| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.11.2015 20:54 Post subject: |
|
|
Hattrick på 24 minutter der altså! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.11.2015 20:54 Post subject: |
|
|
19 år gammel og første sesong i TL. Scorer 13 mål på sine 18 siste kamper. Snakkes om 7-8 millioner kroner, kan ha vært for lite? Hatt en helt enorm utvikling gjennom året, meget imponerende.
Blir spennene å se om han satses på i Groningen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.11.2015 21:00 Post subject: |
|
|
Meget imponerende sesong av unge Sørloth! Alle som har holdt på at han er dårlig til tross for imponerende spill burde gå og skamme seg. 13 mål er meget respektabelt, håper han kan fortsette utviklingen, synd vi ikke får se han i Rosenborg neste sesong. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 08.11.2015 21:14 Post subject: |
|
|
| Må bøye meg i hatten. Jeg trodde ikke han hadde TL-nivået inne når han dro på lån. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.11.2015 21:16 Post subject: |
|
|
| Jakob wrote: | | Må bøye meg i hatten. Jeg trodde ikke han hadde TL-nivået inne når han dro på lån. |
Ta av deg hatten og bøye deg i støvet, mener du?  |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 08.11.2015 21:21 Post subject: |
|
|
Tusen takk for innsatsen Sir Loth. I dag var du sykt god, og begge spillemålene kom etter knallhard innsats og en voldsom vinnervilje. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 08.11.2015 21:25 Post subject: |
|
|
| Håpet vel at Sørlothen skulle ta steget med RBK neste år. -Kjipt salg, selvfølgelig vanskelig å spå om han skulle overtatt for Søder og Vilhjalmsson neste sesong, men jeg tror Søder dabber noe av, og er usikker om Vilhjalmsson har det inne - selv om jeg egentlig er positiv til begge. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 08.11.2015 21:55 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Jakob wrote: | | Må bøye meg i hatten. Jeg trodde ikke han hadde TL-nivået inne når han dro på lån. |
Ta av deg hatten og bøye deg i støvet, mener du?  |
Tok en Weng  |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 08.11.2015 23:47 Post subject: |
|
|
Sånn som ting har blitt skulle jeg ønske summen var hakket over 7-8 mill. Ville trodd at prisen på en ung og (tydeligvis) meget målfarlig spiss med stort potensiale var noe høyere. Men summen kan nok forsvares. Lykke til, unge Sørloth, du er hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning! _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 09.11.2015 00:00 Post subject: |
|
|
...da alle trodde at 19-åringen skulle tilbake til Rosenborg ved sesongslutt - ferdig skolert fra Bodø som midtspiss og target man - ba Alexander om å bli solgt til nederlandske Groningen.
- Heldigvis valgte Rosenborg å høre på meg, sier Alexander til Dagbladet.
- Men hvorfor vil du ikke spille for Rosenborg?
- Det blir feil å si at jeg ikke vil. Men jeg vil heller spille for Groningen. Det har å gjøre med at Alexander Søderlund er midtspiss nummer 1 i Rosenborg.
Spurte du pappa Gøran til råds?
- Jeg er ikke 16 år lenger. Jeg fyller 20 i desember, og føler jeg er voksen nok til å ta mine egne valg. Men jeg har selvsagt snakket med pappa om dette.
http://www.dagbladet.no/2.../41867493/ |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 09.11.2015 14:31 Post subject: |
|
|
| Otto Ullsokk Jr. wrote: | | Morsomt å se Sørloth løpe fra stopperne til Stabæk og knuse dem i dueller! Ikke dårlig av en spiller som er alt for treig til å bli en god Tippeliga-spiss. |
Viser vel hvor lite peiling sofa-ekspertene her inne har. Sørloth er landslagsspiss om 4 år, og verdt minst det dobbelte av hva han ble solgt for nå. Vet at det var Sørloth selv som ba om å bli solgt, men føler vi har gjort oss selv en skikkelig bjørnetjeneste. Kortsiktig profitt gjennom overgangssum kontra en fremtidig førstelagsspiss som kommer til å herje i årene framover. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.11.2015 14:45 Post subject: |
|
|
| Kan ikke drive å holde igjen spillere som vil ut og nærmer seg siste kontraktsår lengre. Spesielt når de ikke ville vert 1. valg. Mer overrasket/skuffet over valget Sørloth tar, han vil jo ikke være garantert spilletid i Nederland heller så hvorfor ikke signere kontrakt og ta opp kampen i RBK? Vise at han kan gjenskape Glimt sesongen i RBK og ta steget som en etablert tippeligaspiss? |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 09.11.2015 16:48 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | | Otto Ullsokk Jr. wrote: | | Morsomt å se Sørloth løpe fra stopperne til Stabæk og knuse dem i dueller! Ikke dårlig av en spiller som er alt for treig til å bli en god Tippeliga-spiss. |
Viser vel hvor lite peiling sofa-ekspertene her inne har. Sørloth er landslagsspiss om 4 år, og verdt minst det dobbelte av hva han ble solgt for nå. Vet at det var Sørloth selv som ba om å bli solgt, men føler vi har gjort oss selv en skikkelig bjørnetjeneste. Kortsiktig profitt gjennom overgangssum kontra en fremtidig førstelagsspiss som kommer til å herje i årene framover. |
Så du vil la han gå gratis om 1 år istedet for å cashe inn pengene nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.11.2015 17:19 Post subject: |
|
|
| Sørloth er smart her. Han vet at han må spille for å få utvikling. Søderlund er etter min mening ferdi utviklet, og blir bare en god tippeligaspiss. Høyere nivå har han ikke inne. Mangler både fart og teknikk til å bli noen internasjonal spiss. Hvis han går til utlandet, så blir det fort benken på han. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.11.2015 17:25 Post subject: |
|
|
| Men vet han at han får spille i Groningen? Det kan jeg ikke tenke meg. Tipper han har omtrent like sjanser der som i RBK, de spiller også med 1 spiss etter hva jeg forstår. Kan like godt ende opp som Bakenga 2 slik jeg ser det, og Bakenga var altså ansett som et enda større talent. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 09.11.2015 17:31 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Kan ikke drive å holde igjen spillere som vil ut og nærmer seg siste kontraktsår lengre. Spesielt når de ikke ville vert 1. valg. Mer overrasket/skuffet over valget Sørloth tar, han vil jo ikke være garantert spilletid i Nederland heller så hvorfor ikke signere kontrakt og ta opp kampen i RBK? Vise at han kan gjenskape Glimt sesongen i RBK og ta steget som en etablert tippeligaspiss? |
Han får nok flere sjanser til å imponere i nederland, det var en grei gjennomgang her på forumet av konkurransen han reiser ned til og det var ikke mye å skryte av. Spiller han bra der nede blir han førstevalg, det samme kan ikke sies her i trondheim så lenge vi har Søderlund på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 09.11.2015 17:39 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Men vet han at han får spille i Groningen? Det kan jeg ikke tenke meg. Tipper han har omtrent like sjanser der som i RBK, de spiller også med 1 spiss etter hva jeg forstår. Kan like godt ende opp som Bakenga 2 slik jeg ser det, og Bakenga var altså ansett som et enda større talent. |
Men Bakenga finnes det tusenvis av. Sørloth er sjelden vare, og Sørloth virker i tillegg å ha en vilje som Bakenga har til gode å vise. Bakenga er ofte lat, rett og slett. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.11.2015 19:17 Post subject: |
|
|
Sjanser ville han også fått i RBK. Fikk ikke med meg gjennomgangen av konkurransen i Groningen, men antar allikevel at Sørloth ikke er tiltenkt en fremtredende rolle i laget og dermed blir en utfordrer slik han ville vert i RBK. Groningen og Nederland er et stort steg for en som har en halv god sesong i TL å slå i bordet med. Håper for all del han blir en suksess, men er skeptisk til hans hastverk med å komme seg ut.
Last edited by Montana on 09.11.2015 19:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 09.11.2015 19:18 Post subject: |
|
|
Veldig rart å ikke satse på Sørloth neste år imo. Har ferdigheter som Søderlund ikke er i nærheten av som vil være viktig i det oppbyggende spillet i Europa. Evnen til å ta ned og holde på ball er noe Søder aldri vil mestre. Søder har noe bedre plasseringssevne og være til stedet der det skjer, men med spilletid vil dette komme for Sørloth. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.11.2015 20:29 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Har mine mistanker om at RBK ikke har "råd" til at både Søderlund og Vilhjálmsson hadde slitt benken til Rosenborg, til fordel for Sørloth.
Rosenborg satser nok på at de finner en ny spiss etterhvert som Vilhjálmsson og Søderlund forsvinner. Så at de selger Sørloth, er kvalifisert gambling med fremtiden.
Ser for meg at RBK selger Søderlund etter EM, og at de satser på at Vilhjálmsson blir spissen for RBK i 3-4 år, og at de finner "neste" spiss etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 09.11.2015 20:54 Post subject: |
|
|
Synd at vi solgte Sørloth. Tror virkelig han kunne utfordret Vilhjalmsson neste år. Ser for meg en liknende historie som Midtsjø. Han har vært over all forventning denne sesongen. Viste seg å være mye bedre enn Diskerud.
Som nevnt over meg sies det at Aleksander er flinkere enn Søder til å ta ned/holde på ball. Jeg er helt enig. Samtidig synes jeg Aleksander har vist seg å være en habil avslutter. Utrolig fine mål han hadde i sist kamp mot Stabæk. Pur klasse over siste målet hans. Tror vi kunne fått mye mer enn 7 millioner om vi hadde beholdt han noen år. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.11.2015 21:00 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Så at de selger Sørloth, er kvalifisert gambling med fremtiden. |
Å nekte han å dra når han ønsket overgang og nærmet seg utgående kontrakt er økonomisk gambling.
Å love han plassen til ligaens toppscorer basert på en halv god sesong for B/G er sportslig gambling.
Slik jeg ser det så var en videre karriere i RBK avhengig av at Sørloth var villig til å ta opp kampen med AS og MV, samt smøre seg med litt tålmodighet. Det var han tydeligvis ikke, men valgte å gamble på at han blir en Nederlandsk suksess uten å ha etablert seg ordentlig i TL først, som Bakenga og andre har gjort før han. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.11.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Å ha Sørloth på utgående, hadde ikke vært den værste gamblingen, i dag med fasit i hånden ca 7 millioner. Potensielt tap med å ha Søderlund på benk, ca 20 milioner +, med Vilhjálmsson kanskje 10 milioner +. Det hadde kostet mer.
Forstår RBK hvis tenker 3 x gevinst. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 09.11.2015 22:07 Post subject: |
|
|
| Sørloth minner meg veldig om Andreas Cornelius (pre-Cardiff) som ble solgt for drøye 80 mill for to år siden. Med en god sesong neste år, mulig plass i en EM-tropp, og mulig CL-spill så er det ikke umulig at vi kunne fått noe i nærheten av det om ett år om vi hadde vært villige til å satse på han som førstevalg neste år. I mine øyne det største norske spisstalentet siden Carew. Jævlig surt at han drar allerede nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|