jeg var en av de første til å nevne JJ sine merkelige taktiske disponeringer, Perry sine håpløse spillerutvalg, og KI sin tendens til å disponere indreløperne for høyt vil jeg nok si at jeg har en høyere treffprosent enn de fleste.

Du har aldri noe konstruktivt å si. Greit å være en flokkfølgende sau i stedet for å faktisk argumentere.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:04    Post subject: Reply with quote

Bare et lite innspill til denne kamptråden og fremtidige sådan.

Jeg synes kritikerne av kritikerne er værre enn kritikerne. Noen tror visstnok det sprer god stemning å kritisere at de som kritiserer sprer dårlig stemning Confused .
Det er som å prøve å stoppe en demonstrasjon ved å demonstrere. Hvis man vil skape god stemning må man prøve å skrive et innlegg som lager god stemning. Å kritisere at de som kritiserer lager dårlig stemning er en selvmotsigelse. Som om man selv ikke sprer dårlig stemning når man kritiserer kritikerne.
NÃ¥ ble vell jeg vell selv en kritiker av kritikerne som kritiserer kritikerne Confused
Sprer neppe god stemning, men kanskje litt ettertanke. Smile
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:09    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Om ikke antall avslutninger,forsøkte pasning, vellykkede pasninger eller ballinhav (alle statistikker som vi dominerer ifølge vglive) har noe betydning for deg så er det din subjektive mening du legger til grunne for sure oppstøt. Helt greit det, men da trenger du ikke starte innlegget med "hvilken kamp var det du så" da er det mer legitimt å spørre deg, hvilken kamp var det egentlig du så Knowrud?

Jeg så et lag som fortsatt ikke er samkjørt. Vi har sikkert flere vellykkede pasninger og mer ballinnehav, men hva trenger det å bety? Vi strever for ofte med å spille oss ut og bruker midtstopperne ofte. Vi legger om til 4-2-4 tidlig i andreomgang for å få mer trøkk i boksen og det funker delvis da Odd senker seg ned, men da holder ikke innleggene og avslutningene mål. Hvor mange redninger hadde Rossbach i dag?

Alt kan skje i fotball, men jeg gidder ikke å sitte her å pynte på det jeg mener er en svak prestasjon.

Blir det helomvending til neste hjemmekamp så er det fantastisk, men det er lite fra akkurat denne kampen som gir meg slike forhåpninger.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 12.03.2016 22:11    Post subject: Reply with quote

Hansen 7: Vår keeper viser faktisk CL-nivå - delvis. Bommer grovt på en ball men ellers veldig sikker og med to fantastiske redninger
Svensson 5: Gledelig å se at han er blitt bedre i posisjoneringsspillet sitt, hadde mye fokus på det defensive og dermed ble det ikke så mye fremover desverre, godkjent kamp
Reginiussen 4: PÃ¥ etterskudd et par ganger, ballwatching ved baklengs og han sliter fysisk med Occean
Eyolfsson 4: Lager utrolig mye frispark, ellers egentlig en grei kamp, begge våre stoppere sliter i oppspillsfasen
Skjelvik 3: Han står feilplassert i hele kampen, i ingemansland mellom Holmar og hans egentlige posisjon, dermed ble det for mye innlegg fra Odds høyreside, hans egne innleggskvaliteter ser ut til å bli litt bedre
Konradsen 4: Sliter som eneste anker i første omgang sjøl om han vinner en del baller, bedre sammen med Jensen sentralt men for utålmodig i avgjørende situasjoner, trenger mer tid hvis han skal bli fast anker
Jensen 3: grusom kamp, stygg feil foran baklengs, skuddfoten er ikke innstillt og han reagerer ofte for seint, spesielt på returløpene når Odd sine indreløpere stormer i vår 16meter
Midtsjø 5: et lyspunkt på midtbanen, noen flotte involveringer og gode raid men sluttproduktet mangler
Rashani 3: Også han trenger tid til å tilpasse seg, ikke flink nok til å bruke medspillere sine, bommer på sin gigasjanse
Gytkjær 2: ubrukelig som ensom spiss når vi spiller på denne måten og slår lange baller hele tiden, heller ikke godt i kontringssituasjoner, kanskje trives han bedre i 4-4-2 med en sterk makker, desverre ble det bare litt bedre etter at Vilhjalmsson kom inn
Dølland 4: gjør en del bra men blir mye borte utover kampen, også fint at han jobber mye defensivt, desverre så det til tider ganske klønete ut men det var fordi han faktisk fikk dårlig hjelp av Skjelvik og Jensen, burde ha utfordret Ruud mer etter at han fikk gult kort
Vilhjalmsson 4: Bedre enn Gytkjær (han kommer til en stor sjanse i det minste og vinner et par hodedueller) men litt for usynlig, kanskje vil det være lurt å la han starte neste gang at han får stoppere til å bli sliten, da kan det Gytkjær få litt enklere når han kommer inn

Laget virker ikke skikkelig innspillt ennå og våre nye spillere passer muligens ikke i et 4-3-3-system (helt utrolig det!!). Det er mye som må forbedres men det er heller ikke helsvart som mange skriver her. Det var gledelig å se at det ble bedre i 2. omgang etter at KI tok grep med systembyttet sjøl om det fremdeles var for lite som ble skapt. Merkelig at det ikke ble flere bytter før overtid (Riski eller Gersbach f. eks.).
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:16    Post subject: Reply with quote

Aristoteles - må kritisere deg for å skape dårlig stemning. Nå er jeg klar over at jeg kritiserer den som kritiserer de som kritiserer. Og jeg vet at jeg fortjener kritikk.

Så sett i gang- kritiser den som kritiserer den som kritiserer de som kritiserer de som kritiserer. Jeg tåler det.

Smile

Ellers er jeg sur - jeg liker ikke at vi taper - og i hvert fall ikke når vi spiller en dårlig førsteomgang. Men jeg fulgt med i så mange år at jeg vet at det er små marginer mellom "stang-inn" og "stang-ut". Tror ikke vi skal avskrive RBK etter første serieomgang. Det blir litt for mye Brann-supporter-aktig for meg.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:22    Post subject: Reply with quote

Vi hadde 17 avslutninger, hvor av 2 av de var paa maal. Det er aaaaltfor daarlig. Til sammenligning hadde Odd 13 avslutninger og 4 paa maal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brego
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:25    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Brego wrote:

Jeg så et lag som fortsatt ikke er samkjørt. Vi har sikkert flere vellykkede pasninger og mer ballinnehav, men hva trenger det å bety? Vi strever for ofte med å spille oss ut og bruker midtstopperne ofte. Vi legger om til 4-2-4 tidlig i andreomgang for å få mer trøkk i boksen og det funker delvis da Odd senker seg ned, men da holder ikke innleggene og avslutningene mål. Hvor mange redninger hadde Rossbach i dag?

Alt kan skje i fotball, men jeg gidder ikke å sitte her å pynte på det jeg mener er en svak prestasjon.

Blir det helomvending til neste hjemmekamp så er det fantastisk, men det er lite fra akkurat denne kampen som gir meg slike forhåpninger.

Nei, du hadde jo sikkert som mange andre her inne vært superfornøyd om vi tapte 3-1 men var samspilte som få, sjeldent hadde ballen, ikke skapte mer enn 1 avslutning å bommet på samtlige pasninger. Oh the fallacy....
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:31    Post subject: Reply with quote

Kan dere som syter over at det sytes her inne slutte å syte?
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med den slutningen. Rene Nostradamus over her.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:36    Post subject: Reply with quote

Blir dette 2011 om igjen?
Vi var skyhøyt oppe etter 2010 også, for å kræsjlande allerede i første kamp sesongen etter.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:50    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:

Nostradamus? Made no sense. Men takk, godt å vite at slutningen treffer. God kveld.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 22:55    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Knowrud wrote:

Nostradamus? Made no sense.

Selvfølgelig gjorde det ikke det.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

Jevn kamp, begge lag var svake. Det blir mye press nå inn mot hjemmekampen mot Godset.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 00:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke leste hele kamptråden, skjønner at mange er negative etter dette. Likevel er det noen momenter vi skal huske på. Det er bare to av de seks fremeste på banen som spilte fast i hele fjor. Det mangler samhandling og vi har ikke direkte erstattet tapte spillere. I tillegg led vi litt av samme syndrom som i fjor der vi kom tregt igang med kampen. Synes vi hadde fortjent minst et poeng, men vi er fullstendig ufarlig foran mål selv om vi har flere avslutninger enn Odd.

Det suger at vi må selge spillere, og det suger at Helland blir skadet så vi heller ikke har en høyreside som fungerer når alt annet går i ball. Veldig spent på kampen mot Godset nå, der bør vi være mye skarpere inne i 16-meteren og vise spillemessig framgang.
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 01:39    Post subject: Reply with quote

Skremt over hvor dårlig forberedt vi var.
Oppløftet over at vi klarte å ta oss sammen utover og kjørte kampen.

Kjipt å tape, men anbefaller ingen å gå igjennom kamptråden da den er missvisende.

krommer nakken mot Godset nå, så begynner toget å rulle!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.03.2016 02:26    Post subject: Reply with quote

Det som er merkelig er den fornektelsen man ser på forumet. Man skal liksom ikke si noe kritisk fordi Kåre vant gull i fjor, så da kan man spille dårlig i 15 kamper til før man begynner å murre.

Poenget er at man må se på prestasjonen. Er den slik vi ønsker RBK? NEI

Det man ser er et lag som ikke skaper sjanser, er dårlig i presset, elendig innleggskvalitet og evne til å skape meget få sjanser mot et åpent låvedørlag som ODD. Da er det sterkt bekymringsverdig og det har ingenting med å være negativ å gjøre, men at man faktisk ser elendigheten som presteres.

Og i fjor slo vi slike lag som Odd, det gjør vi ikke i år. Det er enkelt å se det: Vi har en spiss som ikke fungerer og en upresis ballfordeler. At folk virkelig tror man vinner kamper på dette er det samme som den fornektelsen Perry fortsatt lever i .
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb