View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 01.12.2015 12:05 Post subject: |
|
|
Har vært veldig, veldig god de (riktignok få) gangene jeg har sett han. Skulle gjerne sett han hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.12.2015 12:08 Post subject: |
|
|
Aursnes vinner ikke Molde ligaen. Vi har fire midtbanespillere som er bedre.
Ikke skremt, for å si det slik. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.12.2015 12:16 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne hatt han istedenfor Stamnestrø, men som Dew sier, Aursnes vinner ikke ligaen for Molde. Og som jeg sa tidligere, hvis han er tiltenkt fast plass som erstatter for Singh - Hussain så syns jeg dette er glimrende, skremmer ingen.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.12.2015 13:35 Post subject: |
|
|
Er vel ingen som tror at Aursnes avgjør TL neste år. Relativt standard her at spillere ikke er så gode likevel når Molde signerer de, var samme med Singh og Hussain også. De var oppskrytte og oppblåste begge to i det de signerte for Molde. |
|
Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 01.12.2015 13:48 Post subject: |
|
|
Samme med temposvake M. Elyonoussi da han gikk til Molde. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.12.2015 13:58 Post subject: |
|
|
Så ting er enten helt hvitt eller helt svart? Jeg mener det er en god signering av Molde, har ønsket han lenge til RBK. Men foreløpig så blir jeg ikke skremt av signeringene til Molde i den forstand at jeg frykter de blir uovervinnelige.
De har signert en 18 år gammel høyreback fra Finland og en 19 år gammel midtbanespiller fra Obos.
Muligens vil jeg være misunnelig på de signeringene i mange år fremover, men de avgjør ikke noe seriegull 2016, det er jeg fornøyd med. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.12.2015 15:20 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | SÃ¥ ting er enten helt hvitt eller helt svart? |
Ja.  |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 01.12.2015 15:31 Post subject: |
|
|
Noen som har sett noe overgangsum? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.12.2015 20:35 Post subject: |
|
|
Det er vell bare å glede seg for vært talent de kaprer i Molde. Ajer er neste hvis ingen utenlandske storklubber melder seg. Jo flere gode spillere de henter jo bedre blir de og det er visstnok bra for oss  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.12.2015 00:44 Post subject: |
|
|
Man skal selvsagt ikke komme med anklagelser uten å sitte på fakta, men det høres ikke tilfeldig ut historien tatt i betraktning at Molde begynner å snappe talenter foran konkurrenter når Solskjær er tilbake. Og da snakker jeg ikke bare om den gudommelige tiltrekningskraften til Kristiansunderen.
Jeg vet ikke hvem Aursnes har som agent, men det overrasker meg ikke om det er Solbakken, og om ikke ville det overraske meg om han ikke ble det i løpet av det neste året eller så. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 02.12.2015 03:13 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Jeg vet ikke hvem Aursnes har som agent, men det overrasker meg ikke om det er Solbakken, og om ikke ville det overraske meg om han ikke ble det i løpet av det neste året eller så. |
Fra en artikkel i august på tv2.no:
"Stortalentets agent Daniel Steinfeld, som jobber for det danske agentbyrået Scandinavian Soccer...."
Så nei, det er ikke Solbakken denne gangen. Jeg er ikke overrasket. Molde var tydeligvis veldig interessert (virker som om det sto mellom dem og Viking som de mest interessante) og da var nok valget enkelt. Solskjær, kamp om seriemesterskapet og cupgull, og forholdsvis nærme Ullsteinvik (hvis han har familie der). |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 02.12.2015 03:16 Post subject: |
|
|
Det mest positive med at Molde ser ut til å begynne med å støvsuge markedet for unge talentfulle spillere, selv om de knaptnok har plass til de i A-stallen er jo at desto flere norske klubber legger plastikklubben for hat. |
|
Back to top |
|
 |
fingern Junior
|
Posted: 02.12.2015 18:16 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Man skal selvsagt ikke komme med anklagelser uten å sitte på fakta, men det høres ikke tilfeldig ut historien tatt i betraktning at Molde begynner å snappe talenter foran konkurrenter når Solskjær er tilbake. Og da snakker jeg ikke bare om den gudommelige tiltrekningskraften til Kristiansunderen.
Jeg vet ikke hvem Aursnes har som agent, men det overrasker meg ikke om det er Solbakken, og om ikke ville det overraske meg om han ikke ble det i løpet av det neste året eller så. |
Molde har vært interessert i Aursnes i lange tider. Siden lenge før OGS kom tilbake, så at Molde prøver å hente ham skyldes nok ikke OGS, men kan være at OGS var en ekstra gulerot for Aursnes.
Solbakken er ikke Aursnes agent. |
|
Back to top |
|
 |
fingern Junior
|
Posted: 02.12.2015 18:17 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Det mest positive med at Molde ser ut til å begynne med å støvsuge markedet for unge talentfulle spillere, selv om de knaptnok har plass til de i A-stallen er jo at desto flere norske klubber legger plastikklubben for hat. |
Må man huske at Singh høyst sansynlig forsvinner. Hussain har heller ikke signert og Berg Hestad legger opp. Er jo da ikke så mange midtbanespillere igjen og det blir nok hentet minst en sentral midtbanespiller til. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 11.12.2015 15:53 Post subject: |
|
|
Føler MFK er like rundt hjørne for å legge inn bud på Tarik... |
|
Back to top |
|
 |
Coma Junior

|
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 16.12.2015 02:07 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig at pressesjefen i MFK mente godt, men på grunn av ham gikk det altså en hel uke i høst der man ikke kunne bevege seg en millimeter på internett eller andre nyhetssider uten å få "ROSENBORGSUPPORTERE ROPER AT DE HATER MOLDE" slengt i trynet, komplett med video. Klart barneskoleelever blir inspirert.
Dette møtte jeg overhodet ikke på i min oppvekst på 90- og 00-tallet, enda rivaliseringen og hatropene etter sigende florerte mer på den tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 16.12.2015 02:18 Post subject: |
|
|
Jeg ble mobbet fra jeg var 6 til jeg var 16-17, og ble blant mye annet - gjort narr av fordi jeg holdt med Rosenborg. Jeg hadde spart opp 700 kroner for å kjøpe ei Rosenborgdrakt, og gikk stolt som en hane med den på skolen, og endte opp med å bli dynka ned med saft.
Kanskje litt smålig og ubetydelig, men som eneste Rosenborg-supporter i mitt kull, i en liten drittby på Østlandet, midt i Vålerengaland, var ikke en dans på roser (pun intended). Ved en annen anledning ble jeg latterliggjort av en gutt med Molde-genser og en gjeng andre gutter og jenter på en fritidsklubb fordi jeg hadde på meg Rosenborg-drakta. Jeg har også blitt jaget av en gjeng ungdommer på en togstasjon fordi jeg hadde på den nevnte drakta.
Det å kalle Rosenborg sin 'sang' (er vel mer et rop...) for mobbing, er bare et av mange eksempler på folk sitt behov for å innta en offerrolle. Gidder ikke komme med eksempler, men et enkelt søk på mobbing på Google kan sikkert vise at kriteriene for noe å bli klassifisert som mobbing er tydeligvis jævlig vanskelig å konkretisere.
Synd om en gutt skal bli mobbet fordi han er fra Molde - men etter å ha opplevd mobbing og trakassering på nært hold gjennom hele oppveksten, så er barn onde - uansett om de er Molde, Vålerenga eller Rosenborgsupportere. Det vil alltid være et behov for å hakke ned på de svakligstilte og de som skiller seg ut, eller de som er annerledes.
Flott initiativ fra Rosenborg og rektor sin side. Rektor på barneskolen der jeg var elev mente at jeg 'ikke hadde sosiale antenner til å være med barn på min egen alder'. Kan vel trygt si at det var en bedre måte å reagere på. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 16.12.2015 02:20 Post subject: |
|
|
Gratulerer med endelig å ha funnet en kommentar fra utenfor M&R som gir dere støtte i hate molde-saken, mens hele fotballnorge enda humrer over hvor hårsåre dere er.
Godt poeng av vegardj. Hadde det ikke vært for Moldes syting og RBnetts journalister, så hadde ingen barn fått med seg dette og det hadde ikke vært noen sak.
Som jeg ser det har media og Molde FK en solid del av æren for den rivaliseringen som er, og bra er kanskje det.
Det er slutt på at man bare misliker noen spillere på laget, nå misliker man hele klubben pga den evinnelige buhu-slemme-rosenborg-mentaliteten og sytingen generelt.
Blir nok bedre med Solskjær bak roret. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Coma Junior

|
Posted: 16.12.2015 09:53 Post subject: |
|
|
Voksne folk har nok en annen evne til å forstå hat-ropene enn barn, også hvordan de kan brukes. Dette eksempelet er tydelig på det. Som tidligere mobbeoffer forstår du nok hvordan slike hendelse kan oppleves for barn, og for meg er det vanskelig å forstå hvordan det kan forsvares. Hvordan hadde dere reagert om dere var vitne til episoder som det omtales i artikkelen eller de Largatyl var utsatt for? Hadde dere deltatt eller snudd det døve øret til?
Skyter du postmannen som kommer med regninger vegardj? Pressesjefen i Molde svarer på spørsmål fra journalister, så det blir en håpløs bortforklaring.
Når profilerte fotballspillere og store deler av RBK-supporterne utbasunerer at Molde by skal hates, vil det skape flere slike situasjoner. Jeg ville ikke latt mine barn havne i en slik situasjon bare jeg fikk ytre mitt hat, men noen er kanskje villig til å ofre det. Er du? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.12.2015 10:05 Post subject: |
|
|
Zzzzzz.
Hva skjer med Kamara og Singh? Blir de i Molde? |
|
Back to top |
|
 |
Coma Junior

|
Posted: 16.12.2015 11:01 Post subject: |
|
|
Hussein blir nok, mer usikkert med Singh, men de er i full trening også denne uken. Mer blir nok avklart i løpet av uken. Semb Berge har reist, Fagermo hadde ikke opsjon eller penger til å kjøpe Pape så han blir nok værende. Den nye finske backen Peiponen er er ny Linnes på trening. De 2 beste spillerne i 1. div Aursnes(Hødd) og Gregersen (tilbake fra utlån i Kristiansund) er i stallen neste år. Det er spenning knyttet til hvem som skal erstatte Berg Hestad og om det skjer noe på topp. Det siver ikke akkurat som mye rykter ut fra korridorene på Aker Stadion. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 16.12.2015 13:07 Post subject: |
|
|
vegardj wrote: | Det er godt mulig at pressesjefen i MFK mente godt, men på grunn av ham gikk det altså en hel uke i høst der man ikke kunne bevege seg en millimeter på internett eller andre nyhetssider uten å få "ROSENBORGSUPPORTERE ROPER AT DE HATER MOLDE" slengt i trynet, komplett med video. Klart barneskoleelever blir inspirert.
. |
Fasit faktisk. Eller ikke at jeg tror han mente det godt da.
Men sak slutt. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Coma Junior

|
|
Back to top |
|
 |
|