English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - St. Etienne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Lund Hansen
16%
 16%  [ 10 ]
Svensson
1%
 1%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
3%
 3%  [ 2 ]
Skjelvik
8%
 8%  [ 5 ]
Jensen
42%
 42%  [ 26 ]
Selnæs
16%
 16%  [ 10 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
9%
 9%  [ 6 ]
Mikkelsen
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 61

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.11.2015 23:16    Post subject: Reply with quote

hehe St. Etienne var 2 poeng bak 3.plassen i fjor og er 3 poeng bak 2.plassen etter 14 kamper i år i Fransk liga. Vi burde vunnet begge oppgjørene og gjør egentlig gode kamper med litt slurv og dårlig enkeltmannsprestasjoner blandet i.

Det er absolutt ting å kritisere, men "flengende kritikk av hvordan man opptrer" blir bare for fuckings dumt å hevde.

Det er liksom aldri noe mellom kølsvart og svart i ditt hode Senador, er direkte sjokkert over at du ikke har tatt med deg elektriske artikler i badekaret for lenge siden.

Dette har vært svært god læring for laget og svært god læring for trenerteamet. Nå gjenstår det i 2016 å se om begge parter evner å lære av feil og dermed ta steg, eller om de som de fleste av oss bare gjentar samme feil gang etter gang.

Vi må styrke stallen om vi skal satse reelt på CL-kvall. Vi trenger en spillende klassestopper ved siden av Tore Reg, vi trenger en klasse venstreback om ikke Skjelvik tar steg og vi trenger en klasseving om ikke Dølle tar steg. I tillegg må vi skaffe klasse erstattere for de som eventuelt blir solgt.
I tillegg må trenerteamet evne å evaluere seg og komme frem til reelle forbedringspunkter, ikke det pisset Kåre kom med for noen dager siden. "min feil fordi jeg lot laget droppe 10%" er ikke noe reell evaluering.

Jeg ser positivt mot 2016, men jeg håper trenerteamet har lært at de må gjøre grep på bakgrunn av hva vi har sett i 2015, for eks manglende spillende stopper etter Strandbergs exit og indreløpere som blir stående altfor høyt og ofte feilvendt.

Og jeg håper Sportslig avdeling har lært at selv om rollespillere er viktig så er også ferdigheter svært viktig, særlig når man kommer opp på et høyere nivå enn TL.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:19    Post subject: Reply with quote

Børs:

Lund Hansen - 6 - god

Svensson - 5 - spiller seg opp.
Bjørdal - 4 - klarer aldri å ta det med ro, får fort dårlig tid.
Eyjolfsson - 5 - pari av islendingen.
Skjelvik - 4 - er en klums og litt nervøs type å ha i forsvar, men gjør noe bra fremover.

Jensen - 6BB - Mye involvert og fin innsats.
Selnæs - 6 - til tider dominerende, og mye bra defensivt.
Konradsen - 4 - fikk ikke til all verden i dag.

Mikkelsen - 4 - hadde ikke helt den målsnerten i dag, men er ofte spillbar
Søderlund - 6 - jobber godt og virker på
Helland - 2 - slette greier fra Helland. Har ikke sjans mot gode backer, lager mye unødvendige frispark imot, og er pinglete i dueller

KÃ¥re - burde tatt av helland tidligere
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...645846.snd

Spot on fra kråka denne gangen;

"Det var mye annet som manglet også. Som for eksempel tempo i spillet, fart i beina, teknikk, pasningspresisjon, duellstyrke og ferdigheter innenfor 16-meteren. Internasjonalt holder ikke Rosenborg mål der det meste avgjøres. Mye av dette har vært synlig i alle kampene."
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 26.11.2015 23:29    Post subject: Reply with quote

Coaching i rævaklasse av Kåre. Det må være mulig å bytte når flere av spillerne er sluttkjørte. Trenger forsterkninger for å kunne hevde seg i Europa.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 26.11.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Hadde ingen forventinger til kampen idag, så sånn sett sitter jeg igjen med en god følelse på tross av et nok et sinnsykt unødvendig og kjipt baklengsmål på slutten.

Lunna: 7 - To knallredninger
Svensson: 5 - Ikke hans beste kamp
Bjørdal: 6 - Bedre enn fryktet
Holmar: 6 - Brukbar kontroll
Skjelvik: 7 - Nok en god kamp i Europa, kjemperaid
Jensen: 7 BB - Hans beste kamp i høst
Selnæs: 5 - Ga bort mål både mot Lazio og idag. Ellers ok
Kondradsen: 6 - Ikke så dårlig som enkelte skal ha det til
Helland: 2 - Like dårlig som folk skal ha det til
Søder: 6 - Iskad ved scoringen, jobbet bra
Mikkelsen: 3 - Middels offensiv, svak defensiv
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 26.11.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Å herre fred for en sutring her inne. Glad jeg var på Lerkendal og ikke satt å leste her og på vgd under kampen. Ikke at det er lov til å være frustrert å irritert etter 1 poeng, men det er hva som skrives som irriterer meg.

1. "Vi har ingenting i Europa å gjøre". Jo, det har vi! Alle lag som kvalifiserer seg har noe å gjøre her. Vi var svært gode i kvalifiseringen, men mindre god i gruppespillet. Likevel har vi til tider vist at vi henger med. Dessverre gjør vi feil vi blir straffet for, er for lite effektive og har marginer imot. Dette går mye på rutinen. Hadde man før sesongen sagt at man kom til gruppespillet hadde man vært superfornøyd. Vi har forhåpentligvis lært mye av dette gruppespillet, noe vi kan ta med oss inn i neste sesong. Vi fikk også en av de vanskeligste gruppene. Resultatene har vært under middels, prestasjonen helt ok.

Det er mer irriterende å lese sånn mangefull forståelse som dette. Dette var et reservepreget b-lag som var utrolig svake, og likevel evner vi ikke å drepe kampen tross alt det rommet vi får og all de gangen vi blir reddet av motstanderens mange håpløse avslutningsforsøk.

Det var to svake lag dere ute. Det var generelt bare en revervepreget kamp som lignet på to juniorlag som forærte hverandre mulighetene, som begge lag tok dårlig vare på.

Rosenborg nølte med ball, de var statiske, de var upresise, de tok dårlige valg. Hver og en ser ut til å ville gjøre ting selv kontra å bruke hverandre.

Se for eksempel raidet til sjelvik. Totalt hodeløst uten overblikk eller plan over noe som helst der han bare setter opp farten og har et mål om å forsere første ledd uten noen plan for hverken og avslutte eller å spille. Selv motstanderen blir jo satt ut av noe sånt, selv om det selvsagt blir totalt ufarlig.

Mikkelsen er ved et par anledninger i posisjon til å spille lagkameratene gjennom eller i glimrende skuddposisjon og han tar heller sjansene selv på å skyte svake lefster som ikke truer noe. Mike jensen setter en sjelden gang fart når han innser at han har all verdens rom mellom leddene til SE, og velger heller å slå en halvghjertet og upresis pasing på en nølende helland heller enn enten gå for skudd selv eller slå en målrettet pasning ut.

Alt er planløst og lite samspilt. Det er frustrerende å se på og minner mer om det norske landslaget enn gode gamle Rosenborg. At kampen totalt sett er jevnspilt og åpen betyr ikke at det var noe særlig å juble for. Det var to lag uten kvalitet på banen, og det er ikke noe å applaudere
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 26.11.2015 23:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
hehe St. Etienne var 2 poeng bak 3.plassen i fjor og er 3 poeng bak 2.plassen etter 14 kamper i år i Fransk liga. Vi burde vunnet begge oppgjørene og gjør egentlig gode kamper med litt slurv og dårlig enkeltmannsprestasjoner blandet i.

Det er absolutt ting å kritisere, men "flengende kritikk av hvordan man opptrer" blir bare for fuckings dumt å hevde.

Det er liksom aldri noe mellom kølsvart og svart i ditt hode Senador, er direkte sjokkert over at du ikke har tatt med deg elektriske artikler i badekaret for lenge siden.

Dette har vært svært god læring for laget og svært god læring for trenerteamet. Nå gjenstår det i 2016 å se om begge parter evner å lære av feil og dermed ta steg, eller om de som de fleste av oss bare gjentar samme feil gang etter gang.

Vi må styrke stallen om vi skal satse reelt på CL-kvall. Vi trenger en spillende klassestopper ved siden av Tore Reg, vi trenger en klasse venstreback om ikke Skjelvik tar steg og vi trenger en klasseving om ikke Dølle tar steg. I tillegg må vi skaffe klasse erstattere for de som eventuelt blir solgt.
I tillegg må trenerteamet evne å evaluere seg og komme frem til reelle forbedringspunkter, ikke det pisset Kåre kom med for noen dager siden. "min feil fordi jeg lot laget droppe 10%" er ikke noe reell evaluering.

Jeg ser positivt mot 2016, men jeg håper trenerteamet har lært at de må gjøre grep på bakgrunn av hva vi har sett i 2015, for eks manglende spillende stopper etter Strandbergs exit og indreløpere som blir stående altfor høyt og ofte feilvendt.

Og jeg håper Sportslig avdeling har lært at selv om rollespillere er viktig så er også ferdigheter svært viktig, særlig når man kommer opp på et høyere nivå enn TL.

Så lenge Midtsjø og Jensen skrytes opp i skyene når de har 15-20 balltap hver kamp så kommer aldri rbk til å gjøre noe særlig i e-cup. Da blir det pinlige opptredener som i år.

Kampledelsen er amatørmessig og det ser ikke ut som de har lært når de samme feilene gjøres gang på gang.
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 26.11.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått sett noen ordentlig reprise på straffen enda, men jeg mener bestemt at Ole bare går inn for å blokkere tt eventuell skudd.
St Etinne fyren må da gå i bakken med filming?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

Er selvsagt enig med at vi har MYE å jobbe med, men vi er altså likevel marginer unna å ligge godt an i denne gruppa. Uten straffe i dag og straffe i forrige kamp mot St. etienne (plus det ekstremt unødvendige baklengsmålet mot dnipro) hadde vi altså ligget i god posisjon til å gå videre.

Tar du med at Rosenborg vel soleklart må lede stangskudd-statistikken for årets EL er alt altså ikke så nitrist som man skal ha det til. Har vi mye å jobbe med? JA! Men jeg ser heller på dette som en god ting. Hadde vi spilt opp mot vårt beste og likevel gått på huet og ræva ut hadde jeg vært mer pesimistisk, men her ryker vi altså fordi vi gjør junior-feil og spiller langt unna toppnivå, det betyr at vi faktisk har noe her å gjøre!
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:50    Post subject: Reply with quote

Nok en god kamp av et urutinert RBK-mannskap i Europa. Vi har flest sjanser og har ballen mest.
Nok en gang felles vi av å være urutinerte. Dette felte oss hjemme mot Dnipro og borte mot Lazio, men mest av alt i to avgjørende situasjoner hjemme og både mot St. Etienne.

Sinnssykt frustrerende å miste to poeng på nøyaktig samme måte som i bortekampen. Vi skulle hatt en veldig spennende bortekamp mot Dnipro å glede oss til - nå er sesongen over. Forbanna faenskap!!

Det positive er at vi bygger rutine til neste år - og spillmessig har vi vært helt på høyde med motstanderne, minuset er hjemme mot Lazio.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:51    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:

Lunna: 6
Svensson: 5
Bjørdal: 5
Holmar: 5
Skjelvik: 6
Jensen: 6
Selnæs: 5
Kondradsen: 5
Helland: 5
Søder: 5
Mikkelsen: 4
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 26.11.2015 23:51    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Nettopp ! (og en av mine kjepphester... ). Håper og tror at den evalueringen de gjør tar tak i dette i tillegg til at Kåre bør få mer støtte ifbm kampledelse,i denne kampen mistet vi to poeng på for sene bytter. Det er smartere å forebygge enn å reparere, både i fotball og alle andre plasser .

En annen sak som det må tas tak i er den defensive strukturen og kantenes manglende involvering og defensiv spilleforståelse. Spesielt PAH er kriminelt dårlig her. En ting er at han er en slett takler,nesten verre er at han både posisjonerer seg feil og presser feil, noe som medfører at treeren på midten ikke får støtte av kantene i det hele tatt. Typisk RBK er at indreløperne plutselig er oppe og presser keeper (!) når Søder ikke gjør det. Med vide kanter som står høyt åpner det seg enorme gap på midten.

Annet eksempel fra første, tror det var Selnes som presset en av stopperne ut mot kant med stopperen delvis feilvendt. Eneste oppspillspunkt var en SE spiller ca 20 meter oppe ved sidelinja. PAH sto 4meter innenfor. SE spilleren fikk ballen,PAH begynte presset da SE spilleren fikk ballen og ble selvsagt spilt av. Hadde han stengt av ballbanen før pasning kunne det blitt farlig brudd i mot SE istedenfor at de gikk i angrep.

Det er ikke så mye manglende kynisme som KI sier, det er mer manglende struktur som får de til å miste ballen istedenfor oss.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 27.11.2015 00:07    Post subject: Reply with quote

Kroken med en bra kommentar! Hvis han bare kunne vært edru resten av året også..
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.11.2015 00:22    Post subject: Reply with quote

RBK burde vise muskler neste år. Dette kan bli stygt. Vi har INGEN spillere som kan komme inn og snu kampbildet.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 27.11.2015 00:29    Post subject: Reply with quote

Lunna 7
Svensson 5
Bjørdal 5
Holmar 6
Skjelvik 5
Selnæs 6
Jensen 7
Konradsen 3
Helland 3
Søderlund 6
Mikkelsen 4
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 27.11.2015 01:02    Post subject: Reply with quote

Hadde forventet at Konradsen ble byttet ut i pausen, sjelden å se en så god spiller lykkes med så lite. Må være totalt ute av form. Midtsjø skadet? En andreomgang med Midtsjø på banen kunne gitt kampen et annet utfall. Synd at Hou ikke har fått mer spilletid i år. Han har en teknikk og ro med ball som bare Jensen og Selnæs kan matche av de som spilte i dag.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 27.11.2015 01:07    Post subject: Reply with quote

Midtsjø satt stille på benken når det var tid for bytter, så det var tydelig at han ikke skulle innpå i dag.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 27.11.2015 01:13    Post subject: Reply with quote

Bra kamp idag! Synd å tape de to poengene så sent nok en gang, men slik er det. Vi beviser nok en gang at vi har noe i Europa å gjøre, og at vi er et bedre lag enn Saint-Etienne. Hylekoret her inne får bare fortsette og dumme seg ut, mens vi resten nyter å se Rosenborg spille bra fotball mot internasjonal motsand.[/quote]
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.11.2015 02:45    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer liksom ikke helt å opparbeide den store skuffelsen. Kampen i dag blir for meg et slags skuldertrekk. Europa League ender opp som en bitteliten knust drøm i en eventyrlig sesong.

Joda, vi leverer en relativt svak kamp. Vi er både udyktige og uheldige; vi skaper for lite og er for ineffektive, samtidig som innsats og samspill er godt under det man håper på i en bære eller briste-kamp i forhold til avansement. Samtidig har vi et elendig dommerteam og nok et stolpetreff, og om så bare halvparten av stolpetreffene i EL for oss i år hadde gått i mål, så hadde vi vært i god posisjon til videre spill.

Nuvel. Som tidligere nevnt ser jeg på EL som en vanvittig bonus som i det minste er god læring sportslig og en kolossal økonomisk gulrot. De færreste av oss turte i fjor å håpe på spill i Europa i år, og de som var igjen mistet vel håpet da vi så hvilke lag vi trakk i kvalifiseringen. Hellet og dyktigheten vi manglet i gruppespillet hadde vi på mange måter i kvaliken, og det er tross alt best at det ble den veien.

Gruppespillet har vist oss at vi fortsatt har en god vei å gå før vi biter ifra oss i særlig grad i Europa. Men det skal også sies at vi i år har hatt en uvant formkurve. Historisk sett er RBK et typisk høstlag, og vi lå gjerne og vaket i sivet første halvdelen av sesongen før vi parkerte alle etter sommeren under Eggen. I år har det vært motsatt. Første halvdel eller så av sesongen var vi såpass mye bedre enn alle andre at vi i praksis avgjorde gullet allerede til sommerferien. Formen og flyten holdt også gjennom EL-kvalifiserinen, om så bare så vidt. Utover høsten har både individuell (med noen få unntak) og kollektiv formkurve pekt nedover, og vi var nok ikke Norges beste lag i øyeblikkene pokalene ble løftet.

Vi har vært gode over tid i år, noe the double og Europa-spill vitner om, men formkurven har ikke vært jevn nok, og - om noe - vært speilvendt av det ideelle. Men vi er som tidligere nevnt i en voldsom læringsprosess, spesielt i forhold til internasjonalt spill. Dorsin og keepertrener Jamtfall er vel de eneste som har vært med på dette før i sine respektive roller. Resten må lære at det er enorm forskjell på hva som fungerer i TL og Europa.

Eggen har sagt at det ikke holder å kvalifisere seg, man må spille i Europa også. Jeg er normalt enig, men i år tar jeg heller erfaringen med å fyke hodestups ut av det gode selskap fremfor å holde gamle tradisjoner og meritter i hevd ved å unngå en aldri så liten ripe i den internasjonale lakken. Som da Eggen begynte sitt eventyr i Europa er vi nå igjen litt på bar bakke i forhold til erfaring, og laget må få lov til å akklimatisere seg og erfare nivået. Som i livet ellers skal det til noen skrubbsår og neseblod for å gå fra gutt til mann.

Så alt i alt er jeg strålende fornøyd med sesongen. Summa sumarum endte vi opp med langt mer på CVen enn jeg hadde turt å drømme om før sesongen. Så får vi ta med oss at vi har avsluttet sesongen spillemessig mediokert, og håpe vi tar lærdom av det. Det må jobbes med detaljer i forhold til å få en jevnere formkurve, treffe toppene oftere, og gjerne ha en absolutt topp når vi nærmer oss Europa-spill. Det sies fra trenerhold at vi til neste år skal bli bedre på alt. Det trengs muligens i hjemlig serie, men spesielt mot Europa, hvor vi faktisk har ambisjoner.

Takk for i år, spillere, trenere og supportere - det har vært en fantastisk reise! Til neste år får vi den virkelige testen av karakter og kvalitet. Da er det nemlig håp om CL, der de færreste en gang drømte om EL i år.
senador
Legende

PostPosted: 27.11.2015 08:18    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Bra kamp idag! Synd å tape de to poengene så sent nok en gang, men slik er det. Vi beviser nok en gang at vi har noe i Europa å gjøre, og at vi er et bedre lag enn Saint-Etienne. Hylekoret her inne får bare fortsette og dumme seg ut, mens vi resten nyter å se Rosenborg spille bra fotball mot internasjonal motsand.
[/quote]

Vi spiller jevnt mot b-laget til St Etienne. Det er det denne kampen viser. Som sagt vi gjør de samme feilene og lærer ikke av det.
Back to top
elaberg
Senior

PostPosted: 27.11.2015 08:36    Post subject: Reply with quote

Ser at spelarane meinar dommaren avgjer kampen. Han og resten av teamet hadde nokre mindre heldig involveringar. Utruleg at ingen av dei ser handsen på St. Etienne spelaren. Sælnes burde aldri takla i eigen 16-meter, sjølv om me hadde applaudert om han hadde truffe klokkereint på ball.

Men RBK var også griseheldig med dommaren som ikkje får med seg dytten fra Skjelvik. Den er soleklar.

Trur me brukte opp marginane borte mot i Romania. Håpar me klarar og avslutte bra borte mot Dnipro som heller ikkje har noko å spele for.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2015 09:26    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke sutringa på dommeren. Søderlund får en liten dytt, men Skjelviks dytt er enda klarere. Straffen til St Etienne ser klar ut, uansett hva Selnæs mener. Ekotto blir skutt i hånda som er inntil kroppen (så i alle fall sånn ut fra TV-vinkelen). Og går ikke Helland i ryggen på St. Etienne-spilleren på 1-0-målet?

Det som har felt oss i EL er manglende tenning, forferdelig upresist pasningsspill og masse marginer i mot. Men bra trening for alle før CL-kval neste år og, kanskje viktigst, EL reddet økonomien vår.
Back to top
angvik
Rutinert

PostPosted: 27.11.2015 09:52    Post subject: Reply with quote

Hehe, det er litt artig å bare la være å lese forumet under og umiddelbart etter kampen og heller lese etter at skuffelsen har sunket inn litt.

Konklusjonen har vært den samme hver eneste kamp i gruppespillet, og den kommer sannsynligvis til å være den samme også etter Dnipro borte: Vi faller igjennom på tempo og basisferdigheter (mottak, behandling, avlevering), spesielt fra 25 meter og innover. Det er for få bevegelser, og når det en sjelden gang kommer bevegelser i forlatt rom eller ved overlapp, så er enten avleveringene eller mottakene for dårlige. I denne kampen var det et mareritt å se Bjørdal spille fra seg ballen - for jeg satt med hjertet i halsen og var spent om ballen i det hele tatt ville komme fram!

Vi må bli bedre på å spille mot etablert forsvar og spille hurtig nok til at det skapes rom (tenk på grunnspillet i håndball). Det har vi ikke hatt i årets gruppespill, og det er spesielt der vi må bli bedre. Vi ser at Dnipro, ASSE og til en viss grad Lazio kommer med en sekk fylt av respekt. Men den sekken er også fylt med tålmodighet og hakket mer rutine enn det vi har.

Jeg mener Søderlund skulle hatt straffespark. ASSE kunne kanskje ha fått det samme i tilsvarende situasjon, men der mener jeg ASSE-spilleren hjelper litt for mye til. Redningen på strek er ikke straffespark. Hendene er inntil/foran kroppen under et skudd fra kloss hold. Og Ole Selnæs er hodeløs når han sklitakler bakfra innenfor egen seksten når spilleren er på vei bort fra mål. Da ber du om straffespark.

To poeng etter fem kamper er greit nok. Gode lag har flere marginer og vi er ikke gode nok mot etablert.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 27.11.2015 09:54    Post subject: Reply with quote

Gullx2, kraftig bedring i økonomien,angrepsvillig fotball,et nesten-lag i en ganske bra gruppe i Europa, dette får være godkjent +++ spør du meg.
Enda et knepp opp både i kollektiv og individuell trening og et par forsterkninger så blir det moro også neste sesong.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 27.11.2015 10:30    Post subject: Reply with quote

Det er litt irriterende å høre alle som sier at dette skal vi lære av til neste år. Hva med å prøve å ta lærdom av sine feil allerede i påfølgende kamp, når feilene er så åpenbare som vi har sett utover denne høsten?

Rosenborg har spilt i Europa 27 sesonger på rad. Denne sesongen alene har de 13 tellende kamper mot europeisk motstand. Mange har også landslagserfaring. Noen var med forrige gang vi spilte gruppespill for tre år siden. Og de fleste var med da vi røk ut mot et dårlig tyrkisk lag i fjor, litt på samme måte som vi forsvant fra Europa i går.

Synes det er merkelig at såpass mange spillere ikke "møter opp" til kamp når det spilles for:
- avansement i EL
- viktige rankingpoeng
- mulighet til å spille på seg selvtillit og rutine (jmf Nils arnes ord om at man lærer mer av å vinne enn å tape kamper)
- landets beste og største hjemmepublikum
- seiersbonus fra UEFA
- muligheten til å selge mange sesongkort for 2016
- heder og ære
- gjøre Rosenborg til et respektert navn i Europeisk mellomsjikt igjen

Det er en ærlig sak å tape for bedre motstandere. Men å ikke være mentalt og fysisk på høyden til en avgjørende kamp i gruppespillet, mot en motstander som ikke er bedre enn gårsdagens utgave av St. Etienne, synes jeg er sterkt kritikkverdig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb