View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Hansen |
|
52% |
[ 35 ] |
Svensson |
|
28% |
[ 19 ] |
Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelvik |
|
5% |
[ 4 ] |
Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Midtsjø |
|
7% |
[ 5 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkelsen |
|
4% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 67 |
|
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.11.2015 15:26 Post subject: |
|
|
"B-lag" eller ei; fortsatt mer eller mindre de samme ti som slo oss i Roma. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 04.11.2015 16:32 Post subject: |
|
|
Ser nå at kampplanene er å legge seg bakpå å satse på kontringer, i følge holmar.
Skulle ønske disse gutta forsto at det ikke er taktikk som kommer til å felle dem, men generelle ferdigheter, tempo, presisjon osv. De burde bare gi litt faen å bruke denne arenaen for å lære seg å spille å utvikle selvtillit å få tro på at det faktisk går an å skape noe mot disse lagene, slik nils arne eggens mannskap gjorde.
I stedet går vi i den samme nordiske fella samtlige andre nordiske lag har gjort ute i Europa, og prøver å kompensere for manglende spill og ferdigheter ved å spille kynisk og forsiktig, det løsningen er å "ikke gjøre feil å slippe til muligheter" for å en sjelden gang kunne plukke med seg noen heldige poeng. Man kan aldri demme opp hundre prosent for lag som lazio uansett. Skjærer de ikke gjennom så har de fortsatt spillere som kan score fra 40 meter og utover på et langskudd. Å skulle spille feilfritt bakover å ta muligheten når den kommer er en strategi som er dømt til å tape 9/10 ganger mot bedre motstand.
Nei, her må man være villig til å våge noe fremover og rett og slett lære seg å spille på egne premisser, og ikke motstanderens. Vi taper denne kampen uansett strategi, så da kan vi likegreit ha sittet igjen med følelsen av å ha prøvd og feilet. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.11.2015 16:41 Post subject: |
|
|
Har biletter til EL på Lerkendal men har ikke mulighet til til å dra på denne kampen, tenkte å la min bror få låne min plass, problemet er at jeg er på en helt annen kant i landet og sesongkort har jeg i min lommebok.
Selv trodde jeg det bare var å gå inn på ticketmaster å laste ned bilettene å sende biletten som vedlegg i en mail men finner ikke bilettene på min brukerkonto!
Hva gjør jeg?
Hjelp. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.11.2015 16:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke gitt at vi taper uansett, men den inngangen du tolker ut fra Holmar sin uttalelse gir veldig lett et lignende resultat som mot Dnipro. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.11.2015 16:47 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Har biletter til EL på Lerkendal men har ikke mulighet til til å dra på denne kampen, tenkte å la min bror få låne min plass, problemet er at jeg er på en helt annen kant i landet og sesongkort har jeg i min lommebok.
Selv trodde jeg det bare var å gå inn på ticketmaster å laste ned bilettene å sende biletten som vedlegg i en mail men finner ikke bilettene på min brukerkonto!
Hva gjør jeg?
Hjelp. |
Du tar et tydelig bilde av strekkoden og sender ham det. Så skanner de bare fra skjermen på mobilen. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.11.2015 16:50 Post subject: |
|
|
Ok. Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 04.11.2015 17:28 Post subject: |
|
|
according to llsn.it this will be the line-up:
4-2-3-1
Berisha
Konko, Hoedt, Gentiletti, Radu
Onazi, Cataldi
Candreva, Morrison, Kishna
Djordjevic |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.11.2015 17:43 Post subject: |
|
|
Bare den 13. lagoppstillingen til Lazio i tråden. Lurer på om vi begynner å nærme oss  |
|
Back to top |
|
 |
BanensVerste Proff

|
Posted: 04.11.2015 18:01 Post subject: |
|
|
Der bikket STAUT endelig 15000. Pokker altså.. Tipper 15671, og da tar jeg i hardt. _________________ Dahls. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.11.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Skulle ønske de heller stilte med toppet lag. Heller 11 steingode litt umotiverte enn 11 dritgode toppmotiverte. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 04.11.2015 19:02 Post subject: |
|
|
BanensVerste wrote: | Der bikket STAUT endelig 15000. Pokker altså.. Tipper 15671, og da tar jeg i hardt. |
Skulle 15 000 liksom være et dårlig oppmøte? Har aldri tidligere hatt så besøkte kamper i EL, og det er bra. Rosenborg har bevist at de ikke evner å levere god fotball i Europa og skal prise seg veldig lykkelig over å runde av 10000 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.11.2015 19:11 Post subject: |
|
|
Når over 20 000 ser RBK B/G så er 15000 mot Lazio dårlig... |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 04.11.2015 19:20 Post subject: |
|
|
Selger billett på Kjernen-feltet til 200. Ta kontakt her på PM. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.11.2015 21:00 Post subject: |
|
|
Har ikke tilgang til noe analyseverktøy og gidder ikke se kampen om igjen for å lage en amatøranalyse, så dette blir rent tallbasert. [Edit: Og så ble det litt på husken / egen oppfatning på slutten.]
Ifølge Squawka (data fra Opta) har sidebackene Radu og Konko hatt relativt lav pasningsnøyaktighet foreløpig denne sesongen.
Radu
Det er stor forskjell på Radu i EL- kamper og i Serie A.
Pasninger
Antall gode - antall dårlige - % treff
Serie A:
Generelt: 171 - 16 - 91%
Headinger: 11 - 4 - 73%
Lange pasninger: 13 - 11 - 54%
EL:
Generelt: 85 - 15 - 85%
Headinger: 9 - 14 - 64%
Lange pasninger: 4 - 15 - 27%
Radu i kampen Lazio - RBK:
Generelt: 59 - 11 - 84%
Headinger: 3 - 1 - 75%
Lange pasninger: 2 - 6 - 25%
Vellykkede pasninger grønt, mislykkede rødt.
Tilsiktet eller ei, trolig tilsiktet, ble han tvunget til å spille innover eller bakover. Prioriterer ikke å se på hvordan dette er i forhold til andre kamper.
Vi klarte i stor grad å bryte de fremoverrettede pasningene hans. Hvis man ser på situasjonene får man kanskje se i hvilken grad dette eventuelt hindret gjennombrudd og/eller ga oss kontringsmuligheter.
Vi må vel regne med at Lazios analyseteam har tilbakemeldt om dette, men uansett er det noe vi må ha fortsatt fokus på.
Konko
Konko har spilt for lite i Serie A, men for hva det er verdt har han truffet på 73%, 11 av 15 pasninger/headinger/langballer.
I EL gir det bare litt mer mening å se på tallene hans.
Generelt: 35 - 7 - 83%
Lange pasninger: 2 - 5 - 29%
Konkos vellykkede pasninger i kampen Lazio - Rosenborg:
Vi ser Konko fikk mange flere gode pasninger fremover på banen enn de fikk på venstresiden (sin).
Mislykkede:
Tall for hvert av lagene
Resten av tallene og illustrasjonene gjelder hele lagene.
Squawka viser at Lazio fikk få crossere, de fleste ble blokkert, men de svært få som ikke ble det kom fra deres høyreside. Henholdsvis to fra Candreva og en fra Felipe Anderson. Sistnevntes var den grønne fra kanten av 16-meteren.
Bør Rosenborg bruke hodet?
Lazios klareringer med hodet
Rosenborgs klareringer med hodet
Rosenborgs vunnede luftdueller i grønt, mislykkede er rødt og frispark blått.
Rosenborg kan spørre seg om det er formålstjenlig å lempe så mange hodeballer inn i boksen når Lazio er først på nesten absolutt alt.
Lærdom: Slappe flytere som fungerer i TL og i kvalifiseringsrundene treffer ikke statisk oppspillspunkt på bakerste mot et lag på dette nivået.
En delløsning kan kanskje være å få Søderlund til å ikke stå og vente på ballen, men heller prøve å stikke foran. Ergo må avsender og de som skal forholde seg til Søderlunds eventuelle stuss etc også vite samme plan. Og vi må bli flinkere til å velge hvilket alternativ vi skal prøve.
Lazios vellykkede taklinger
Lazios avskjæringer/brudd
Rosenborgs vellykkede taklinger
Rosenborgs avskjæringer/brudd
Lazios forseringer. Grønn=vellykket, rød=mislykket.
Rosenborgs mislykkede taklinger (rød) og frispark mot (blå)
Rosenborgs forseringer
Lazios mislykkede taklinger og frispark mot
Vi har lyktes ganske dårlig med taklinger, men bedre på brudd. Enda mer aggressivt press kan allikevel tenkes å stresse motspillerne til å gjøre feil.
Hva Lazio gjorde med 10 mann er nok ikke særlig relevant for hva de vil gjøre fulltallige, men vi ser i alle fall hvor de i all hovedsak satte inn presset.
Utfordringer i Europa
Samlet skapte midtbanetrioen vår (Jensen, Selnæs, Midtsjø) disse nøkkelpasningene mot Lazio. (Pasning som fører til avslutning.)
Skjelvik og de Lanley skapte disse.
Vi ser også igjen det vi egentlig har visst lenge, men har sluppet å forholde oss så ydmykt til, at vi faktisk må opp på et mye høyere nivå av effektivitet foran mål.
For eksempel "en RBK-spiss" burde kunne scoret minst tre med de samme sjansene som Søderlund tross alt hadde, men det ble med kun ett mot Lazio. (Pluss en i stanga og en brent straffe, men altså ikke godt nok til å få tre.)
Midstoppere som er en måltrussel offensivt er også et større savn når vi ikke får andre målsjanser like lett som ellers.
Vi ser også at det som for enkelte virker så ufattelig bra, så blendende at man må kjøpe spilleren dyrt fra en norsk klubb, ikke holder på dette nivået.
Det er dog lov til å prøve, og det er gratis å trene på å dra seg litt lenger til side for motspilleren slik at man ikke går i samme fella gang på gang.
I et større bilde gir europakampene bud om at vi slipper til relativt mange målsjanser mot etter overgang, mens vi skaper for få gode selv.
Rent umiddelbart er det særlig ferdighetene en mot en (samt pasningsferdigheter og kontrollerte mottak) som må opp på et høyere nivå.
Dette er selvfølgelig noe man må jobbe langsiktig med for å sette egenrekrutterte i stand til å etterhvert bidra.
På kort sikt (i høst) er det enten bare å peise på og gå "all in" eller å forenkle spillet slik at det passer bedre til ferdighetene. (Mindre risiko.)
Vekk spillerne og peis på. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
TheBB Junior

|
Posted: 04.11.2015 22:13 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Når over 20 000 ser RBK B/G så er 15000 mot Lazio dårlig... |
Du vet nok like godt som resten av oss at det ikke var Glimt som dro 20 000 til den kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.11.2015 22:22 Post subject: |
|
|
Men du vet nok poenget med innlegget enda. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.11.2015 22:40 Post subject: |
|
|
Siden vi ikke har noen "like"-knapp for innlegg får jeg bare skrive det - gisp!, du er dedikert!  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.11.2015 00:16 Post subject: |
|
|
akrgi wrote: | Selger billett på Kjernen-feltet til 200. Ta kontakt her på PM. |
Sendt pm men i tilfelle du ikke har lagt merke til det skriver jeg her  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 05.11.2015 00:42 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Når over 20 000 ser RBK B/G så er 15000 mot Lazio dårlig... |
Forskjell på kamp som begynner 21.05 på en torsdagskveld og seriekamper som går i helga. Mange av Rosenborgs trofaste publikum kommer fra bygda, som Innherred og Namsos. Om det er de som presser tallet over 20.000 på en seriekamp, så er 15.000+ meget bra på en sen torsdags kveld, ikke mindre om det også kommer færre barnefamilier og været begynner å bli kaldt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.11.2015 00:47 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Siden vi ikke har noen "like"-knapp for innlegg får jeg bare skrive det - gisp!, du er dedikert!  |
Hah, og det sier du som har brukt sommerferien på å programmere og vedlikeholde en setetellerautomat
Men takk, man ønsker jo å prøve å bidra litt her inne av og til  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.11.2015 00:53 Post subject: |
|
|
https://youtu.be/qc2lK4Vu8Ek?t=457
Fikk lyst og til Roma og se kamp engang jeg også Faen for ei stemning.
Andre ligaer er blitt tamme synes jeg.
Har ikke noe med kampen vår og gjør men..synd det ikke var mer fans når vi spilte på olimpico. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.11.2015 02:18 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Macha wrote: | Når over 20 000 ser RBK B/G så er 15000 mot Lazio dårlig... |
Forskjell på kamp som begynner 21.05 på en torsdagskveld og seriekamper som går i helga. Mange av Rosenborgs trofaste publikum kommer fra bygda, som Innherred og Namsos. Om det er de som presser tallet over 20.000 på en seriekamp, så er 15.000+ meget bra på en sen torsdags kveld, ikke mindre om det også kommer færre barnefamilier og været begynner å bli kaldt. |
Jeg har tidligere dratt frem tidspunktet som et ankepunkt ja. Min mening er at det fortsatt er under pari. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.11.2015 02:27 Post subject: |
|
|
Håper vi tør å være rosenborg og gunner på med 100 prosent innsats og konsentrasjon i 95 minutter. Det er den eneste måten vi kan vinne denne kampen. Også må nesten forsvaret være klar for kamp. Det var de ikke i bortekampen. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 05.11.2015 09:26 Post subject: |
|
|
Rått av adressa å lage sak om at man ikke bør gå i supporterutstyr der Lazio fansen holder til. Er jo samme når VIF og Molde er her. Er ingen hardcore ultras med oppover, bare vanlige fans. Klikkhoreri. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.11.2015 09:28 Post subject: |
|
|
RBKs supporterkoordinator har lagt ut samme oppfordring. Og han er sjelden ute etter likerklikk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|