View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Coma Junior

|
Posted: 02.11.2015 23:31 Post subject: |
|
|
Jaja, det ligger nok mye sannhet i Tweeten fra Watne - "Det ligger mye respekt og mye anerkjennelse i denne uskyldige "hetsen", Molde. "
Det er vel derfor Molde får så stor oppmerksomhet fra Trøndelag - RESPEKT - det er vel ikke uten grunn at "Molde" - topic`et ble det mest kommenterte her på forumet at det var best å lage et nytt - "Molde 2015" - ANERKJENNELSE - det er tid for selvransakelse nå, Trollkrek |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 02.11.2015 23:34 Post subject: |
|
|
Faen det er pinlig det der "Elsker Molde" greia. Dere er så soft.
Meg personlig må alle moldenserne skrike at de skal drepe trøndere og Rinnan etc til de blir blå - så lenge jeg kan kaste litt møkk på kaia deres er jeg fornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 02.11.2015 23:37 Post subject: |
|
|
Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet. De folka der er ikke verdt engasjementet. Blås i de. De er en parentes i norsk fotball selv om testosteronene til Røkke har pumpet litt liv i de. Alt fokuset på Molde gir de en status de ikke fortjener. At vi gidder å bry oss får de til å tro at de er noe. Nok nå. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.11.2015 23:39 Post subject: |
|
|
Om det i det hele tatt har vært noe _respekt_, så ble vel siste rest ganske effektivt blåst bort i dag. Men ja, vi _anerkjenner_ jo Molde som vår argeste rival (og for tiden største konkurrent) i Tippeligaen, derav alt dette hatet og forakten, som Wathne ganske riktig er inne på. Derfor blir jeg mest av alt forundret over at moldensere tar dette så ille opp. Må da være mye bedre at vi hater Molde enn at vi driter en lang marsj i hele klubben? Hadde Molde tatt en Ham-kam i 2007 og sunket lengre ned i divisjonsgjørma, så hadde det antageligvis ikke blitt sunget så mye som et stev i deres retning.
Hvis vi ikke lenger skal rivalisere med Molde, må vi nesten høre på Viking- eller Stabæk-fansen som mener at de er våre argeste rivaler.
Skjerp dere. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 02.11.2015 23:40 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Moldenserne drar krenket-kortet, ja. Av en eller annen grunn er jeg ikke spesielt overrasket. FOR en tapergjeng. |
MFK har jo ikke annet å komme med. De har alltid, og vil alltid være tapere.. Det interessante er at MFK selv nektet å kritisere egne supportere når de utøvde grov vold mot en tilfeldig RBK-supporter for noen år tilbake. Nå forlanger de RBK-spillernes hoder på staker utenfor Røkkemøkka.
Er personlig ikke særlig glad i hat-sanger, men det blir en troskyldig rivaliserende greie i det hele. _________________ mvh HeXX
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.11.2015 23:41 Post subject: |
|
|
Likegyldighet lyser over Røkke-stadioen.Er faen ikke folk på kamper.
Null stemning og engasjemant. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.11.2015 23:41 Post subject: |
|
|
Lol. Komisk. Her tror jeg noen i NFF ble irritert fordi Molde drev å dret seg ut uten å innvitere dem med på utdritningslaget. For en gjeng med molboer. Det er så ynkelig at man dobbeltsjekker om det er 1.april selv om vet man er et stykke unna.  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.11.2015 23:42 Post subject: |
|
|
TheKid wrote: | Ganske mange nå innen "mediaverden" som støtter Rosenborg
Davy Wathne
Morten Langli
Kasper Wikestad
Jon Martin Henriksen
Mads Hansen
Torsten Helstad
Tom Nordlie
Susanne Wergeland
Fredrik Larsen
Klaus Sonstad |
Lars Bohinen, som vel var sportsdirektør i Vålerenga da vi var rævva og Siem hatet Lyn: https://twitter.com/Lars_...65796?s=17 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 02.11.2015 23:54 Post subject: |
|
|
Jeg er vanligvis negativ til "hat" i forball, men denne gangen kan man ikke synes stort annet enn at Moldegjengen er helt latterlige. Stakkars, stakkars, stakkars Molde by (som har et slik lag). |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 03.11.2015 00:02 Post subject: |
|
|
Molde 1742 må være drittlei det der kumbayadritten som kommer fra eget lag. Umulig å bygge opp en skikkelig supporterkultur på en plass hvor alle skal blåse såpebobler og gi hverandre reacharounds for å være trivelig med hverandre. Molde er ikke laga for fotball med supportere, de takler det rett og slett ikke. De hører hjemme på cayman øyene, hvor serien skal bestå av molde, molde 2 og molde jr. Det alle heier på alle, og de kan ha handshake for peace 15 ganger i løpet av en kamp. Forbanna assa |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.11.2015 00:12 Post subject: |
|
|
Blabladet har jo selvfølgelig tatt seg en ringerunde til diverse TL-kapteiner for å spørre om hva de synes om denne utrolig interessante saken.
Men når skal media få ut finger`n å spørre Martin Ødegaard?!! Hva mener du Martin? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
RoarStrand6 Junior
|
Posted: 03.11.2015 00:13 Post subject: |
|
|
Norge må være det eneste landet der hele rikspressen skriver om en sak som denne og der alle former for entusiasme og rivalisering blir slått kraftig ned på. Bare å endre Tippeligaen til Venneligaen, først som sist! Foreslår at NFF og Molde fotballklubb sendes på studietur til et fotballderby i utlandet. Da kan de se at det hatet og forakten som yngler på ØØ er ganske så beskjedent i forhold.
Må forøvrig være første gang på en stund Rosenborg får unison støtte fra hele fotballnorge?
Quote: | Tom Nordlie: Hvor var NFF da Lille Ivers sang RBK er ræva når Enga vant? Eller når VIF spilte nei så tjukk du har blitt til meg før VIF- Sandefjord kval |
Quote: | Mads Hansen: Tøff mandag etter tungt tap i går. Er det lov å skrive at jeg hater å tape - eller krenker jeg tapere da? |
Quote: | Helstad: Snart er det vel ikke lov til å vinne noe i norsk fotball.... Vi må alle være venner |
Quote: | Wikestad: Foreslår at NFF trekker Rosenborg 10 poeng, så får vi en skikkelig dramatisk gullkamp på søndag |
Quote: | Klanen-talsmannen: @Rostvaag: Hei presse. Jeg er talsmann i Klanen, og hvis dere er interessert, kan jeg siteres på mye drøyere ting enn "hater molde" | .
Quote: | Godsetsupporter: @CaptAndresen: Molde er han fyren som kjører i feil retning på E-18 og ringer politiet for å klage på møtende trafikk | Quote: |
@forsberg: Jeg er også sjokkert over Rosenborgspillerne. Passe teit å hevde at Molde er en by. |
Quote: | Lars Johnsen i Josimar: @reporterlars: RBK bøtelegges for RBK-sangen. NFF: "Det synges at de 'er Trondheims fotballag'. Det er krenkende overfor de 20 andre klubbene i byen" |
Quote: |
@MortenMyksvoll: Siem og Hallén fekk aldri fredsprisen for Handshake for Peace, så no satsar dei alt på Fritt Ord-prisen. #hategate |
@Bohinen:Ler meg ihjel over "saken" mellom RBK og Molde. NFF blande seg inn og? Minner om at vi sang RBK ned da VIF vant i 2005. Skjedde ikkeno'... |
|
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:13 Post subject: |
|
|
Lus wrote: | Molde 1742 må være drittlei det der kumbayadritten som kommer fra eget lag. Umulig å bygge opp en skikkelig supporterkultur på en plass hvor alle skal blåse såpebobler og gi hverandre reacharounds for å være trivelig med hverandre. Molde er ikke laga for fotball med supportere, de takler det rett og slett ikke. De hører hjemme på cayman øyene, hvor serien skal bestå av molde, molde 2 og molde jr. Det alle heier på alle, og de kan ha handshake for peace 15 ganger i løpet av en kamp. Forbanna assa |
Amen. Men i en by på drøye 30 000 kan man vel ikke forvente at et lignende "hat og forakt" (Kroken, 2015) skal blomstre på samme måte som i en by som Trondheim. Molde Fotballklubb kommer ikke til å bli noe annet enn et punktum i historien i den store sammenhengen. Når pengestrømmen kuttes står de på bar bakke med den vend det andre kinnet til- mentaliteten som fordrer et svært lite følelsesmessig blikk på supporterkulturen. Jeg for min del er piss lei av at mfk supportere tror de er så mye "bedre" enn Rosenborgsupportere. Det er på ingen måte korrekt, og hadde de hatt like mange supportere som vi har hadde de, antageligvis, hatt mange flere fy-fy episoder.
Ta dere en bolle, alle moldesupportere. Dere var, er og forblir lillebror innenfor fotball og alt annet som betyr mye av det ubetydelige. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.11.2015 00:30 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | Neste nå blir at NFF tvangserstatter profesjonelle korsangere, ala landskampen mot Kroatia, istedenfor Kjernen på cupfinalen for å sikre "trygt innhold" i sangene. |
HamKam(?) kjørte for noen år siden en (i mangel av bedre ord) kampanje der fansen kunne kjøpe/leie en pappfigur for en femtilapp eller deromkring. Denne ble satt ut på et sete på tribunen, som et slags forsøk på å gi illusjonen av tilskuere.
I ettertid utelukker jeg ikke totalt at dette var et skjult prøveprosjekt fra NFF. Det var i hvertfall lite hat og forakt i "Briskeby-pappen" på den tida. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 03.11.2015 00:30 Post subject: |
|
|
Dette er så jævlig pinlig fra Moldes side. Det vil alltids finnes noen som blir tilgjort indignert for småtteri, og hadde dette vært et eller annet utskudd som sutret på egen hånd hadde jeg ikke holdt det mot klubben. Men her er det ikke en eller annen skjør familiefar som reagerer, det er både klubben og supporterklubben.
Det aller mest komiske er likevel at ordføreren kommer på banen. Det er nesten så man ikke tror det man leser, for det her er så ufattelig langt ute på jordet. Som jeg ble minnet på i dag: Aalesund har blitt flirt av for å ha litt for kumbaya-ete supportere, for å låne uttrykket fra et innlegg over her, og så er de jo faen meg ikke verst i fylket engang.
Lyn-miljøet renner i hvert fall over med Molde-harselas i dag, og det skulle selvsagt bare mangle. All verdens støtte herfra. _________________ Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo! |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:34 Post subject: |
|
|
Minner litt om den episoden med Inge André Olsen. Storm i vannglass. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:37 Post subject: |
|
|
Godsetsupporter: @CaptAndresen: Molde er han fyren som kjører i feil retning på E-18 og ringer politiet for å klage på møtende trafikk
|
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.11.2015 00:42 Post subject: |
|
|
NÅ hadde det vært spennende med en kommentar fra Kroken. Lurer på hvordan han hadde vinklet det. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:45 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er blitt nevnt tidligere, men her er da tornekrattets leder som snakker om å forhindre trøndere i å formere seg. Tipper han har en fredelig plan for implementering. Det at rbk-fans sammenlignes med nazister, mens folk som faktisk fremmer hatefulle ytringer får fritt fram i media sier sitt.
https://archive.is/lvwMf arkiverte også dette i tilfellet han finner ut at det kanskje ville vært smartere å brenne inne med sin fremmedfrykt enn å lufte den for offentligheten. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:49 Post subject: |
|
|
attach wrote: | NÅ hadde det vært spennende med en kommentar fra Kroken. Lurer på hvordan han hadde vinklet det. |
Skulle akkurat til å skrive det samme!  |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 03.11.2015 00:50 Post subject: |
|
|
Kroken ville nok sagt at alle er hatefulle mennesker, selvsagt bortsett fra MFK
Og kjernens hatefulle natur har smittet over på spillerne, alt er de forferdelige supporternes skyld. Tenk så fint fotball hadde vært uten oss! |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 03.11.2015 00:50 Post subject: |
|
|
Vær så snill å send dette i en epost til adressa/rbnett. Hvor du påpeker at dette er tornekrattets leder. Så får vi se om det blir skrevet noe om det!
Edit: rettet mot innlegget til Predicted
Last edited by Elg on 03.11.2015 00:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 03.11.2015 00:52 Post subject: |
|
|
Hva er greia med Molde og alt det pratet om MOT det siste døgnet? Er fyllekjøring innafor, mens det å hate noen ikke? |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 03.11.2015 00:56 Post subject: |
|
|
attach wrote: | NÅ hadde det vært spennende med en kommentar fra Kroken. Lurer på hvordan han hadde vinklet det. |
http://adressa.alda.no/be...761470.ece |
|
Back to top |
|
 |
|