English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 20:26    Post subject: Reply with quote

Kom dagen etter forrige helg, så tipper det er samme nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 20:32    Post subject: Reply with quote

Noen som drister seg på noen børser for en som ikke fikk sett kampen? Smile RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 21:01    Post subject: Reply with quote

Setter ikke opp noen børs, for det ble etterhvert mange spillere og det gikk litt i surr uti 2 omgang. Men Rashani får banens beste av meg.

Ellers har jeg gjort meg opp følgende tanker om laget:
- Både Skjelvik og Bjørdal er svake med ballen i beina (dette visste jeg forsåvidt fra før), og resultatet er at de takler dårlig å komme under press, og sjeldent får de satt igang spillet bakfra på en god måte. Eyolfsson og Reginiussen virker mye tryggere, men jeg skulle gjerne sett at vi fikk inn en stopper som er det soleklare førstevalget.

- Konradsen er indreløper, ikke midtbanesentral. Han er verken spillbar ofte nok eller dominerende nok i spillestilen sin til å bli en hit på sentralt (tror jeg). Ble litt skuffet over at vi ikke såg Vilhjalmson sentralt, for jeg syns han har litt andre kvaliteter enn Konradsen

- Pga de to første punktene; forsvarsspillere som er mer skuddstoppere/duellspillere (evt sprintere) enn de er ballspillere, en midtbanessentral som ikke gjør seg spillbar nok (og delvis at indreløperne våre ligger for høyt i banen), så klarer vi sjelden å bygge opp angrepsspillet bakfra og gradvis spille oss fremover. Det er synd at vi ikke får til dette mot såpass svak motstand som KBK. KBK tok vi på kontringer og godt vingspill. Vi trenger ikke være så ballsikre at vi kan spille som Barcelona i forsvar, men vi skal være mye bedre på dette enn KBK

- Veldig fint å se at vi har juniorer som virker å ha basisferdighetene på plass. Særlig merket jeg meg en som spilte på venstresida, tror det var solli eller hjelle (?)
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Det var gøy å se Rashani i dag, ja. Jobbet bra begge veier, herlige mål og mye morsomt (og ofte effektivt) fiksfakseri. Han kan absolutt bli en ny favoritt.

Litt vanskelig å gi en god børs på en treningskamp på vinteren med mange bytter, mot lag fra lavere divisjoner, men her er et forsøk:

Hansen 5
Svensson 7
Bjørdal 2
Skjelvik 3
Dorsin 3
Stamnestrø 7
Konradsen 6
Jensen 6
Rashani 8 - BB
Vilhjalmsson 7
de Lanlay 5

Midtsjø 7 - beste midtbanespiller i dag
Gersbach 6
Gytkjær 5
Reginiussen 7
Eyolfsson 6
Hjelle 6
Solbakken og Tromsdal - for kort tid til å vurdere

Mulig jeg har vært litt for snill mot alle, med tanke på at vi spilte mot et OBOS-lag. Forøvrig synes jeg libido er spott on i sin beskrivelse av kampen (Bortsett fra at Solli ikke spilte i dag).

Last edited by Juch on 13.02.2016 21:10; edited 2 times in total
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Brødsmula wrote:
Inn og ut av laget i Kristiansund Stamne, mulig revansjelysten.

Nei. Han spilte da han var skadefri.

Tull og tøys.

Han var inn og ut av laget. Her har du ikke peiling
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø var blant de beste både i Kristiansund og Sogndal! Midtsj og Konradsen har en ca likemann i en Stamnestrø som har hevet seg i vinter. Godt nytt er det for RBK!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.02.2016 22:03    Post subject: Reply with quote

Oppsummering:
Reginussen må spille samtlige kamper i TL og internasjonalt hvis rbk skal holde ok nivå forsvarsmessig. Det betyr at en stopper må kjøpes.
Vi har ikke fått i gang Grytkjær. Håper han kommer mer utover. Gledelig med Rashani. Selnæs må erstattes ellers vinner Molde serien enkelt.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 13.02.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer at senador i det minste kan navnene på spillerene våre...
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Og du synes Molde virker veldig gode etter alle spillerne de har mistet?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Oppsummering:
Reginussen må spille samtlige kamper i TL og internasjonalt hvis rbk skal holde ok nivå forsvarsmessig. Det betyr at en stopper må kjøpes.
Vi har ikke fått i gang Grytkjær. Håper han kommer mer utover. Gledelig med Rashani. Selnæs må erstattes ellers vinner Molde serien enkelt.

Guess who's back,
back again,
Senadors back,
Tell a friend
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 22:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Oppsummering:

Du vet at Molde tapte mot dette laget for et par uker siden? De har også tapt samtlige kamper så langt i pre-season mot stort sett dårlig motstand (evt har de én uavgjort?).

Er enig i at Rosenborg har sine problemer, men det er ingenting som tyder på at Molde skal være vår argeste konkurrent neste år. Mest bekymret for Godset.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 22:40    Post subject: Reply with quote

Molde burde også være et stykke foran formmessig, med tanke på at de har e-cup neste uke. Men han tullingen på Heimdal finner flere minuser enn plusser med Messi også, så ville ikke tatt de sedvanlige sure oppgulpene derfra for seriøst Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2016 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg foreslår at senador legger inn et tabelltips i tråden til Attaboy.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 22:50    Post subject: Reply with quote

Reaksjoner etter kampen:

Elba: http://www.rbk.no/news/ar...at-tidsnok

Stamne: http://www.rbk.no/news/ar...s-pa-laget

KÃ¥re: http://www.rbk.no/news/ar...-i-ar-ogsa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.02.2016 23:27    Post subject: Reply with quote

Hehe, som jeg sa: Bjørdalen kommer til å bli en gåte i RBK. Skjelvik er så å si enda verre. Holmar er utrolig ustabil. Veldig usikre på Tores nivå pdd. INN MED NY STOPPER!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.02.2016 00:52    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Henning wrote:
Brødsmula wrote:
Inn og ut av laget i Kristiansund Stamne, mulig revansjelysten.

Nei. Han spilte da han var skadefri.

Tull og tøys.

Han var inn og ut av laget. Her har du ikke peiling

Ifølge nifs startet han 29 av 35 kamper for Kristiansund, synes ikke det kvalifiserer til "inn og ut av laget".
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 01:14    Post subject: Reply with quote

Synes senador var riktig så optimistisk, for han å være, med sin oppsummering, og jeg er tilbøyelig til å være enig. Bortsett fra at jeg ikke tror det vil være Molde som vinner serien lett, om RBK snubler. Det er Godset som blir farligst i år.

Så må jeg si det er rimelig teit å ikke kunne stave navnet riktig på to av fire spillere du nevner i oppsummeringen din, senador. Det forventes bedre av deg.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 02:17    Post subject: Reply with quote

Skjelvik er ikke stopper! Hvorfor brukes han der? Kan ikke lese noe ut fra dagens kamp ang. Han. Gi han en kamp på VB eller venstreving.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 03:49    Post subject: Reply with quote

Tromsdal er allerede vesentlig bedre enn Konradsen sentralt.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 14.02.2016 11:35    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder skrivefeil, så er det dumt. Skrev fra mobil så blir litt vanskelig å se. Uansett det er mye annet som burde blitt diskutert her enn skrivefeil.

Om Kristiansund slår Molde 6-0, så spiller det liten rolle. Vi skal ikke slippe inn 3 mål mot Kristiansund. Da er det alarmerende og vitner om at man trenger en ny midtstopper fort! Målene kom tidlig og det var vel da vi hadde det beste laget på banen. Uten å ha sett kampen, tipper jeg Stamnestrø var et defensivt hull på midtbanen som gjør at presset blir for dårlig slik at Kristiansund får komme til farligheter. I tillegg er det mye elendig forsvarsspill.

Heldigvis litt tid til å rette opp dette, men mener at vi ikke vinner serien med det laget man har nå. Vi må erstatte Selnæs og ha en ny teknisk stopper. Ellers blir det festkveld for Markus Pedersen og Bakenga på Lerkendal.

Rashani tror jeg blir god. Stamnestrø vil falle gjennom når vi møter bedre lag. Ellers ser det ut som mange ikke har kommet i gang enda.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 11:59    Post subject: Reply with quote

Det defensive har vi slitt med under KI. Ole reddet masse mål i mot, nå er han borte. Tviler på at Konradsen kan gjøre like bra jobb defensivt. Vi klarer heller ikke å holde på ballen i lang tid når vi leder komfortabelt, derfor kommer vi til å se minst 2-3 mål i mot pr kamp...
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 12:02    Post subject: Reply with quote

Bra gjennomkjøring,Mye jobbe med fortsatt.Største spørsmålstegnet er stopperne som flere nevner ja.

Holder i tippeligaen,Men verre ut i europa.

Synes fortsatt at vi må jobbe mer med presisjon i spillet,Så store svakheter i fjor med pasningspillet og kombinasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bagh
Proff

PostPosted: 14.02.2016 13:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Om Kristiansund slår Molde 6-0, så spiller det liten rolle. Vi skal ikke slippe inn 3 mål mot Kristiansund. Da er det alarmerende og vitner om at man trenger en ny midtstopper fort! Målene kom tidlig og det var vel da vi hadde det beste laget på banen. Uten å ha sett kampen, tipper jeg Stamnestrø var et defensivt hull på midtbanen som gjør at presset blir for dårlig slik at Kristiansund får komme til farligheter. I tillegg er det mye elendig forsvarsspill.

Bjørdal og Skjelvik var midtstoppere ved de 3 målene. Skjelvik skyld i hvertfall to.
Ble vesentlig bedre med Holmar og Tore i andre omgang.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.02.2016 14:10    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi skal ikke slippe inn 3 mål mot Kristiansund. Da er det alarmerende og vitner om at man trenger en ny midtstopper fort! Målene kom tidlig og det var vel da vi hadde det beste laget på banen. Uten å ha sett kampen, tipper jeg Stamnestrø var et defensivt hull på midtbanen som gjør at presset blir for dårlig slik at Kristiansund får komme til farligheter. I tillegg er det mye elendig forsvarsspill.

Du har ikke sett kampen, men drar likevel bastante konklusjoner om hvem som spilte bra og dårlig ? Tommel'n opp!
Back to top
kengjer
Senior

PostPosted: 14.02.2016 14:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Målene kom tidlig og det var vel da vi hadde det beste laget på banen. Uten å ha sett kampen, tipper jeg Stamnestrø var et defensivt hull på midtbanen som gjør at presset blir for dårlig slik at Kristiansund får komme til farligheter.

Kort applaus for god fantasi i det minste. Medalje kan hentes på Narvesen, Heimdal.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb