| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
3% |
[ 3 ] |
| Svensson |
|
15% |
[ 13 ] |
| Eyjolfsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Dorsin |
|
2% |
[ 2 ] |
| Jensen |
|
36% |
[ 30 ] |
| Selnæs |
|
9% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
25% |
[ 21 ] |
| Helland |
|
4% |
[ 4 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| De Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 83 |
|
| Author |
Message |
LaDuden Senior

|
Posted: 23.11.2015 10:27 Post subject: |
|
|
Takk for en fantastisk helg
Magisk stemning på nedre Bendit i går!
Fikk faktisk skryt fra en kollega som hadde vært gammel Enga/Klansmann om at Kjernen hadde vært mektig imponerende denne sesongen og Cupfinalestemninga var pur klasse. _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 23.11.2015 10:37 Post subject: |
|
|
Hansen 7
Svensson 5+
Eyjolfsson 6
Skjelvik 3
Dorsin 5
Midtsjø 7
Selnæs 5
Jensen 7
Helland 6
Søderlund 5-
De Lanlay 3 |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 23.11.2015 10:57 Post subject: |
|
|
Gratulerer folkens!
Jeg var en skåring unna en sixpack med Dahls (hadde et veddemål med en bergenser), men på en slik dag greier jeg ikke å irritere meg nevneverdig over det.
Når det gjelder Søderlund synes jeg han får litt vel mye pepper. Han er åpenbart en klæbb, men jobber samtidig som en galeislave på banen. Det er ikke glamorøst, det er ikke vakkert, og du ser kanskje først hvor viktig det er når han er borte (Ref norges bortekamp mot Ungarn). _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.11.2015 12:47 Post subject: |
|
|
| Finnes det bilder av TIFO? Aner fortsatt ikke hvordan den så ut. |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 23.11.2015 12:51 Post subject: |
|
|
Hm, fikk ikke til å poste bilde, så her er link:
http://postimg.org/image/oi0rl8c1f/
Last edited by smogli on 23.11.2015 12:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.11.2015 12:53 Post subject: |
|
|
Vakkert Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.11.2015 12:56 Post subject: |
|
|
Altså, jeg skjønner ikke hvordan flertallet kan holde Midtsjø som banens beste i cupfinalen. Han spilte seg opp, var mye involvert, og gjør totalt sett en bra kamp, men han gjør et tosifret antall enkle pasningsfeil, noen av dem av typen upresset selvmordsmist med to-tre framoverløp rundt seg. Den typen feil som blir 30% baklengs i CL: selv Sarpsborg holdt på å omsette de overgangene. Midtsjø blir en kjempespiller når han utvikler en stabil pasningsfot, men før det må han ikke finne på å dra utenlands. Vi har lært å verdsette en Kaptein Ballmist (Roar) på banen, og TL-lag er ikke gode nok til å lage syndebukk ut av sånne feil.
Jensen like foran Svensson for meg. Hansen er også prikkfri, faktisk,og Dorsin gjør en god kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.11.2015 12:59 Post subject: |
|
|
Ja, fantastisk fin tifo! Bra jobba, TT og Kjernen!
Om noen har enda høyere oppløsning på bildet, post gjerne
Edit:
Sier meg enig i siste taler. Skjønner ikke hvorfor så mange trekker frem Midstjø. Han gjør en typisk Midtsjø-kamp der det er mye positivt, men dessverre også en del negativt. Han løper masse og vinner mange baller. Dessverre leder hans mange dribleraids sjeldent til noe positivt noe og han fortærte Sarpsborg i hvert fall tre brudd som kunne vært veldig farlige.
Jensen er for meg mye av det samme som Midtsjø, bare at hans driv med ballen er ofte mer konstruktive og han har en sikrere pasningsfot og en bedre skuddfot. Klar BB for meg.
Ser flere også nevner Svensson, Dorsin og Hansen, enig i de tre, men for meg står Eyjolfsson klarere frem som 'runner-up'. Han var ekstremt kontant i går, vant nesten alt av dueller - både i lufta og på bakken. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 23.11.2015 13:06 Post subject: |
|
|
For ei helg! Ikke sett noe på nett ennå, men Mike Jensen sin scoring så ut til å være tiårets mål fra der jeg stod.
Tror jeg fant en plass bak ene øret hvor jeg ikke har vondt nå, ellers står det skralt til. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 23.11.2015 13:15 Post subject: |
|
|
| Godt å se at Midtsjø og Jensen fungerte godt igjen. Føler det er de to + Helland som har vært den store forskjellen i høst kontra i sommer/vår. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.11.2015 13:17 Post subject: |
|
|
Haha. Bra stått på, Shadwell.
Apropos (en liten digresjon må være lov når vi har vunnet cupen): Jeg fikk billett en time før kampstart og hadde dermed ganske dårlig tid på å komme meg til Ullevaal. På Birkelunden så jeg en forfjamset trønder i RBK-utstyr og skjønte at han var i samme situasjon som meg. Så vi tok taxi sammen. På veien til Ullevaal fortalte han meg om to dager med festing og at han natta før hadde mistet nøkkelen til plassen han bodde. Han hadde dermed tatt en taxi og lett byen rundt etter ledig hotellrom, før taxisjåføren sa han kunne sove hos ham. Så han fyren hadde våkna opp på sofaen til en taxisjåfør på Jessheim to timer før kampstart - i gamle innfesta klær. Hvis han er representativ for den gjengse kjernen-medlemmets tilstand på søndag så er jeg ekstra imponert over lydnivået!
#cupfinalehelg |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.11.2015 13:23 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | Ja, fantastisk fin tifo! Bra jobba, TT og Kjernen!
Om noen har enda høyere oppløsning på bildet, post gjerne  |
https://pbs.twimg.com/med....jpg:large _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.11.2015 13:38 Post subject: |
|
|
| Bildet i midten må vel være Frode Johnsen, men hva har han på armen? |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 23.11.2015 13:38 Post subject: |
|
|
Zaphod:
Enig. Midtsjø ble mektig framsnakka av Tom Nordli under kampen. Kan muligens være en av grunnene?
Noen andre som ble grundig framsnakket av Nordli, er kjernen. Og det tenker jeg er mye mer fortjent. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.11.2015 13:41 Post subject: |
|
|
| Jeg har ikke rukket å se kampen i reprise ennå, men jeg spolte meg litt fram og tilbake for å gjenoppleve stemningen da jeg kom hjem i natt. Det var sikkert en 3-4 ganger Nordlie trakk fram Kjernen bare da. Artig. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 23.11.2015 13:42 Post subject: |
|
|
For meg var Midtsjø banens gigant (ser så klart bort fra det første kvarteret). Synes han var veldig skapende i det meste han foretok seg, til tross for gjentatte drapsforsøk (hva _er_ det egentlig Sarpsborg har mot Midtsjø?) Skjønner godt at det kokte over for ham etter å ha blitt (forsøkt) kvestet for n-te gang.
Vil absolutt ikke si at Hansen var prikkfri. Fotarbeidet hans var det virkelig Örlund-klasse over i går.
Hvis jeg skal prøve meg på en børs:
Hansen 6
Svensson 7
Eyolf 7
Skjelvik 6
Dorsin 6
Jensen 7
Selnæs 7
Midtsjø 8
Helland 7
Søderlund 5
de Lanlay 5 _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 23.11.2015 13:51 Post subject: |
|
|
Apropos tifo - var kanskje flere enn meg som stusset over at Sarpsborg 08 sin virket så bemerkelsesverdig pen og stødig tegnet.
Den er ikke tegnet, den kom ferdig fra et trykkeri. Og hele stasen ble betalt av Sarpsborg kommune. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 23.11.2015 13:55 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Bildet i midten må vel være Frode Johnsen, men hva har han på armen? |
Kniv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.11.2015 14:22 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Bildet i midten må vel være Frode Johnsen, men hva har han på armen? |
Det i midten er vel Brattbakk og Solli. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 23.11.2015 14:51 Post subject: |
|
|
| Ingen andre som hadde problemer med folk som absolutt skulle stå på plassen som sto på billetten sin? Opplevde en svært ubehagelig situasjon fordi jeg insisterte på at det var fri plassering nederst på nedre Bendit. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 23.11.2015 15:30 Post subject: |
|
|
| Balljenta wrote: | | Ingen andre som hadde problemer med folk som absolutt skulle stå på plassen som sto på billetten sin? Opplevde en svært ubehagelig situasjon fordi jeg insisterte på at det var fri plassering nederst på nedre Bendit. |
Kan ha noe med at "crewet" iført gule vester insisterte på at folk måtte finne plassen SIN, og at det med unummererte plasser var noe Rosenborg hadde funnet på selv. Er ikke imponert over jobben disse folkene gjorde på stadionen. Vi som kom inn ca 20 min før avspark hadde store problemer med å finne et ledig sete, og vi fikk ikke stå i trappene eller ved "gjerdene". Til slutt endte vi opp med å stå ved en vakt som så litt mellom fingrene på akkurat dette, og skjønte at det er klin umulig å finne de få ledige plassene. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 23.11.2015 15:51 Post subject: |
|
|
Det var vel kun på midten, Kjernen-feltet, det var fri plassering. Ellers tror jeg en måtte finne den nummererte plassen sin. Var bra fullt på Kjernen-feltet også, og sikkert en del folk som stilte seg der, selv om en ikke hadde billett der. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 23.11.2015 16:04 Post subject: |
|
|
Hvor går grensen mellom "Kjernen-feltet" og resten da? Litt vanskelig å ha en sånn regel når det ikke er noen fysiske sperrer. I følge de på RBK shop var det fri plassering hele veien, og det er litt dumt å gi sånn informasjon hvis det ikke stemmer?
Det var ikke mulig å finne "min" plass oppi mylderet i hvert fall, så da ender jo veldig mange opp med å ikke ha noen plass i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.11.2015 16:10 Post subject: |
|
|
Felt 127 og 129 var feltene for de som hadde billett via sesongkortet i Kjernen eller via Kjernens billettkvote. Felt 127 var markert med sperretråd, dette var forsanger feltet og her skulle selvfølgelig halve Ullevål stå. Var masse ledige seter ute i kantene på nedre Bendit og oppe på øvre Bendit. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 23.11.2015 16:12 Post subject: |
|
|
Da så. Når jeg kom fra kiosken, under en halv time før kampstart, hadde de fortsatt et tau rundt Kjernen-feltet (sikkert for å hindre at folk trakk ut i trappa). Tror det kun var innenfor denne innhegningen som var Kjernen-felt. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
|