Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
I mine øyne spilte ingen av spillerne våres en bra kamp i dag. Dersom jeg skulle valgt ut en banens beste haddet det blitt Jensen, kun på grunn av innsatsen (særlig i andre omgang). Det ble alt for mye upresist i dag, og jeg håper virkelig Konradsen kommer til å modne mye mer i rollen frem til seriestart.
Kan det virkelig stemme? Mindre enn 3000 poster? Det må da være et eller annet forum med mer oppslutning der nede? RBKweb har 812172 poster.
"Opptakts- og kamptråd for FC København - Rosenborg" nådde svimlende 2 sider og 3 poster, eller totalt 32 poster. Ikke engang de minst interessante oppgjørene våre i TL har så lave tall. Kamptråden København - Rosenborg på RBKweb har til gjengjeld 325 poster fordelt på 14 sider.
Kan det virkelig stemme? Mindre enn 3000 poster? Det må da være et eller annet forum med mer oppslutning der nede? RBKweb har 812172 poster.
"Opptakts- og kamptråd for FC København - Rosenborg" nådde svimlende 2 sider og 3 poster, eller totalt 32 poster. Ikke engang de minst interessante oppgjørene våre i TL har så lave tall. Kamptråden København - Rosenborg på RBKweb har til gjengjeld 325 poster fordelt på 14 sider.
Sidelinien er FCKs forum. Men tallene dine stemmer ikke. Sidelinien har 580 755 innlegg siden forumet ble lansert i 2001. Men det er først og fremst chaten som er aktiv. Spesielt under kamper. For å se chaten må du dog være logget inn med en bruker. Ellers så kan man finne en del på Bold.dk sitt forum og FCKs klubbtråd der.
Vi hadde noen gode perioder, men alt i alt var vi alt for varierende og oppsummert gjør vi en dårlig kamp. Samhandlingen virker dårlig mellom midtbanen og spissen vår og særlig venstresiden. På høyresiden hadde vi en del fine kombinasjoner mellom Midtsjø (som startet til høyre av en eller annen grunn?), Svensson og Helland. Dessverre var vi alt for upresise i avleveringene, og om vi var presise var ikke spissen på rett plass. På venstresiden slet vi med å komme rundt. Jeg har egentlig aldri sett det helt store i Yann-Erik De Lanlay, og gjør det vel fortsatt ikke, dessverre. Midtbanen vår synes jeg var den beste lagdelen. Jensen og Midtsjø stod frem, og Konradsen fungerte greit som ballvinner. Sistnevnte fungerte dessverre dårlig som ballfordeler. Vet ikke hvor mange feilpasniner han slo i går, men det var svært mange. Mange av dem enkle også der han rett og slett bare la for mye eller for lite fart på kula. Forsvaret vårt var alt for passivt ved begge målene, utenom det hadde de da ganske grei kontroll. Ellers synes de var merkelig hotheaded med ball i bena for å være en treningskamp. Det jeg som helhet er mest skuffet over er nok at vi kom til så få klare målsjanser. Vi får håpe Kåre bruker den siste måneden godt på å få terpet inn tydelige offensive mønstre.
Veldig enig i vurderingen din LarsG. Jeg var kritisk til kampen underveis igår og er fortsatt kritisk. Det vi så var langt, langt, unna det som kreves når sesongen sparkes igang. Spillere og trener virker derimot på grensen til sjokkert over hvor gode de selv var, at FCK bare kom til 1(hehe) sjanse og at RBK kom til hauger av sjanser. Det er med andre ord ekstremt stort avvik mellom hvordan RBK og jeg oppfattet kampen.
Det vanskelige er å vurdere hvor hard treningsperiode vi er inne i og hvor reduserte vi er som følge av det. Problemet er vel at vi ikke kommer til å slippe opp på intensiteten før foran seriestart, så det er først mot Odd og Godset vi får se om laget er klart eller ikke.
Jeg synes dette var en grei kamp av oss. Vi kjører over FCK i perioder, men ødelegger til slutt rytmen i spillet med mange bytter.
De Lanley har fremdeles mye å bevise og jeg er ikke overrasket dersom en annen ving starter første seriekamp. Konradsen har mye å jobbe med. I tillegg ser vi at vi fremdeles bør kjøpe en ny midtstopper. Dette visste vi også før kampen.
Uansett: Vi møtte god motstand og gjorde en grei treningskamp. Alt i alt positivt overrasket over nivået, årstiden tatt i betraktning.
- Jeg må erkjenne at de hadde bra kontroll på oss, selv om vi hadde våre perioder. De hadde mye større sjanser enn oss, så de var bedre enn oss i en jevn kamp, sier Jensen.
Kampen i går var absolutt ikke krise. Midt i oppkjøringen, på regntung og dårlig gressmatte, så synes jeg det var oppløftende tendenser. Synes vi ligger bedre an enn tilsvarende periode i fjor. Dette blir bra!
Vi bør fortsatt få inn Selnæs sin erstatter før seriestart. Dette for å få den nye spilleren samspilt med resten av laget før vi skal ut i kvalifisering til Europa og eventuelle play-off til CL eller EL. _________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Dette er naturligvis lidt off topic, men ja generelt er det et problem for internetfora med Facebook og Chat. Efter chatten kom på Sidelinien (som bruges under kampe) er selve forummet blevet stendødt. Den yngre generation liker bedre at bruge de sociale medier, hvorfor FCK debatten primært foregår derinde, hvor de lukkede grupper har over 100 posts dagligt på facebook - hvilket så igen gør at de unge ikke bruger fora, og så går spiralen.
Tak for kampen og god modstand igår, og flot mål i satte ind til 1-1. Og godt i ikke kunne stoppe Verbic. Set fra Københavns side har i et rigtigt stærkt hold som nok skal få en fin sæson, men synes måske i mangler en virkelig top-top angriber i Cornelius/Santander/Jørgensen niveau.
Feil plass å spørre sikkert, men hva skjedde med pre-season resultattipskonkurranse i år? Eller snarere, mangelen på den.
Jeg har latt den forbigås i stillhet pga mangel på overskudd. Har holdt på med et leilighetssalg/flytting og ekstra stress på jobben. Det blir nok bingokamper å tippe på med de første rundene i cupen likevel sånn jeg ser det, og da er det i det minste tellende kamper...
Veldig enig i vurderingen din LarsG. Jeg var kritisk til kampen underveis igår og er fortsatt kritisk. Det vi så var langt, langt, unna det som kreves når sesongen sparkes igang. Spillere og trener virker derimot på grensen til sjokkert over hvor gode de selv var, at FCK bare kom til 1(hehe) sjanse og at RBK kom til hauger av sjanser. Det er med andre ord ekstremt stort avvik mellom hvordan RBK og jeg oppfattet kampen.
Det vanskelige er å vurdere hvor hard treningsperiode vi er inne i og hvor reduserte vi er som følge av det. Problemet er vel at vi ikke kommer til å slippe opp på intensiteten før foran seriestart, så det er først mot Odd og Godset vi får se om laget er klart eller ikke.
Det er et stort avik hvordan du og jeg oppfattet kampen også. Fatter ikke hvordan du bedømmer en fotballkamp...
JEG syns RBK kom bra fra det med tanke på at vi er svekket(mistet toppscoreren i Søderlund og en av TL beste spillere i Selnæs.).
Derimot var jeg slett ikke imponert over motstanderen ...
Hehehe men det er jeg jo helt enig i KitWalker! Vi kom godt unna det med tanke på at vi har solgt oss ned i kvalitet. Poenget mitt er å belyse det! Forumet sitter å håper at indreløper Konradsen egentlig er best som sentral i 4-3-3 som 25 åring, at Gytkjær er en god utgave av Søderlund og at De Lanlay plutselig skal eksplodere.
Det snakkes om "tid" og at man må "bygge sten for sten". Problemet er at dette er unnskyldning. I fjor med ny trener og ny oppkjøring så trengte man tid, dette er år 2(2,5), vi skal allerede stille til oppkjøring i bedre forfatning og med større forståelse enn i fjor. Og det hjelper ikke å si at vi skal bygge sten for sten når vi bygger ned kvaliteten på stallen, da bygger vi gal vei.
Og ja, jeg overdriver sikkert litt uten at det er bevist, man forsterker synspunktet sitt noe. Men helt ærlig, at trener og endel spillere er overrasket over hvor gode de selv var bekymrer meg. At de tror de har spilt en kamp der RBK styrte og hadde full kontroll, at FCK hadde 1 sjanse og at RBK hadde utallige er enda mer bekymringsfullt.
Men forhåpentligvis har trenere og spillere fått gått gjennom kampen etter intervjuene og har endret mening noe.
Posted: 22.02.2016 19:22 Post subject:
Selv om 2-1 tap borte mot et FCK, som er et par uker foran oss i oppkjøringen sin, ikke er noe krise, må jeg si jeg er smått bekymret for hvordan vi ser ut. Konradsen har gjort lite for å overbevise meg om at han er så god sentralt at vi ikke trenger å erstatte vår desidert beste spiller i 2015, jeg sliter voldsomt med å skjønne hva Kåre ser i De Lanlay (Rashani har så langt virket betydelig skarpere) og så langt virker Villmannen å være et bedre valg enn Gytkjær på topp. I tillegg er det litt bekymringsverdig at Helland er et godt stykke unna formen han viste under oppkjøringen og vårsesongen i fjor, selv om han puttet et lekkert mål.
Det er dog fortsatt tidlig, så forhåpentligvis ser vi en stor forbedring frem mot seriestart, men pr. i dag virker laget merkbart svakere enn i 2015. Det er dumt når vi endelig har muligheten til å sikre den sportslige satsingen i flere år fremover med en vellykket CL-kvalikk.
Last edited by Sløvsekken on 22.02.2016 20:20; edited 1 time in total
Jeg tror nesten ikke det jeg leser her. Jeg må be Forum-skribentene om å ta seg en tur ut på balkongen i noen minutter og trekke inn litt frisk luft.
Mange av innleggene i denne tråden oser av historieløshet og kunnskapsløshet. Det er rett og slett ikke Rbkweb-Forum verdig.
Kampen mot FCK var god fra RBK sin side. Dette var den første kampen som våre spillere spilte på naturgress på en god stund. Og den første kampen på våt humpete myr-bane på flere måneder. At spillerne sliter med pasninger og ballkontroll er overhodet ikke rart. Å si at spillerne er dårlige fordi de trøbler med ballteknikken på denne banen er etter min mening kunnskapsløst. De som skriver dette har ikke spilt fotball selv i hvert fall. Kustgress innendørs og myr utendørs er veldig forskjellig å spille på. Det tar tid å venne seg til underlaget.
I tillegg er våre spillere stinne av trening og har derfor ikke mulighet til å holde i 90 minutter. Igjen, de som sier noe annet er kunnskapsløse etter min mening.
At spillet er ustabilt iløpet av en kamp er bare å forvente på denne tiden av året. Det er slik det er før man har matchformen inne.
Så skriver flere at vi er dårligere nå enn vi var for et år siden. Det er rett og slett feil. I februar i fjor tapte vi 2-1 mot Bodø-Glimt (på kunstgress) og vi vant 3-1 mot Sundsvall i Abrahallen. Dere må gjerne søke opp Forum-trådene for disse to kampene og lese selv, men for de som ikke gidder så kopierer jeg litt av kommentarene her:
Sundsvall-kampen: Det er noen positive og nøytrale kommentarer innimellom i denne tråden, men her kommer et utplukk av det "folk flest" mener om kampen og RBK: Typisk treningskamp, altså rimelig trist. 2.omg har vært skikkelig Per Joar Hansen. Og i god Per Joar Hansen-stil er det dødball vi putter på. Greit å møte svak motstand i oppkjøringa, men da burde vi rundspille dem mer for å få noe ut av det. Gud bedre Skjelvik har vært svak.
Bodo-Glimt-kampen: Herregud så elendig dette er. Klarer jo faen ikke å holde ballen ilaget mere enn 2 trekk før de mister den!!! Skjemmes!!!! Hva faen er vitsen med en treningskamp når de ikke vil yte mer enn 50%. Fy faen, så elendig! Fy flate så tragisk! Dette var hårreisende dårlig. Og slik fortsetter det - det er bare elendighet alt sammen....
På denne tiden besto spiss-samlingen vår av Søder (som godt kunne vært byttet ut med en telefonstolpe), Malec (som var alt for dårlig) og Riski (som ikke passet i 4-3-3 og som helst burde vært gitt bort).
Nå spiller vi til tider ut FCK. Vi får et mål imot tidlig (som jeg delvis setter på kontoen for naturgressbane) og et mål imot sent (som jeg delvis setter på kontoen for sliten-gjeng).
Synes dere det er dårligere å tape 2-1 mot FCK enn mot B/G?? Mener dere virkelig det?
Laget i fjor vant serien med 12 poeng, vi scoret desidert flest mål (73) og slapp inn desidert minst (27). Vi fikk toppscoreren (han elendige telefonstolpen dere messet om å månedsvis) med 22 mål!
At senador er en negativ sutrekopp er velkjent på Forumet - vi bryr oss ikke om han lenger. Men jeg synes at dere andre må skjerpe dere! Når dere skiver tull så mister Forumet den seriøsiteten som det skal ha.
Datoen nå er midt i februar.
Vi er midt i en treningsperiode og oppkjøring.
Jeg synes det er åpenbart at vi er bedre nå enn vi var for et år siden. Vi har bedre og mer erfarne spillere i de fleste posisjoner. Vi er også bedre dekket opp på benken - fjorårsbenken var syltynn.
Perspektiv folkens! Perspektiv! _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
FC København-manager Ståle Solbakken kalder søndagens testsejr over Rosenborg for en 'blandet' kamp.
- Det var en lidt blandet kamp, vi har nogle gode perioder og nogle mindre gode perioder, og specielt de første 15 minutter efter pausen var ikke så gode. Men vi førte fortjent 1-0 ved pausen, og jeg synes også, at vi slutter opgøret godt af.
- Vi mødte en god modstander i dag, banen var svær og lyset heller ikke godt - nogle lidt andre forhold end i Dubai - men en OK kamp, og nu skal vi så blive klar til på søndag, siger FCK-manager til klubbens hjemmeside med henvisning til søndagens forårspremiere mod Esbjerg i Telia Parken.
Posted: 23.02.2016 01:40 Post subject:
Balle klorin har altså påtatt seg rollen som fasit. Ikke verst! Så du (balle) mener at en kamp der vi sliter med teknikken og pasningene er en god kamp? Hva er da igjen å være god på? Innkast?
Kampen var en typisk treningskamp med to ganske rævdårlige lag(prestasjonsmessig) på en enda mer rævdårlig nissekollen grus anno 1999.
Ingen kan vel egentlig forvente at vi skulle imponere noe særlig, men synes det blir enda mer feil å påstå at vi faktisk imponerte. Det må evt være posisjonering defensivt eller noe. Klarer likevel ikke helt å poppe sjampisen av den grunn da FCK virket å være akkurat like (u)motivert som oss, og hadde akkurat like dårlige spilleforhold.
Balle klorin har altså påtatt seg rollen som fasit. Ikke verst! Så du (balle) mener at en kamp der vi sliter med teknikken og pasningene er en god kamp? Hva er da igjen å være god på? Innkast?
Ballek hevder, om teknikk og bane:
Kampen mot FCK var god fra RBK sin side. Dette var den første kampen som våre spillere spilte på naturgress på en god stund. Og den første kampen på våt humpete myr-bane på flere måneder. At spillerne sliter med pasninger og ballkontroll er overhodet ikke rart. Å si at spillerne er dårlige fordi de trøbler med ballteknikken på denne banen er etter min mening kunnskapsløst. De som skriver dette har ikke spilt fotball selv i hvert fall. Kustgress innendørs og myr utendørs er veldig forskjellig å spille på. Det tar tid å venne seg til underlaget.
Videre så dreier resten av innlegget til Ballek seg om at vi ikke må tro vi er dårligere nå enn før, og viser til fjorårets kamper og reaksjoner da.
Videre tror jeg det ikke er noen på forumet som har hevdet at vi gjorde en imponerende kamp som du skriver, men at det var bedre enn forventet gitt forholdene (Bane og vær, sesongoppkjøring etc).
BalleK har ikke hevdet at kampen var jævlig bra, men langt ifra så jævlig dårlig heller.
SÃ¥ du (balle) mener at en kamp der vi sliter med teknikken og pasningene er en god kamp?
Ja, det mener jeg. Alt er relativt. Sammenligner jeg februar-2016-utgaven av RBK med Barcelona så er vi elendig. Sammenligner jeg februar-2016-utgaven av RBK med Melhus sitt B-lag så er vi ekstremt gode.
Jeg forsøkte å sammenligne februar-2016-utgaven av RBK med februar-2015-utgaven av RBK. Jeg syntes det var den beste måten å gjøre vurderingen på - det er en reell sammenligning som kan brukes til en analyse. Fjorårets RBK var dårligere i februar enn de er i år etter min mening. Men fjoråret viste at matchformen kom på plass til serien startet (vi vant f.eks. 11-0 til sammen på de to første kampene) og hadde en kjempesesong (med lite unntak for EL-kampene - de var ikke så gode).
Vi har samme treneren i år - og mye av det samme treningsopplegget. Jeg forutsetter derfor at formutviklingen blir noe lignende i år som i fjor - ser ingen grunn til å tro noe annet. Siden vi nå er "foran skjema" i forhold til i fjor mener jeg at dette ser bra ut - alt tatt i betraktning.
Quote:
Balle klorin har altså påtatt seg rollen som fasit
Ja, noen må ta den drittjobben også.... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å