View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Celzeron Junior
|
Posted: 12.01.2016 19:32 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Elba og Brøndby så spilte han fra start et halvt år hvor han gikk ut med lyskestrekk, han hadde en god oppoverkurve denne perioden, spilte godt i europa cuppen men ble satt på benken i superliga kamper, hvorfor er usikkert, dette gjorde nok utslag i en liten knekk på moralen. Sleit nok litt også med Brøndby sin defensive fotballstil. Elba er ganske driftig når han får uttrykke seg offensivt, han har god ballkontroll, er kjapp og listig. Tror også treningsopplegget i RBK vil gjøre underverker for han og ikke minst moralen har fått et kjempehopp da RBK har stått som en stor ener på ønskelista til Elba.
Skal bli morro og se han i god norsk angrepsfotball i ypperste klasse igjen  |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 12.01.2016 20:29 Post subject: |
|
|
Liker innleggene jeg har sett i de klippene jeg har kommet over. De slås med brukbar kraft i en høyde hvor man slipper å ta fram dunjakken og/eller styltene for å kunne være de faller ned. Han har også en assist mot Bødø Glimt som holder topp Selnæs-klasse. |
|
Back to top |
|
 |
Stianinho Junior
|
Posted: 12.01.2016 21:07 Post subject: |
|
|
Vi fortsetter trenden med å hente inn spillere som har lav risiko, men som samtidig ikke akkurat får hårene til å reise seg. Det som i alle fall er sikkert er at vi casher inn en del penger samt at vi sparer mye lønn (Mikkelsen/Søder vs. Gytkjær/Rashani). Dette gir oss kanskje økonomisk rom for å enten strekke oss for å holde på Selnæs ett år til eller å smelle til med en klassesignering før sesongstart. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.01.2016 21:48 Post subject: |
|
|
Stian,
hva ville vært en klassesignering? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.01.2016 20:30 Post subject: |
|
|
Ikke så verst rask nei, men er vel fort heller et resultat av at Skjelvik gir ham yttersiden for å ikke la ham gå innover med venstrefoten. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.01.2016 12:49 Post subject: |
|
|
Ja, det er fint gått av Rashani egentlig, men vi ser egentlig best hvor stor ressurs Skjelvik er med farta si en mot en, han kan lede Rashani ned i ytterste korridor og så blokkere innlegget uten store problemer. Det har vi sett før. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.01.2016 14:28 Post subject: |
|
|
Litt redd han ikke er rask nok når det står i avisa at Ole Selnæs var nr 2, bak Skjelvik i hurtighetstesten. Sier litt om hurtigheten til resten av laget. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.01.2016 16:02 Post subject: |
|
|
Det var vel over 10 meter fra stillstand. Det gir litt andre resultater enn når man f.eks starter spurten når man allerede er i fart og løper over litt lengre distanse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.01.2016 16:23 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Litt redd han ikke er rask nok når det står i avisa at Ole Selnæs var nr 2, bak Skjelvik i hurtighetstesten. Sier litt om hurtigheten til resten av laget. |
Gjør det?
Ole har jo trent veldig bevisst på hurtighet på små flater. Sier vel kanskje lik så mye om han. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 27.01.2016 16:49 Post subject: |
|
|
For litt under to år siden satte Gamsten rekord i bip-testen. Var han likevel den som flyttet beinene raskest ute på banen? Jeg tviler på at en slik test gir alle svar, men det kan være et tegn på hvor raskt en spiller flytter seg over korte avstander/ aksellerasjon.
http://www.aftenposten.no...6143_1.snd |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.01.2016 17:01 Post subject: |
|
|
Nå måler den testen utholdenheten da, så jeg vet ikke hvor relevant det blir. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.01.2016 17:09 Post subject: |
|
|
Ja, vi må skille snørr og barter her. Selnæs løpte lengst på jojo-testen i år og ble nummer to på 10m sprint. Jojo måler utholdenhet, sprint måler eksplosivitet. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.01.2016 17:45 Post subject: |
|
|
Å trene hurtighet er oppskrytt. Man er født med det. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.01.2016 18:07 Post subject: |
|
|
Hehe. Ja, er det en ting Selnæs har vist med denne testen er at det er oppskrytt å trene hurtighet... |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 27.01.2016 18:40 Post subject: |
|
|
@Mikkelsen
Det du sier der er bare tull. Selvfølgelig kan man trene opp hurtigheten.
eks.
Startposisjon fotblad, bevegelse fotblad, styrke fotblad, styrke overkropp, posisjon kropp i forhold til hastighet, bevegelse armer etc.
Det er mange prosent å hente på riktig løpeteknikk og riktig styrketrening.
Treningen til Selnæs som jeg så på klippet, virker som skadeforebygging av hofte. Kan godt hende den virker på løpeteknikken hans også. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 27.01.2016 20:17 Post subject: |
|
|
Tror ikke denne testen sier alt om hvordan Selnæs er kontra de andre på de vi vanligvis tenker på som hurtighet. Han har helt sikkert jobbet målrettet med det, men noe hurtigtog blir han aldri. Det trenger han heller ikke å være som ballsentral med overlegent blikk, posisjonering og fot. Det skader ikke å forbedre mangler ved spillet sitt, men ikke alle spillertyper trenger å være like gode på alt. Vil tro det er enda mer å hente for de som dyrker spisskompetansen man allerede har utviklet og er gitt fra naturens side enn å jobbe knallhardt for å gjøre noe med svakhetene, selv om man enkelte ganger ser at en litt spinkel indreløper eller back blir en helt annen spiller etter en vinterpause der han har trent styrke og bygget litt muskler.
Var selv tilstede en gang det var tester på 40 meter i RBK. Det er jo ganske standard for fotballspillere. Der gikk det unna!
Husker ikke årstallet, men det var folk som Tettey, Jamtfall, Konan Ya og Stadsgaard (tror jeg) som holdt på, og på DEN testen og i DET selskapet ville nok ikke Selnæs vært i toppen nå heller. Likevel, selv om Tettey altså hadde en helt vill tid, synes jeg ikke han var god som sentral midtbanespiller den sesongen. Der ville jeg foretrukket Selnæs klart. Tettey kom mer til sin rett som indreløper. Han har utviklet seg masse på andre aspekter ved spillet sitt i årene som har gått, men dengang var han ikke en trygg nok ballfører og pasningslegger. Der har Selnæs blitt helt suveren både på korte og lange avstander.
På 90-tallet visste jo alle at Skammels var treig og Brattbakk duellredd, men det spilte veldig liten rolle for de var strålende på andre felt og brukte det de kunne som komponenter i en maskin som trenger mange ulike bestanddeler for å fungere. Selnæs har noen veldig klare styrker som passer ypperlig i den posisjonen og det systemet han spiller i, og da gjør det ikke så mye om han er litt langsom. En spiller og et lag som er trygge med ball spiller på seg langt færre brudd og da blir det også færre halsende returløp. Nettopp derfor synes jeg også det er viktig at RBK har minst èn typisk spillende midtstopper som kan starte bakfra, legge gode medløpspasninger og har blikk for det som skjer på sidene. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 27.01.2016 20:19 Post subject: |
|
|
Dette ble jo helt feil tråd. Glemte hvilken jeg skrev i fordi hodet, som så ofte ellers, drømte seg helt bort i den selnæske verden... _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 28.01.2016 09:20 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Å trene hurtighet er oppskrytt. Man er født med det. |
Du er svært nær å ha hatt det mest idiotiske innlegget jeg har lest inne på det forumet her. Det der finnes det absolutt ingenting empirisk som underbygger, heller tvert i mot. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2016 20:23 Post subject: |
|
|
- Jeg har kommet veldig fint inn i gruppa. Det er utrolig fine folk her. Alle er hyggelige, og alle har høye ambisjoner. Og alle drar i samme retning - det er det som fascinererer meg med denne klubben. Da er det så mye enklere å gi litt til gruppa, for å bidra til at vi når de samme målene.
- Hvordan ser du på det å konkurrere deg inn på laget fram mot seriestart?
- Jeg ser positivt på det. Jeg er mye mer glad for at vi faktisk har konkurranse i alle posisjoner enn at jeg skulle ha kommet hit og fått fast plass. Det hadde ikke utviklet meg eller laget på noen som helst måte.
Les mer: Drømmer om VM-kvalifisering med Kosovo
Hadde ikke pratet med ham før på lørdag. I likhet med Gersbach er også Rashani en velformulert og høflig ung mann.
UEFA ville ikke helt i klartekst bekrefte at mulig opptak av Kosovo som medlem må vente til den ordinære - og utsatte - kongressen, men vil tro det:
UEFA til RBKweb wrote: | Dear Sir,
There is no Congress in March any more. The next Ordinary Congress has been moved to 3 May.
The agenda and topics discussed at the Congress in May have not been determined yet. This information will be communicated at a later stage.
Kind regards,
UEFA Media & Public Relations |
Den ekstraordinære kongressen 25. februar vil nok bare ta for seg FIFA-valget dagen derpå. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.02.2016 22:26 Post subject: |
|
|
Brakkebirger wrote: | Mikkelsen wrote: | Å trene hurtighet er oppskrytt. Man er født med det. |
Du er svært nær å ha hatt det mest idiotiske innlegget jeg har lest inne på det forumet her. Det der finnes det absolutt ingenting empirisk som underbygger, heller tvert i mot. |
Jeg øtke selv fra 8,5 sekuder på 60-meter til 7,4 sekunder på et halvt år med styrke- og hurtighetstrening. Skal sies at mye var teknikk, men økte også det fysiske drastisk. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 09.02.2016 00:30 Post subject: |
|
|
Wow! |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2016 02:11 Post subject: |
|
|
En ting er å få ut sin potensiale hurtighet. Men den er begrenset. Gamboa har feks ikke trent opp, han er rask pga. genene sine. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 09.02.2016 05:43 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | En ting er å få ut sin potensiale hurtighet. Men den er begrenset. Gamboa har feks ikke trent opp, han er rask pga. genene sine. |
Citation needed |
|
Back to top |
|
 |
uptherosens Junior
|
Posted: 09.02.2016 08:35 Post subject: |
|
|
Noen er selvfølgelig født med raskere muskelfibre enn andre, men i mange tilfeller er det snakk om at løpsteknikken har falt naturlig på plass, mens andre trenger å trene inn den. Det må skilles mellom gener og motorikk – gener kan ikke trenes, men finmotoriske bevegelser er trenbart.
Som med alt annet, så blir forbedringspotensialet mindre desto bedre man er i utgangspunktet. |
|
Back to top |
|
 |
|