English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Ajer
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Predicted
Veteran

PostPosted: 02.02.2016 13:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det ville blitt for kostbart for oss. Start selger ikke for noen under "godt over 5 mill", for de må gi bort de første 5 millionene til en ekstern investor. De tjener altså ingenting på å selge til oss/noen andre om budet ikke er over 5 mill.

5000001?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.02.2016 13:57    Post subject: Reply with quote

rbkweb kan kronerulle noen kroner hvis RBK spytter inn de første fem.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 02.02.2016 15:02    Post subject: Reply with quote

Det må vel være mulig å få Start med på en deal der overgangssummen blir noe mindre, mens videresalgsprosentene er ditto større? Da sikrer de seg de pengene som de nå ellers kan se langt etter - og Rosenborg reduserer risikoen ved å hente en spiller som det tross alt er en del usikkerhetsmomenter ved...

Spørsmålet ville jo uansett vært om Ajer virkelig er spilleren som kan ta dette steget og bli det Rosenborg trenger.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.02.2016 15:05    Post subject: Reply with quote

Med mindre Start egentlig har en klar plan om å la han gå gratis for utdanningskompensasjon, og ved det hevde at de skal ha pengene og ikke investorene. Det har jo strengt tatt ikke vært et salg.

Men uansett, han er langt unna god nok idag til å være noen Selnæs-erstatter, det ville vært et utviklingsprosjekt. Jeg stemmer imot, med mindre prisen er veldig overkommelig. Og jeg ønsker/krever uansett en Selnæs-erstatter inn i tillegg.
Back to top
Rabdokongen
Junior

PostPosted: 02.02.2016 17:01    Post subject: Reply with quote

At enkelte her inne ikke ønsker Ajer til RBK er for meg helt uforståelig. All den tid vi maser om å være i forkant. Jeg mener ikke at Ajer er perfekt som Selnæs-erstatter, og mener heller ikke at det er derfor man skal hente gutten til Trondheim.

Mike har allerede ymtet frempå at tiden i Rosenborg er på hell, tar Midtsjø nye steg er også han et hett salgsobjekt. Etter en sesongoppkjøring kommer nok også Konradsen til å tiltrekke seg interesse fra bedre ligaer igjen. Storspill i CL-kvallik og gruppespill vil heller ikke legge demper på interessen for spillerene våre.

Nå sier ikke jeg at veien å gå er dyrt og norsk, som Hoftun har prøvd med varierende hell før. Men det er stor forskjell på en 17åring med kapteinserfaring og en 25år gammel halvrask trefot.

Jeg håper og tror at Bjørnebye har full kontroll på Ajers situasjon og bruker noe av pengene som spillersalg av Selnæs, Søder og Sørloth har generert. Det er ikke hver dag at slike talenter er mulig å hente lenger.

RBK

Last edited by Rabdokongen on 02.02.2016 17:38; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruttern
Proff

PostPosted: 02.02.2016 17:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror bukaku har rett.
Martinssen
Junior

PostPosted: 02.02.2016 19:51    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:
Ville ikke flytte fra dama.. Ikke håndball lag i Skotland. Blir nok Byåsen på kjæresten og Rbk på Ajer

Vet ikke hvilket nivået dama hans holder på håndball selv om hun er en del av Vipers. Det viktigste for paret er at Ajer har en mye større sjanse til å tjene mer penger nå enn henne med håndball så det blir definitivt hans karriere som de vil prioritere. Hvor kan de flytte hvis begge to vil spille på toppnivået utenfor Norge? Danmark, Tyskland, Frankrike?

Jeg synes at Ajer kan bli en god addition til RBK, men tror ikke at han kan få en fast plass. Han hadde drømmesesongen på dårlige Start, men jeg ville gjerne se hvis han kan gjenta suksessen han hadde i fjor. IMO han er for ung for å gå til utlandet og kjempe om plassen der. Det trengs ikke å haste til storklubber. Han kan utvikle seg veldig bra i Norge og på et bedre lag enn Start. De er nå i en situasjon som ingen andre ønsker å være i.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 03.02.2016 01:47    Post subject: Reply with quote

Nå bør vel Start selge så snart de får et bud over 5 mill. Hvis de lar denne dealen forsvinne ut i sanden kan de se langt etter økonomisk støtte ved senere anledning. Og som sørlending kan jeg fortelle dere at den klubben kommer til å trenge det. Får brann til å se ut som profesjonaliteten selv.

Stemmer for at SIB legger inn et bud mellom 5 og 6, med en akseptabel videresalgsklausul. Da har vi en spiller som kan utfordre i den dype rollen, samtidig som Stamnestrø og Konradsen får prøve seg, alt etter kampbilde. Ikke en perfekt erstatter, men kanskje det beste alternativet i dagens marked. Vi skal ha et sterkt nok lag til å fremdeles toppe serien gjennom vårsesongen selv om ankret er ung. Virker sterk i huet, som trolig er det viktigste kriteriet for rollen.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 08.02.2016 10:04    Post subject: Reply with quote

Ryktes i dag at Ajers sine representanter er i molde. (kilder fra sønn av ansatt i klubben) Burde ikke vi ha vært på ballen her?
Brego
Veteran

PostPosted: 08.02.2016 10:09    Post subject: Reply with quote

Er litt redd for at vi er blitt så "strukturerte" og trangsynt i spillerlogistikken at vi ser etter noe som er litt vanskelig å finne. Ajer hadde vært en veldig fin spiller for oss samt at han har, så fremt han tar steg, et godt videresalgspotensialet. Han kommer nok til å gjøre det bra i Molde.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 08.02.2016 11:48    Post subject: Reply with quote

Solskjær ønsker Ajer og skal ett sigende være villig til å betale godt for han også. Ajer er etter ryktene opptatt av å kunne bruke sin neste klubb som ett springbrett for å komme seg videre. Så får vi se om Solskjær klarer å selge visjonen sin godt nok.

Hvorvidt de har kommet noe lengre i diskusjonene siden sist det var observert det som kan se ut som forhandling i mellom representater fra Start og Ajer vet jeg ikke, men det har vært snakket om en stund.

Slik jeg har oppfattet det er det per idag ikke vilje i klubben til å betale veldig mye for Ajer, mest fordi han ikke fyller ett direkte behov hos oss.
danielsk
Veteran

PostPosted: 08.02.2016 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke poenget i å gå i priskrig med Molde over en spiller som ikke blir noe soleklart førstevalg i noen posisjoner. Da er det bedre at vi jobber strategisk mot spillere som har bevist høyt nok nivå til å ta ankerrollen i RBK. Å hente Ajer for overpris kan vi overlate til Molde.

Det viktigste for RBK nå er å få inn en god nok spiller. Da mener jeg det er bedre å rotere ansvaret på villmann, konradsen og stamnestrø fram til vi får inn en skikkelig erstatter enn å gå for et veldig usikkert kort bare for å få inn noen.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 08.02.2016 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg må si meg enig i at en ny senter må være førsteprioritet, for all del, men jeg mener at et kjøp av Ajer ikke nødvendigvis må gå på bekostning av det.

Kjøper vi Ajer vil vi riktignok få veldig god dekning på midtbanen, men jeg synes ikke vi skal sitte på gjerdet og se at Molde får han billig.

Det blir jo ikke nødvendigvis budkrig heller. Hvis begge klubber får bud godkjent vil det være opp til Ajer hvor han går.

Gutten var ihvertfall god nok for Tippeligaen forrige sesong, så det er jo også rom for å gi han spilletid.

Det har blitt spekulert i om Midtsjø også går fra RBK etterhvert, og kanskje ville Ajer på det tidspunktet være den perfekte erstatteren.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hello
Veteran

PostPosted: 08.02.2016 23:49    Post subject: Reply with quote

Start vil garantert ha 7-8 millioner for han. Er det penger vi har råd til å bruke på en spiller som mest sannsynlig blir en rotasjonsspiller og som vi også er litt usikker på hvilken posisjon han passer best til?
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 09.02.2016 01:37    Post subject: Reply with quote

7-8 millioner er vel ikke urealistisk at Start krever, og det er klart en slik salgssum bygger en risiko for tap dersom prosjektet blir feilslått.

Derimot går det lenge mellom hver gang slike anledninger byr seg, og jeg tror dette er en spiller vi vil gå i pluss på dersom vi går for han, og ihvertfall om vi passer på å bruke han ofte nok.

Det er jo ingen i RBK i dag som var like gode fotballspillere da de var 17 så vidt jeg vet.

Penger på bok er vel og bra, men det er ikke tvil om at pengene kan vokse dersom de blir brukt riktig.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 06:41    Post subject: Reply with quote

Det er også verdt å huske at så og si alle unggutter som har fått tillit i RBK de senere år har blitt en suksess, enten ved videresalg eller ved å etablere seg. Unntakene jeg kommer på i farta er vel Åsen og Wangberg, som begge klatret nedover på stigen etter hvert.

Jeg mener Ajer er et prospekt det er lenge til vi har muligheten til å kjøpe igjen, med mindre vi dyrker det frem selv.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 09:01    Post subject: Reply with quote

For det første er det svært usannsynlig at han er til salgs for en rimelig sum. Om han var det, ville vi få en spiller som trenger tid på å ta nivået, samtidig som han garantert kommer til å gnåle om utlandet fra dag en. Ser virkelig ikke for meg at han tar mer enn en kontrakt i RBK - sannsynligvis en ganske kort en. Så i det øyeblikket han er god nok, er han på vei vekk. Ser mye heller en rutinert kar på 26+ i denne rollen.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 09:12    Post subject: Reply with quote

Har til gode å se hva Ajers sterke sider er. Han er jo verken særlig rask eller klinisk på avslutninger. Hvor ligger spisskompetansen? Og hva burde han evt spille hos oss; off./ def. midtbane, spiss?
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 11:49    Post subject: Reply with quote

Ajer er ganske lik Henriksen da han slo gjennom her. Målfarlig (joda, han er ganske klinisk), sirup i bevegelsene og fotballsmart. Kunne spilt i de tre midtbanerollene her, men holder ikke det nivået vi bør ha per nå.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 13:26    Post subject: Reply with quote

Selv om han ikke er noe klart førstevalg pr. i dag så er vidresalgspotensialet på sikt rimelig stort. Å kjøpe han for 5-6 mill vil neppe utgjøre den helt store økonomiske risikoen. Når det er sagt så trenger vi like fullt et klart førstevalg sentralt i tillegg, med mindre Villmannen tar steget om han blir drillet fast i den posisjonen. Han klarte seg rimelig bra med minimal innkjøring i fjor. Hvorvidt det er verdt å ta sjansen på det er en anne sak dog.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 14:00    Post subject: Reply with quote

Start selger han ikke for 5-6 mill siden eksterne spinsorer skal ha 5 mill av salget. Det kan være man må doble den prisen.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 14:04    Post subject: Reply with quote

Finnes det ikke en eller annen junior å kjøpe en opsjon på samtidig da?
hello
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 14:06    Post subject: Reply with quote

Hehe. Good one.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 16:35    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Start selger han ikke for 5-6 mill siden eksterne spinsorer skal ha 5 mill av salget. Det kan være man må doble den prisen.

Kontrakten hans går vel ut 31.desember, så vil tro investorene kan være villig til å fire på det kravet. Alternativet kan jo fort bli kr. 0.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 16:37    Post subject: Reply with quote

I ett scenario hvor det er flere interesserte klubber spørs det hvor mye det er villige til å fire på kravene.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb