| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.02.2016 21:38 Post subject: |
|
|
| Han (Gersbach) er kanskje ørlite svakere defensivt, men er jo fortsatt veldig ung og har ikke vært her så veldig lenge. Potensialet hans er definitivt mye høyere enn Skjelvik, og ser ikke bort fra at han kan spille seg inn der i løpet av sesongen. Jeg synes i allefall han virker lovende. Føler meg mye tryggere med han enn med Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 17.02.2016 22:00 Post subject: |
|
|
Vi så prov på at grytkjær kommer til å få mange avslutninger I år. Han burde ha scoret ett mål i dag. Er Ingen oppspillpunkt men er giftig foran mål. Gode kombinasjoner med elba i dag. Villmann er mye bedre som oppspillpunkt og er tung i boksen.
Vi har 3 gode kanter og vi kommer til å ha 3 gode backer utover våren.
Keeper er bunnsolid
Jeg synes konradsen begynnere vokse inn i midtrollen og vi har 3 gode indreløperne.
En nordlending og en islending i midtforsvaret blirbsikkre kort..
Blir bra dette. |
|
| Back to top |
|
 |
kengjer Senior
|
Posted: 17.02.2016 22:04 Post subject: |
|
|
Tikkende bombe følger:
Må virkelig si at Stamnestrø jobbet godt defenstivt i dag, godt høyt press og mange involveringer som bidro til å kle av Odd i de oppbyggende angrepsfasene.
Skulle tro han leser RBKweb.  |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.02.2016 22:33 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | | Hou satt ikke på benken. slutt å vas med vås. |
Da må RBK.no slutte å våse med vas, for der sto det i lagoppstillingen at han var på benken og i referatet etterpå at de var glade for at han var tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 17.02.2016 23:59 Post subject: |
|
|
han stod nå og så kampen bortenfor tribunen i følge de som stod der. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.02.2016 12:17 Post subject: |
|
|
| Får nesten litt vondt av Yanni. Han spiller seg til fryktelig mange sjanser men setter ingen av dem. Litt mer klinisk i avslutningene og han hadde stått med hattrick. Får håpe det er selvtillit det går på og at den kommer seg etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2016 23:47 Post subject: |
|
|
| Så er vel spørsmålet det klassiske: Er det viktigste i (trenings)kamper å komme til mange sjanser eller å score på noen få? Fasitsvaret fins nok ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.02.2016 23:53 Post subject: |
|
|
| Er redd vi snakker om den nye Mikkelsen, her. Alt tilsier (foreløpig) at det er det, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2016 23:56 Post subject: |
|
|
| Om det skulle være tvil: Jeg er heller ingen stor de Lanlay-fan. Tror nok spørsmålet blir om RBK ser for seg å bruke to venstreføtter sammen i angrepet eller ei. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 19.02.2016 15:31 Post subject: |
|
|
Er nesten blitt litt trist å se de Lanley, ja. Totalt blottet for selvtillit i avslutningsøyeblikket. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 19.02.2016 18:30 Post subject: |
|
|
deLanley har svært gode ferdigheter. Veldig mye enklere å forbedre dårlig selvtillit enn ferdigheter.
Vær oppbyggende med ham. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.02.2016 20:58 Post subject: |
|
|
Mulig han har svært gode ferdigheter men han har aldri vist de i RBK eller i Viking når jeg så han spille der. Vet ikke hvor dette med selvtillit kommer fra. Det er jo ren spekulasjon. Hadde han vært knallgod tidligere og fått en Down-periode hadde det jo vært noe å spekulere i. Men siden han aldri har vært veldig god for oss så skjønner jeg ikke helt hvor dere har det fra. Synes ikke sammenligningen med Mikkelsen ikke er særlig god heller. Han var en god spiller som ikke presterte maks under Perry-regimet, og blomstret mer i rett formasjon. Janni skulle etter sigende passe perfekt i vår 4-4-3, men han er dessverre rett og slett ikke god nok.
Last edited by Hedning on 19.02.2016 21:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.02.2016 20:59 Post subject: |
|
|
| Det er et uforløst potensiale der, men han må begynne å vise det snart. Pr. i dag virker Rashani og Helland som klare valg på kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.02.2016 17:10 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Janni skulle etter sigende passe perfekt i vår 4-4-3, men han er dessverre rett og slett ikke god nok. |
Her har vi den varianten med flygekeeper igjen. Kjøre André Hansen opp på sentral midtbane, han er ganske pasningssterk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 20.02.2016 17:25 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | deLanley har svært gode ferdigheter. Veldig mye enklere å forbedre dårlig selvtillit enn ferdigheter.
Vær oppbyggende med ham. |
Definer "svært gode" ferdigheter. I mine øyne har han aldri holdt noe mer enn et gjennomsnittlig tippeliganivå som man må kunne forvente av en spiller treneren har siklet etter og som får rollen som gullkalv og brukes (riktig?) kamp etter kamp. 5 tidligere landskamper sier ikke mye om nivået til karen, men jeg er for så vidt enig i at det kan vitne om et potensiale som hittil er uforløst i rbk-drakta. Jeg både håper og forventer at vi får se en de Lanley som er flere hakk vassere foran mål enn i forhenværende sesong. Om det kommer til å skje er jeg usikker på, men jeg håper. Hva det å være oppbyggende med han angår, er det er dog ikke sånn at vi driver et veldedighetsprosjekt der "alle skal få spille". Vi som supportere må stille krav til spillere med million-lønn like naturlig som de også må ha selvinnsikt til å vurdere sin egen innsats og jobbe med det de må for å gjøre laget bedre. Ut i fra det (lille) jeg har sett av Yanni i oppkjøringen ser han ikke ut til å ha tatt nevneverdige steg siden i fjor, enda jeg husker at flere, inkludert meg selv, hvisket i gangene om at ei hel sesongoppkjøring ville gjøre han mer trygg på oppgavene sine og gi han ro.
Dette er på ingen måte oppgulp fra mi side, og jeg unner de Lanley all hell og lykke, men det må være lov å argumentere for at vi har mer å gå på i den rollen han bekler.  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.02.2016 17:29 Post subject: |
|
|
Truppen mod Rosenborg
2. Tom Høgli
3. Ludwig Augustinsson
4. Pelle Nilsson
5. Erik Johansson
6. William Kvist
7. Benjamin Verbic
8. Thomas Delaney
9. Bashkim Kadrii
10. Nicolai Jørgensen
11. Andreas Cornelius
15. Mikael Antonsson
17. Kasper Kusk
19. Federico Santander
20. Christoffer Remmer
22. Peter Ankersen
25. Mathias Zanka Jørgensen
28. Thomas Kaminski (GK)
31. Robin Olsen (GK)
34. Marcus Mathisen
35. Aboubakar Keita
To spillere er ukampdygtige: Stephan Andersen genoptræner sin brækkede ankel, og Youssef Toutouh står over med en mindre lårskade. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 20.02.2016 17:31 Post subject: |
|
|
Denne hadde vel passet bedre inn i fck-tråden, Atta  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.02.2016 17:36 Post subject: |
|
|
Helvete, leser jo trådene her inne samtidig som jeg leser på andre sider, hehe. Gikk helt i ball for meg.
Flytter en av forumsjefene innlegget til riktig tråd? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.02.2016 12:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror også det går på hvordan man definerer ferdigheter. Det er jo definitivt en definisjon av ferdighetene hans som gjorde at han ble satset på tidlig, og til og med fikk noen landskamper. Jeg tror dette var et typisk utfall av at en ung spiller med gode fysiske og tekniske forutsetninger - bra fart, god innsats og brukbar teknikk - lyktes med en ganske enkel greie over en periode (spark ballen forbi, løp ned mot dødlinja, slå inn: åh, det ble nesten farlig), for så å bli avslørt på manglende mentale ferdigheter i form av repertoar, valg og fotballforståelse så snart han ble prioritert og studert litt mer av motstanderne.
Nå framstår han litt rådvill når han møter forsvarere som tjuvstarter mot dødlinja hver gang. Kan dette fikses av trenerteamet? For han ser ikke ut til å kunne endre det på egen hånd. |
|
| Back to top |
|
 |
|