View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 20.12.2015 20:24 Post subject: |
|
|
Napoli er interesserte i Markus Henriksen.
Quote: | Det hevder den italienske overgangseksperten Gianluca Di Marzio, som selv er sønn av tidligere Napoli-trener Gianni Di Marzio.
Ifølge Sky-journalisten skal Napoli ha sendt representanter for å se på Henriksen, og klubben skal være imponert over det de har sett.
– Jeg er kjent med Napolis interesse, men jeg har ikke lyst til å si så mye utover det, sier Henriksen til TV 2.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Henry Kosemonster Junior
|
Posted: 20.12.2015 20:47 Post subject: |
|
|
Markus Henriksen på blikka til Napoli, snakkes om 60 mill...
Har RBK sikret seg vederesalgsprosenter??? |
|
Back to top |
|
 |
Skammels! Senior
|
Posted: 21.12.2015 00:40 Post subject: |
|
|
Noen som vet noe om eventuell videresalgsklausul for Markus Henriksen? Altså: Kan vi hente ut noe dersom dette skulle bli noe av?
http://www.nettavisen.no/...73148.html _________________ Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.12.2015 13:34 Post subject: |
|
|
Det var vel Hoftun som var SD den gang, kan umulig tenke meg at han tenkte på såpass avanserte greier som videresalgsklausuler. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.12.2015 14:50 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...660829.snd
Quote: | Henriksen-salg betyr ingenting for Rosenborg
Ikke ei krone havner på Brakka dersom Markus Henriksen selges til Napoli. Klubben sikret aldri avtale om prosenter ved videresalg. |
Forbanna irriterende, men greit å få det bekreftet ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.12.2015 15:32 Post subject: |
|
|
Dette med prosenter ved videresalg var vel ganske vanlig for klubber på vårt nivå når vi solgte Markus? Hvordan i alle dager har vi klart å ikke få dette på plass? Det er et under at vi ikke ga bort Lerkendal under forhandlingene! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.12.2015 16:19 Post subject: |
|
|
Jeg syns også at det er litt merkelig at de som deltok i forhandlingene ikke tok med noen klausuler?
Svakt.
Om prisen stemmer så vil AZ tjene omkring 40 mill+- på Henriksen.
Mye penger ... |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.12.2015 16:27 Post subject: |
|
|
Der ser man viktigheten av en kompetent sportslig leder. Når vi selger spillere til utlandet, spesielt yngre spillere med utviklingspotensiale, så bør det være en selvfølge med vidresalgsklausuler. Bare 5-10% hadde gitt oss et solid beløp her. Bare nok en bekreftelse på at det måtte utskiftninger til i sportslig ledelse. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.12.2015 16:59 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke sikker, men oppfattet det sånn at man i disse årene var mest opptatt av å få inneværende års regnskapstall til å se litt mindre stygge ut. Altså at man prioriterte en høyere kontant overgangssum foran potensielle fremtidige inntekter. Tatt i betraktning de relativt få salgene våre som har resultert i at spilleren har blitt solgt videre for en større sum, er kanskje ikke dette noen helt idiotisk strategi. Skjønt, om det var en spiller vi kunne forvente fremtidig videresalg på, måtte det vel være Markus Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2015 19:29 Post subject: |
|
|
Tror Dyrhaug setter Hoftun i et litt dårligere lys enn nødvendig. Har vel vitterlig vært en del videresalgsavtaler både før og etter salget til Alkmaar, så det er ikke noe nytt man nettopp har kommet på.
Så er naturligvis spørsmålet hvorfor man gikk med på å kutte dette ved akkurat dette salget.
Utdanningskompensasjon skal vi vel uansett ha. Noen som vil regne ut?  |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 22.12.2015 00:33 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvordan det går med Hendo?
Kunne vært en meget spennende spiller å fått tilbake om vi selger en indfeløper!
Fremtid klassespiller for oss om han hadde kommet... |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 22.12.2015 12:12 Post subject: |
|
|
noen som vet hvordan det går med Liam?er han på utlån til en skotsk klubb?
hadde vært spennende og fått han tilbake om ronny ikke gir han sjansen snart..
spesielt om vi selger en indreløper, så bør han vær en vi prøver på..
tror han har kapasitet til og bli en favoritt her, og potensielt ett godt salg i fremtiden! |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 22.12.2015 12:14 Post subject: |
|
|
Han er på lån til Hibernian FC. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.12.2015 17:12 Post subject: |
|
|
[Espen Johnsen] la opp som profesjonell fotballspiller i 2009. Siden har han jobbet som lege på kirurgisk avdeling ved Sørlandet sykehus.
I november ble trygge, sterile Sørlandet sykehus byttet ut med en flyktningeleir i Zambia. Sammen med legekollega Anders Kind valgte Johnsen å bruke ferien sin for å bidra til at det medisinske tilbudet til flyktningene blir bedre. Gjennom prosjektet Refugee Aliance, som blir ledet av Sina Saltbones, som tidligere i år ble kåret til årets modigste kvinne av magasinet Tara.
I de to ukene han var i Zambia fikk han hjulpet mange. Aller mest dreier det seg om infeksjonssykdommer. Malaria er et stort problem i landet.
Av andre helseproblemer og sykdommer kan det nevnes underernæring, HIV/Aids, tuberkolose, samt at mange har større skader etter krig.
På toppen av det hele kommer dårlig levestandard, og ingen helsetilbud fra det offentlige.
- Vi får hjulpet veldig mange for lite. En malariavaksine koster 20 kroner. Så det er veldig bra, sier Johnsen.
Les mer: Tidligere landslagskeeper reiste til Afrika for egen regning: - Har reddet mange liv
André Bergdølmo går inn i trenerteamet på UKI Arena sammen med Vegard Skogheim.
– Dette var en fin anledning til å komme tilbake som trener. Blir man fior lenge borte blir man fort glemt glemt, og det er jo dette jeg har lyst til å jobbe med, sier Bergsdølmo.
Les mer: Bergdølmo inn i Kisas trenerteam |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.12.2015 19:26 Post subject: |
|
|
Erling Næss:
– Jeg ser med glede på at «stormannsgalskapen» fra forrige regime er byttet ut med «Rosenborgitet». Det er jo et kjempeparadoks at Nils Arne, den personen som best av alle, bar fram det «rosenborgske» ikke fikk tillit til å fortsette. Hvor ellers i samfunnet, ja i den ganske verden, sparker man en som er selve garantisten for videre suksess? Nå har de som bestemmer, tydeligvis, og heldigvis, igjen forstått hva røtter betyr. Det er flott! RBK har klart å komme ut i Europa før, men jeg er redd for at «tullingene» i de store forbundene og klubbene, har ødelagt så mye gjennom syk økonomistyring, at veien er blitt for bratt for skikkelige folk.
Les mer: Tradisjonen tro (Google) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2015 15:17 Post subject: |
|
|
For drøye to år siden bestemte 21-åringen [Sindre Haarberg] seg for å satse på studier. Turen gikk til Portsmouth i Sør-England, hvor han nå studerer petroleum.
– Jeg er i ferd med å avslutte Bachelor-graden, og skal søke meg inn på masterstudier neste høst. Jeg angrer ikke på valget. Jeg stortrives i England, forteller stjørdalingen. Sindre Haarberg holder fotballspillingen ved like, og spiller fast på universitetslaget i Portsmouth.
- Universitetsligaen holder et godt norsk tredjedivisjonsnivå. I sommer spilte jeg også et par kamper for andrelaget til Stjørdals-Blink, sier han.
Les mer: Ferierer med fotballcup
På en av sine første avslutninger, fant Steffen Iversen (39) nettmaskene for Skage under NA julecup.
- Jeg kjenner at det har blitt mye god mat og drikke i jula, men dette er artig, sier Iversen til NA etter at han satte inn 2-0 mot Bondelaget, i en kamp Skage til slutt vant 3-0.
Det etter at de åpnet turneringa med 0-1-tap for Pageturner.
Les mer: Her er Steffen Iversen på NA julecup
Stensaas var i osloklubben da tenåringen Ighalo rakk å score 9 mål på 20 eliteseriekamper høsten 2007 og våren 2008.
Da hadde storklubbene sett nok. Den da 19 år gamle spissen dro sammen med Jo Inge Berget til Udinese før han ble utlånt til Granada.
– Han gjorde alltid noe spesielt på trening. Som å dra av to-tre mann og score et sykt mål, sier Stensaas.
Les mer: Stensaas om Ighalo: – Han kunne gjøre det helt ekstreme |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.12.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Sørloth jr. er sammen med Ajer og Fossum plukket ut som en av tre nordmenn på In Bed With Maradonas årlige topp 100 talenter-liste. Ødegaard ikke med på grunn av status som Castilla-spiller vil jeg tro. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.01.2016 19:16 Post subject: |
|
|
Newly-crowned Costa Rican champion Saprissa announced Monday that it has signed Costa Rica international Roy Miller to a three-year deal.
(...)
On December 2, the Red Bulls announced that they would not exercise the option on Miller’s contract for the 2016 season. Although eligible to remain in MLS through the Re-entry Draft process, the former Cartagines standout was not selected by any team, allowing him to become free agent.
Read more: Saprissa lands Costa Rica int’l Miller |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 02.01.2016 18:33 Post subject: |
|
|
Tettey setter den i krysset! Haha  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2016 00:05 Post subject: |
|
|
- Jeg forholder meg rolig. Det viktige for meg nå er å finne en klubb som spiller på en måte som passer meg, sier Ole Kristian Langås.
Les mer: Langås er på klubbjakt
HIF-anfallaren Rade Prica sägs vara aktuell för en övergång till den israeliska högstaliganklubben Maccabi Petach Tikva
Läs mera: Rade Prica ryktas vara på väg bort från HIF |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2016 20:09 Post subject: |
|
|
- Ranheim leverer bra år etter år, og er etablerte i 1. divisjon, samtidig som Levanger er i begynnerfasen og vil utvikle seg som klubb. Jeg ønsker å bli med på denne utviklingen og har fått et godt inntrykk av klubben og apparatet rundt, sier Jo Sondre [Aas] til Opdalingen.
Les mer: Jo Sondres nye hverdag
Mye tyder visst på at Daniel Braaten legger opp forresten. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 08.01.2016 14:55 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten trener med Lillestrøm.
Quote: | Daniel Braaten (33) spilte for Vålerenga i fjor. Nå kan det være duket for en overgang til klubbens argeste rivaler.
Braaten hadde sin første økt med Lillestrøm i LSK-hallen fredag formiddag. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.01.2016 19:39 Post subject: |
|
|
Hmmm, da har han visst ombestemt seg - igjen. Ble hevdet i romjula at han var ganske lei.  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Ril Senior
|