English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nytt midtbaneanker
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 19.02.2016 19:49    Post subject: Reply with quote

Aristoteles,
Ha ha. Det må jo for å være i forkant. Det går stadig rykter om at klubber er interessert i RBKs midtbanespillere. I tillegg er også jeg enig i at midtbanen er sårbar for skader - om ikke noen av juniorene tar steget.

For øvrig vil jeg poengtere at jeg regner med at Stamnestrø kommer til å være solid som indreløper i år (når han får sjansen). Hvis ikke ville han blitt erstattet av en ny indreløper. Indreløpere er ikke like vanskelige å finne som ballsentraler.

Miami,
dette har vi vært igjennom før. Ingen nye argumenter. Bare de samme som da jeg startet diskusjonen: Om RBK "senker" indreløperne til "normal" høyde i oppspillsfasen, vil de midtbanespillerne man har i dag fungere meget godt. Om indreløperne skal leke vinger i oppspillsfasen, vil RBK slite like mye som de gjorde på høsten, uavhengig av hvem som spiller sentralt på midtbanen.

Personlig er jeg mer opptatt av at RBK er tynt bemannet på spissplassen. Vilhjalmsson kan fort bli brukt i alternative posisjoner i løpet av våren.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.02.2016 20:01    Post subject: Reply with quote

Hvis du er enig i at midtbanen er sårbar for skader om ikke noen av juniorene tar steget så må du vell kunne skjønne at folk etterspør forsterkninger? Det er jo ingen ideell situasjon å ha en midtbane som er sårbar for skader.

Spissplassen vår er jeg også bekymret for. Indreløperne kan ikke stå så høyt som de gjorde siste halvdel av sesongen uavhengig av hvem som spiller der.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 19.02.2016 20:21    Post subject: Reply with quote

Det er rett og slett sløvt av sportslig ledelse å ikke ha klart å skaffe en ren erstatter for den sentrale midtbane rollen. Ferdig diskutert!!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.02.2016 20:58    Post subject: Reply with quote

Aristoteles,
vi er enige Very Happy

TomH wrote:
Quote:
Om indreløperne skal leke vinger i oppspillsfasen, vil RBK slite like mye som de gjorde på høsten, uavhengig av hvem som spiller sentralt på midtbanen.

Aristoteles wrote:
Quote:
Indreløperne kan ikke stå så høyt som de gjorde siste halvdel av sesongen uavhengig av hvem som spiller der.

Midtbanen trenger en til inn, men ikke nødvendigvis en ren erstatter for Selnæs. (I mitt hode vil også Jensen fungere godt som sentral, som reserve for Konradsen). Problemet dukker opp om f.eks Jensen blir skadet over en lengre periode. Da blir det stor slitasje.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.02.2016 05:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Miami,
dette har vi vært igjennom før. Ingen nye argumenter. Bare de samme som da jeg startet diskusjonen: Om RBK "senker" indreløperne til "normal" høyde i oppspillsfasen, vil de midtbanespillerne man har i dag fungere meget godt. Om indreløperne skal leke vinger i oppspillsfasen, vil RBK slite like mye som de gjorde på høsten, uavhengig av hvem som spiller sentralt på midtbanen.

Personlig er jeg mer opptatt av at RBK er tynt bemannet på spissplassen. Vilhjalmsson kan fort bli brukt i alternative posisjoner i løpet av våren.

Nei, du mener at dette kan fungere godt, det er ingen fasit. Jeg er fortsatt bekymret for at ingen av de da 3 startende indreløperne er noen utpregede gode pasningspillere. Og poenget ditt om indreløpere som står for høyt er ikke noe valid argument. For de stod for høyt i fjor, uavhengig av sentral.

RBK er kun tynt besatt på spissplass om 1 av 2 spisser må brukes på midtbanen, noe som ikke er en sørlig stor problemstilling om det hentes inn en sentral. Altså gir du bare et argument til andre siden. Vi blir tynt besatt på spissplass om vi ikke henter inn den sentrale du mener vi ikke trenger å hente inn.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 11:10    Post subject: Reply with quote

Miami,
mitt poeng er da valid!
Du må slutte å drikke når du sitter alene klokka 05...

Det er faktisk hele poenget mitt at til tross for at indreløperne sto høyt i fjorårets sesong, gikk det ganske bra pga Selnæs. Når han nå er borte, blir kravene for den sentrale "enklere" om indreløperne legger seg lavere og får et mer normalt "samarbeid" med spilleren i midten.

Om avstandene mellom midtbanespillerne er kortere i oppspillsfasen, vil det samlet sett, forsterke RBK, i forhold til f.eks høstsesongen (med Selnæs). Dette fordi man defensivt blir mindre sårbar for de evt bruddene som kommer i mot og offensivt mer uforutsigbart fordi man ikke nødvendigvis "vet" at sentralen må få ballen (som med Selnæs). Om indreløperne ligger lavere vil det like gjerne kunne være en av indreløperne som får ballen fra forsvaret og som får ansvaret for å distribuere ballen videre.

Det er helt opplagt at dette vil være av så stor betydning at savnet av Selnæs neppe blir spesielt stort. Fordi Selnæs tidvis var en så strålende spiller for RBK, gjorde det indreløperne "sløve" ved å "jukse" i oppspillsfasen (ligge for høyt) på høstsesongen. Jeg tror dette poenget, gjorde RBK dårligere på høsten som lag (med Selnæs), enn om hele midtbanen ligger "riktig" (uten Selnæs) i årets sesong.

Vi får se.

_ _ _

Miami,
jeg ser at du ikke har lest nøye nok.

Jeg poengterer da vel at midtbanen har for lite folk om Jensen blir skadet? Slik stallen er i dag, er det han jeg helst ser som "avlaster" i den sentrale rollen. For øvrig er ikke det å evt hente inn en midtbanespiller til, det samme som å hente en ren erstatter for Selnæs? Om RBK mener at den/ de sentrale holder godt nivå, kan man vel også hente inn indreløper-forsterkninger? Du mener jo at indreløperne er pasningssvake.

Vilhjalmsson har jeg tidligere skrevet at jeg veldig gjerne ser som stoppermakker til Reginiussen. Det tror jeg heller ikke at RBK utelukker. Om jeg er så heldig at Vilhjalmsson brukes som stopper, så er det litt tynt med angripere, om ikke Helmersen viser seg å være så god som flere mener.

Men akkurat dette er neppe sannsynlig om alle er skadefrie.
hello
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 11:41    Post subject: Reply with quote

Du må slutte å bruke denne teorien din om at så lenge indreløperne ligger lavere så løser det alle utfordringer som en slags sannhet. For det er det ikke. De kan ligge lavt som bare det, likevel trenger vi en midtbanespiller med andre ferdigheter enn de vi har i dag.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 12:18    Post subject: Reply with quote

Du må slutte å bruke denne teorien din om at RBK trenger en midtbanespiller med andre ferdigheter, så løser det alle utfordringer - som en slags sannhet. For det er det ikke.

Hva er sant i fotball?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.02.2016 15:35    Post subject: Reply with quote

TomH,

Under Kåre I har indreløperne stort sett alltid stått for høyt, det har vært et problem gjennom hele 2015. Vårt spill vil bli bedre av at han retter på det, uavhengig av om det er Selnæs, Konradsen eller *nyinnkjøp* som er sentral. Men det er noe Kåre må rette på, det er ikke slik at indreløperne magisk befinner seg lavere om det er Konradsen som spiller sentral.

Altså bør man se bort i fra hvorvidt indreløperne kommer til å stå like høyt eller lavere enn i 2015, og fokusere på om Konradsen eller Vilhjalmson er gode nok sentrale midtbanespiller ei 4-3-3.

Du vil helst ha Jensen som sentral, eller du vil at han skal spille sentralt når Konradsen er utilgjengelig? Jensen syns jeg ikke gjorde noen utpreget god jobb som sentral tidligere når han har måttet spille der, håper ikke han må spille der ofte i år. Vi mistet veldig mye slagkraft i spillet vårt når han ikke spiller indreløper.

Det jobbes med å finne en sentral midtbanespiller, en erstatter for Selnæs. Om RBK henter noen nå så blir det en sentral, ikke en indreløper.

Det er nok veldig lite sannsynlig at vi ender opp med å bruke Vilhjalmson som stopper med mindre vi har stopperkrise, han kjemper nok rimelig klart med Gytkjær om spissplassen og Konradsen om den sentrale.

Men diskusjoner om Jensen sentralt, Vilhjalmson som stopper og handling av nye indreløpere er jeg ikke spesielt interessert i, det virker for meg svært usannsynlig akkurat nå.

Tilbake til utgangspunktet: Syns jeg Konradsen hittil har vist seg god nok som sentral midtbane? Nei. Er jeg bekymret for pasningskvaliteten hans i den sentrale rollen? Ja.
Back to top
DiCanio
Junior

PostPosted: 20.02.2016 15:40    Post subject: Reply with quote

Enig i det Oppmannen skrev en side eller to tilbake. Dette er uprofesjonelt. Ikke bare å selge klubbens beste spiller uten å erstatte ham og starte en ny sesong med uprøvde unggutter som backup. Men dette har Rosenborg gjort før, vi må da ha lært nå? For så vidt ikke de samme personene som bestemmer som f.eks. da Annan forsvant, men hjelpes meg.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 16:41    Post subject: Reply with quote

Miami,
vi er også enige i mye!

1) ENIG: Jeg har også lite tro på at magi vil få indreløperne våre til å stå lavere. Bra det blir poengtert.

Imidlertid var det et problem at RBK underpresterte i mange kamper på høsten fordi indreløperne sto for høyt. Om dette rettes opp før årets sesong (med Konradsen), vil RBK fremstå som et bedre lag enn de gjorde på høsten (med Selnæs). Ikke fordi Konradsen er bedre enn Selnæs, men fordi LAGET vil henge bedre sammen.

2) ENIG:

Som vi skrev:

TomH
Quote:
Om jeg er så heldig at Vilhjalmsson brukes som stopper, så er det litt tynt med angripere (...).
Men akkurat dette er neppe sannsynlig om alle er skadefrie.

Miami
Quote:
Det er nok veldig lite sannsynlig at vi ender opp med å bruke Vilhjalmson som stopper med mindre vi har stopperkrise

3) Om jeg ønsker Konradsen eller Jensen sentralt? Tja. Begge er meget gode. Jensen var svært god på våren, men gjorde en "svak" høst fordi han da ikke hadde en god "relasjon" til vingen (spes Helland). Han gjorde da mange taktiske feilvalg.
Konradsen har vel knapt noen av oss sett spille sentralt enda, men han er sterk i kroppen og god til å skjerme og vil neppe tape mange mann mot mann dueller defensivt. Taktisk er han meget god og vi vil se at han er "riktig" plassert på banen. Jeg tror han vil overraske positivt som pasningslegger når han vender seg til rollen, fordi spillerne får bedre tid når de ligger litt mere tilbaketrukket.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 17:58    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hisse seg litt ned.

Nå var det først og fremst bare det innlegget til TomH som provoserte meg og ingenting annet. Må være et av de mest arrogante og nedlatende innleggene overfor andre debattanter jeg har lest her inne på forumet. Hvis alle skulle lagt seg på den linjen der her inne, ville det ikke akkurat vært mye til diskusjonsforum.

Så for ordens skyld: Dette var på alle måter et (impuls)svar til TomH sitt ene innlegg, og ingenting annet. TomH har jeg ellers ingenting å utsette på da han bidrar med mye fornuftig på forumet.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 21:45    Post subject: Reply with quote

Jensen som midtbanesentral kan neppe være mer enn maks tredjevalg og kommer neppe til å skje. Fungerte ikke sist. Bare for å legge den ballen død. Men det er skremmende å se at Konradsen figurerer på topp 2. Pasningssikkerhet og oversikt bør være et minimum av basisferdigheter for den rollen. Nei takk til prosjekt Jan Gunnar Solli 2.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.02.2016 22:38    Post subject: Reply with quote

Jensen som sentral bør i beste fall være en nødløsning. Han har vist seg klart bedre som indreløper så langt, og er en av de (om ikke den) beste spilleren(e) i Tippeligaen når han bekler den rollen. Høyresiden vår, med Svensson, Jensen og Helland, var forrykende i fjor, frem til Helland begynte å hangle med skader. Ser gjerne at vi bygger vidre der.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 20.02.2016 22:45    Post subject: Reply with quote

Trodde vi hadde lagt vondfot-tiden bak oss jeg. Bare tull å flytte spillere til posisjoner de ikke trives i/roller de ikke mestrer.
sidney
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 01:07    Post subject: Reply with quote

1) Villmann er spiss og bør fortrinnsvis konkurrere med dansken om å bli toppskårer. Han har ikke gjort seg bort baki der, men jeg vil mye heller ha en rendyrket inner inn, enn en ekstra spiss.

2) Det er mange mulige konstelasjoner som muligens kan fungere litt. Problemet er alle problemene. Vi trenger en rendyrket kreativ defensiv midtbane, og i stede for å omplassere + erstatte den omplasserte, kan vi like godt gamble på en som vet hva han driver med.

3) Det vi trenger er nittitallsversjonen av Myggen. Nå er han for gammel, men brukbar defensivt + boksåpner + arbeidsjern hadde vært gull.

over!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.02.2016 03:31    Post subject: Reply with quote

Skal vi teste Konradsen - Midtsjø - Jensen?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 04:37    Post subject: Reply with quote

Det som er så irriterende er at vi krangler pga at ingen av oss er fornøyde med laget. Det vil si: Ingen hadde kranglet hvis det bare var Søder og noen andre enn Ole Selnæs som forsvant. Hjertet i fjorårets mesterlag forsvant rett før det internasjonale vinduet stengte, og det ser nesten ut som at de på brakka nå er handlingslammet til tross for en snart 7-8 måneder ventet situasjon. De har hatt all mulig tid til å være i forkant av denne meget spesielle situasjonen.

Jeg både antar og forventer at en erstatning til Selnæs er på vei inn!

Og ja, jeg er også drittlei av å måtte se på at Kåre & Co. «plastrer» laget etter hvert som skadene og karantene kommer. Er det én ting vi burde ha lært fra forrige sesong, er det i hvert fall at vi er nødt til å ha tilnærmet dobbel dekning på alle plasser og slipper å omplassere spillere på uvante plasser. Som vi f.eks. måtte gjøre i E-cupen 2015 ...

Pdd har vi ingen fullgod erstatter for Ole Selnæs i laget, så da sier det seg selv, spør du meg.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 10:22    Post subject: Reply with quote

Så enig, så enig. Er det ingen som kan spørre SIB om dette?
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 21.02.2016 11:50    Post subject: Reply with quote

*Tarik Elyounoussi var verken på bane eller benk da Hoffenheim slo Mainz 3-2* Ref adressa. Kunne Tarik være en å hente inn å teste som sentral? Han kan umulig være tilfreds med situasjonen i Hoffenheim.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 12:02    Post subject: Reply with quote

Nei. Tarik er ikke noe sentral midtbanespiller.
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 21.02.2016 12:18    Post subject: Reply with quote

Nei, vet jo det. Men han har jo en god pasningsfot, godt overblikk og god teknikk som gjør han rolig med ball. Eneste ankepunktet kan vell være defensivt? Bare en kjapp spekulasjon. Razz
TomH
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 13:02    Post subject: Reply with quote

Attaboy,
en annen årsak, som jeg har nevnt en del ganger, kan jo være at RBK rett og slett ser et stort potensiale i Konradsen. Et potensiale som er så stort at det er "dumt" å ikke la ham få sjansen.

Omtrent som med Selnæs for to år siden.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 21.02.2016 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det også sånn, Tom. Det vil være latterlig å avskrive Konradsen ved å umiddelbart hente en (tilnærmet?) kopi av Selnæs. Konradsen har jo uttalt at han vil løse rollen på sin måte. Ole var et vidunder og en boksåpner av rang, men jeg håper førstnevnte også vil finne seg godt til rette på midten. Han er duellsterk og har stor kapasitet, men det er som vi alle vet pasningsfoten som synes å være akilles-hælen. Hvor mange forskjellige spillertyper har vel ikke rosenborg hatt på sentral midtbane siste 15 år med stort hell? For det må vi kunne si at det har vært. La Konradsen iallfall få frem til sommeren med å bevise sin gunst. Om han ikke slår til skal jeg legge meg langflat. Fyren har åpenbart god kapasitet og stort potensiale. Smile
Sørsia
Junior

PostPosted: 21.02.2016 18:31    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig i denne. Er ikke Konradsen egentlig sentral spiller da? Var vel der han hadde stor suksess i Strømsgodset. 442, men likevel.. Var mange kritiske røster til Ole i begynnelsen også bla. på farten hans osv.. Kan vise seg at Konradsen er gull Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 24, 25, 26  Next
Page 21 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb