English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aleksandar Filipovic
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 20:12    Post subject: Reply with quote

Men, skal han virkelig være et scoop må han ha god teknikk.
Vi kan ikke ha en back til med ferdigheter som Skjelvik.
Bart1
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 21:40    Post subject: Reply with quote

En knallsignering om vi får til dette - bra jobba av Thoresen med flere!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 24.01.2016 21:43    Post subject: Reply with quote

Har du sett ham live eller synser du bare? Finner bare intervjuer med ham på jutjub. Om du kan spa opp en skrytevideo hadde det vært toppen.

Edit: spadde litt sjøl. https://vimeo.com/151454047

Ikke mye, men noe i alle fall.
TBK
Senior

PostPosted: 24.01.2016 21:58    Post subject: Reply with quote

8 min "skrytevideo" fra spillerprofilen hans på klubben sin nettside:
http://fkjagodina.org.rs/...ipovic.mp4

Klippene viser han både på klubblaget og på landslaget.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 22:04    Post subject: Reply with quote

Ã…h, tenk hvor digg det hadde om alle skrytevideoer hadde hatt slik musikk....

https://www.instagram.com...filipovic/

Ser ikke ut som han har postet noe fra varmere strøk på instagram.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 24.01.2016 22:34    Post subject: Reply with quote

Å? Liker du ikke generisk, repetativ, utvannet Euro-techno? Sær type ass Very Happy
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 25.01.2016 09:55    Post subject: Reply with quote

kentosd wrote:
Tror ikke "fole" er lov å skrive her inne? Her må det utestenges, forumsjefer

Skjønner ikke hvorfor ordet unghest skulle være forbudt å skrive her?
*Droppet dialekthistorie.
Bruttern
Proff

PostPosted: 25.01.2016 11:09    Post subject: Reply with quote

Nei, vi må ikke kjøpe den fyren her. Hvis denne videoen er laget for å skryte er det ikke mye å skryte av... Dårlig teknikk, dårlige pasninger, krummer nakken og ser ned i bakken når han av og til begynner å løpe litt oppover langs linja... Nei.

Dog, han framstår i videoen som mer potensiell midtstopper enn RBK-back. Flink til å bryte foran, god i hodedueller. Relativt rask.

Kan ikke skjønne at dette skal være noe å bla spesielt dypt i lommene for.

(artig hvis han kommer, blir en suksess og selges for 30 millioner. da skal jeg sikkert få svi for dette...)
vegardj
Rutinert

PostPosted: 25.01.2016 12:09    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Skjønner ikke hvorfor ordet unghest skulle være forbudt å skrive her?

Fole:

Men jo, Filipovic. Han virker spennende, men vil han styrke dagens førsteellever?

Last edited by vegardj on 25.01.2016 12:12; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.01.2016 12:10    Post subject: Reply with quote

Første jeg faktisk tenkte når jeg så videoen er at det ikke var rart de lå i bunnen om det pasningspillet de utviste i videoen er standard ^^

Det sagt så minnet han meg litt om en kraftigere, men mere uferdig variant av Jonas, så kanskje det er noe der? ikke ubetinget imponert over pasnings og innleggskvalitetene hans. Mulig det er et Prospekt Big K vil utvikle, for Smith fremsto utolig mye bedre om det var snakk om å strekke seg langt for førstevalg.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2016 12:18    Post subject: Reply with quote

I mine øyne har vi langt mer bruk for en spillende midtstopper enn en erstatter/konkurrent for Skjelvik på venstrebacken, og ikke minst er det til slike spesialiserte roller at jeg synes vi bør se utenlands (ferdighetsspekter vi ikke finner hjemme). Backprospekter burde vi klare å generere gjennom junioravdelingen.

Altså håper jeg at RBK-speiderapparatet først og fremst vurderer Filipovic som et potensielt førstevalg som midtstopper sammen med en av de vi allerede har.

At han er på både vår og Moldes radar er vel egentlig business as usual, uansett hvordan det henger sammen. Vi har ikke kompetansen til å avdekke aktuelle spillere i Serbia eller noen annen plass på egen hånd lenger, hvis man ser bort fra den klassiske Sumo-scoutinga, og Molde under Solskjær har jo hatt en tendens til å automatisk legge seg etter alle spillerne vi lukter på (RSS-scouting). Altså mistenker jeg at vi har fått en skryte-VHS fra agenten, og at Molde henger seg på. Eller omvendt.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2016 12:27    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg typen til å ikke tillegge mfk alt mulig vondt, men dette kan vel også lett være helt agentstyrt. Spilleren sier han vil videre i karrieren, og veien dit går gjennom ecup tenker agenten. Hvilke klubber på lavt nok nivå skal spille i Europa? Smurfene er med i EL enda, vi skal i CL-kvalik. Da lekker vi noen saker om at de norske klubbene er interessert, så vil også andre klubber på samme/litt lavere nivå fatte interesse. Voila, springbrett.

Kanskje kynisk, men tipper det er ganske mange mekanismer i fotballen som er forholdsvis enkle og maksimalt kyniske.
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 25.01.2016 13:29    Post subject: Reply with quote

Det er vell ingen hemmelighet at det for mange handler om å posisjonere seg selv for å ha en mest mulig innbringende karriere. Både med tanke på å kunne 'leve' på sine bragder i ettertid så vel som å kunne leve på det man har tjent opp i løpet av en karriere. Ikke ulikt alle andre som ønsker å ha en godt innbringende jobb.

Agenter er dyktige her, dem har ett objekt dem ønsker å selge. Skal dem tjene penger må objektet selges for store summer. Skal objektet selges for store summer må der være en viss verdiskapning. Verdiskapning i fra fotballspillere kommer i fra sportslige prestasjoner. Skal man prestere på ett nivå som er lukrativt for store klubber med høy kjøpekraft må man prestere på ett nivå som kan brukes i en målestokk. Derav kommer Norge inn i bildet siden vi vet at de beste norske klubbene holder ett middelmådig nivå i europeiske konkurranser har vi en målestokk.

En god spiller i en Norsk klubb kan bli en brukbar spiller i en større klubb.

Jeg vet ikke hvor godt den serbiske ligaen er kartlagt eller noe om nivået i den, bare så det er sagt.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 25.01.2016 18:53    Post subject: Reply with quote

TBK wrote:
8 min "skrytevideo" fra spillerprofilen hans på klubben sin nettside:
http://fkjagodina.org.rs/...ipovic.mp4

Jeg ble ikke overbevist etter denne videoen. Virker mer som en "kick and run" og langpasningsspiller heller en en god ballspiller. Og i den første kategorien har vi allerede Skjelvik
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 26.01.2016 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er nesten der at enhver forsterkning i forsvarsleddet vil bli tatt imot med åpne armer. Jeg syns vi trenger 1-2 spillere til i forsvar for at jeg skal føle meg trygg på bredden, så en som "kan" spille alle posisjoner er velkommen for min del!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 26.01.2016 15:04    Post subject: Reply with quote

Hjernen min fungerer litt rart noen ganger, men jeg kan ikke unngå å tenke på «Ole Aleksander Filibom-bom-bom» når jeg leser navnet hans. Kunne vært et tragikomisk kallenavn om han var angrepsspiller…
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.01.2016 18:57    Post subject: Reply with quote

Overskrift in the making.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 26.01.2016 19:21    Post subject: Reply with quote

Enhver stall som har ambisjoner om å vinne noe bør jo ha to spillere som kan bekle hver posisjon. I mange år har vi kunnet prise oss lykkelig for at Lustig, Svensson og Dorsin så og si aldri har vært skadet og alltid spilt alt. Med mindre Midtsjø utvikler seg til en ny Roar Strand ser jeg ikke at vi har alternativer i andre posisjoner so kan gå ned og spille back sånn på sparket. Du må ha bredde i troppen, og da er det fint med de som kan opptre tilfredsstillende i flere roller som Strand gjorde, men stoppere som skal ut på sidene synes jeg ofte blir så kantete. Ja takk til en sideback i riktig alder som kan spille på begge sider, men også er tålmodig nok til å akseptere at han ikke får spille alt umiddelbart. Tempo, løpskraft og feridgheter 1 mot 1 synes jeg er viktigst. Innleggsfot er mer bonus, og fysikk er litt mer underordnet i akkurat den posisjonen. Men viljen og kapasiteten til å være toveis er viktig, for spillet vårt blir så statisk og forutsigbart om vi ikke kan skape overtall og press fra begge kantene.
Vector
Senior

PostPosted: 27.01.2016 09:58    Post subject: Reply with quote

Filipovic betyr "av Filips slekt". Jeg synes spillerens navn har er en artig parallell til Aleksander den store (Aleksandar av Makedonia). Han var sønn av - nettopp - Filip
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2016 10:19    Post subject: Reply with quote

Betyr det ikke "sønn av Filip" da, type Filipsson?
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 11:40    Post subject: Reply with quote

dere har begge rett:

Extension -vić/-vič (pronounced -vich) is a common patronymic suffix in Slavic languages like Serbian/Croatian/Bosnian. A patronymic is a part of a name derived from that of bearer's father, grandfather or an even earlier male ancestor. In simple terms, it means "son of". In Russian, for example: Sergey Vasilievich Rakhmaninov (because his father's name was Vasily) or Vladimir Vladimirovich Putin (his father was also Vladimir - we could say he is Vladimir Putin Jr). We might say these are true patronymics because they indeed indicate one's father's name.

In some Slavic languages like Serbian, Croatian and Bosnian however patronymics became last names which are passed from father to children (and wife) as their own. For example if someone's last name is Marković that does not mean his father's name was Marko, but it implies that one of his distant ancestors was Marko whose first name has become the root of his descendants' last names
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb