View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.01.2016 22:47 Post subject: |
|
|
Det bør jo være innlysende. Nettopp derfor jeg begynte maset om opsjon her  |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.01.2016 23:09 Post subject: |
|
|
Er litt avventende til denne rashani. Det lover ikke godt at han ikke er en klar starter på brøndby. Håper det kommer inn et tyngre navn på kant i tillegg nå som Mikkelsen er solgt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.01.2016 23:11 Post subject: |
|
|
Han har vært mye skadet. De spiller visstnok også 4-4-2(?), noe som ikke er ideelt når man er ving. Uten at jeg skal forsvare noe her. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 09.01.2016 02:16 Post subject: |
|
|
Hakkespett wrote: | "- Jeg vet at de har vært interessert, men jeg er ikke interessert i Odd. Jeg føler at jeg har et høyere ambisjonsnivå. Jeg vil spille på et lag som alltid har mulighet til å vinne noe"
Auch. |
Visstnok bladfykoppkok ifølge folk som kjenner Rashani.
Frifantasi-sitat. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2016 02:25 Post subject: |
|
|
Det er vel mer nærliggende å tro at Rashani har fått kalde føtter etter å ha terget på seg folk i Skien med den uttalelsen? Evt. at kameratene dekker over. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 09.01.2016 02:28 Post subject: |
|
|
Min kilde opplevde iallefall at Rashani var rimelig oppgitt over artikkelen. De hadde også snakket om evt retur til Odd noen dager i forkant, hvor Odd ble nevnt som et brukbart alternativ.
Artikkelen ble avblåst som vås.
Men hva vet jeg.... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.01.2016 02:29 Post subject: |
|
|
Vedrørende Rashanis karriere i Brøndby:
Det er frustrerende å se at "alle" "kun" ser på hva evt nye spillere har gjort i siste klubb. Det kan være interessant, men det er ikke viktig!
Det som derimot er viktig - og avgjørende, er å se på hva slags type spiller det er. Hva er vedkommendes egenskaper, ferdigheter og hvordan spiller han fotball (type spillestil)? Det er spørsmålene man må vurdere. Det er det som avgjør om han vil lykkes i RBK. Antall mål, vellykkede pasninger og om vedkommende har vært mye reserve i forrige klubb, spiller liten rolle for karrieren i Rosenborg.
Dette bare til orientering.
Jeg håper derfor at langt færre på dette forumet uttaler seg om eventuelle nye spillere, men at de som uttaler seg heller baserer uttalelsene på egenskaper, ferdigheter og spillestil.
Det blir mer relevante vurderinger av det. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 09.01.2016 02:36; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2016 02:29 Post subject: |
|
|
Ok, jeg vet ihvertfall ikke
Edit: Til Sletto
Last edited by attach on 09.01.2016 02:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.01.2016 02:35 Post subject: |
|
|
EDIT. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.01.2016 02:43 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Vedrørende Rashanis karriere i Brøndby:
Det er frustrerende å se at "alle" "kun" ser på hva evt nye spillere har gjort i siste klubb. Det kan være interessant, men det er ikke viktig!
|
Vil ikke si at det ikke er viktig, men det er definitivt ikke altavgjørende. Det er uendelig mange eksempler på spillere som lykkes i en klubb og mislykkes totalt i en annen, både i RBK og andre steder i verden. Og er det noe 90-tallet har lært oss så er det at det å mislykkes i utlandet ikke nødvendigvis betyr at man er udugelig. F.eks hadde en spiller som Ørjan Berg begrenset suksess i utlandet, men er sannsynligvis den beste spilleren som har ikledd seg en RBK-drakt. Man har også spillere som Roar Strand og Harald Brattbakk, som langt fra var noen brilliante individualister, men som presterte vanvittig for RBK fordi de fikk roller som passet styrkene dems optimalt.
Jeg ser dog poengene med at vi safer litt i overkant mye på overgangsmarkedet, og at en spiller som Gytkjær ikke er så voldsomt spennende. Til en viss grad så har jeg forståelse for at klubben gjør som de gjør, den økonomiske situasjonen tatt i betrakning. Vi har ikke råd til å bomme særlig på spillerkjøp (spesielt ikke på en spiller som koster litt), selv om vi har litt mer å gå på etter EL enn vi hadde i fjor. Gytkjær er et relativt sikkert valg. Han har prestert bra i TL, og vil sannsynligvis score en god del mer på et topplag som spiller offensivt. Samtidig må vi kanskje gamble noe for å ta steget opp på CL nivå igjen. Det er en vanskelig balansegang. Uansett er Gytkjær klar for klubben, og da skal han selvsagt støttes på lik linje med de øvrige spillerne, på samme måte som Rashani skal om han kommer. Så får vi dømme det sportslige apparatet som henter spillerne når vi ser hva han har prestert. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.01.2016 05:18 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Det som derimot er viktig - og avgjørende, er å se på hva slags type spiller det er. Hva er vedkommendes egenskaper, ferdigheter og hvordan spiller han fotball (type spillestil)? Det er spørsmålene man må vurdere. Det er det som avgjør om han vil lykkes i RBK. Antall mål, vellykkede pasninger og om vedkommende har vært mye reserve i forrige klubb, spiller liten rolle for karrieren i Rosenborg.
|
Dette er jeg helt enig i. Vi har hentet spillere som har lykkes i klubbe før og etter tiden hos oss som ikke har fungert, samtidig som vi har hentet "vrakgods" som har preget laget. Eksempelvis var det rimelig tungt med frustrasjon på forumet da vi hentet Strandberg, og de fleste kan vel enes om at Riski egentlig er en meget god fotballspiller. Konan blomstret og ble hjernen i et veldig mye bedre lag enn oss, mens Gamst som på sitt beste var en relativt markant skikkelse i Premier League i realiteten aldri ble noe mer enn en ressurs på treningsfeltet for oss.
Jeg føler meg rimelig sikker på at Rashani vil fungere langt bedre i et lag som spiller offensiv 4-3-3, på lik linje med at jeg regner med Riski finner seg til rette på et lag som har en offensiv midtbanerolle.
Rashani på lån er for meg en no-brainer. Han har vist at han er knallgod i TL-sammenheng, og på lån er det svært lite risiko. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.01.2016 11:36 Post subject: |
|
|
http://www.bold.dk/fodbol...r-rashani/
Quote: |
bold.dk erfarer, at Rashani sendes til den norske mesterklub Rosenborg på en etårig lejeaftale. Ifølge bold.dks oplysninger er der skrevet en købsoption ind i aftalen. |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2016 11:54 Post subject: |
|
|
Supporterne ser ut til å være storfornøyde med det i kommentarfeltet, uten at det trenger å bety så mye for hvordan han vil prestere hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 11.01.2016 12:22 Post subject: |
|
|
Spent på hvordan Rashani vil levere for oss. Synes han var god i Odd, men han burde ikke ha flyttet på seg i så ung alder for å ta en rolle som utfordrer i Brøndby. Spillere i hans alder utvikler seg best med tillit og spilletid.
Kan jo f.eks. tenke oss hvordan utviklingen til Midtsjø hadde sett ut om han hadde blitt i RBK istedenfor utlån til Sandnes Ulf og dersom han hadde blitt utfordrer til f.eks. Fellah eller Ulvestad i fjorårets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 11.01.2016 12:24 Post subject: |
|
|
http://brondby.com/nyhed/...-rosenborg
Da var det offisielt
velkommen!
 _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.01.2016 12:35 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Supporterne ser ut til å være storfornøyde med det i kommentarfeltet, uten at det trenger å bety så mye for hvordan han vil prestere hos oss. |
Mange som ville jublet om vi kvittet oss med Søderlund, Mikkelsen og Skjelvik før 2015-sesongen også. Nå selger vi dem for totalt 30 millioner, og folk er fortsatt usikre på hvor lurt det er.
Fotball er snodig sånn sett. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 11.01.2016 12:41 Post subject: |
|
|
Har vi fått nytt bud på Skjelvik i 10-millionersklassen? Det har jeg ikke fått med meg.
Forøvrig positiv til Rashani, håper han flesker til
Last edited by jubajuba on 11.01.2016 12:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 11.01.2016 12:44 Post subject: |
|
|
Hedon som skriver at vi selger de tre for totalt 30 millioner. Søder og Mikkelsen-salget gir i underkant av 20 såvidt jeg har skjønt.
Hedon virker å være mer informert enn de fleste, derfor jeg antok at han kanskje visste noe om Skjelvik. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 11.01.2016 12:53 Post subject: |
|
|
Søder for ca 14,5 og Mikkelsen for mellom 1 og 1,3 gir toppen 16 mill for disse to. Betyr det at noen har flesket til med ca 14 for Skjelvik? Dette vil jeg høre mer om! _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.01.2016 13:01 Post subject: |
|
|
Nei nei, ingenting nytt om Skjelvik. Tenker på budet som kom i sommer, der sikkert halvparten som uttalte seg (inkludert RBK) var lunken til å selge for 10 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Celzeron Junior
|
Posted: 11.01.2016 13:25 Post subject: |
|
|
Ønsker Elba velkommen til Rosenborg Vet at han kommer til å gjøre alt han kan og gi alt for klubben, han har lenge ønsket å kunne spille i en klubb som utnytter 4-3-3 formasjon, det er her han føler seg vel og kan utfordre seg selv. blir spennende og følge med RBK i det neste året.  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.01.2016 13:38 Post subject: |
|
|
Ser i det samme kommentarfeltet, som Attach kommenterte ut fra, at det også blir påpekt at Rashani ikke passet inn Brøndbys 442.
For øvrig mange kjente navn i Brøndby som fansen mener er "rett skit". Det kan virke som om de fleste av Brøndbys stjerner har slitt... _________________ Takk.
Last edited by TomH on 11.01.2016 14:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 11.01.2016 13:50 Post subject: |
|
|
Kjempespennende! Gleder meg til å se han spille _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
|