| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2016 19:20 Post subject: |
|
|
| Såklart kompenserte man Gamsten for å frigjøre han. Tipper han fikk 3 måneders lønn mot at kontrakten ble termninert. Klubben sparte resterende beløp. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 15.01.2016 11:22 Post subject: |
|
|
| Takk for innsatsen, men han skulle aldri vært i klubben. Alle pilene pekte nedover, og hadde gjort så i lengre tid. Enda en ting man bør se tilbake på og ta selvkritikk for blant de som var involvert i avgjørelsen om å hente ham. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 16.01.2016 11:33 Post subject: |
|
|
Hadde svært lite å bidra med sportslig - feil spillertype i feil system.
Er dog fryktelig imponert over hvordan han har taklet motgangen og det virker som han har vært ultraprofesjonell i garderoben. Sterkt å klare denne tida uten et snev av sutring.
Har et mye bedre inntrykk av han nå, enn før han kom. Har mange ganger sittet på Ullevål og forbannet han, men må nok gå i meg selv og ta det mer på mi kappe enn hans. Det er mulig å være en bra kar og profesjonell, selv om du ser ut som om du synger i boyband.
Takk for innsatsen og lykke til videre! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.01.2016 16:35 Post subject: |
|
|
Uten at jeg gidder å sjekke, mener jeg at det var slik at det ble fremhevet at Gamsten IKKE var en dyr spiller for RBK da han signerte. Jeg tror IKKE lønna var grunnen til at Gamsten ikke ble ut kontraktstiden.
Jeg tror heller ikke at Gamsten er SÅ dårlig at det var sportslige grunner til at han ikke fikk fortsette. Han fikk jo svært lite spilletid, men han var f.eks meget skapende de minuttene han fikk mot TIL (?) på Alfheim i høst. Jeg er litt tvilsom til at han var så dårlig at RBK ikke hadde noe bruk for ham.
Gamsten kunne spille både ving og sentralt på midtbanen. Knapt noen (utenom Selnæs) som slo pasninger/ innlegg som Gamsten. Spilleforståelse og løpskraft hadde han jo i massevis.
Jeg tror sportslige og økonomiske argumenter er for enkelt.
Jeg undrer fortsatt. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 16.01.2016 16:43 Post subject: |
|
|
| Riktig med Gamsten ut. Passer ikke RBKs spillestill. Ikke rask nok til å være ving. Ikke god nok ballvinner/løpskapasitet til å være indreløper. Eneste han hadde tilby var venstrefoten, det er ikke nok. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 16.01.2016 17:43 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | | Takk for innsatsen, men han skulle aldri vært i klubben. Alle pilene pekte nedover, og hadde gjort så i lengre tid. Enda en ting man bør se tilbake på og ta selvkritikk for blant de som var involvert i avgjørelsen om å hente ham. |
Det samme tenkte jeg når jeg først fikk høre om denne mulige overgangen. Nivået i fotballen er så høy nå at gamle proffer som i de siste sesongene har slitt ute har svært lite å tilføre toppklubbene i Norge. Med nok penger på bok så er også en motivasjon borte uansett hva de sier. De trapper ned og slike spillere bør RBK holde seg langt unna.
Hvordan er det med kontrakter som RBK avslutter før tiden, dersom det er 12 eller 24 mnd igjen så holder det vel ikke med å bare betale 3 mnds lønn? _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 16.01.2016 19:52 Post subject: |
|
|
| Det er riktig at de ikke bare kan si opp spillere og gi de 3 måneders lønn som kompensasjon, men i dette tilfellet har klubb og spiller blitt enige om en sum som er lavere enn lønnen som ville blitt utbetalt hvis kontrakten løp ut tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 17.01.2016 05:49 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Gamsten kunne spille både ving og sentralt på midtbanen. Knapt noen (utenom Selnæs) som slo pasninger/ innlegg som Gamsten. Spilleforståelse og løpskraft hadde han jo i massevis.
|
Her er jeg nok noe uenig med deg, TomH. Det vi så av Gamst Pedersen da han kom til klubben og spilte regelmessig var at han slo bra dødballer. I spillsituasjoner var derimot pasningspresisjonen hans under enhver kritikk. Han slet med tempo og ballkontroll.
Det mest positive området jeg har sett av Gamst Pedersen i RBK-trøya er spilleforståelsen som du nevner. Den brukte han til å komme sent inn i boksen og å komme til gode avslutningsposisjoner.
Løpskraften er derimot ikke nok, da tempoet har blitt for dårlig og han slet med å komme opp i motstanderne.
For å ha utnyttet Gamst Pedersen best tror jeg han måtte operert i en tilbaketrukket playmakerrolle på kanten, med en defensiv back bak seg som sjelden går frem på banen. Det passer ikke inn i måten RBK spiller på, og da ser jeg ingen bruk for ham i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.01.2016 07:29 Post subject: |
|
|
Det store problemet med Gamst var at han blomstret i en periode hvor vi liksom skulle banke mot etablert. Han er åpenbart god i pasningsspillet, men han trenger tydeligvis å være på et "underdog-lag". Han hadde fint lite å tilby utover dødballer, og ville aldri kunne forsvare en plass i startoppstillinga slik vi spiller nå. Gamst har i RBK-trøya vist alt på ett kort, og det fungerer dessverre ikke på et lag som stort sett fører ligaen, eller i det minste har ambisjoner om det. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.01.2016 20:23 Post subject: |
|
|
| Det er ikke noe mer å debattere. Spilleren er ute av klubben. Steng tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.01.2016 10:53 Post subject: |
|
|
Vi kan fortsette i Hvor er de nå? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|