View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.02.2016 01:42 Post subject: |
|
|
Helmersen var å se i videoen fra Spania som var lagt ut i dag (23.02), så ser ut til at vi blir å ha 3 spisser, kanskje ikke helt i starten av sesongen.  |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Draghaug Junior
|
Posted: 25.02.2016 11:03 Post subject: |
|
|
Pokie wrote: | standarn wrote: | Vet at vi allerede har Helmersen som et stort talent i troppen, men hva med Håkon Lorentzen (18 år) fra Brann? |
Hørte ikke akkurat mange gode ord om ham etter sist landskamp ...
Tror vi skal stå over. Helmersen blir bedre! |
Lorentzen kan bergenserne ha for seg selv. Illojale bergensere med begrensede ferdigheter, trenger vi ikke _________________ Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 29.02.2016 11:46 Post subject: |
|
|
Det er kanskje nevnt 1000 ganger før, men det ligger vel litt i kortene at Tettey kommer hjem til sommeren?
Har vel kontrakt som går ut 30.06.2016 om jeg ikke tar helt feil. (Correct me if i`m wrong) |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.02.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Høres plausibelt ut ja. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.02.2016 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg synes det virker helt utenkelig. Han skal ha en opsjon på forlengelse, samtidig er han fortsatt en viktig og høyt vurdert brikke på et PL-lag. Det hadde selvsagt vært veldig gledelig å se ham i RBK igjen, men jeg sliter med å se det for meg som han presterer for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.02.2016 12:03 Post subject: |
|
|
Vi får vell håpe de rykker ned da  |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 29.02.2016 12:43 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Vi får vell håpe de rykker ned da  |
Rykker dem ned og han ikke skriver under på ny kontrakt (Vet ikke om de kan tvinge han til det, siden de har opsjon?), vil jeg tro at andre PL-klubber er interessert. Han har vært svært god i år, og jeg ser det som helt urealistisk at han skal tilbake enda. Eneste må være at dama har så mye makt at han ikke har noe valg. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.02.2016 12:55 Post subject: |
|
|
Jeg sier som Sollied "timingen er god". Tetti blir tretti nå, på tide å komme seg hjem. |
|
Back to top |
|
 |
Draghaug Junior
|
Posted: 29.02.2016 19:52 Post subject: |
|
|
I overkant optimistisk at Tettey skal returnere hjem. Om Norwich rykker ned, er det flere lag i europa som vil være interessert. _________________ Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.02.2016 20:05 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vært Tettey hadde jeg prøvd å komme meg til Olympiakos på en toårs kontrakt. Passer perfekt inn i midtbanen deres, og får CL spill begge årene før han kommer "hjem", så kan han ta med seg Omar også for da har vi solgt Jonas Inside trading ftw!
tipper han neppe kommer enda, men lov å håpe, hadde virkelig vært fantastisk! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Draghaug Junior
|
Posted: 29.02.2016 20:47 Post subject: |
|
|
Hvem har de i den rollen i dag? Mitt tips er at han kommer etter en kontraktsperiode til. _________________ Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.02.2016 21:33 Post subject: |
|
|
Buzzkillers |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.02.2016 22:49 Post subject: |
|
|
Sjøl ville jeg heller ha spilt en hel sesong i Premier League enn et gruppespill i Champions League med Olympiakos. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 01.03.2016 11:04 Post subject: |
|
|
Hvorfor går ikke Rosenborg etter Partrick Berg. Vi har jo hatt god suksess med folk som heter Berg fra bodø med både Runar og Ørjan, selv om førstnevnte ikke var her lenge. Gutten er 18 og sett på som et av glimts største talenter. I tillegg er han sønn av tidligere midtbanekjempe Ørjan Berg. Hadde jo kunnet vært en kjempe løsning å kjøpe han ut med tilbakelånsavtale og samtidig gi dem Hou Sæter på lån ut sesongen. På den måten får ihvertfall en av dem spille og om vi da mister en av midtbanespillerne våre kan vi hente en av dem tilbake fra lån ASAP. Om glimt får to spillere på lån ut sesongen og et par mill så tipper jeg de ikke sier nei, og med litt flaks får vi om et år to spillere med god TL erfaring fra et lag som spiller "rosenborgsk" og fått være med å kjempe om tilværelsen i TL så de er sultne på å kjempe om gull neste år _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.03.2016 17:45 Post subject: |
|
|
Det kan jeg sikkert svare delvis på.
Først og fremst har Patrick 0 TL erfaring. Han spilte heller ikke mye i fjor og er IKKE bankers på laget i år (noe som tilsier at å hente ham til førstelaget her ville neppe vært lurt).
I tillegg har vi altså Hou, og jeg tror vi vil prioritere egene talenter såfremt det er forsvarlig. (tipper vi følger Patrick med argusøyne).
Er også temmelig sikker på at Patrick etter konferering med Pappa vil ta "stegene" og først etablere seg på Glimt og få svar på den jobben han har lagt ned. Berg familien har i generasjoner (faktisk), gjort kloke valg, og ikke tatt sats uten å ha spenst til å nå målene sine.
At han skal kunne være aktuell 1-3 år frem i tid tar jeg som en garanti såfremt han legger ned samme jobb han har gjort frem til nå.
Et unikum av et talent teknisk, og det vekker tårekanalene til livs bare å tenke på en ny Berg i RBK drakt på Lerkendal.
Kort oppsummert.
Aktuell nå? Nei
Aktuell siden? Garantert! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.03.2016 19:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke noen selvfølge at han går til oss om han slår igjennom i Glimt. Nå flyr talentene ut så fort de har hatt 1 full sesong i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 01.03.2016 20:11 Post subject: |
|
|
Ryktes at vi er interessert i Tripic |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.03.2016 20:27 Post subject: |
|
|
Eks Molde med Jim Solbakken som agent, som på topp av det signerte for Greuther Fürth for 2 måneder siden?
Ekstremt lite sannsynlig  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.03.2016 20:44 Post subject: |
|
|
Han har vært der lengre enn 2 måneder. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.03.2016 20:57 Post subject: |
|
|
Haha ja fader, han gikk i fjor han! Der kan du se, januarene bare baller på seg
Men enda en ving? Skal vi sitte med Tripic og Rashani fast på benken mens Helland og gullgutten Dølle spiller alt så lenge de er skadefrie?
Og skal vi bruke opp siste(?) kvote på dette?
Og er egentlig ving og siste kvoteplass noe man burde bruke tid, ressurser og plass på når man åpenbart trenger en sentral midtbanespiller til 4-3-3?
Utover det så er det et spennende rykte! Hvor kommer det fra, og hva betyr interessert?  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.03.2016 22:29 Post subject: |
|
|
Tripic er norsk og bruker ingen kvoteplass. Men han er jo ikke god nok for et topplag i TL. |
|
Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 01.03.2016 22:36 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Utover det så er det et spennende rykte! Hvor kommer det fra, og hva betyr interessert?  |
@ViasatVeland Vet at MFK samt RBK byr på Tripic. Samt er MFK på leit etter høyreback. <--- Kommer derfra tenker jeg.
Stor klype salt! |
|
Back to top |
|
 |
Tortuga Junior
|
Posted: 01.03.2016 22:58 Post subject: |
|
|
Nå er det vel Konradsen som er tiltenkt den sentrale midtbaneposisjonen. Men likevel er jeg enig, midtbanen er såppass tynn at den burde bli prioritert før enda flere vinger. Jeg kunne også tenke meg en stabil og sterk midtstopper. Selv om vi allerede har tre, pluss en Skjelvik som kan vikariere, frykter jeg der er en Tore som er ustabil etter lengre skader og en Bjørdal som har vært varierende. Holmar har forsåvidt vært god god, men Skjelvik som midtstopper er i mine øyne fryktelig ustabil. Vi er avhengig av i hvert fall to - tre gode stoppere skal vi avansere i både TL, cup og evntuelt CL. En god stoppersignerig er dermed ikke til å forakte.
Når det er sagt er det kanskje mest fristende med en stor midtbanesignering. Tettey hadde vært fantastisk, selv om det kanskje ikke er noe vi tørr å håpe på, men bare drømme om. Jeg har også hørt rykter om at Henriksen ønsket seg hjem. Han har jo etablert seg som en stabil god midtbanespiller både i Nederland og på landslaget, og som nybakt far (og med trønderkjæreste?) kunne det kanskje være ikke usannsynelig. Disse ryktene var dog før Napoli viste interesse for han. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.03.2016 23:00 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Tripic er norsk og bruker ingen kvoteplass. Men han er jo ikke god nok for et topplag i TL. |
Damn da, var sikker på at han var bosnisk. Bommer på både overgangstidspunkt og nasjonalitet. Jeg tar kritikk og kommer sterkere tilbake i tråden senere.
Men om han ryktes til oss er det vel fordi Solbakken har satt ut rykte, han ville aldri faktisk sendt en spiller til oss om han har andre valg. Er vel for å presse styret i Molde til å betale hva som kreves. |
|
Back to top |
|
 |
|