| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 23.11.2015 17:03 Post subject: |
|
|
| Skjelvik er en viktig potet som vi bør unngå å selge |
|
| Back to top |
|
 |
uptherosens Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.11.2015 17:36 Post subject: |
|
|
Sportspressen har i det siste begynt med enda drøyere overskrifter. Nå er det tydeligvis greit å skrive at "spiller X er på vei til X klubb i X land" så lenge de klarer å finne et mikrorykte om at det har vært speidere på tribunen.
Det er absolutt ikke gitt at Skjelvik er på vei til Ajax eller at Midtsjø er på vei til Freiburg bare fordi de har hatt speider på tribunen. Speiderapparatet til disse klubben kartlegger mange, mange tusen spillere i året, de kjøper 2-8 av disse... |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 23.11.2015 17:46 Post subject: |
|
|
Det der er Nettavisen, da. En avis av og for koko-høyre. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.11.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat noe nettavisen-spesifikt fenomen det der da. Sportsjournalistene er en utdøende rase, og består i dag stort sett av gamle gubber som lirer utav seg synsing og høyst subjektive tolkninger, helst i værste mening. De sitter halve uka og surfer facebook/twitter/instagram osv for å finne vås de kan lage sensasjons/skandaleoverskrifter av for å skrape sammen flest mulig klikk på nettsidene.
Aller værst er det rundt overgangsmarkedet, hvor de blåser opp ryktebørsene sine til latterlige dimensjoner, mens i realiteten stemmer kanskje 1% av det som står der. Resten er fullstendig svada. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.11.2015 19:40 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | De sitter halve uka og surfer facebook/twitter/instagram osv for å finne vås de kan lage sensasjons/skandaleoverskrifter av for å skrape sammen flest mulig klikk på nettsidene. |
Her tror jeg du berører noe helt sentralt som dessverre ikke bare gjelder sportsjournalistene. Substans er underordnet jaget etter klikk!
Ellers er det jo riktig som det sies over. Ajax og Bundesliga-klubbene har et speidernettverk som gjør at de kartlegger utrolig mange spillere rundt om, men de kjøper jo ikke 500 spillere i hvert vindu for det. Tror nok også RBK kunne laget en lang liste over spillere man har sett uten å kjøpe. Torbjørnsen kunne sikkert listet opp 500 spillere bare i østre Burkina Faso om han gadd. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakobsen Junior
|
Posted: 23.11.2015 20:10 Post subject: Ikke hold i ryktene. |
|
|
Hei,
Jeg kan bekrefte for dere RBK'ere at Jørgen Skjelvik ikke ble speidet på av PSV Eindhoven. Min kontakt i PSV, som er sjefsspeideren deres, sa at han ikke var på kampen i går.
Mvh,
William Jakobsen
freelance scout |
|
| Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Jakobsen Junior
|
Posted: 23.11.2015 20:42 Post subject: |
|
|
Haha, sant at jeg startet ung. Er 20 år forresten.
Er ferdig med VGS. Bra research
Selvutnevnt? Hvis jeg ser fotballkamper og rapporterer til lag og agenter, hva vil du kalle det da?  |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.11.2015 21:10 Post subject: |
|
|
Jørgen har vokst veldig på meg. Har imponert i alle roller han har spilt i. I høst har han vært en av våre beste og mest stabile. Jeg våger meg til å si at han kanskje har vært den viktigste spilleren i laget denne sesongen. Uten ham hadde vi vært screwed da Tore ble skadet. En av dem som også har tatt nivået greitt i mot europeisk motstand.
Kommer det et høyt bud fra riktig klubb bør vi la ham gå. Men salget bør sitte langt inne. Og i lys av høstsesongen var budet i sommer faktisk alt for lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.11.2015 21:20 Post subject: |
|
|
| Noen ganger må man bare si det: Jacobsen, slutt å drit deg ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 23.11.2015 21:26 Post subject: |
|
|
| Jakobsen wrote: |
Selvutnevnt? Hvis jeg ser fotballkamper og rapporterer til lag og agenter, hva vil du kalle det da?  |
Tror vi må ta utspillet ditt med en klype salt, (lime?!) sitron og tequila, ref:https://twitter.com/williamjakobs1 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.11.2015 21:32 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Jeg våger meg til å si at han kanskje har vært den viktigste spilleren i laget denne sesongen |
Jøss. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 23.11.2015 21:39 Post subject: |
|
|
| Litt enig her. Uten Skjelvik hadde forsvarsfireren vært helt ute å kjøre denne sesongen. Dersom Selnæs, Mike eller Midtsjø hadde vært ute med en langtidsskade f.eks. ville ikke situasjonen vært så mye bedre tror jeg, men der finnes det i alle fall alternativer. Skjelvik er såpass viktig fordi han kan settes inn i tre forskjellige posisjoner, som også gjør det enklere å gjøre bytter på laget, fordi han kan gå rett inn i en annen posisjon. Han er ikke outstanding i noen av de, men gjør det bra nok. Når det er sagt er det kanskje ikke Skjelvik i seg selv som gjør at han har vært så viktig denne sesongen, men like mye en svak bredde i forsvaret som har gjort laget så avhengig av ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakobsen Junior
|
Posted: 23.11.2015 21:52 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Jakobsen wrote: |
Tror vi må ta utspillet ditt med en klype salt, (lime?!) sitron og tequila, ref:https://twitter.com/williamjakobs1 |
Da det gjerne med karsk om det er det du vil, men her er min twitterkonto: https://twitter.com/williamjakobs1
Skjønner ikke hvorfor dere skalle rakke ned meg? Jeg laget bare denne kontoen for å fortelle dere at ryktet var funnet opp av en eller annen skrivesugen journalist og er ikke sant. |
|
| Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 23.11.2015 22:01 Post subject: |
|
|
| Jakobsen wrote: | | Largactyl wrote: | | Jakobsen wrote: |
Da det gjerne med karsk om det er det du vil, men her er min twitterkonto: https://twitter.com/williamjakobs1
Skjønner ikke hvorfor dere skalle rakke ned meg? Jeg laget bare denne kontoen for å fortelle dere at ryktet var funnet opp av en eller annen skrivesugen journalist og er ikke sant. |
Oh, the irony... |
|
| Back to top |
|
 |
Jakobsen Junior
|
Posted: 23.11.2015 22:13 Post subject: |
|
|
| ThePatriot wrote: | | Jakobsen wrote: | | Largactyl wrote: | | Jakobsen wrote: |
Oh, the irony... |
Oppfør deg, så sykt barnslig du er i argumentasjonen din. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.11.2015 22:16 Post subject: |
|
|
| Enig i at Skjelvik har vært en av våre viktigste spillere i år. Han har ekstrem spisskompetanse - og jeg frykter at han blir den første eller andre spilleren som selges. Skjelvik og Selnæs er lagets juveler (og Helland når han er frisk) etter mitt syn ... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.11.2015 22:28 Post subject: |
|
|
| Det er vanskelig å stole blindt på det Jakobsen kommer med, men vi trenger kanskje ikke å halshugge ham allerede nå. Ta det med en klype salt og gå videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.11.2015 22:51 Post subject: |
|
|
| Jeg synes 6-7 spillere har vært viktigere enn Skjelvik i år. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 23.11.2015 22:58 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Det der er Nettavisen, da. En avis av og for koko-høyre. |
Jeg vet at mange medlemmer av koko-venstre føler ett mindreverdighetskompleks ovenfor de mer intelligente. Men tror du vi kan la være å blande politikk inn i fotballtråder her på forumet? jeg gjorde det selv en gang ved en feiltagelse. Setter pris på om vi kan holde oss til fotball og rosenborg generelt. Det er jo tross alt dette forumet er til for. Rosenborg som vi alle elsker. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 23.11.2015 23:39 Post subject: |
|
|
| tombur wrote: |
Jeg vet at mange medlemmer av koko-venstre føler ett mindreverdighetskompleks ovenfor de mer intelligente. |
Herlig å påberope seg høyere intelligens enn en meddebattant, og i samme setning vise at man ikke har forstått forskjellen på et/ett og ovenfor/overfor.....  |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 23.11.2015 23:43 Post subject: |
|
|
| 1proCent wrote: | | tombur wrote: |
Jeg vet at mange medlemmer av koko-venstre føler ett mindreverdighetskompleks ovenfor de mer intelligente. |
Herlig å påberope seg høyere intelligens enn en meddebattant, og i samme setning vise at man ikke har forstått forskjellen på et/ett og ovenfor/overfor.....  |
Jeg trodde de fleste var klar over at mange ikke tar rettskriving på ett nettforum høytidelig. Så feil kan man ta. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.11.2015 23:44 Post subject: |
|
|
| Da setter vi strek før det går lenger. Politikk og rettskriving er velkommen i Garderoben. |
|
| Back to top |
|
 |
|