View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Escudos Veteran
|
Posted: 20.11.2015 13:18 Post subject: |
|
|
Flakne/Ingebrigtsen sin kunne vært med på kassetten fra 1987 uten at man hadde skjønt at sangen faktisk var laget nesten 30 år senere. Det er mer utvikling i MGP jr enn det er med de to. Verst av alt er stemmen til Dag I, den er så inni .... jævlig.
Savner en god catchy låt som kan synges og som løfter stemningen. Synd ingen har fått overbevist DDB (men de er muligens med unntak av Sola bare passe interessert i fotball). Bønda i fra nord er fremdeles en av de beste fotballsangene som er laget i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.11.2015 19:21 Post subject: |
|
|
Nå synes jeg Ingebrigtsen/Flakne får litt ufortjent mye tyn, og - siden jeg har ladet opp med å høre på Jean Michel Jarre og nå Kraftwerk - føler jeg meg klar til å forsvare 80-tallsånden som går. Tiåret som ikke kan dø.
Den korpulente er ikke Gøran, men Guran. Hest, i dette tilfellet Hero, var ennå noe man kunne se uten å tenke med sorg på Rosenborg 2013-2014.
80-tallet. Tiåret da gutter kulinarisk ble til menn ved at man i Stiftsstadens gatekjøkkener spiste løvbiff og chips, druknet i bærnes, på papptallerken.
Det er kilder på at den fett- og sausgjennomtrukne papptallerkenen i påvirket tilstand (ikke tallerkenen) skal smake det samme som det som lå over. (Påstanden er ikke etterprøvd av undertegnede, men rapporter gjerne.)
Den eneste salaten man jevnlig hadde nærkontakt med på den tiden var båndsalat, og der kommer det nære forholdet til kassetten inn i bildet. (Og årsaken til at man alltid hadde en gråblyant i hanskerommet, ... eller i det minste i innerlomma på fest.)
Derfor er det så opprørende at folk som burde visst bedre feilinformerer om, og ja, nærmest raljerer over "1987-kassetten".
Den første RBK-kassetten med Ingebrigtsen/Flakne kom i 1988. Rosenborgsangen kom i 1988. Trenger ikke si mer. Alt utgitt senere er bare tidsfordriv.
Ingebrigtsen og Flakne traff en nerve med musikken sin. Innertier. Nå er jeg ikke lege eller obdusent, men den nerven må da folk ennå ha?
Ergo: Gangbare riff enda.
Jeg var på Trønderfest i fjor høst. Artig gitt, men du, hvor gamle enkelte av de artistene var blitt. Dog: Innertiere på en snor.
Observasjon: Alle var med.
Konklusjon: Folket digger 80-tallsmusikken.
"Minisangen" ble utgitt på kassett i 1990. Det tiåret føler jeg ingen forpliktelse for å forsvare, men kassetten ...
De 17 sekundene av "Minisangen" som nå er gjenbrukt direkte på "For evig e vi RBK" høres litt friskere ut på kassetten. Gikk i litt hurtigere tempo tidligere, selv uten å jukse med å bare trykke Play/FFW nesten helt ned. (Geir Børresen og smurfene på den måten høres helt sykt ut, men det var på 70-tallet.)
Da er det vel oppklart en gang for alle. Folket vil ha Ingebrigtsen/Flakne.
De må gjerne komme med en ny kassett neste år, men pitch opp tempoet litt i forhold til "For evig e vi". (Var det Azimuth-justering den greia med skrujernet het tro?)
PS: Ikke ta det personlig Escudos. Det er egentlig bare din lemfeldige omtale av kassetten som opprører. Har dog gått over nå.
Ha en god cupfinalehelg.
Og da så jeg en sånn derre Feisbukkmelding med selfie og Dag om at sistnevnte er klar til å gå på scenen. Konge.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.11.2015 20:36 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | ... løvbiff og chips, druknet i bærnes, på papptallerken ...
Den eneste salaten man jevnlig hadde nærkontakt med på den tiden var båndsalat |
Det var da kinakål til alle måltider på 80-tallet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.11.2015 21:04 Post subject: |
|
|
Må ha vært i Østbyen  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.11.2015 23:10 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | gisp! wrote: | ... løvbiff og chips, druknet i bærnes, på papptallerken ...
Den eneste salaten man jevnlig hadde nærkontakt med på den tiden var båndsalat |
Det var da kinakål til alle måltider på 80-tallet. |
Kinakål badet i Tausen ailænd-dressing ja. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 21.11.2015 10:26 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
Den første RBK-kassetten med Ingebrigtsen/Flakne kom i 1988. Rosenborgsangen kom i 1988. Trenger ikke si mer. Alt utgitt senere er bare tidsfordriv.
Ingebrigtsen og Flakne traff en nerve med musikken sin. Innertier. Nå er jeg ikke lege eller obdusent, men den nerven må da folk ennå ha?
Ergo: Gangbare riff enda.
|
Denne stiller jeg meg bak Det er vår "You`ll never walk alone". |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.11.2015 18:02 Post subject: |
|
|
Ikke en strofe fra Sie Gubbas skit så vidt jeg kan huske.
Derimot Rosenborgsangen og Et bilde tån Ivers. Kudos til klubben som gikk for det istedet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.11.2015 21:26 Post subject: |
|
|
Det var en bra avgjørelse, og klubben skal ha skryt dersom det var de som anbefalte NFF å gjøre det sånn. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.11.2015 23:12 Post subject: |
|
|
Veldig bra. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 25.11.2015 13:43 Post subject: |
|
|
Tenkte ikke over det engang før kampen, men når dere sier det. Jævlig bra!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.11.2015 13:49 Post subject: |
|
|
Ha-ha, for en vanvittig nedtur det hadde vært midt oppi all jublinga og fyrverkeriet om de hadde satt på Sie Gubba.  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
|