| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2016 15:35 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Uten å ha sett kampen, tipper jeg |
Fantastisk. Kvalitetstrolling. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 14.02.2016 16:13 Post subject: |
|
|
Godt gjort å kritisere en spiller som scorer tre mål i en omgang. Og det uten å ha sett kampen  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 14.02.2016 20:22 Post subject: |
|
|
Prøver meg på en børs:
Hansen 5
Svensson 6
Bjørdal 2
Skjelvik 3
Dorsin 2
Stamnestrø 7 BB
Konradsen 6
Jensen 6
Rashani 7 -
Vilhjalmsson 6
de Lanlay 4
Midtsjø 6
Gersbach 6
Gytkjær 5
Reginiussen 7
Eyolfsson 6
Hjelle 6 _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.02.2016 20:45 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | senador wrote: | Vi skal ikke slippe inn 3 mål mot Kristiansund. Da er det alarmerende og vitner om at man trenger en ny midtstopper fort! Målene kom tidlig og det var vel da vi hadde det beste laget på banen. Uten å ha sett kampen, tipper jeg Stamnestrø var et defensivt hull på midtbanen som gjør at presset blir for dårlig slik at Kristiansund får komme til farligheter. I tillegg er det mye elendig forsvarsspill.
|
Du har ikke sett kampen, men drar likevel bastante konklusjoner om hvem som spilte bra og dårlig ?  |
Rart at du får det til å være en bastant konklusjon når det står "tipper". Jeg har mine tvil til Stamnestrø. Jeg antar på bakgrunn av det Jeg har sett av ham tidligere. Da har vi slitt defensivt. For å spille ballen videre, hvorfor slapp vi inn 3 mål, det må skyldes også dårlig press fra midtbaneleddet. Hvem er dårligst defensivt? Jo Stamnestrø. Så er spørsmålet hva så dere i kampen? Var han god defensivt eller slet vi ? Så på klippet at Krisriansund spilte seg lett gjennom.
Det typiske på forumet her er jo at folk glemmer den dårlige jobben med en gang spilleren skårer et mål.
Og jada, 3 mål er bra det, ingen tvil om det. Men vi spilte mot Obosmotstand. Vi får se mot Rostov. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.02.2016 21:01 Post subject: |
|
|
Hvordan forventer du å bli tatt seriøst med slikt tull ? Du har jo ikke engang giddet å se målene på rbk.no før du begynner å lire ut av deg ren gjetning om hva som har skjedd, i en kamp du har absolutt null forutsetning for å kommentere noe som helst om  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.02.2016 22:16 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Hvordan forventer du å bli tatt seriøst med slikt tull ? Du har jo ikke engang giddet å se målene på rbk.no før du begynner å lire ut av deg ren gjetning om hva som har skjedd, i en kamp du har absolutt null forutsetning for å kommentere noe som helst om  |
Vet ikke helt hvordan det står til med din fotballforståelse, men poenget er at hvis du har sett Stamnestrø spille fotball, så har han vist i flere kamper tidligere at han ikke holder nivået defensivt. Man skal være rimelig nedsnødd for å mene noe annet. Derfor kom jeg med et resonnement etter at RBK slapp inn 3 mål mot Obosmotstand. Har forøvrig ikke sett et argument fra deg om hvorfor han evt spilte meget bra defensivt. Hva så du av Stamnestrø sitt defensive arbeid i kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2016 22:18 Post subject: |
|
|
| Uten å ha lest innlegget ditt, så tipper jeg at det er ganske tåpelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.02.2016 22:29 Post subject: |
|
|
Så fordi han var middelmådig i de få kampene han slapp til i fjor (hvor han for det meste måtte spille i en uvant rolle sentralt) er han ubrukelig for all ettertid da?
Å anta at Stamnestrø var skyld i baklengsene slik du gjør her oser av forutinntatte holdninger. At du ikke skjønner at det blir helt bak mål å dra slike slutninger når du hverken har sett kampen eller høydepunkter sier vel strengt tatt det meste om hvilket nivå dette ligger på.
Ser ikke helt hvorfor jeg skulle gidde å argumentere i denne hypotetiske tulledebatten din, men til informasjon så var Stamnestrø banens beste i omgangen han spilte, scoret 3 mål og gjorde ikke noe dårligere defensivt arbeid enn de andre på midten. Baklengsmålene kommer primært etter grove individuelle feil/sløvhet bakerst.
Vi spiller en kurrant treningskamp, med tanke på at spillerne er på tampen av en steinhard treningsperiode, og scorer 7 mål. Likevel er det eneste du greier å fokusere på at Stamnestrø må være skyld i de 3 baklengsmålene, selv om du ikke har sett kampen
| Henning wrote: | | Uten å ha lest innlegget ditt, så tipper jeg at det er ganske tåpelig. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 14.02.2016 23:25 Post subject: |
|
|
Jeg tror (og jeg har sett kampen) at de tre baklengsmålene kommer av kombinasjonen Bjørdal-Skjelvik som stopperpar.
Førstemålet er dårlig markering av Bjørdal (hvertfall ikke Stamnestrø).
Ved andremålet gjør Andre Hansen noe finurlig som resulterer i indirekte frispark -> mål (hvertfall ikke Stamnestrø).
Tredjemålet er igjen kombinasjonen Bjørdal (feilvendt) og Skjelvik (følger ikke løp). Synes ikke Stamnestrø kan skyldes for den heller uansett hvilken dimensjon du befinner deg i.
Det var ingen "bombe" at vi slipper inn mål hvis vi setter enten Skjelvik eller Bjørdal i bakre rekker. Så da vi satt de begge to der samtidig hjelper det ikke at det er et OBOS-lag fordi de holder ikke engang OBOS-nivå som stoppere. Skjelvik har vist seg brukbar sammen med Holmar tidligere, men ikke noe mer enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.02.2016 00:06 Post subject: |
|
|
| Førstemålet kan deles. Det er ingen i nærheten av kantspilleren, som får slå innlegg helt upresset. Så gjør Bjørdal en halvdårlig jobb på markeringen, selv om det er utfordrende når serven får komme upresset på den måten. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.02.2016 10:14 Post subject: |
|
|
Både KI og spillerne har antydet at det var meningen å trene offensivt og være risikable defensivt. Spesielt når spillerne sier det selv er det betryggende. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.02.2016 13:19 Post subject: |
|
|
| Det er ikke vits å legge problemene sine under en teppe. Ikke pynt på det vi er dårlige på. Vi slet kamp etter kamp i fjor på det defensive. Og det gjør vi visst fortsatt. Bare fordi vi skal være mer offensive, betyr ikke det at det Skjelvik og Bjørdal skal stå å se på motstandere spille seg gjennom dem. Vi er dessverre ikke gode nok defensivt. Vi MÅ terpe på det defensive, samt beholde det vi er gode på offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 15.02.2016 13:44 Post subject: |
|
|
| sidebob wrote: | Jeg tror (og jeg har sett kampen) at de tre baklengsmålene kommer av kombinasjonen Bjørdal-Skjelvik som stopperpar.
Førstemålet er dårlig markering av Bjørdal (hvertfall ikke Stamnestrø).
Ved andremålet gjør Andre Hansen noe finurlig som resulterer i indirekte frispark -> mål (hvertfall ikke Stamnestrø).
Tredjemålet er igjen kombinasjonen Bjørdal (feilvendt) og Skjelvik (følger ikke løp). Synes ikke Stamnestrø kan skyldes for den heller uansett hvilken dimensjon du befinner deg i.
Det var ingen "bombe" at vi slipper inn mål hvis vi setter enten Skjelvik eller Bjørdal i bakre rekker. Så da vi satt de begge to der samtidig hjelper det ikke at det er et OBOS-lag fordi de holder ikke engang OBOS-nivå som stoppere. Skjelvik har vist seg brukbar sammen med Holmar tidligere, men ikke noe mer enn det. | Du har helt rett, kan ikke se at Stamnestrø er skyld i noen av de målene om ikke det at han er på banen gjør ham skyldig da? Men da er det 10 andre spillere som også har delt skyld. Du er på dypt vann her senador! Du må gjerne være sur, gretten og negativ alt og alle, men ha litt hold og substans i det du skriver. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.02.2016 13:46 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Det er ikke vits å legge problemene sine under en teppe. Ikke pynt på det vi er dårlige på. Vi slet kamp etter kamp i fjor på det defensive. Og det gjør vi visst fortsatt. Bare fordi vi skal være mer offensive, betyr ikke det at det Skjelvik og Bjørdal skal stå å se på motstandere spille seg gjennom dem. Vi er dessverre ikke gode nok defensivt. Vi MÅ terpe på det defensive, samt beholde det vi er gode på offensivt. |
Det er lett å sitte å si det, men det ene kommer på bekostning av det andre. Spiller man offensivt blir man sårbare bakover, og holder man igjen defensivt går det utover det offensive. Det er ikke noe "ja takk begge deler" her. Man må finne den riktige balansen, og det er utfordrende. Når det er sagt tror jeg de fleste her heller vinner 7-3 enn 2-0. |
|
| Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 15.02.2016 15:15 Post subject: |
|
|
Selv om man mener vi må bli bedre defensivt, trenger man ikke å bli helt historieløs heller. Vi slapp inn 27 mål i serien i fjor (soleklart minst av alle), og det med lagets (tippeligaens) beste stopper skadet hele sesongen. Han er nå tilbake igjen, og sørget for rimelig god kontroll bakover i andre omgang mot KBK sammen med Holmar. Målene vi slapp inn mot KBK var for øvrig en kombo av vårt dårligste stopperpar, en (litt for) offensiv innstilling til kampen, en glipp av Andre Hansen som ikke kommer til å skje stort flere ganger og muligens en smule undervurdering av KBK sitt offensiv. Jeg er absolutt enig i at vi må trene og bli bedre også defensivt, og at en god, spillende stopper hadde vært å foretrekke, men fjorårssesongen fortalte oss faktisk at vi er best i Norge også bakover.
I Europa stilte vi pga skader dessverre med en del uvante konstellasjoner og manglet vår beste/mest rutinerte forsvarsspiller.
Det er alltids noe å sette fingern på, men det blir for dumt å slakte det defensive i en slik kamp, uten å se litt bak resultatet, eller i det hele tatt å ha sett kampen(!). Enig i at man ikke skal skyve problemene sine under en( ) teppe, men man trenger ikke å svartmale problemene sine heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.02.2016 15:34 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er klokt å ikke legge for mye i det enda. Vi er i en periode hvor treningskamper er mer å regne som trening enn kamp, tunge bein etter hardkjør på treningsfeltet, samt mye bytter og et lag som ikke helt har satt seg etter vinteren preger naturligvis kampbildet. Samhandling er noe som kommer.
Vi har kun spilt to kamper hittil, og selv om målprotokollen sier 10-4 betyr dette hverken at vi er lekk defensivt eller at ting går av seg selv offensivt når alvoret begynner. Bekymringsverdig blir det etter mitt syn ikke før det går et par kamper til uten forbedring i det defensive. Brutter'n og co bør i hvert fall se hva det bør jobbes med frem mot seriestart, og det har jeg trua på at han gjør. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.02.2016 16:08 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Mikkelsen wrote: | | Det er ikke vits å legge problemene sine under en teppe. Ikke pynt på det vi er dårlige på. Vi slet kamp etter kamp i fjor på det defensive. Og det gjør vi visst fortsatt. Bare fordi vi skal være mer offensive, betyr ikke det at det Skjelvik og Bjørdal skal stå å se på motstandere spille seg gjennom dem. Vi er dessverre ikke gode nok defensivt. Vi MÅ terpe på det defensive, samt beholde det vi er gode på offensivt. |
Det er lett å sitte å si det, men det ene kommer på bekostning av det andre. Spiller man offensivt blir man sårbare bakover, og holder man igjen defensivt går det utover det offensive. Det er ikke noe "ja takk begge deler" her. Man må finne den riktige balansen, og det er utfordrende. Når det er sagt tror jeg de fleste her heller vinner 7-3 enn 2-0. |
Jeg er enig i at det er godt det offensive funker fremfor det defensive. Men måten vi slipper motstandere gjennom forsvaret våres er latterlig lett. Jeg mener det ikke skal så mye til for å forbedre nettopp det. |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.02.2016 18:00 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Sløvsekken wrote: | | Mikkelsen wrote: | | Det er ikke vits å legge problemene sine under en teppe. Ikke pynt på det vi er dårlige på. Vi slet kamp etter kamp i fjor på det defensive. Og det gjør vi visst fortsatt. Bare fordi vi skal være mer offensive, betyr ikke det at det Skjelvik og Bjørdal skal stå å se på motstandere spille seg gjennom dem. Vi er dessverre ikke gode nok defensivt. Vi MÅ terpe på det defensive, samt beholde det vi er gode på offensivt. |
Jeg er enig i at det er godt det offensive funker fremfor det defensive. Men måten vi slipper motstandere gjennom forsvaret våres er latterlig lett. Jeg mener det ikke skal så mye til for å forbedre nettopp det. |
Man kan i allefall begynne med å få luket vekk juniorfeilene. Mye av det billige vi slipper til, ikke bare mot kr.sund men også i EL i høst, er personlige feil fra enkeltspillere mer enn det kollektive, ofte i form av tåpelige balltap, plasseringsfeil eller at man selger seg billig 1 mot 1. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 15.02.2016 20:37 Post subject: |
|
|
| Hater å se kamper i opptak men har endelig fått sett den. Er bare å håpe på at vi har andre enn Konradsen i tankene som Selnæs-erstatter. Altfor slurvete og upresis for denne rollen. Mulig jeg er svært kritisk men jeg så ikke så veldig mye bra angrepsspill her til tross for 7 mål. Elendig forsvarsspill derimot var det mye av. Midtsjø var minst en klasse over resten etter at han kom inn. |
|
| Back to top |
|
 |
|