View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 09.08.2004 23:49 Post subject: |
|
|
vi trenger en midtstopper(en ung) og en spiss.... de to brassene er vel gode alternativ..... værtfall dersom frode stikker..... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 10.08.2004 00:12 Post subject: |
|
|
ja, men det skjer ikke |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 10.08.2004 19:59 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med deg 2mas (Sjef)!
Vi trenger virkelig en ung god midt forsvarspiller! _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2004 22:32 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | lista over de RBK-aktuelle spillerne i Allsvenskan (...):
:arrow: Dedé Anderson (brasiliansk spiss, 24 år, Kalmar FF)
Paulinho Guára (brasiliansk spiss, 24 år, Örgryte)
Mikael Antonsson (midtstopper, 23 år, IFK Göteborg)
Babis Stefanidis (høyreving, 23 år, Djurgården) |
Dedé ble matchvinner borte mot GIF Sundsvall mandag kveld, og er fortsatt toppscorer i Allsvenskan med 9 mål på 9 kamper. Selvtilliten er også i orden hos brassen:
- Jag är bäst i allsvenskan!
Läs mer: Kalmars kaxige skyttekung fixade häng på toppen |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 10.08.2004 23:30 Post subject: |
|
|
det er midtforsvaret som først bør forsterkes. Når Antonsson ble solgt til Austria Wien står "vi" igjen med den andre stopperen; Fredrik Risp. Vet jo ingenting om han men det lille jeg har lest virker da lovende!
Vil faktisk ha inn en svenske/danske isteden for en nordmann! jeg oppfatter det faktisk som mer spennende:) _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2004 09:46 Post subject: |
|
|
Midtstopper bør prioriteres ja. Nå er jo Hoftun usikker også. Alternativet er vel Torjus Hansen og han har ikke akkurat imponert i RBK. Basma kan jo trekkes inn, men Russell var heller ikke imponerende i sin debut. Har sett noe om at Dorsin skal være god på høyresida også. Kanskje det kan være et alternativ hvis Stensaas er skadefri.
Men absolutt. Laget trenger en stopper som reindyrkes som det.
Synes Bratseth bør åpne sekken og hente Hangeland. Hvis en skulle tenke veldig kortsiktig hadde kanskje Ronny Johnsen vært et alternativ. Han er vel ikke 100% klar for Southampton ennå, men han sliter jo litt ofte med skader da... |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 12.08.2004 09:54 Post subject: |
|
|
Så er vel heller ikke en av herrene Riseth, Hoftun og Ronny Johnsen spesielt på å sitte på benken heller da! Så jeg syns at RBK bør knalle til med en ung stopper med potensiale. Syns det var synd at Are Tronseth ikke ble satset mer på jeg altså. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.08.2004 10:03 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | 2mas wrote: | lista over de RBK-aktuelle spillerne i Allsvenskan (...):
:arrow: Dedé Anderson (brasiliansk spiss, 24 år, Kalmar FF)
Paulinho Guára (brasiliansk spiss, 24 år, Örgryte)
Mikael Antonsson (midtstopper, 23 år, IFK Göteborg)
Babis Stefanidis (høyreving, 23 år, Djurgården) |
|
Siden vi trenger en stopper: http://expressen.se/index...p?a=168507
Daniel "Maestro" Majstorovic planlegger å forlate MFF nå. Han er en jævla god stopper. Han og makkern i MFF (Ikke Patrick "skadet hele tiden" nei) er grunnen til at MFF har berga sesongen sin med skitspillet de har levert. Bunnsolid forsvar!!! De har sluppet inn 8 mål på 15 serierunder!
du kan jo tipse Brakka, Thomas!? Mannen er jo bare 27-28 år. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2004 10:26 Post subject: |
|
|
Jedidalen wrote: | Så er vel heller ikke en av herrene Riseth, Hoftun og Ronny Johnsen spesielt på å sitte på benken heller da! Så jeg syns at RBK bør knalle til med en ung stopper med potensiale. Syns det var synd at Are Tronseth ikke ble satset mer på jeg altså. |
Enig med deg, men med Ronny Johnsen mente jeg at RBK trenger en som kan gå rett inn. Torjus Hansen kan kanskje også bli en god spiller i svart og hvitt, men han må matches litt og fjerne nervene.
Are Tronseth er et navn for framtida ja, men han sliter vel med å få spilletid i HamKam også... Har egentlig stor tro på Hangeland, men Viking priser han så høyt.... Må sjekke når han blir Bosman.... |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 12.08.2004 10:47 Post subject: |
|
|
Stopperne i startelleveren syns jeg er bra nok, det vi trenger er en spiller som har tålmodighet til å sitte på benken en tid, for så å komme inn og ta over når Erik legger inn årene. Kanskje Pål Steffen Andresen på Lillestrøm? _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2004 11:08 Post subject: |
|
|
De er gode nok ja, men skader kan man vel aldri garantere seg 100% mot. Og det er greit for reservene å steppe inn i Tippeligaen mot de fleste lag. Men nå er Hoftun usikker mot LSK i cupen. RBK bør ha en spiller med erfaring som kan ta over i slike kamper. Ikke minst for CL. RBK tåler å tape en kamp i Tippeligaen også, men i cupen eller CL kan det plutselig være det lille som skal til for at de ryker ut med en urutinert midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 12.08.2004 11:12 Post subject: |
|
|
Syns det blir feil å bare kjøpe inn ferdiglagde spillere til klubben også da. Ola By og Rune har vært flinke i år, og holdt seg unna å kjøpe nye gamlinger som lett havner på benken, surner for så å dra ifra RBK igjen som en gedigen skuffelse. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2004 11:28 Post subject: |
|
|
Det er et godt poeng og det bør ikke bli noe fast prinsipp heller. Men akkurat på midstopperplass har ikke rbk sett noe særlig framover. Nå er jo de beste alternativene spillere som egentlig er best i andre posisjoner. Basma er jo høyreback selv om han kan spille i midten og Hansen er vel egentlig best på venstresida, men selvsagt bare et 3.valg der nå.
På andre posisjoner har RBK vært veldig dyktig. Solli vil være en god erstatning for Strand. Braaten og Storflor vil bli gode erstattere for dagens angrepsrekke. Ingen av dem er faste, men de får regelmessig sjansen. På midtstopperplass er det kun skader og suspensjoner som fører til at andre får sjansen. Tronseth kunne sikkert vært en god erstatter, men han slapp aldri til. Og da blir de ikke bedre og får ikke erfaring.
Derfor mener jeg RBK burde hente to stoppere. En rutinert og en ung. Og så må de rotere mere. Og så bør de hente en ny ung til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 12.08.2004 11:38 Post subject: |
|
|
Rotasjon i forsvaret er vel ikke det glupeste men kan gjøre, og når stopperne våre er så skadeutsatt som mange vil ha det til, bør det jo dukke opp mange sjanser for en unggutt i rivende utvikling. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.08.2004 12:25 Post subject: |
|
|
Skadeutsatt eller ikke. Misser Hoftun cupkampen, må RBK spille med et andrevalg. Dvs. en som knapt har spilt midtstopper på toppnivå i år. Det kan påvirke resultatet. I verste fall er skaden så alvorlig at han er ute noen uker. Da kan resultatet i kvalikreturen påvirkes. 14 dager ute er ikke det som regnes som en særlig alvorlig skade og Hoftun er ikke den som vanligvis må stå over mange kamper. Men her står RBK foran 3 kamper som avgjør en god del av høstsesongen.
På grunn av at RBK stort sett har spilt med det samme stopperparet hele sesongen er dette et problem. Det er derfor de burde hente en som kan gå rett inn i laget. Neste år må de så starte tidlig i teningskamper å spille sammen flere alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 12.08.2004 16:49 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke det... Klubber som Man U, Real og Barca har meldt seg som interresterte.
Synes for øvrg ikke vi har godt av å kjøpe en spiller som Dedé. "Kaxiga" spillere som han spillere passer ikke i Rosenborg....
Når vi først snakker om midtstoppere, så synes jeg vi skal prøve oss på Lars Martin Engedal som spiller for Start. Han er 20 år, har spilt alle kampene til Start i år fra start (hmm) som har sluppet inn 15 mål på 19 kamper. Han spiller på U21 landslaget og startet karrieren sin i Vigør, akkuratt som Espen Johnsen. Han er ung, kommer fra første divisjon (derfor billigere) og etter min mening like god som en rutinert Tippligastopper. Han er sikkert villig til å sitte på benken når han vet at Hoftun er 35 år, og at Riseth er sårbar for skader. Bratseth, kjøp han!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2004 19:58 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Daniel "Maestro" Majstorovic planlegger å forlate MFF nå.
(...)
du kan jo tipse Brakka, Thomas!? |
Perry har god "koll" på Allsvenskan, så Malmö FF-stopperen er nok muligens på blokka hans. Kan alltids spørre også... |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 12.08.2004 23:08 Post subject: |
|
|
Synes Rosenborg skal satse på en noe yngre midtstopper... han burde ikke være eldre enn 25.... punktum.... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2004 23:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Dedé ble matchvinner borte mot GIF Sundsvall mandag kveld, og er fortsatt toppscorer i Allsvenskan med 9 mål på 9 kamper. |
I kveld gikk det imidlertid galt for Dedé da Kalmar spilte 1-1 mot AIK:
- Sparkade, skallade och spottade
Det stora samtalsämnet efter matchen var den utvisning som Kalmars FF:s allsvenske skyttekung Dedé Anderson drog på sig i 37:e minuten.
I en löpduell med Benjamin Kibebe föll brassen, reste sig och tände på alla cylindrar. Han sparkade omkull Kibebe, som för visso föll lätt, vilket resulterade i ett rött kort för Kalmars skyttekung.
I samband med att domaren Leif Sundell visade kortet skallade dessutom brassen Stefan Ishizaki, och på vägen mot omklädningsrummet spottade han även mot AIK:s bänk.
Nu riskerar Dede en lång avstängning.
Läs mer: AIK kvitterade när KFF-stjärnan såg rött
...AIK-trener Patrick Englund mener Dedé bør bli utestengt i 7-9 kamper, eller resten av sesongen. I så fall, selger vel Kalmar ham billig - om RBK (mot formodning) skulle ha lyst til å gjøre et siste innkjøp før CL-gruppespillet.  |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 13.08.2004 00:07 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
...AIK-trener Patrick Englund mener Dedé bør bli utestengt i 7-9 kamper, eller resten av sesongen. I så fall, selger vel Kalmar ham billig - om RBK (mot formodning) skulle ha lyst til å gjøre et siste innkjøp før CL-gruppespillet.  |
Vel, vet ikke om jeg vil at spillere med Zlatan-tendenser skal spille i RBK-trøye :?
Bedre å ergre seg over at spillere på motstanderlaget gjør slike ting, enn å ergre seg over at våre spillere gjør slikt. Nå tilhører jeg kanskje dem som synes det artigste med å være på kamp er å gi høylydt utrykk for hva jeg mener når jeg ser slike ting  |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 13.08.2004 02:14 Post subject: |
|
|
oyvindh wrote: | 2mas wrote: |
Vel, vet ikke om jeg vil at spillere med Zlatan-tendenser skal spille i RBK-trøye :?
Bedre å ergre seg over at spillere på motstanderlaget gjør slike ting, enn å ergre seg over at våre spillere gjør slikt. Nå tilhører jeg kanskje dem som synes det artigste med å være på kamp er å gi høylydt utrykk for hva jeg mener når jeg ser slike ting  |
Helt enig med deg. Å kjøpe seg en spiller som Dedé vil bare medbringe problemer. Se bare på Zlatan i Ajax. Han var sågodt som klar for Roma, men Roma ble frarådet å kjøpe han pga "mentalforstyrrelsene" hans og avbrøt avtalen. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 13.08.2004 02:45 Post subject: |
|
|
Tror de fleste spillere som kommer til Lerkendal blir "temmet", men det er vel som sagt ikke noe vits i å ta sjanser på å ha en bråkmaker i klubben.  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 13.08.2004 13:39 Post subject: |
|
|
Vi SKAL IKKE ha en slik bråkmaker til klubben...!!! punktum... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.08.2004 13:42 Post subject: |
|
|
Ser ud til at RBK for konkurance om Ødegaard Laudrup Lyn-forelsket _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|