| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 29.02.2016 19:45 Post subject: |
|
|
Er overhodet ikke bekymret. Har ikke vært så sikker på mange år. Guttene er mye mer aggressive i gjenvinningen enn til og med i fjor og det er rett og slett bunnsolid. Målene kommer i TL.
Last edited by Macha on 29.02.2016 20:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.02.2016 19:47 Post subject: |
|
|
"Det er rett og slett bunnsolid"??? Røyker du crack mens du ser treningskampene?  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.02.2016 19:48 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev en del om i "Midtbaneanker"-tråden, er RBK i år helt avhengige av at indreløperne ligger lavere for at Konradsen skal kunne "blomstre" som sentral.
Det ser ut til at RBK har hatt en negativ spille-utvikling helt siden sommerferiepausen i fjor. Dette blir ikke løst før indreløperne trekker seg lenger ned på banen i oppspillsfasen. Slik det er pr i dag "tar" indreløperne plassen fra vingene.
Jeg registrerer at både Molde og Strømsgodset spiller vesentlig bedre, mer underholdende og mer sjanseskapende, enn det RBK gjør for tiden. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.02.2016 20:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | "Det er rett og slett bunnsolid"??? Røyker du crack mens du ser treningskampene?  |
Fra spøk til alvor: Vi definerer nok bunnsolid forskjellig. For meg fremstår laget trygt, jeg er overhodet ikke redd for motstanderne og jeg stoler på hver av enkeltspillerne i situasjoner 1-mot-1. Vi er ikke gode nok offensivt, men utifra spillet vil jeg stå ved at jeg skrev "bunsolid". |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.02.2016 20:42 Post subject: |
|
|
| Vi definerer det nok forskjellig ja. Men jeg er enig i at vi har mye solide spillere som jeg regner med løfter seg når vi slipper opp treningsmengden. Jeg er allikevel skuffet over hvordan vi fremstår i treningskampene, det har med bittesmå glimt vært særdeles tynn suppe. Det kjipeste er at vi kun virker å få til noe på ren kjemping, det er ikke noe grunnspill som fungerer. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.02.2016 22:43 Post subject: |
|
|
Enig.
Grunnspillet er ikke bra.
Det blir veldig mange lange baller opp i banen. For meg virker det rett og slett som om mange av de fremste spillerne ikke helt vet hvor de skal være når spillerne lenger bak på banen har ballen.
Molde og SIF har et langt bedre og mye mer sjanseskapende spill pr tidspunkt. De er allerede meget klare til seriestart.
Rosenborg har mye å forbedre de neste 2 ukene. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 29.02.2016 23:26 Post subject: |
|
|
Vi er elendige på å spille oss frem når vi står høyt og motstander ligger lavt. Indreløperene er 100% utilgjengelig, og jeg fatter ikke hvorfor de ikke kommer ned i banen og hjelper til når vi må starte spillet bakfra. Konradsen er den eneste som prøver å gjøre seg selv spillbar men blir lett markert ut av spissene til shaktyor. Da blir det opp til backrekka å spille seg fram aleine, som ofte resulterer i forsøk på pasning gjennom ledd mot feilvendt spiller og ender i 90% av tilfellene i balltap da spilleren som tar i mot er svermet av motspillere i det ballen kommer fram.
Vi gjør det jo dritlett for motstanderen å forsvare seg mot oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.03.2016 00:04 Post subject: |
|
|
| Helt uenig, vi er jo totalt overlegne i å spille gjennom ledd idag, frem til angrepet. Vi stoppes få ganger før vi når 16-meteren, og de gangene vi gjør det gjenvinner vi ballen fort. Men enig at vi ikke lyser offesivt. Vi klarer ikke å omdanne overtaket vi har om til mål. Mot TL-motstand tror jeg det skal gå greit, men i CL-kvalikken må vi heve oss. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.03.2016 10:34 Post subject: |
|
|
"Nå har de sjansen til å vise seg fram"..jaujau.
Det er vel opplest og vedtatt at samhandling,samtidige bevegelser,etc. er det som skiller klinten fra hveten.
Ikke enkeltmannsprestasjoner.
Sjansen til å vise seg frem skikkelig får man ikke før man er en brikke i tilnærmet 1.ellever. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.03.2016 18:01 Post subject: |
|
|
Den eneste med pluss i boka mi etter denne kampen er Riski.
Synes han forsvarte en plass i troppen med innsatsen sin. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.03.2016 12:38 Post subject: |
|
|
Hva ble resultatet?