English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Odd?
André Hansen
71%
 71%  [ 51 ]
Jonas Svensson
7%
 7%  [ 5 ]
Holmar Örn Eyolfsson
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
5%
 5%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Kondradsen
2%
 2%  [ 2 ]
Fredrik Midtsjø
9%
 9%  [ 7 ]
Elba Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 71

Author Message
Bye
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Børs!

A Hansen - 6. Ikke noe å gjøre med målet, solid ellers. Må slå langt, da vi ikke har handla nytt anker som kan komme ned og fordele ballen i vinter.

Svensson 5 - sliter tidvis inne i boks når han må markere større spillere, men er en av de som orker og vil.

Reginiussen 4 - sterk og god en mot en, men er også passiv mot Occean til tider. Var det ikke Tore som skulle berge oss med pasningsfoten da?

Holmar 4 - helt på det jevne av islendingen.

Skjelvik 3 - hadde forventet mer av lynvingen. Kom OFTERE på overlapp! Det er masse rom!

Midtsjø 5 - eneste lyspunktet på midten i første (etter første 15 min), men forsvinner litt etterhvert i 2.omgang og blir tatt av. Synd, kunne trengt ham mot slutten etter at vi la om.

Konradsen 4 - Jeg vil faktisk forsvare ham litt her. Vi bruker ham feil. Han er litt overalt - turbo har han - men ro og pasningsfot mangler. Han vil så mye, men evner ikke. Som indreløper i dag hadde han fått til mye, og med en god sentral midt hadde han sikkert skåra også.

M. Jensen (k) 3 - Hva pokker, Mike? Fortsetter den litt traurige trenden fra høsten - skyter til feil tid, og er rotete når vi skal kombinere. Står også for høyt. Direkte medskyldig i målet. Må heve seg.

Rashani 3 - Blir kasta innpå når Helland "overraskende" nok ikke kan stille fra start likevel. Virker ikke som han var helt klar for det; rolig med ball, til tider _alt_ for rolig, mens andre ganger blåser han bort ballen før de andre har kommet etter.

Gytkjær 3 - blir Også brukt helt feil. Tydelig ikke noe oppspillspunkt på hodet, men like fullt skal han settes opp som det. Jeg fatter det ikke. Kommer mer til sin rett når vi legger om; spørs om vi må spille slik fast etterhvert.

De Lanlay 3 - Kjempefrisk i ca. 15 minutter - blant annet med et kanonskudd, før han forsvinner i likhet med resten av laget. Utfordrer alt for sjeldent.

Vilhjalmsson 5 - kommer inn og bidrar i størst mulig grad til at vi faktisk burde hatt 1-1 til slutt. Bør vel få sjansen fra start neste kamp?

Stamnestrø - meningsløst byttet inn etter 90 min.

Kåre 2 - Fallitterklæring med omlegging av systemet etter 50 min, og så handlingslammet når vi ikke evner å skåre likevel. Ingen god gjennomføring. Må heve nivået til neste helg
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 12.03.2016 21:05    Post subject: Reply with quote

Riktig indreløper. Faktisk er Vilhjamsson bedre enn Christian i spissrollen i 4-3-3, det sier sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
KÃ¥re:

Quote:
Andre omgangen spiller vi akkurat sånn vi skal spille og er soleklart best. Mer enn nok sjanser til både ett og tre poeng. Vi har veldig god kontroll på andre omgang, den siste timen er solid.

Upresis paraphrasing av intervjuet. Håpløst om han virkelig mener dette.

Er jo for faan meg sant det han sier. Vi eier 2. omgangen mot det laget som vinner sølv iår.
Du får sette deg ned sammen med Senator og resten av grinebiterne og bare fortsette med å sutre over alt som liksom er galt med RBK.

Last edited by KitWalker on 12.03.2016 21:07; edited 1 time in total
Back to top
Oddis
Senior

Helt utrolig så negative dere er. Surt å tape, men skulle tro enden er nær. Jeg har sett masse RBK kamper på bortebane siden 1990. Svært sjelden at vi kjører over noen på bortebane, selv i 1998 og 99. Virker som dere hisser hverandre opp til å bli bare mer og mer negative. Dere ser ikke på dette med rasjonelle øyne. I mine øyne var dette omtrent en jevnspilt kamp. Odd klart best i første, vi best i andre. Ikke ufortjent at Odd vinner, men kunne blitt uavgjort.
Back to top
Largactyl
Veteran

Hansen - 6

Skjelvik - 6
Tore - 4
Eyjolf - 4
Svensson - 4

Midtsjoe - 4
Konradsen - 4
Jensen - 3

Rashani - 3
Gytkjaer - 3
Doelle - 4
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 12.03.2016 21:07    Post subject: Reply with quote

Har det vært diskutert om kamptråd bør stenges under kamp?
Enig i at det er masse å ta tak i, men makan til oppgulp og negativitet har jeg sjelden sett!
Mange dommedagsprofetier allerede etter 30 min, og da blir det bare dumt...
smittsomt ser det ut til å være også...
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:08    Post subject: Reply with quote

Fy faen dette var triste greier. Odd inviterer oss inn i kampen, men vi er ikke i nærheten av fjoråret spillemessig. Dette var veldig perrysk hvor tilfeldigheter og motstanderens balltap ga oss det meste av (de få) sjansene.

Vi må nok vente til etter påske før jeg forventer bedring.

Kåre melder at andreomgangen var god og vi kunne fått både ett og tre poeng. Der er jeg uenig kåre. Han var for øvrig defensiv før kamp og meldte at de ikke skulle ta så hardt på et evt tap. Kanskje han ser det vi ser om at seriestarten kom 3 uker for tidlig?

Andre betrakninger:
- Rashani var skikkelig dårlig 1v1. Og brukte ALDRI svensson på overlapp
- Dølle tidvis bra. Det er håp for gutten
- Gytkjær fikk veldig lite å jobbe med så umulig å si hva det blir av han
- Jensen svak. Mett?
- Skjelvik har samme elendige teknikk som før
- Konradsen mye involvert men ingen stor ballfordeler.Har allikevel brukbart trua
- Vi kan ikke å slå innlegg!

- Publikum piper på så mye bullshit at jeg ikke fatter hvordan de kan kose seg på kamp. Likte da Hansen plukket ned et innlegg og ble skadet slik at vi ikke fikk satt i gang en kontring. Da pep publikum fordi han lå nede. Umulig å si hvorfor....
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:08    Post subject: Reply with quote

Krise dårlig.

Hele gameplanen går ut på å hoof ballen i 16 meteren. Det er forsåvidt greit hvis man evner å gjøre noe, men dette var evneveikt. T.o.m Drillo ville spydd av utførelsen.

Bare vært snakk om hvor mye vi har trent og hvor sliten gutta har vært. Det så ikke slik ut i dag.

Shit fuck ass
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen skaffe et kvinnfolk til senador, så slipper vi alle oppstøtene hans her i forumet?

(Om han da ikke har et forjævlig hespetre av et kvinnfolk og bruker forumet til å avreagere da, det er jo såklart også en mulighet...)
Predicted
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

Nidaros 79 wrote:
Har det vært diskutert om kamptråd bør stenges under kamp?
Enig i at det er masse å ta tak i, men makan til oppgulp og negativitet har jeg sjelden sett!
Mange dommedagsprofetier allerede etter 30 min, og da blir det bare dumt...
smittsomt ser det ut til å være også...

Bedre løsning er stoppe senador fra å poste i kamptråder, da forsvinner 95% av skjiten.

Jeg var enig i noe av det han sa i fjor, men å drive å prøve å finne noe symptomatisk etter en kamp når han heller ikke har sett treningskampene blir for dumt.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:10    Post subject: Reply with quote

Ser hoeydepunktene fra kampen. Enorme sjanser som ble sloest bort i 2. omgang.. Soederlund hadde garantert satt to av de headingene som gikk over.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:11    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Helt utrolig så negative dere er. Surt å tape, men skulle tro enden er nær. Jeg har sett masse RBK kamper på bortebane siden 1990. Svært sjelden at vi kjører over noen på bortebane, selv i 1998 og 99. Virker som dere hisser hverandre opp til å bli bare mer og mer negative. Dere ser ikke på dette med rasjonelle øyne. I mine øyne var dette omtrent en jevnspilt kamp. Odd klart best i første, vi best i andre. Ikke ufortjent at Odd vinner, men kunne blitt uavgjort.

Senador-syndromet kalles det ...
Kommer til å se masse av det kommende uke ...
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:13    Post subject: Reply with quote

Det er de samme trynene som er negative alltid. Mangel på perspektiv går igjen når alt er galt med alt og alle når det er motgang, imens medgang går forbi i stillhet.

Dårlig førsteomgang i dag der Odd er bedre, bra andreomgang der vi er bedre. Litt ufortjent seier til Odd, men vi skaper for få store sjanser. Hvis vi kunne klart å omskapt overtaket vårt til sjanser i andreomgang hadde vi godt kunnet snudd kampen. Dessverre klarer vi ikke det og vi sitter igjen med en litt skuffende serieåpning.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

KitWalker wrote:

Er jo for faan meg sant det han sier. Vi eier 2. omgangen mot det laget som vinner sølv iår.
Du får sette deg ned sammen med Senator og resten å bare fortsette med å sutre over alt som liksom er galt med RBK.

Nei det er overhode ikke sant. Spillet og samhandlingen er ikke bra i andre omgang heller, vi sliter voldsomt med å spille oss ut av forsvaret, vi sliter voldsomt med å ta kontroll over midtbanen, vi har ikke bevegelser som igjenkjennbare og vi er ikke presise i noen faser av spillet.

Vi kan heller ikke ta det for gitt at Odd tar sølvet, ikke er det et holdbart argument.

At man ikke skal være sur eller negativ etter denne forestillingen blir bare for dumt, vi har store, store mangler i troppen, i kvalitet og i samhandling. Kan man ikke påpeke det som er galt så er det bare å gi opp.

Sportslig avdeling har gått hardt ut med at "rollespillere" er fokuset, allikevel fungerer ikke spillerne som er hentet godt i 433, ikke brukes de riktig heller. Konradsen er indreløper og spissene våre sliter med rollen som alenespiss.
Back to top
solbakken13
Proff

Skuffende forestilling i dag, men ikke overraska. Har sett de samme tegnene gjennom hele vinteren. Tenkte jeg skulle følge ekstra nøye på Konradsen i dag og må si jeg la merke til et par ting. I oppspillsfasen er drømmebildet og spille gjennom ledd eller rundt, og da har playmakeren på midten en viktig rolle. Konradsen i dag, og tidligere kamper i vinter hadde en tendens til å posisjonere seg i pasnings skygge noe som gjorde at vi sleit med å spille oss ut. Når han fikk ball var det spesielt to ting jeg la merke til. Han brukte mange touch ut mot sidekorridorene noe som gjorde at A; han bruker opp rom og gjør det trangt for back og B; Odd rekker å stenge av rom og få folk rundt ballfører. Ja vi kan løse denne rollen på mange måter, men måten Konradsen spiller rollen på tyder på at han har lyst å løse den noe ala sånn som selnæs gjorde det, det er mitt inntrykk hvert fall.

Andre ting jeg la merke til i dag er måten vi bruker Grytkjær på. Grytkjær er god feilvendt, men han er best når spillet går etter bakken. I store deler av 1. omgang slo vi langt og høyt på Grytkjær. Noe som gjorde at han havnet i hode dueller med Odd stopperne der han som regel gikk tapende ut i fra. Da ser ikke jeg helt poenget med å fortsette å gjøre dette når han tydeligvis sliter med å takle duellspillet med odd stopperne. Back spillet i store deler av kampen er også på et lavt nivå. Svensson og Skjelvik blir alt for ofte stasjonere i eget ledd når de har mulighet til å posisjonere seg høyt og tøft offensivt. Kanskje største forskjellen fra internasjonal og norsk fotball er at backene tørr og posisjonere seg høyt og tøft offensivt i fjernrom når stopperne har overtall defensivt, dette så jeg ikke en gang i dag, noe Svensson blant annet var flink på i fjor. Jeg tror vi må hente inn en ballfordeler i en eller annen form skal vi klare målsetningene for i år, om ikke så må vi finne en annen måte å spille på!
Skiffel
Junior

PostPosted: 12.03.2016 21:14    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Rævkjører Odd i 2. omgang. Selv om vi taper ikveld så er jeg overhodet ikke bekymret. Vi møtte det laget som vinner sølv 2016.
Ser frem til fortsettelsen.
RBK

Tommel'n opp! Enig! Det er første kampen, folkens! Vi kommer sterkere tilbake allerede neste runde RBK
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:14    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Ser hoeydepunktene fra kampen. Enorme sjanser som ble sloest bort i 2. omgang.. Soederlund hadde garantert satt to av de headingene som gikk over.

Det er en spenstig påstand. Søder var jo ikke kjent for å brenne 100%-ere Rolling Eyes

Formerly known as STRANDerGUD

Last edited by SeG on 12.03.2016 21:15; edited 2 times in total
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Grytkjær. Grytkjær. Grytkjær.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

Folk må lære seg navnet på spissen vår.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Largactyl wrote:

Det er en spenstig påstand. Søder var jo ikke kjent for å brenne 100%-ere Rolling Eyes

Soederlund er en jaevla god hodespiller, og jeg tror han ikke ville bommet 1 og en halv meter fra maal. Han er ikke Tore Andre Flo. Han bommer paa mye, men den sjansen til Rashani.... Confused
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:19    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi kjørte over Odd i det hele tatt. Hvilken kamp har dere sett? Greit nok at mange av oss her inne lever med kampen og viser at vi er skuffet når ting er så elendig, men dere som prøver å være motpol er faktisk verre i andre enden.
Jeg hadde forventet en progresjon fra fjoråret, men nå ser det ut til at vi er på stedet hvil, om ikke et steg bak. Og jeg er ikke overrasket.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:20    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Svensson 4
Holmar 3
Tore 5
Skjelvik 3
Jensen 2
Konrad 6
Midtsjø 7
DeLanley 3
Gytkjær 2
Rashani 2

Vilhjamson 5
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:20    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
KitWalker wrote:

Du får sette deg ned sammen med Senator og resten å bare fortsette med å sutre over alt som liksom er galt med RBK.

Nei det er overhode ikke sant. Spillet og samhandlingen er ikke bra i andre omgang heller, vi sliter voldsomt med å spille oss ut av forsvaret, vi sliter voldsomt med å ta kontroll over midtbanen, vi har ikke bevegelser som igjenkjennbare og vi er ikke presise i noen faser av spillet.

Vi kan heller ikke ta det for gitt at Odd tar sølvet, ikke er det et holdbart argument.
Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...
At man ikke skal være sur eller negativ etter denne forestillingen blir bare for dumt, vi har store, store mangler i troppen, i kvalitet og i samhandling. Kan man ikke påpeke det som er galt så er det bare å gi opp.

Sportslig avdeling har gått hardt ut med at "rollespillere" er fokuset, allikevel fungerer ikke spillerne som er hentet godt i 433, ikke brukes de riktig heller. Konradsen er indreløper og spissene våre sliter med rollen som alenespiss.

Var mye som ikke fungerte etter første runde i gullalderen også. Men Seriegull, cupgull og CL ble det okke som ...
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:23    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Synes ikke vi kjørte over Odd i det hele tatt. Hvilken kamp har dere sett? Greit nok at mange av oss her inne lever med kampen og viser at vi er skuffet når ting er så elendig, men dere som prøver å være motpol er faktisk verre i andre enden.
Jeg hadde forventet en progresjon fra fjoråret, men nå ser det ut til at vi er på stedet hvil, om ikke et steg bak. Og jeg er ikke overrasket.

Herregud da Knowrud. Greit å være pessimist, men du vil virkelig gå med negativitetens største lupe om du ikke greier å se at vi dominerer banespillet etter vi slipper inn målet. Folk må da bli sliten å være så surmaget og pessimistisk heletiden..
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

Er det å ha ballen mer enn motstanderen å kjøre over de? Husker Fagermo maste om dette i fjor da de tapte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 17 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb