English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aleksandar Filipovic
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2016 00:33    Post subject: Reply with quote

Et kjøp av en allsidig back/forsvarsspiller er fornuftig uansett. Dorsin begynner å gå ut på dato til og med som backup da det blir mange viktige kamper i år, og vi har i praksis null backup til Svensson av gangbar kvalitet. Skjelvik har det jo vært konkrete bud på.

Det er mange gode grunner til å signere en god og allsidig back, og bredde i troppen er ett av dem.
Henri
Legende

PostPosted: 23.01.2016 00:47    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvis du har fulgt med på MFK under OGS, så ville du lagt merke til at OGS vil kun ha raske spillere. Og det er ikke Flo.

Jeg har i alle fall fulgt med såpass at jeg vet at det var Solskjær som hentet han til Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.01.2016 01:23    Post subject: Reply with quote

Ser på Transfermarkt at han står oppført som tofota spiller (hence hvorfor han spiller på både høyre og venstre) men jeg ser også at han stort sett har spilt stopper denne sesongen. Han har startet alle kampene unntatt 1 (grunnet karantene) og i 13 av 21 kamper så har han spilt stopper. Så har han henholdsvis 4 kamper på hver av backene.

Vil jo være den perfekte erstatter for Skjelvik mtp at han kan bekle flere posisjoner. Men må stille ett lite spørsmålstegn ved ferdighetene hans fremover om han er tenkt på som venstreback. Han har stort sett bare spilt stopper det siste året og han har bare 1 mål og 1 assist på 75 kamper (hvorav ca halvparten av kampene har vært som back).

2mas wrote:
Sjøl om han spiller venstreback nå, har han tilsynelatende spilt en del høyreback tidligere - for eksempel da Serbia vant G19-EM i 2013.

På Transfermarkt så står det at han spilte stopper i alle kampene.

Han virker uansett å være en veldig anvendelig spiller med noen spennende ferdigheter. Vil være en spennende signering om RBK virkelig prøver å hente han.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 01:33    Post subject: Reply with quote

Kjempegreier. Jeg har mere tro på Skjelvik som stopper uansett.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 01:36    Post subject: Reply with quote

Denne eventuelle signeringen ville gjort meg svært glad!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 01:51    Post subject: Reply with quote

Hent ny vb og sett Skjelvik på venstrekanten!
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 02:20    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Kjempegreier. Jeg har mere tro på Skjelvik som stopper uansett.

Jeg har tro på Skjelvik uansett hvilken av de tre posisjonene man putter ham i. Flott type, ekstremt hardtarbeidende og blir bedre og bedre. Det han viste på Olympiastadion I Roma var rett og slett meget bra.

Jeg vil ha ham som venstre back til vanlig, men som ving når vi kan kontre.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kaize
Proff

PostPosted: 23.01.2016 09:43    Post subject: Reply with quote

Virker som en spennende spiller vi absolutt bør prøve å få til Trondheim.
Vært spennende å sette Skjelvik på intensiv trening for å bli bedre på tackling og markering, da vil vi ha en midstopper som gjør oss mindre sårbare for å stå høyt.
Er enig med de fleste talere her som mener at Dorsin er over, ikke bare middagshøyden, men stort sett alle høyder som finnes.
senador
Legende

PostPosted: 23.01.2016 10:39    Post subject: Reply with quote

Vi så jo allerede forrige gang vi var i EL at han ikke holdt mål og det var i 2010 !!!! Likevel brukte trenerteamet han i årets EL, helt ufattelig ....
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 23.01.2016 16:09    Post subject: Reply with quote

Får håpe på gode nyheter på sporten i kveld da,hvis forhandlingene har gått bra RBK
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 23.01.2016 18:00    Post subject: Reply with quote

Var å så på trening i dag, og Stig Inge sto ganske mye i telefonen. Hvorfor er jo umulig å vite, men håpe er lov. Tommel'n opp! Very Happy
Elg
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 18:10    Post subject: Reply with quote

Ahh, rbkweb har folk over alt Tommel'n opp!

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.01.2016 23:39    Post subject: Reply with quote

Veldig spent på teknikken til denne spilleren.

Det hadde vært veldig befriende å også hatt en venstreback (som Svensson) som kan komme seg ut av trange situasjoner med ball. Samtidig ville det avlastet stopperne veldig ifb med igangsetting.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.01.2016 02:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har utelukkende lyst på denne spilleren siden MFK er i bildet... om vi setter han til å selge pølser etter signering driter jeg i... Very Happy De som vurderer faglige krav får gjøre jobben med å kvalitetssikre.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 02:35    Post subject: Reply with quote

Vi har vel bevist en gang for alle de siste par årene at det ikke handler om millionene, eller? Spillerne som kommer til oss gir vel faen i Romsdals-dritten!? Alle vet nå at Molde kjøpte seg et par gull mens RBK lå nede med brukket rygg (Hest, Pest og (Sj)Håft-is er vi kvitt), for nå er det faktisk andre tider. Noe alle vet er sant, heldigvis. RBK
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 06:01    Post subject: Reply with quote

Ingen andre som synes det er litt merkelig at akkurat Rosenborg og Molde er de to klubbene som visstnok kniver om en spilller fra Serbia? Hva er egentlig oddsen for at det skjer? Skulle i så fall tro at han har en agent som har tenkt at Norge vil være et bra neste steg og tipset de to største klubbene i landet, som begge har sjekket ut spilleren, eller er han blitt oppdaget for eksempel i en ungdomslandskamp hvor Norge har møtt Serbia?

At han bare slenger ut noen navn er vel også tvilsomt, da det ville stilt klubben hans i et dårlig lys, men jeg skulle likt å ha visst hvordan både Molde og Rosenborg har fattet interesse for akkurat denne spilleren. Eller er det slik at kun det ene laget er interessert og det andre nevnes i samme slengen for å gjøre ham hetere på overgangsmarkedet eller å tvinge opp prisen?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2016 08:23    Post subject: Reply with quote

Nettverket i Norge er neppe så stort.

I drakamp mellom Molde og Rosenborg er for meg en syretest i hvor en spillers ambisjoner ligger per nå; penger eller sport. Rosenborg vant suverent i fjor, har så smått begynt å gjenoppbygge sitt navn basert på gamle og svært underholdende verdier, og har CL-kvalik å friste med. Molde er en liten by med masse hav og luft rundt hvor godt over en promille av innbyggerne spiller på Molde FKs A-lag, og de har ingen ting å se frem mot til neste år utover ambisjoner om å gå for gull. De har en trener som har bevist lite; sist han var i TL hadde han et kobbel av Man Utd-trenere med seg, og når han fikk større oppgaver falt han totalt igjennom. Ellers har de spillere en masse på vei ut dørene, usikkerhet rundt låne-oppdrag og opsjoner, og Europa som utstillingsvindu i beste fall langt fremme i horisonten. Men Molde har selvsagt blanko-sjekker med Aker-logo, sist vist i forsøket på å kuppe Gytkjær. Molde pøses fulle av plastikk-penger de ellers ikke hadde kunnet drømt om, og står ikke tilbake for å lønne best i Norge om det trengs; slikt er intet problem når pengene kommer uansett hvor godt eller dårlig man gjør det sportslig.

For å si det veldig enkelt og banalt; havner han i Molde, er det en spiller jeg uansett ikke ville lagt to pinner i kryss for å komme til oss. Da er det penger som går foran sportslige ambisjoner, og han er sannsynligvis ikke så god som lønna tilsier.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 11:11    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
For å si det veldig enkelt og banalt; havner han i Molde, er det en spiller jeg uansett ikke ville lagt to pinner i kryss for å komme til oss. Da er det penger som går foran sportslige ambisjoner, og han er sannsynligvis ikke så god som lønna tilsier.

Hehe, det er greit å ha argumentasjonen klar sånn i tilfelle han skulle velge blått fremfor svart og kvitt. Hadde vi funnet en mulighet å forsikre oss på at spilleren visste alt det vi supportere vet om: spillestilen, historien, eierformen, tilknyttede slibrige agenter, byen og supporterkulturen som kommer med de to klubbene; så blir argumentasjonen valid også
Tommel'n opp! Velger noen Molde med en slik innsikt så vet man på en måte hvor landet ligger.

Problemet er bare at få fotballspillere vet slikt eller har folk rundt seg som gir dem slik kunnskap, tror jeg. I hvertfall i tilfellet 21-årig serber som neppe husker rosenborg fra storhetstida og som har kanskje et par uker på seg fra kontakten blir opprettet til han ender i en av klubbene. Da frykter jeg at enkle argumenter som høy lønn og lovnad om videresalg til klubber i nærheten av manchester svelges rått

Tommel'n ned
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 24.01.2016 13:22    Post subject: Reply with quote

Hehehe. Fole te argumentasjon mot Molde her. Very Happy
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 14:04    Post subject: Reply with quote

Tja,
innlegget ovenfor argumenterte for Molde da...
kentosd
Rutinert

PostPosted: 24.01.2016 16:12    Post subject: Reply with quote

Tror ikke "fole" er lov å skrive her inne? Her må det utestenges, forumsjefer

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 24.01.2016 16:17    Post subject: Reply with quote

Fole går vel rett inn i heste-terminologien jeg håpet vi hadde kvitta oss med...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2016 18:07    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:
Hehehe. Fole te argumentasjon mot Molde her. Very Happy

Det er alltid en grunn til å argumentere mot Molde, som med religion. I begge tilfellene er det heller ikke vanskelig å finne disse argumentene. Cool
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.01.2016 19:22    Post subject: Reply with quote

Kom meg nettopp på nett etter en liten tur rund omkring et par dager og må si dette gjør meg happylainen!!!!

Håper vi flesker til å får en tosidig back som kan spille stopper ved behov, har fysikken i orden og som tydeligvis er en solid spiller med masse potensialet, akkurat den type signering vi trenger!

Juhuuuu!

Får håpe vi klare å lande denne signeringa.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 24.01.2016 19:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er også ganske spendt på denne karen!

Tipper at grunnen til at han snakker så åpent om interesserte klubber er for at han ønsker seg vekk. Når laget sliter i bunnen er det nok mange som heller kunne tenke seg å spille for et lag som kjemper i toppen, å da må vel RBK være en fin klubb å komme til Smile

Ettersom han visstnok kan spille på begge sider blir jeg desto mer interessert. I steden for å måtte ha 2 høyre og 2 venstre backer kan man ha 3 backer totalt å rullere på dem, flott måte å spare lønnsutgifter på. Spør du meg bør alle backer og vinger ha som mål å kunne spille på begge sider.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb