English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Elbasan Rashani
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Celzeron
Junior

PostPosted: 12.01.2016 19:32    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Elba og Brøndby så spilte han fra start et halvt år hvor han gikk ut med lyskestrekk, han hadde en god oppoverkurve denne perioden, spilte godt i europa cuppen men ble satt på benken i superliga kamper, hvorfor er usikkert, dette gjorde nok utslag i en liten knekk på moralen. Sleit nok litt også med Brøndby sin defensive fotballstil. Elba er ganske driftig når han får uttrykke seg offensivt, han har god ballkontroll, er kjapp og listig. Tror også treningsopplegget i RBK vil gjøre underverker for han og ikke minst moralen har fått et kjempehopp da RBK har stått som en stor ener på ønskelista til Elba.

Skal bli morro og se han i god norsk angrepsfotball i ypperste klasse igjen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran

PostPosted: 12.01.2016 20:29    Post subject: Reply with quote

Liker innleggene jeg har sett i de klippene jeg har kommet over. De slås med brukbar kraft i en høyde hvor man slipper å ta fram dunjakken og/eller styltene for å kunne være de faller ned. Han har også en assist mot Bødø Glimt som holder topp Selnæs-klasse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stianinho
Junior

PostPosted: 12.01.2016 21:07    Post subject: Reply with quote

Vi fortsetter trenden med å hente inn spillere som har lav risiko, men som samtidig ikke akkurat får hårene til å reise seg. Det som i alle fall er sikkert er at vi casher inn en del penger samt at vi sparer mye lønn (Mikkelsen/Søder vs. Gytkjær/Rashani). Dette gir oss kanskje økonomisk rom for å enten strekke oss for å holde på Selnæs ett år til eller å smelle til med en klassesignering før sesongstart.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.01.2016 21:48    Post subject: Reply with quote

Stian,
hva ville vært en klassesignering?
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 25.01.2016 20:02    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...-scoringer

Ser at Rashani rykker fra Skjelvik i starten av klippet. Lover godt!
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 25.01.2016 20:30    Post subject: Reply with quote

Ikke så verst rask nei, men er vel fort heller et resultat av at Skjelvik gir ham yttersiden for å ikke la ham gå innover med venstrefoten.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2016 12:49    Post subject: Reply with quote

Ja, det er fint gått av Rashani egentlig, men vi ser egentlig best hvor stor ressurs Skjelvik er med farta si en mot en, han kan lede Rashani ned i ytterste korridor og så blokkere innlegget uten store problemer. Det har vi sett før.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 14:28    Post subject: Reply with quote

Litt redd han ikke er rask nok når det står i avisa at Ole Selnæs var nr 2, bak Skjelvik i hurtighetstesten. Sier litt om hurtigheten til resten av laget.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 16:02    Post subject: Reply with quote

Det var vel over 10 meter fra stillstand. Det gir litt andre resultater enn når man f.eks starter spurten når man allerede er i fart og løper over litt lengre distanse.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 27.01.2016 16:23    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Litt redd han ikke er rask nok når det står i avisa at Ole Selnæs var nr 2, bak Skjelvik i hurtighetstesten. Sier litt om hurtigheten til resten av laget.

Gjør det?

Ole har jo trent veldig bevisst på hurtighet på små flater. Sier vel kanskje lik så mye om han.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 16:49    Post subject: Reply with quote

For litt under to år siden satte Gamsten rekord i bip-testen. Var han likevel den som flyttet beinene raskest ute på banen? Jeg tviler på at en slik test gir alle svar, men det kan være et tegn på hvor raskt en spiller flytter seg over korte avstander/ aksellerasjon.

http://www.aftenposten.no...6143_1.snd
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2016 17:01    Post subject: Reply with quote

Nå måler den testen utholdenheten da, så jeg vet ikke hvor relevant det blir.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 17:09    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må skille snørr og barter her. Selnæs løpte lengst på jojo-testen i år og ble nummer to på 10m sprint. Jojo måler utholdenhet, sprint måler eksplosivitet.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 17:45    Post subject: Reply with quote

Å trene hurtighet er oppskrytt. Man er født med det.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 18:07    Post subject: Reply with quote

Hehe. Ja, er det en ting Selnæs har vist med denne testen er at det er oppskrytt å trene hurtighet...
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 18:40    Post subject: Reply with quote

@Mikkelsen

Det du sier der er bare tull. Selvfølgelig kan man trene opp hurtigheten.

eks.

Startposisjon fotblad, bevegelse fotblad, styrke fotblad, styrke overkropp, posisjon kropp i forhold til hastighet, bevegelse armer etc.

Det er mange prosent å hente på riktig løpeteknikk og riktig styrketrening.

Treningen til Selnæs som jeg så på klippet, virker som skadeforebygging av hofte. Kan godt hende den virker på løpeteknikken hans også.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 20:17    Post subject: Reply with quote

Tror ikke denne testen sier alt om hvordan Selnæs er kontra de andre på de vi vanligvis tenker på som hurtighet. Han har helt sikkert jobbet målrettet med det, men noe hurtigtog blir han aldri. Det trenger han heller ikke å være som ballsentral med overlegent blikk, posisjonering og fot. Det skader ikke å forbedre mangler ved spillet sitt, men ikke alle spillertyper trenger å være like gode på alt. Vil tro det er enda mer å hente for de som dyrker spisskompetansen man allerede har utviklet og er gitt fra naturens side enn å jobbe knallhardt for å gjøre noe med svakhetene, selv om man enkelte ganger ser at en litt spinkel indreløper eller back blir en helt annen spiller etter en vinterpause der han har trent styrke og bygget litt muskler.

Var selv tilstede en gang det var tester på 40 meter i RBK. Det er jo ganske standard for fotballspillere. Der gikk det unna!
Husker ikke årstallet, men det var folk som Tettey, Jamtfall, Konan Ya og Stadsgaard (tror jeg) som holdt på, og på DEN testen og i DET selskapet ville nok ikke Selnæs vært i toppen nå heller. Likevel, selv om Tettey altså hadde en helt vill tid, synes jeg ikke han var god som sentral midtbanespiller den sesongen. Der ville jeg foretrukket Selnæs klart. Tettey kom mer til sin rett som indreløper. Han har utviklet seg masse på andre aspekter ved spillet sitt i årene som har gått, men dengang var han ikke en trygg nok ballfører og pasningslegger. Der har Selnæs blitt helt suveren både på korte og lange avstander.

På 90-tallet visste jo alle at Skammels var treig og Brattbakk duellredd, men det spilte veldig liten rolle for de var strålende på andre felt og brukte det de kunne som komponenter i en maskin som trenger mange ulike bestanddeler for å fungere. Selnæs har noen veldig klare styrker som passer ypperlig i den posisjonen og det systemet han spiller i, og da gjør det ikke så mye om han er litt langsom. En spiller og et lag som er trygge med ball spiller på seg langt færre brudd og da blir det også færre halsende returløp. Nettopp derfor synes jeg også det er viktig at RBK har minst èn typisk spillende midtstopper som kan starte bakfra, legge gode medløpspasninger og har blikk for det som skjer på sidene.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.01.2016 20:19    Post subject: Reply with quote

Dette ble jo helt feil tråd. Glemte hvilken jeg skrev i fordi hodet, som så ofte ellers, drømte seg helt bort i den selnæske verden...
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 28.01.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Du er svært nær å ha hatt det mest idiotiske innlegget jeg har lest inne på det forumet her. Det der finnes det absolutt ingenting empirisk som underbygger, heller tvert i mot.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2016 20:23    Post subject: Reply with quote

- Jeg har kommet veldig fint inn i gruppa. Det er utrolig fine folk her. Alle er hyggelige, og alle har høye ambisjoner. Og alle drar i samme retning - det er det som fascinererer meg med denne klubben. Da er det så mye enklere å gi litt til gruppa, for å bidra til at vi når de samme målene.

- Hvordan ser du på det å konkurrere deg inn på laget fram mot seriestart?

- Jeg ser positivt på det. Jeg er mye mer glad for at vi faktisk har konkurranse i alle posisjoner enn at jeg skulle ha kommet hit og fått fast plass. Det hadde ikke utviklet meg eller laget på noen som helst måte.

Les mer: Drømmer om VM-kvalifisering med Kosovo

Hadde ikke pratet med ham før på lørdag. I likhet med Gersbach er også Rashani en velformulert og høflig ung mann. Tommel'n opp!

UEFA ville ikke helt i klartekst bekrefte at mulig opptak av Kosovo som medlem må vente til den ordinære - og utsatte - kongressen, men vil tro det:

UEFA til RBKweb wrote:
Dear Sir,

There is no Congress in March any more. The next Ordinary Congress has been moved to 3 May.

The agenda and topics discussed at the Congress in May have not been determined yet. This information will be communicated at a later stage.

Kind regards,

UEFA Media & Public Relations

Den ekstraordinære kongressen 25. februar vil nok bare ta for seg FIFA-valget dagen derpå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vollrik
Veteran

PostPosted: 08.02.2016 22:26    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Mikkelsen wrote:

Du er svært nær å ha hatt det mest idiotiske innlegget jeg har lest inne på det forumet her. Det der finnes det absolutt ingenting empirisk som underbygger, heller tvert i mot.

Jeg øtke selv fra 8,5 sekuder på 60-meter til 7,4 sekunder på et halvt år med styrke- og hurtighetstrening. Skal sies at mye var teknikk, men økte også det fysiske drastisk.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 00:30    Post subject: Reply with quote

Wow!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 02:11    Post subject: Reply with quote

En ting er å få ut sin potensiale hurtighet. Men den er begrenset. Gamboa har feks ikke trent opp, han er rask pga. genene sine.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 09.02.2016 05:43    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
En ting er å få ut sin potensiale hurtighet. Men den er begrenset. Gamboa har feks ikke trent opp, han er rask pga. genene sine.

Citation needed
Back to top
uptherosens
Junior

PostPosted: 09.02.2016 08:35    Post subject: Reply with quote

Noen er selvfølgelig født med raskere muskelfibre enn andre, men i mange tilfeller er det snakk om at løpsteknikken har falt naturlig på plass, mens andre trenger å trene inn den. Det må skilles mellom gener og motorikk – gener kan ikke trenes, men finmotoriske bevegelser er trenbart.
Som med alt annet, så blir forbedringspotensialet mindre desto bedre man er i utgangspunktet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 25, 26, 27  Next
Page 6 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb