| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
glimt Senior
|
Posted: 16.02.2016 10:05 Post subject: |
|
|
Ifølge AN skal Londak tvert imot være høyaktuell for RBK. Ifølge trenerlegenden Kåre Ingebrigtsen har han "levert et meget solid inntrykk på oss". Tenkte først det var tabbemålet i treningskampen, men han kan jo ha gjort det bra på trening. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.02.2016 11:24 Post subject: |
|
|
| Kan ikke se for meg at vi signerer Londak med mindre det blir langvarig fravær på Lunna (evt. at han blir rådet til å legge opp pga. hodeskadene). Faye holder i massevis som 3.keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2016 19:20 Post subject: |
|
|
Den nevnte saken:
– Pavel kan fort ende opp i Rosenborg. Han har levert et meget godt inntrykk den perioden han har vært her. Samtidig kjenner både Erik Hoftun og jeg ham veldig godt etter tiden i Bodø/Glimt, bekrefter Rosenborg-trener, Kåre Ingebrigtsen.
(...)
– Pavel blir med oss til Marbella. Så får vi se hvordan ting utvikler seg, sier Ingebrigtsen.
(...)
– Dette er ikke første gang Lund Hansen får denne type skade. Han har vært ute lenge med hjernerystelse tidligere. Så vi må finne ut hvordan det går med ham før vi konkluderer, slår Rosenborg-sjefen fast.
Les mer: Pavel blir med Rosenborg på treningsleir
Må si at jeg er enig i at vi i hvert fall fram til i sommer heller burde ha satset på Faye som reserve, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2016 19:24 Post subject: |
|
|
| MÃ¥ jo bety at Lund Hansen legger opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 16.02.2016 19:36 Post subject: |
|
|
| Om Lunna ikke er tilbake med det første så kan Londak være ei god løsning, tror jeg. Det er trygt å ha en rutinert type i bakhånd så vi slipper å sette en junior i mål om Andre Hansen brekker hånda. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.02.2016 19:43 Post subject: |
|
|
| Kjenner jeg blir litt trist om Lunna plutselig forsvinner. Egentlig er han alt for god til å være andrekeeper, så om han legger opp fullstendig er det bare tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.02.2016 19:51 Post subject: |
|
|
Egentlig fornuftig om Londak hentes inn for å erstatte Lund Hansen som andrekeeper.
Lund Hansen har hatt store problemer med hjernerystelser og andre skader det siste året. Vi kan ikke ha en andrekeeper som så og si alltid er skadet, det betyr at Faye Lund er den de facto 2.keeperen... Stort talent, men ville ikke tatt den sjansen.
Samtidig er det bekymringsfullt for Lund Hansen selv at han pådrar seg såpass med hodeskader, det kan være lurt for ham å gi seg før det går utover livet etter fotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 16.02.2016 20:01 Post subject: |
|
|
| Tenkte på at det eneste minuset med en eventuell overgang er om han går inn på utlendingskvota, men vi har vel knapt med ikke-norske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 16.02.2016 20:04 Post subject: |
|
|
Håper Lunna snart blir frisk og er reserve keeper et år eller to til. Så kan Faye Lund ta over. Londak kan være god nok han, men håper å slippe utgiften  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.02.2016 21:02 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Tenkte på at det eneste minuset med en eventuell overgang er om han går inn på utlendingskvota, men vi har vel knapt med ikke-norske spillere. |
Londak har vell norsk statsborgerskap? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 16.02.2016 22:53 Post subject: |
|
|
| Det bør han ha! Kan da ikke bruke en plass på utlendingskvota på en snart 36 år gammel 2. keeper! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2016 22:56 Post subject: |
|
|
| Tviler på at han er norsk statsborger. Norge er strenge på at nye statsborgere må gi fra seg sitt gamle statsborgerskap, og han spilte vitterlig landskamp mot Sverige seinest i januar. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 16.02.2016 23:00 Post subject: |
|
|
Han har, som 2mas sier, landskamper for Estland, og det ser ikke ut som han har noe dobbelt statsborgerskap. Norsken hans er ihvertfall skriftlig, ikke akkurat noe å skryte av.
https://www.facebook.com/...4523391436
Ser dessuten ut som at kone og barn har forlatt landet. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.02.2016 03:00 Post subject: |
|
|
| Hadde egentlig trodd Faye Lund var moden for oppgaven. Synte det blir litt råflott å signere en fjerde keeper. Noen som kan tenke seg utgiftene på dette? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.02.2016 03:12 Post subject: |
|
|
Faye Lund er 17 år, født i 99. Han er ikke moden for Tippeligaen ennå, la han få utvikle seg i fred og ro i 2.divisjon. Londak er kun tenkt på som forsikring hvis Hansen går ned. Hvis Lund Hansen legger opp så vil jeg tro man går etter en annen(bedre) løsning enn Londak.
Tipper Londak ligger på 400k i året. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 17.02.2016 10:11 Post subject: |
|
|
Han hadde da noen gode redninger i slutten på kampen mot kristiansund, og vi har jo selv hatt problemer i flere kamper å putte mål mot B-G. Så han er nok grei å ha som reserve ut året. _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 17.02.2016 12:44 Post subject: Londak |
|
|
| Grytebust? I think he can be a good player for rbk and better than londak! |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 17.02.2016 15:57 Post subject: |
|
|
Grytebust was signed by OD (Odense Boldklub) in Denmark earlier today.
OB sikrer sig norsk keeper |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2016 23:42 Post subject: |
|
|
To interessante spørsmål jeg ikke har stilt til verken Londak eller RBK så langt:
1. Har Londak en plan B med tanke på å være sikret arbeidsgiver kommende sesong?
2. Hvis ikke: Hvorfor ikke? Fordi ingen andre vil ha ham eller fordi RBK har gitt sterke signaler om at han kommer til å få (korttids)kontrakt? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.02.2016 23:58 Post subject: |
|
|
| Tipper på det siste. Fortere enn faen Lunna igjen(!) ble skadet for hodeskade, var vel Londak på plass. Er redd for at dette også er et tilfelle av «en vi kjenner godt til og føler oss sikker på». |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 19.02.2016 03:25 Post subject: |
|
|
| En rutinert keeper med familie som ikke er i landet lengre og som ikke kommer til å kreve særlig mye med spilletid tror jeg ikke er noe krise. Ikke kommer han til å ville kreve Gamst-lønn heller. Jeg var skeptisk da han godeste..... Stubhaug(?) kom inn, og Londak har vel litt mer erfaring enn ham. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 19.02.2016 13:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | To interessante spørsmål jeg ikke har stilt til verken Londak eller RBK så langt:
1. Har Londak en plan B med tanke på å være sikret arbeidsgiver kommende sesong?
2. Hvis ikke: Hvorfor ikke? Fordi ingen andre vil ha ham eller fordi RBK har gitt sterke signaler om at han kommer til å få (korttids)kontrakt? |
Londak ble ikke enig med Glimt om ny kontrakt. Hva dette skyldes er usikkert, men jeg tror Glimt ønsket å satse på en ny keeper. Til tross for en lang og fin innsats i Glimt, så har det vært en nedadgående kurve i tillegg til en del tabber. Degradering til 2.keeper og lavere lønn fristet neppe, og Londak sa at han primært ønsket å flytte hjem til Estland, men var interessert i å spille for skandinaviske klubber. Londak deltok i Bosman-turneringen og har laget seg LinkedIn-profil, så interessen for ham er vel så som så. https://no.linkedin.com/i...573ba65/en _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.02.2016 19:40 Post subject: |
|
|
Ser desverre ut som Lunna synger på siste verset.  |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 24.02.2016 19:45 Post subject: |
|
|
Synes dette er helt greit. Jeg har alltid vært imponert over Londak når vi har spilt mot ham, så jeg synes han ferdighetsmessig er god nok som andrevalg, og jeg skulle tro han er billig i drift. Ting som trekker ned er selvfølgelig alder og utlendingskvota.
Må bare legge til at jeg sjeldent har sett en mindre entusiastisk spiller i et intervju hos RBK. Fy søren, det er ikke mye fart i han!
NB! Håper åpenbart ikke at Lunna legger opp. |
|
| Back to top |
|
 |
|