English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 06.03.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Oppsumert fra innleggene deres: RBK har høyt nivå, men på sitt dårligst, veldig lavt nivå. Høyresiden, funker, venstresiden funker ikke. Pasningsspillet er ræva fortsatt.

Oppsummerer det oppsummerte: RBK har ikke utviklet de negative sidene. Da må vi sette spørsmålstegn til trenerteamet, og sportslige ledelsen som ikke klarer å sette sammen et lag som forbedrer oss på det vi har vært dårlige på fra i fjor. Hva har vi lært av EL-deltakelsen? Har vi fått det frem i vårt spill?

Siden du ikke har sett kampen: Første omgang er det nærmeste vi har vært på en god stund å ligne oss selv igjen. Pasningene, løpene og samspillet satt. Stor intensitet i presset. Langt ifra perfekt, men man så tendenser på stort potensiale.

Andre omgang var det helt tydelig at spillere som Mike Jensen og co tenkte at nok fikk være nok å skrudde helt av. Ikke noe som helst å ta med seg derfra.

Jeg har sett de fleste treningskampene i vinter og denne var helt klart den beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.03.2016 22:22    Post subject: Reply with quote

Utrolig hvilke konklusjoner forumets sjefsoptimister greier å dra ut i fra kamper de ikke har sett. Var samme etter et par tidligere treningskamper også. Begynner nesten å lure på om enkelte faktisk er RBK-supportere eller henger her utelukkende for å få utløp for negative tvangstanker.

Last edited by Sløvsekken on 06.03.2016 22:23; edited 1 time in total
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 06.03.2016 22:22    Post subject: Reply with quote

Høyt toppnivå, ja. Litt mer fokus og alvor, så ville vi ha vunnet med et par mål idag.

Det er en treningskamp, så man kan vel godta at det dabber av litt utover. Synes Konradsen løste rollen bra i denne kampen. Svømte litt defensivt i enkelte situsjoner, men man kan jo håpe at han vokser i rollen.

Fungerte bra med posisjonsbytte på Midtsjø og Mike i førsteomgang. Midtsjø/Helland virker ha bedre kjemi enn Jensen/Helland, og kapteinen vår så ut til å blåse litt liv i det norsk-franske liket på venstrekanten. Yanni var faktisk bra så lenge Mike spilte til venstre.

På spissplass forventer jeg å se Vilhjalmsson fra start mot Odd. En bedre tilrettelegger, og tydeligvis en mer klinisk avslutter enn Gytkjær enn så lenge.

Hansen

Svensson - Eyjolfsson - Reginiussen - Skjelvik

Midtsjø - Konradsen - Jensen

Helland - Vilhjalmsson - Rashani

Laget mot Odds BK, forhåpentligvis.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.03.2016 22:41    Post subject: Reply with quote

Første omgang meget bra. Der så Viking ut som RBK gjør mot god europeisk motstand: får låne ballen av og til før motstanderen tar over. Hvis grunnen er at vi fremdeles er stinne av trening vil det bli bra på det tidspunktet der vi orker mer hele kampen.
Øystein
Veteran

PostPosted: 06.03.2016 22:49    Post subject: Reply with quote

Hjelper uansett lite å snakke om toppnivå, og det å legge inn mindre innsats i andre omgang. Så lenge dette førte til poengdeling, vil 2mas snart komme inn her for å påpeke forbannelsen som hviler over dette oppgjøret. Det blir dermed ikke gull Wink
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.03.2016 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å tro at vi startet en ny tradisjon i fjor hvor poengtap i preseason mot Viking fører til gull.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.03.2016 23:48    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at det ikke blir gull er ikke 1-1 isolert sett, men mer at laget ikke har målscorere. Vi har erstattet Søderlund med en spiss som ikke passer i 4-3-3. Derfor blir det ikke gull. Det kan bli mange frustrerende kamper der RBK dominerer, men taper 0-1 dessverre.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.03.2016 23:52    Post subject: Reply with quote

En ganske lovende kamp etter mitt syn. NÃ¥r vi er gode er vi langt bedre enn Viking, og kombinasjonene glitrer tidvis. Noen tanker om dagens kamp:

Konradsen løste oppgaven som anker meget godt. Han var svært god i pasningsspillet, og også trygg med ball i beina på egne eventyr.

Jensen var sjeldent svak i dag. Scorer et heldig mål, men har enormt mange pasningsfeil. Flere av disse ødela muligheter, og en førte til baklengs. En av de dårligste kampene jeg har sett ham i.

Helland trenger tid på å komme igang. Det gjør også Gytkjær.

Vi er for svake på dødball, både offensivt og defensivt.

Deilig med Reginiussen tilbake. Jeg tror han vil tilføre en ekstra dimensjon i forsvaret som slapp inn minst i fjor.

Jeg er faktisk ganske lettet etter dagens kamp. Det er fortsatt mye å gå på, men vi er gode når vi er gode, og i hvertfall i dag ble ankerplassen - som jeg har fryktet skulle bli en akilleshæl - en av våre største styrker.
LarsG
Veteran

PostPosted: 07.03.2016 01:46    Post subject: Reply with quote

Jeg så 80 minutter før jeg måtte gå, men jeg var positivt overrasket over det jeg så. Det er noe med intensiteten som er langt lavere i treningskamper, selv om det er en generalprøve. Jeg er sikker på at laget vil fremstå mye mer tente og kontante i Odd-oppgjøret. Med det som bakgrunn kan jeg tilgi den litt slappere andreomgangen. I første, da laget virket skjerpet, var det klasseforskjell mellom oss og Viking. Vi var fullstendig suverene og hadde veldig mange pene angrep, med litt mer tur og samspilte løp burde vi ledet med flere mål til pause. Jeg føler meg sikker på at vi hadde vunnet denne om dette var en tellende kamp. Da hadde ikke RBK sluppet ned garden såpass mye i andre.

++ Reginiussen vant så og si alt i lufta og var sikker med ball i beina. Deilig at han er tilbake! Sender også ut en shout-out til Eyjolfsson som også var solid i dag.
++ Konradsen gjør en veldig god kamp i dag. Har noen veldig pene pasninger og eier stort sett det defensive rommet, vinner mange hodedueller også. In Kåre we trust.
+ Yann-Erik var bedre i dag enn på lenge. Burde hatt minst en assist om vi hadde hatt litt bedre samspilte løp inn i boksen og en mer treffsikker spiss.

- Jensen var svært upresis i dag. Hadde som vanlig den beste intensiteten av alle på banen og de oppofrende løpene, men pasningsspillet hans var til tider horribelt.
- Helland har dårlige dødballer i dag, sinker spillet (bruker for mange touch og trekker alt for ofte innover) og er ujevn i defensiv innsats.
-- Gytkjær. Jobber greit i dag, men fungerer dårlig som oppspillspunkt og er aldri på rett plass til rett tid (ikke i nærheten av å være "the fox in the box", som han selv beskriver seg som på hans instagramkonto). Bommer også på en 100 % sjanse når YDL sender inn et innlegg inn i boksen og Gytkjær bare bør tappe den inn.

Ad notam: er enig med brukeren Dew i at laget ble bedre da Mitsj og Mike byttet side. Støtter at de starter sånn mot Odd, og at Vilhjamson bør starte istedenfor Gytkjær.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 07.03.2016 08:46    Post subject: Reply with quote

Konradsen og Reginiussen var de beste spillerne i dag. mange joggere i 2. omgang.

Jeg ser at med konradsen har vi en sentral midtbanespiller som kan score jevnt med mål både på hodet og bena. Det blir en tilvekst.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 07.03.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Vil også legge til at Stamnestrø var positiv, spesielt framover de få minuttene han spilte.

Så hele kampen og var nokså skuffet over Dølle. Uansett om det gjelder avslutninger eller nest siste touch så blir det fryktelig tannløst. Trenerteamet må vurdere om det er bedre å starte med Riski, nå når rashani er skadet.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.03.2016 11:50    Post subject: Reply with quote

Hvor i huleste er høydepunkter?
Back to top
Silkesvarten
Proff

PostPosted: 07.03.2016 11:56    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor i huleste er høydepunkter?

http://live.tv2.no/fotbal...amp=814107
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 07.03.2016 20:45    Post subject: Reply with quote

Gjfs wrote:
hello wrote:
Gjfs wrote:
Herregud for en ball til De Lanley fra Konradsen! De Lanley legger den inn foran mål på første touch og Gytkjær setter den en meter utenfor fra 5-6 meter! Fantastisk spill, dårlig avslutning

Lurer på om det ikke var Reginiussen som la den pasningen.

Da så jeg feil, mente bestemt at det var Konradsen! Bra av Reg eventuelt

Var Konradsen som slo den pasningen, ja. Veldig god pasning. Akkurat sånne pasninger jeg ikke trodde Konradsen hadde i seg. Får bare håpe han fortsetter sånn!

Synes også den pasningen De Lanlay legger til Gytkjær er veldig god i den situasjonen. Mangler bare å få satt den sjansen, så hadde det vært terningkast 6.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.03.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

Stemmer det. Legger meg flat. Vet ikke hvorfor jeg trodde det var Reginiussen.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 08.03.2016 12:32    Post subject: Reply with quote

Seriøst?!? Må man betale for å se høydepunkter fra en treningskamp i Norge?!?

Skjønner ikke hvordan det er mulig å engang tenke tanken.
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 08.03.2016 13:13    Post subject: Reply with quote

Nei? Hos meg fungerer det helt fint å se høydepunktene uten å være innlogget på noen som helst måte.
Back to top
knoff2010
Junior

PostPosted: 08.03.2016 16:41    Post subject: Reply with quote

må få minne om at det ikke var særlig mange som hadde troa på Søder, meg selv inkludert.

Jeg har mer tro på gyt og villmann enn jeg hadde til Søder.

hva jeg har sett av Gytkjær så har han den faktoren ved seg at han putter mål man ikke forventer.
jeg mener bestemt at det er minst 10 spisser i norge som hadde satt flere baller i nettet enn hva søder klarte dersom de hadde spilt for oss i fjor, begge de nye inkludert.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.03.2016 17:09    Post subject: Reply with quote

Lag gjerne en liste med de 10 spissene.
Back to top
knoff2010
Junior

PostPosted: 09.03.2016 15:53    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Lag gjerne en liste med de 10 spissene.

Raskt ut av hodet, mener jeg disse spillerne ville gjort en like god eller bedre jobb med å rulle ball i mål i fjorårssesongen.

ikke alle jeg ville hatt på Rosenborg, men mener like fullt ut at over 2015 sesongen ville dette vært fullgode alternativer.

gytkjær
villmann
guldbransen
kamara
Leke James
Knudtzon
Diomande
Pedersen
Høiland
Kovacs
Sørloth
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 09.03.2016 16:21    Post subject: Reply with quote

Vilhjamson : En blek skygge av Søder de gangene han fikk sjansen.
Kamara: Notorisk sjansesløser i Molde. Skuffende 14 mål for et lag som produserte sjanser på løpende bånd.
Guldbransen: Har vel knapt vist noe som helst, skadet i hele fjor.

Ellers har jeg vanskelig for å tro at forslag som Sørloth, Høiland og Kovacs er seriøst ment.

Diomande : Helt enig, sannsynligvis den eneste på listen som holder høyere nivå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.03.2016 16:53    Post subject: Reply with quote

Knudtzon og Kovacs er helt usakelig, Høiland på grensen til usakelig og Gulbrandsen var skada hele sesongen. Og enig med BjarneS i at Vilhjalmsson var svak de gangene han fikk sjansen på topp (bedre på midten og som stopper).
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.03.2016 17:18    Post subject: Reply with quote

Faktisk ganske enig med Knoff2010.

Knudtzon er han jeg ikke ville hatt den tiltroen til. Tommy Høiland er en spiss jeg tror mange undervurderer, mulig fordi personligheten overskygger hans faktiske fotballegenskaper.

Knoff har selvfølgelig rett i at Marcus Pedersen, Leke James, Diomande og Kamara, uten tvil, ville skåret like mange, eller flere mål enn Søderlund.
Barney
Veteran

PostPosted: 09.03.2016 17:32    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Knoff har selvfølgelig rett i at Marcus Pedersen, Leke James, Diomande og Kamara, uten tvil, ville skåret like mange, eller flere mål enn Søderlund.

Veldig lite "selvsagt" over det der. Marcus Pedersen slet med å score i OBOS-ligaen for under ett år siden, Kamara spilte på et omtrent like godt lag og var ikke i nærheten. Men for all del, spinn videre.
Back to top
knoff2010
Junior

PostPosted: 09.03.2016 19:48    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er ikke at kobacs blandt annet er noe bedre enn søder, poenget mitt er at jeg mener bestemt at disse 10 spillerene uten skade ville puttet mer for rbk i fjor enn hva søder gjorde.

Pedersen som sleit i obos kom ikke til de sjansene en spiss i rbk gjorde i fjor.

Hadde søder vært riktig bra ville han med de muligheter han hadde scoret minst 10-15 mål til.

Det jeg imidlertid skal frem til er at gyt og villmann i mine øyne har bedre forutsetninger til å sette flere baller i mål en hva søder ville hatt.

Det er lov å være uenig med meg, men jeg står på mitt og mener at alle disse spillerene ville puttet mer mål enn søder, dersom skader/ spilletid var identisk på rbk-2015
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb