English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Mikkelsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 04:37    Post subject: Reply with quote

tja vi sparer en del da, men for meg har Mikkelsen vært den mest produktive mot internasjonal motstand. 1.7 er ikke mye selv om han ville hjem og hadde kun 1 år igjen. Synes dog det er flott at vi viser medmennesklighet og slipper ham etter eget ønske.

Ønsker ham lykke til og håper dette signalet vi sender bidrar poseitivt for nye signeringer!

Helland, Dølle, Rashani med Skjelvik som backup, holder det eller tror dere at styret vil bruke tiden frem mot sommeren til å se på potensielle nye signeringer i de rollene?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2016 05:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har, tilsynelatende i motsetning til de fleste andre, fortsatt trua på at de Lanlay kan bli en klasseving for oss. I ferdighetsregister har han det Mikkelsen manglet; han liker ball i beina, liker å utfordre og har potensiale til å være et uromoment også mot etablert. Så får vi se om en god vinteroppkjøring får frem noe av det uforløste. Han har generelt vært dårligere hos oss enn hos Viking, men jeg tror han har potensiale til å bli langt bedre enn han var da han spilte der. Han må inn i en ny rolle, og slikt tar ikke alle over natta.

Det vi mister i bakrom ved å bytte ut Mikkelsen, er jeg spent på å se om Gytkjær kan "ta over". Han er giftigere og raskere enn Søderlund, som hadde en tendens til å være mer en ballholder og fighter som oppspillspunkt fremfor å stikke i rom når det var ubalanse. Jeg kjenner ikke vår nye danske veldig godt, men jeg har inntrykk av at han er langt større bakromstrussel enn Søder. Rekka de Lanlay-Gytkjær-Helland har i mitt hode potensiale til å bli veldig god, med to vinger som liker å utfordre og en smart midtspiss med goalgetter-instinkt og nese for mål, og forhåpentligvis også bakrom når det trengs. Jeg gleder meg til å se en giftig spiss med gode avslutningsferdigheter som jager rom foran Selnæs.

Rashani må vi jo først se om havner i RBK-drakt, men jeg husker ham som svært god i Odd, uten at jeg kan fortelle så mye om ferdigheter. Han herjet vel tidvis for Grenlandslaget før han forsvant.

Om byttene Mikkelsen - de Lanlay/Rashani og Søder - Gytkjær blir vellykket får vi se. På papiret mener jeg vi ikke står svekket tilbake, selv om ingen av disse byttene i utgangspunktet gir meg blod i bamsen, som det så fint heter. Vi har hittil i vinduet ikke fått noen skikkelig klassesigneringer, men jeg tror vi har dekket opp det vi har mistet, og vi har ikke mistet noen som er uerstattelige. Det hadde vært langt verre om det ble tynnet ut like mye på midtbanen.

Om vi lander Rashani, står vi med 3,5 kantspillere medregnet Skjelvik som vikar, og da tviler jeg vel egentlig på om det kommer inn flere, om det ikke er snakk om et prospekt som Nielsen, eller en for god til å si nei til-signering som Konradsen.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 12:52    Post subject: Reply with quote

I en kamp med mye bakrom funker jo Skjelvik som ving også.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe imot De Lanlay men for meg var Mikkelsen en spiller med X-faktor, og en spiller for de store anledningene.

Bare det å være kald i avgjørende situasjoner er en egenskap som vanskelig kan erstattes og som er undervurdert blant flere.

De Lanlay er per i dag ikke én spiller på samme nivå som Mikkelsen, det er nå min mening.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 22:50    Post subject: Reply with quote

Hvem som er best akkurat nå er jo litt irrelevant fordi spillerne er på ferie.

Hvem som er best etter en skikkelig sessongoppladning er derimot en annen ting, og har jeg trua på at Jøllis kan løfte som opp et par hakk. Det er han nødt til.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2016 10:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen tro på at De Lanlay plutselig utvikler fotballintelligens på RBK-trening. Det har vel fort vært det som har gjort ham til en konstant "tilsynelatende viktig, men lite sluttprodukt" i Viking også (13 mål, 19 assist på 127 kamper, med nedadgående kurve siden de beste årene i 2011 og 2012, der 18 av de 32 målpoengene kom).

Jeg har spesielt lite tro på at en som ikke kan time løp (De Lanlay) skal fungere godt ved siden av en som ikke kan time pasninger (Midtsjø). Da skal det noe til at det klaffer, med mindre de er i resonerende utakt.

Men det er nok riktig at sammenligningen med Mikkelsen på dette tidspunktet er lite fruktbar, siden alt tyder på at dansken ville hjem. Selv om det selvsagt kan hende at en annen status i troppen hadde motivert litt mer for å bli. Jeg tror vi må håpe på at Rashani slår til.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 11.01.2016 10:36    Post subject: Reply with quote

De Lanlay er fortsatt bare 23 år, fotballintelligens kommer med erfaring. Det å komme inn i en ny tropp og prestere i fra første dag er vanskelig når man skal ta en 'rolle' man ikke nødvendigvis kjenner til. Jeg håper og tror at med en Pre season der han får jobbet litt med posisjonering og samspill i danna omgivelser ilag med resten av troppen at han kan bli viktig. Han har basisferdigheter som gjør han til en spennende spiller.

Jeg var litt skeptisk til å selge Mikkelsen, men til mer jeg drøfter det blir jeg bare mer sikker på at vi har gjort det eneste riktige i denne situasjonen.
Henri
Legende

PostPosted: 11.01.2016 10:38    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med annen status? Såvidt jeg kan se startet han alle seriekamper fra runde 2 og frem til kampen mot VIF i midten av august. Kan ikke ha mye bedre status enn det. Jeg synes det mest plausible er at klubben tok en prat med Mikkelsen i sommer og han ga beskjed om at han ikke ville forlenge, men ønsket seg hjem til Danmark. Etter det fikk han naturlig nok mindre spilletid.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2016 10:45    Post subject: Reply with quote

Det kan jo stemme det. Fullt mulig.

Samtidig vet vi (og dermed også spillerne) at Rosenborg har vært ute etter De Lanlay helt siden Kåre kom til klubben sommeren før, så jeg tviler sterkt på at en annonsert Mikkelsen-avgang var direkte og eneste årsak til at vi kjøpte siddisen. Jeg tror altså ikke at Mikkelsen nødvendigvis har følt seg som noe klart førstevalg, eller at han egentlig ble satset for fullt på, all den tid RBK aktivt hadde jaktet på trenerens favorittspiller i hans posisjon i et år allerede.

Men som sagt, det blir jo bare spekulasjoner, og vann under broen.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 13:46    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen ville tilbake til Danmark allerede i fjor vinter, noe han fortalte RBK ledelsen. Kona hans flyttet i sommer og Mikkelsen kommer nå etter. Dette har lite å gjøre med spillerprestasjonene hans. Sånn skjer og begge parter er helt greit fornøyd med dette. Mindre dramatisk avskjed skal man lete lenge etter...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.01.2016 16:08    Post subject: Reply with quote

I så fall gir det også mening at han har spilt Europacupkampene der vi må stille med beeste lag, mens Dølle har spilt i serien hvor vi hele tiden har vært i føringen.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 16:36    Post subject: Reply with quote

Enig med flere her at Mikkelsen holdt et langt høyere nivå enn De Lanlay. Men husk at Mikkelsens første sesong for oss ikke var mye å skryte av heller. Forskjellen er vel at i Mikkelsen så vi alle et teknisk repertoar og godt timede løp - men som dessverre sjeldent ble til noe. Kan ikke si jeg har sett så mye til hverken teknikk eller godt timede løp fra De Lanlay så langt i år. Men han er ennå forholdsvis ung og kan utvikle seg masse.

Som noen her sier så ville Mikkelsen tydeligvis vekk, så det er kanskje ikke så fruktbart å sammenligne Mikkelsen og De Lanlay lengre. Da er det kanskje mer interessant å sjekke nivået på våre erstattere. Det er vel ingen tvil om at Rashani, selv om han er spennende, holder et mye lavere nivå enn Mikkelsen (og antageligvis De Lanlay også). Så er Rashani tenkt som en slags erstatter for vår unge danske utlånte ving? Eller som roterende ving med De Lanlay slik forholdet mellom Mikkelsen / De Lanlay var i høstsemesteret?

Ønsker uansett Mikkelsen lykke til videre. Synd å se ham gå, han var virkelig en av våre beste spillere i 2015 og gav meg de beste øyeblikkene (bortemål i Europa!).
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 16:48    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:

Det er vel ingen tvil om at Rashani, selv om han er spennende, holder et mye lavere nivå enn Mikkelsen (og antageligvis De Lanlay også).

Store ord du bruker.

Jeg regner med at vi er enige i at hva Rashani gjorde i Brøndby, ikke er viktig for karrieren i RBK. Kanskje litt interessant, men ikke viktig. Det som virkelig er viktig er hva slags spillertype han er og hvilke egenskaper og ferdigheter han har.

Hvordan vil du beskrive ham? For deg finnes det jo ingen tvil om at han holder et mye lavere nivå enn Mikkelsen (og antakeligvis DeLanley også - som du også "slakter").
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 16:55    Post subject: Reply with quote

Hehe, tja, jeg kan kanskje moderere meg til et "lavere" nivå. Mikkelsen har vært en konstant trussel, og scoret mål, mot topp europeisk motstand. Rashani har to gode sesonger hos Odd, og falt igjennom på et Brøndby som kom på femteplass i SAS-ligaen. Greit Brøndby har en annen spillerstil, og det er mange eksterne faktorer kan påvirke spillere, men at Rashani plutselig skal ha et ferdighetsregister som ligger utenfor all statistikk og videoklipp, er ukjent for meg. Jeg forholder meg til det jeg har av videoklipp og statistikk, og der så er Mikkelsen en langt bedre spiller. Men Rashani er åtte år yngre og har fremtiden på å ta igjen Mikkelsen, selvfølgelig.

Jeg synes ikke jeg slakter De Lanlay, jeg bare sier han har prestert dårligere enn Mikkelsen i år. Jeg sier også at Mikkelsen hadde en forholdsvis svak første sesong og at De Lanlay, som Rashani, har tiden på sin side til å bli bedre.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 17:01    Post subject: Reply with quote

Er det noe som virkelig ikke har kjennetegnet Mikkelsen så er det at han har vært en konstant trussel.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 17:39    Post subject: Reply with quote

Tragisk store deler av 13 og 14, god og tidvis glimrende i 15.
Fryktelig forenklet, men likevel ganske presist slik jeg ser det.
TomH
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 18:11    Post subject: Reply with quote

LarsG,
1) falt virkelig Rashani igjennom i Brøndby, eller passet han ikke inn - slik som også andre stjerner i det laget ikke gjorde?
2) hvilke videoklipp er det du ser på som viser at ferdighetsregisteret til Mikkelsen er langt høyere enn ferdighetene til Rashani? Hvilke ferdigheter er det Rashani gjør det så dårlig på? Avdriblinger, fart, innlegg? Eller er det de psykologiske egenskapene som "best når det gjelder" og spilleforståelse?

Du er så vag! Vær konkret!

Last edited by TomH on 12.01.2016 13:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 18:46    Post subject: Reply with quote

Er det en ting Mikkelsen bør ha lært samtlige her, så er det at spillestil og rolle på banen betyr alt. Han fremsto fullstendig talentløs og hele forumet ville selge han, med Perry på benken. Under Kåre, når han fikk brukt det han faktisk er god på, var han en helt annen spiller.

At Rashani, som klassisk 4-3-3 kant, ikke lyktes i 4-4-2 systemet til Brøndby vil jeg ikke tillegge alt for mye i seg selv. Dessuten er det snakk om et lån med opsjon, som betyr at kostnad og risiko er minimal for klubben sin del.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 18:56    Post subject: Reply with quote

Det kan likevel vise seg å være en stor risiko å ta dersom han ikke skulle passe inn/prestere. Vi må ha to klassevinger som er innkorporert i spillestilen før CL-kvalikken (satser på at Helland begynner å levere igjen i vår).
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.01.2016 19:27    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Tragisk store deler av 13 og 14, god og tidvis glimrende i 15.
Fryktelig forenklet, men likevel ganske presist slik jeg ser det.

Minner om at på samme tid var Selnæs på vei til Viking og Helland råtnet på benken. Dette til tross for at det er rimelig gode spillere.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 11.01.2016 20:25    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt sammenhengen med disse to? Som du sier så råtnet Helland på benken, og Selnæs var vel på vei til Viking fordi han ikke fikk sjansen under Perry? Mikkelsen hadde vel derimot klippekort til tross for elendige prestasjoner.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.01.2016 20:56    Post subject: Reply with quote

I et dårlig trent lag som skulle roe ned og vende og vende spillet hver gang de hadde ball, var det ikke optimalt å primært være en god bakromsspiller som var sterk på å avslutte i fart.

Godfot og gammel kompetanse var jo vraket dengang, til fordel for dyrking av en uferdig "godhov-teori" som de visstnok diskuterte mer og mer i detaljer for hvert år som gikk.
Hedning
Legende

PostPosted: 11.01.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Sammenhengen var at ingen var spesielt gode under Perry, annet enn tidvis Mike Jensen.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.01.2016 21:45    Post subject: Reply with quote

Du så jo at Mikkelsen ikke trivdes på banen under Perry og. Måtte ofte stå å bryte feilvendt eller gå i dueller han hadde tapt på forhånd. Har man en trener som har bestemt seg på forhånd for at bakrom ikke eksisterer, blir det jo ikke brukt heller.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2016 00:47    Post subject: Reply with quote

Mikkelsens kompetanse i internasjonale kamper kan muligens bli et savn, men det er mulig noen av de nye tar over "bakromsarven". I ligasammenheng var han derimot ikke umulig å erstatte. Fart trekkes frem hos Rashani, og Gytkjær er nok mer forovervendt og hissig på grøten enn hva Søder var, som ofte var et rent oppspillspunkt som også gjorde veldig mye jobb uten ball.

Vi må huske på at vi nå har to nye og en som ikke ble innkjørt ordentlig i fjor i angrepet, så det er meget mulig at trusselbildet fra angrepsrekka vår i år ser noe anderledes ut enn i fjor.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Next
Page 54 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb