View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.07.2006 22:57 Post subject: |
|
|
- Det var ikke rare spillet, men innsatsen var bra, sier Rosenborg-kaptein Roar Strand til TV 2.
Hmm, Roar er mer kritisk til prestasjonene enn de fleste av oss. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.07.2006 23:00 Post subject: |
|
|
Kampen i dag var totalt over all forventning! Jeg hadde regna med en kjedelig kamp med RBK-øyne og muligens uavgjort.
MEn i dag fungerer alt offensivt, samtidig som det er defensiv trygghet. Innsatsen er der, bevegelsen er der, og spillere som Tettey viser at han definitivt er en spiller for framtiden. Syns også Jamtfall viser veldig bra innsats og høy "tenning". Bare at han i hele tatt går på det løpet han skårer på, viser at han lukter offensive muligheter.
Det skal sies at RBK også spilte en meget god andre omgang på Åråsen, og at det gikk nedover etter det. Håper ikke det samme skjer nå.
Uansett, i kveld er man glad! Rosenborg spiller endelig fotball med samhandlingsmønster igjen! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.07.2006 23:17 Post subject: |
|
|
Bra innsats i dag, og en del bra enkeltprestasjoner, men Roar Strand har helt rett i at spillet kunne vært bedre. Jeg har en mistanke om at hvis vi hadde fjernet den ekstra innsatsen (fordi vi møtte LSK), ville vi vært på Mandalskameratene/Raufoss-nivå i dag også.
Uansett var det en positiv opplevelse som laget kan bygge videre på. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.07.2006 23:20 Post subject: |
|
|
Nettopp. Det viser at det største problemet hittil i år, har vært innsatsen til spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.07.2006 23:24 Post subject: |
|
|
Jepps! Viser i dag at innsatsnivået på banen er det som skiller RBK fra et topplag den ene dagen og middelhavsfarer at best den andre dagen.
Startopstillinga i dag er i utgangspunktet ikke mer lovende enn det Høgmo stiller med, og kampen gikk på Lerkendal, hvor vi med få unntak har spilt elendig i år. Sånn jeg ser det, er tenning, innsats og vilje det som skiller laget i kampen mellom LSK og f. eks. Ham Kam _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 30.07.2006 23:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 30.07.2006 23:45 Post subject: |
|
|
I første omgang syntes jeg Iversen var helt fraværende, og ville helst se Kone fra starten av andre. Heldigvis tok han seg veldig opp, og gav en god andre omgang. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
nor-rbk Junior
|
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.07.2006 23:47 Post subject: |
|
|
Den største forskjellen fra før var innsatsen og bevegelsen uten ball. Folk ville ha ballen og kom på flere samtidige løp, noe som skaffet Tettey pasningsalternativer fremover, som han tok vare på ved flere anledninger.
Beste kampen til Tettey så langt, meget positivt innhopp av Jamtfall, sjøl om jeg synes Storflor var bedre i dag enn på lenge. Han virket vel litt overrasket over å bli tatt ut, men det var helt rett av Tørum. Håper de tør å slippe til flere unggutter utover høsten. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 30.07.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Dette var rett og slett deilig! At vi har mer å gå på spillemessig i en kamp vi knuser LSK syns jeg lover bra  _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.07.2006 23:54 Post subject: |
|
|
Braaten burde vel blitt tatt ut før Storflor i dag. Storflor gjorde en kamp over gjennomsnittet, med en del gode innlegg og involveringer. Braaten mislyktes veldig mye, både med pasninger og valg. Han skal ha for bra innsats i andre omgang, men må være litt mer disiplinert bakover. Det frisparket han lagde i forkant av LSK's mål, var totalt unødvendig, og i en farlig posisjon.
Burde LSK hatt frispark før Strand scora det første målet? Braaten er ikke nær ballen, men tar bena på LSK-spilleren som går inn i duellen sammen med keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.07.2006 23:58 Post subject: |
|
|
Endelig kan jeg smile på vei ut av lerkendal.
Jamtfall og tettey <3 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.07.2006 00:03 Post subject: |
|
|
Veldig kjedelig innfallsvinkel på kampen på en kveld som denne, Brady.. Men for all del, diskuter ivei. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.07.2006 00:04 Post subject: |
|
|
Hva mener du, Attach? |
|
Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 31.07.2006 00:28 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Braaten burde vel blitt tatt ut før Storflor i dag. Storflor gjorde en kamp over gjennomsnittet, med en del gode innlegg og involveringer. Braaten mislyktes veldig mye, både med pasninger og valg. Han skal ha for bra innsats i andre omgang, men må være litt mer disiplinert bakover. Det frisparket han lagde i forkant av LSK's mål, var totalt unødvendig, og i en farlig posisjon.
Burde LSK hatt frispark før Strand scora det første målet? Braaten er ikke nær ballen, men tar bena på LSK-spilleren som går inn i duellen sammen med keeper. |
Keeper har nesten ikke kroppskontakt med braaten og steffanutto, man blir lurt av kameravinkelen.
Men Braaten jobba veldig bra i 2. omgang. Ikke så mye framover, men en klegg defensivt. Positivt at han holder 90 minutter.  _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2006 09:17 Post subject: |
|
|
Balder wrote: | PÃ¥ benken fra start: Alexander Lund Hansen, Andreas Norvik, Steffen Mathisen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred, Yssouf Kone, Karim Essediri. |
Verken Mathisen eller Skjelbred var med som reserver. Derimot var Skjølsvik med for første gang. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.07.2006 12:01 Post subject: |
|
|
Var gøy i går. Viser at det er håp tross alt. Endelig var innsatsen der den må være, og jeg synes også det var tilløp til bra spill. Tettey var fantastisk! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.07.2006 13:27 Post subject: |
|
|
- Enig med Brady i at Braaten burde vært byttet ut før Storflor. Braaten var ingen trussel i går, det var derimot Storflor. Appropos vinger; personlig hadde jeg heller sett at vi hadde hatt Kopteff og Tarik (fra FFK).
- Jamtfall viste meg egentlig ingen ting i går (bortsett fra målet selvfølgelig). Han viste overhodet ikke at han har evne til å sette trykk på sin side og skape farligheter. Det virker heller ikke som han har særlig blikk for samspill. Var han mange ganger borti ballen? Det er en helt annen klasse over vingspillet til Tarik (FFK).
- Koppinen var meget bra i går (med tanke på at han spilt så lite som han har gjort). Han har for øvrig spilt defensiv midtbane både på det finske landslaget og TIL - med stort hell. Kan han brukes der som en foreløpig nødløsning (når han har sonet karantenen sin)?
- Jeg synes Tettey viser tekniske mangler i avdriblingssituasjoner. Har han det? Eller er han bare passiv? Fortsatt synes jeg at Tettey er litt tam. Men kampen hans i går synes jeg stort sett var god - dog bøyer jeg meg ikke i nesegrus beundring.
- Jeg er glad vi har fått oss en keeper vi kan stole på både i feltet og fotarbeidet. På strek er faktisk Hirschfeldt også særdeles god, men det har han ikke fått vist.
Personlig synes jeg feltarbeidet til Hirschfeldt var meget solid i går. Vi er ikke bortskjemt med slikt og burde trekke det frem når vi har muligheten! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 31.07.2006 22:14 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Jamtfall viste meg egentlig ingen ting i går (bortsett fra målet selvfølgelig). Han viste overhodet ikke at han har evne til å sette trykk på sin side og skape farligheter. Det virker heller ikke som han har særlig blikk for samspill. Var han mange ganger borti ballen? Det er en helt annen klasse over vingspillet til Tarik (FFK).
|
Tror vi kan få se mer av hva Jamtfall er god for på bortebane, da han får mer rom å løpe i. Da han kom innpå hadde RBK stort sett god kontroll og LSK ble presset bakover, som førte til at Jamtfall ikke fikk brukt den enrome farta si. Det som er bedre med Jamtfall igår, iforhold til f.eks Storflor, er at han satser 100% på løpet sitt, er bestemt og beslutsom og scorer et mål. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.07.2006 22:23 Post subject: |
|
|
Måten Jamtfall oppførte seg da han berørte ballen, imponerte meg. Han var helt rolig og avbalansert. Det er bra gjort i en slik kampsituasjon. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2006 07:41 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Verken Mathisen eller Skjelbred var med som reserver. Derimot var Skjølsvik med for første gang. |
"Mot LSK var også forsvarerne Steffen Mathisen (18 ) og Andreas Nordvik (19) i troppen, og tidligere denne sommeren ble Aksel Skjølsvik (19) tatt opp i A-stallen."
Har også Adressa basert seg på rbk.no og dermed tatt feil? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2006 10:04 Post subject: |
|
|
Ja. Jeg har bildebevis om du krever så.  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2006 10:06 Post subject: |
|
|
Hehe, tror deg. MÃ¥tte bare ha det avklart.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2006 10:14 Post subject: |
|
|
rbk.no har hatt mange feil i startoppstillingene og kamptroppene (spesielt i cup- og treningskampene) i sommer. Vil ikke trenerne bekrefte noe til dem heller? |
|
Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 01.08.2006 10:57 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Balder wrote: | PÃ¥ benken fra start: Alexander Lund Hansen, Andreas Norvik, Steffen Mathisen, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred, Yssouf Kone, Karim Essediri. |
Verken Mathisen eller Skjelbred var med som reserver. Derimot var Skjølsvik med for første gang. |
Litt off-topic, men var ikke Skjølsvik med og satt på benken borte mot Lyn? _________________ GPT |
|
Back to top |
|
 |
|