English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lazio
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
52%
 52%  [ 35 ]
Svensson
28%
 28%  [ 19 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
5%
 5%  [ 4 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
7%
 7%  [ 5 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
4%
 4%  [ 3 ]
Total Votes : 67

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2015 22:46    Post subject: Reply with quote

Sjøl gjetter jeg at det blir samme lag som på søndag:

André Hansen

Jonas Svensson - Johan Bjørdal - Holmar Eyjolfsson - Jørgen Skjelvik

Mike Jensen - Ole Selnæs - Fredrik Midtsjø

Pål André Helland - Alexander Søderlund - Yann-Erik de Lanlay

Men jeg skulle gjerne sett Reginiussen fra start på toppet lag snart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Macha wrote:
Tidspunktet er jeg enig i, og det har jeg nevnt tidligere, men garantert tap?

I bortekampen var RBK fullt på høyde med Lazio. Nå er vi på hjemmebane og i tillegg så vil Lazio muligens hvile noen spillere til kampen mot Roma.

Vi er ferdig med serien og har nå spennende motstandere igjen hjemme, hvor det fortsatt er muligheter. 14600 2 dager før kamp er for lite.

Vi var fult på høyde med dem i Roma? Hva slags kamp har du sett? Vi ble forært noen enkle målsjanser vi ikke maktet å putte, mens de noe halvmotivert rev oss i fillebiter hver eneste gang de var på vår halvdel. De var 10 mann, og likevel kunne de ha puttet flere om de ikke bommet på åpent mål eller ble snytt for et par muligheter alene med keeper pga feilaktig offside. Vi var ikke i nærheten en gang, og lazio prøvde knapt.

At vi er hjemme er jo enda verre, da vi hovedsaklig har hatt suksess på bortebane med mye bakrom og kontringsmuligheter for mikkelsen og helland. Det at vi knapt klarer å vinne mot Haugesund burde fjerne alt håp selv for de mest optimistiske.

Senador?

Selvom 07-sesongen var rævva hentet vi 7 poeng i CL med Chelsea, Valencia og Shalke04, måten du resonnerer på er ubrukelig i fotball.

Vi putta i stanga to ganger og bommet på straffe. De puttet på en straffe de ikke skulle hatt. Marginene avgjorde. Kontringsspillet til Lazio ble vår bane, ellers hadde RBK nærmest kontroll. Nå skal de opp til kulde og ordentlig støtte til motstanderlaget, med en del unge spillere.

Vi kommer nok ikke nærmere hverandre. Håper vi feirer torsdag natt.

Edit: sammen med litt flere folk. Setetellerautomat går altfor sakte oppover Sad
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 03.11.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

2mas: Ditto, og gjetter/håper Mikkelsen starter på venstrekanten.

Drister meg til å tippe Lazios startellever også.

Berisha

Konko - Gentiletti - Hoedt - Radu

Biglia - Onazi

Ikonomidis - Morrison - Kishna

Klose

Bytter: Cataldi mot Biglia, Klose mot Djordjevic.

Last edited by gisp! on 03.11.2015 23:11; edited 1 time in total
Back to top
Eppe_An
Junior

PostPosted: 03.11.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:

Vi har bare bevist noe i en kamp. En eneste målsjanse på hjemmebane holder ikke, spesielt ikke på det som ser ut til å bli dumpekandidaten i gruppen. Man kan ikke se bort i fra at Malmö, som ligger som nr fem i sverige, fullstendig overkjørte den ukraniske serielederen i CL, mens vi ryker mot 3-eren fra samme liga. Også det at København uten noe problem slo ut Dnipro i CL kvalikk fåregående sesong.

Malmø tapte 4-0 i returoppgjøret i dag. Kan vel fort se ut som at Shaktar gikk i undervurderingsfella i Sverige, i motsetning til Dnipro som hadde gjort hjemmeleksa si og ikke lot RBK kontre?
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Ditto, og gjetter/håper Mikkelsen starter på venstrekanten.

Drister meg til å tippe Lazios startellever også.

Berisha

Konko - Gentiletti - Hoedt - Radu

Biglia - Onazi

Ikonomidis - Morrison - Kishna

Klose

Bytter: Cataldi mot Biglia, Klose mot Djordjevic.

Samme som meg, bortsett fra at Biglia og Klose er bytta med Cataldi og Matri. Har svært vanskelig for å se for meg at man risikerer skade/mer slitasje på de to før søndag. Litt tvilsomt om de er med oppover i det hele tatt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.11.2015 00:00    Post subject: Reply with quote

Var selvfølgelig i tvil på begge, særlig om Biglia blir med oppover etter kampbelastningen, men landet på at Pioli nok vil gå for å sikre gruppeledelsen og heller bytte Biglia til pause.

Klose kanskje samtidig eller litt senere. Han ønsket visst litt mer kampgjennomkjøring for å spisse seg til helga.

Fordi jeg gjettet mange unge fra start passet det å supplere med litt erfaring. Smile

For øvrig:
Ser at en italiensk journalist og FIFA-agent nettopp har meldt at Real Madrid har bydd 40 millioner Euro for Biglia.

Det har vært spekulert i om klubbpresident Lotito er rastløs på eiersiden og gjerne vil cashe inn aksjene i klubben. Et storsalg gir jo muligheter for å dele ut et pent utbytte før han forlater klubben samt at det kan gi nye eiere handlingsrom.
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 02:00    Post subject: Reply with quote

Mitt eneste ønske er Mikkelsen fra start.

Får ikke sett kampen selv, siden det krasjer med en konsert på Samfundet, så jeg kommer til å følge med her inne.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 02:20    Post subject: Reply with quote

SuperTimCahill wrote:
Mitt eneste ønske er Mikkelsen fra start.

Om det er sant at mikkelsen er på vei bort så prøver de nok å gi andre erfaringen til CL kvalikk neste år. Tror denne turneringen er blitt relegert til utviklingsarena denne sesongen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 02:33    Post subject: Reply with quote

Dette var nytt for meg. Hvor kan man lese om at Mikkelsen er på vei bort?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 02:41    Post subject: Reply with quote

Ingen plass. Men han har en kontrakt som går ut om ett år, det vil si at noe må gjøres i vinter så man ikke risikerer å miste han gratis. Enten selge han eller forlenge. Magefølelsen min sier at Bjørnebye har prøvd å fått til en forlengelse i høst, uten hell, og at man derfor har begynt å tenkt fremover.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 08:57    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Var selvfølgelig i tvil på begge, særlig om Biglia blir med oppover etter kampbelastningen, men landet på at Pioli nok vil gå for å sikre gruppeledelsen og heller bytte Biglia til pause.

Klose kanskje samtidig eller litt senere. Han ønsket visst litt mer kampgjennomkjøring for å spisse seg til helga.

Fordi jeg gjettet mange unge fra start passet det å supplere med litt erfaring. Smile

For øvrig:
Ser at en italiensk journalist og FIFA-agent nettopp har meldt at Real Madrid har bydd 40 millioner Euro for Biglia.

Det har vært spekulert i om klubbpresident Lotito er rastløs på eiersiden og gjerne vil cashe inn aksjene i klubben. Et storsalg gir jo muligheter for å dele ut et pent utbytte før han forlater klubben samt at det kan gi nye eiere handlingsrom.

Som Pioli selv har sagt så er all fokus på derbyet. Snakkes allerede om at han bør sparkes og et tap mot Roma i tillegg til de dårlige resultatene de siste 5-6 mnd vil fort være siste dråpe. Når Lotito selv må dra på trening for å kjefte opp spillerne tyder det på at troen på at Pioli skal klare å snu det er heller liten. Han kan se ut til å ha mistet garderoben. Da er du ferdig som trener. Det vet vi alt om Smile

Så jeg tror Pioli gir en lang beng i kampen mot oss og bare kjører reserver og unge uten A-lags kamper for å prøve å berge ræva si på søndag.

Biglia har det vel gått rykter om Real Madrid og Manchester United rundt. Mye penger for en litt skadeplaget 29 åring. Forøvrig en spiller som spilte VM finalen for Argentina i fjor. Så spørs det da om han og VM kongen Klose blir å se på Lerkendal. Jeg har mine sterkeste tvil.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 10:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sjøl gjetter jeg at det blir samme lag som på søndag:

André Hansen

Jonas Svensson - Johan Bjørdal - Holmar Eyjolfsson - Jørgen Skjelvik

Mike Jensen - Ole Selnæs - Fredrik Midtsjø

Pål André Helland - Alexander Søderlund - Yann-Erik de Lanlay

Men jeg skulle gjerne sett Reginiussen fra start på toppet lag snart.

Jeg tror på nesten de samme 11 som deg.
Mikkelsen for De Lanlay og Reginiussen for Bjørdal
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 10:40    Post subject: Reply with quote

http://gazzettaworld.gazz...rosenborg/

Her står det at alle førstevalgene blir igjen i Roma.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 11:03    Post subject: Reply with quote

Wow, da har vi virkelig INGEN unnskyldning for å ikke ta tre poeng.
Kan være at Lazio GIR oss muligheten til å komme tilbake i gruppa nå.
Satser på at Dnipro og St. Etienne spiller U igjen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.11.2015 11:08    Post subject: Reply with quote

Uansett hvilket lag lazio stiller med så hadde man unnskyldt et tap på forumet her uansett. "Det er uansett Lazio vi møter", "de var veldig gode i fjor" etc etc. Man lever i fornektelse å tro at Lazio er så sabla gode når vi spiller mot 10 mann og de tre beste spillerne er skadet.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

Du har mye rett.

Samtidig handler det jo mye om Tippeligaen vs. Serie A. Serie A har fire lag inne på UEFA topp 30 (med Lazio som 31). Lazio er vant til å spille mot Juventus, AC Milan, Inter Milan og Napoli minst to ganger hvert år. Ni italienske lag er rangert som bedre enn beste norske lag. Det gjør jo Lazio-spillerne noe mer velforberedt enn å spille mot Molde, Strømsgodset, Stabæk og Odd. Selv reservene har sannsynligvis høyere tekniske ferdigheter enn vår førsteellever.
Standfot
Proff

PostPosted: 04.11.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

Men om de setter igjen nøkkelspillerne i Roma må det vel være mulighet å ta B-laget på pur vilje og gode relasjoner?

Det er vel like før det blir et spørsmål om hvem som vil mest, spillekåte B-lags spillere eller seierskåte RBK'ere..
Back to top
BanensVerste
Proff

PostPosted: 04.11.2015 12:38    Post subject: Reply with quote

Noen som er på treningen som startet 12:30 nå?
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2015 12:40    Post subject: Reply with quote

Det skal være mulig!

Samhandling fører til at vi beveger oss i riktig rom til riktig tid. Der skal vi være gode. At ballen går problemfritt fra spiller A til spiller B derimot, der gjenstår det litt.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 13:36    Post subject: Reply with quote

Portieri: Berisha, Guerrieri;

Difensori: Basta, Gentiletti, Hoedt, Konko, Radu;

Centrocampisti: Candreva, Cataldi, Mauri, Morrison, Murgia, Oikonomidis, Onazi;

Attaccanti: Djordjevic, Keita, Kishna, Matri.

Her er offisielle troppen Lazio kommer med.
Basta og Candreva er som førstevalg å regne. Kommer vel inn hvis det trengs. Resten reserver og spillere med null A-lagskamper. Noe overraskende at Keita er med.Kan fort bli svett å være forsvarer hvis han spiller. Fremstått som den klart beste angriperen deres i år.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 13:51    Post subject: Reply with quote

Vil vel ikke være helt på bærtur om jeg forestiller meg noe slikt?

Berisha
Basta - Gentiletti - Hoedt - Radu
Cataldi - Onazi
Candreva - Morrison - Keita
Djordjevic
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 13:53    Post subject: Reply with quote

Berisha har vel også stått mye i E-cup?

Er ikke noe utelukkende B-lag det der, men det virker litt som de satser på at de kan stille med svekket mannskap og bruke 1-2 A-lagsspillere ved behov for å sikre 1-3 poeng.

Hadde smakt godt med 3-4 null til RBK og et skikkelig skremmeskudd til Europa, neste år er vi tilbake der vi hører hjemme!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.11.2015 13:58    Post subject: Reply with quote

Basta, Gentiletti, Candreva og Cataldi er vel de eneste av disse som er aktuelle for å starte i seriekampen på søndag?
Kanskje litt mer tvil om Cataldi. Når Parolo nå er i trening igjen, kan det plutselig bli Parolo og Biglia fra start mot Roma.
Noe som i tilfelle betyr at de ikke trenger tenke på å spare Cataldi.

Keita er vel kun tenkt for et innhopp siste 20 minutter eller noe sånt i morgen?
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 14:06    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Er ikke noe utelukkende B-lag det der

Vel åtte fra førsteelleveren er ikke med oppover engang. De som er med starter neppe.

Tipper følgende lag:

Berisha
Konko-Hoedt-Gentiletti-Radu
Onazi-Cataldi
Mauri
Ikonomidis-Matri-Kishna
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 04.11.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Basta, Gentiletti, Candreva og Cataldi er vel de eneste av disse som er aktuelle for å starte i seriekampen på søndag?
Kanskje litt mer tvil om Cataldi. Når Parolo nå er i trening igjen, kan det plutselig bli Parolo og Biglia fra start mot Roma.
Noe som i tilfelle betyr at de ikke trenger tenke på å spare Cataldi.

Keita er vel kun tenkt for et innhopp siste 20 minutter eller noe sånt i morgen?

Parolo er klar så Cataldi spiller nok fra start mot oss. Keita får vel noen min for å komme litt igang igjen etter skadeavbrekket ja. Dessverre har han vist seg å være livsfarlig når han har kommet inn iløpet av kampene i år og snudd mange av de på egenhånd.

Last edited by Krokodil Dundee on 04.11.2015 14:27; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next
Page 5 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb