|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.03.2016 19:55 Post subject: |
|
|
| Du må gjerne stå på ditt, men å hevde at Knudtzon ville scoret mer enn 22 på 27 i RBK er så hinsides skivebom at jeg sliter med å uttrykke det. Han er en ren kontringspiller uten teknikk eller avsutningsegenskaper. Ville aldri fått det rommet han krever ofte nok i RBK. Under 10 på 30 er min gjetting. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.03.2016 19:58 Post subject: |
|
|
| Knudzon hadde blitt Trond Olsen v2 i RBK. En spiller som er fullstendig ubrukelig når man konsekvent møter lag som stapper igjen defensivt. I likhet med Olsen fungerer han bare på lag som får store rom i kontringene. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.03.2016 11:30 Post subject: |
|
|
| knoff2010 wrote: | | Hadde søder vært riktig bra ville han med de muligheter han hadde scoret minst 10-15 mål til. |
Skulle blitt bra trøkk i telefonen til Bjørnebye dersom Søderlund hadde puttet 32-37 mål på 27 kamper i Tippeligaen. Har du noe omtrentlig tall på hvor mange spillere i verden som putter 1,20 i snitt på en hel sesong på nasjonalt toppnivå?
Uttellingen til Søderlund er faktisk ikke statistisk svak - naturlig nok, med såpass mange mål - selv om det neppe er stor uenighet om at han brente en del store sjanser. Noe du helt ser bort ifra her er jo evnen til å komme seg til sjanser man kan score på; det er ikke bare enkelt som "enslig" midtspiss og toppscorer, selv på et lag som Rosenborg. Man passes ganske godt på, og Søderlund var god til å lukte rom, og veldig bevegelig. Men vi får se nå da. Gytkjær er jo en utpreget avslutter, og bør med din logikk lukte på 30, i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.03.2016 11:46 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Gytkjær er jo en utpreget avslutter, og bør med din logikk lukte på 30, i alle fall. |
35 er åpenbart pari. |
|
| Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 10.03.2016 12:01 Post subject: |
|
|
jeg mener ikke at Søder puttet for få mål sett over en sesong, men han brente fader meg såppas mange sjanser at han burde satt 10-15 mer dersom han var kaldere i hodet, og eller hadde bedre avslutnings egenskaper.
Dette mener jeg flere spisser i Norge ville fått til, og jeg mener de nye har bedre forutsetninger til å sette flere baller i mål på identiske sjanser som det Søder kom til.
Jeg veit det er farlig å kaste denne fakkelen, poenget mitt og jeg gjentar meg selv er at jeg har mer troen på disse under Kåre enn hva jeg trodde Søder ville utrette før sesongen i fjor.
Nå beviste Søder at jeg tok feil i mine antakelser, men like fullt ut mener jeg det er mange spisser i Norge med bedre offensive egenskaper enn det han hadde. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 10.03.2016 12:10 Post subject: |
|
|
vel, du glemmer at Søderlund hadde en tendens til å sette også de sjansene man ikke trodde kom til å bli mål, selv om han bommet på de mest opplagte.
I tillegg tror jeg ikke det er tilfeldig at han så ofte endte opp med å være der ballen var. Nå håper jeg selvsagt jeg tar feil, og at nesten hvem som helst kan lykkes på spissplass i RBK. Isåfall gjør vi god butikk fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.03.2016 12:16 Post subject: |
|
|
| knoff2010 wrote: | | jeg mener ikke at Søder puttet for få mål sett over en sesong, men han brente fader meg såppas mange sjanser at han burde satt 10-15 mer dersom han var kaldere i hodet, og eller hadde bedre avslutnings egenskaper. |
Må si meg enig i dette. Han hadde noen få spesialiteter, som det å stå med siden mot mål, få pasning forfra og ekspeditere den 90 grader og inn i kassa. Men ellers var det utrolig mange sjanser som ble sløst bort. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.03.2016 12:24 Post subject: |
|
|
At Søder var en svært ujevn avslutter er ingen hemmelighet, men det er heller ikke til å stikke under stol at han var ekstremt flink til å komme i avslutningsposisjon. Det er i seg selv en meget god og viktig evne, og da blir det mye mål selv for en "middels" avslutter. En bedre avslutter ville scoret på flere av sjansene, men det er absolutt ingen garanti for at andre spisser hadde funnet disse situasjonene like ofte. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.03.2016 13:54 Post subject: |
|
|
| knoff2010 wrote: | | Jeg veit det er farlig å kaste denne fakkelen, poenget mitt og jeg gjentar meg selv er at jeg har mer troen på disse under Kåre enn hva jeg trodde Søder ville utrette før sesongen i fjor. |
Så du mener altså at du tror Gytkjær og de andre ville ha scoret 10-15 mål mer på enkle tap-ins enn du trodde Søderlund kom til å score?
Ikke misforstå meg, jeg skjønner hvor du vil hen. Jeg er bare ikke så sikker på at det er så enkelt å finne spillere som både kommer naturlig til masse sjanser, og så klinisk setter de i mål. Og det at du mener Erling Knudtzon er en sånn type... Vel. La oss bare si at du skulle ha moderert deg vekk fra "10 spillere", i stedet for å skrape gjennom bunnen av tønna med norske målmaskiner.
Det er også veldig lett å huske de spektakulært brente sjansene, litt vanskeligere å huske de tilsynelatende enkle scoringene. Som supportere er det forferdelig frustrerende med en spolert mulighet når kampen vipper, men vi må innse at selv de der enkle tingene krever ferdigheter og har en feilmargin. Søderlund sin var kanskje større enn normalt, men utslagene er neppe så store. Selv Messi brenner enkle sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 10.03.2016 15:10 Post subject: |
|
|
Så du mener altså at du tror Gytkjær og de andre ville ha scoret 10-15 mål mer på enkle tap-ins enn du trodde Søderlund kom til å score?
Ikke misforstå meg, jeg skjønner hvor du vil hen. Jeg er bare ikke så sikker på at det er så enkelt å finne spillere som både kommer naturlig til masse sjanser, og så klinisk setter de i mål. Og det at du mener Erling Knudtzon er en sånn type... Vel. La oss bare si at du skulle ha moderert deg vekk fra "10 spillere", i stedet for å skrape gjennom bunnen av tønna med norske målmaskiner.
greit jeg kan gå bort fra Knudtzon,muligens en dårlig/ukvalifisert vurdering av meg.
men det er svært få av de andre jeg mener ikke ville gjort det bedre.
Jeg er overbevist av at en spiller som Kamara, pedersen, gytkjær, villmann, Høiland, diomande og Leke James ville hatt flere scoringer.
I tillegg mener jeg bestemt at vi ville gjort det svært mye bedre mot bedre lag i europa med en spillere som de ovennevnte.
jeg skrev også Kovacs, dette er selvsagt ikke en spiller jeg vil ha, men finnes det noen spiller i norge som har vært bedre de senere år til å stå forann mål å krangle inn tap-inn`s? jeg mener også der at om man ser på typen mål Søder scorte i fjor så ville kovacs, gitt at han var i samme posisjon ville satt flere. ( JA JEG VEIT JEG BLIR SKUTT NÅ!!)
Jeg så over scoringskavalkaden nå, og jeg kan ikke si at mer enn 1-2 mål fra søder er resultat av en stor prestasjon utover å være på rett sted til rett tid.
Roten til at jeg nevnte dette er at JEG mener Gyt/villmann har bedre forutsetninger til å score mål dersom de befinner seg i samme situasjon som Søder, noe jeg er trygg på at Kåre vil sørge for at de gjør,
klarer de å være på rett sted til rett tid på lik linje med søder mener jeg det vil bli veldig mer gøy i 2016, enn om han ikke reiste til frankrike. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |