View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.10.2015 23:12 Post subject: |
|
|
Syns også han hadde bra tempo i den lange kroppen også, godt gjort å løpe opp Holmar og stjele ballen fra han.
God kamp av Sørloth Jr. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Klart han virker bra i en kamp hvor laget han spiller for er underlegen. Holde på ball og vente på resten av laget er kriteriet i Glimt. Han vil aldri oppleve noe sånt med RBK i norsk tippeliga. Så primitiv blir vi aldri. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.10.2015 01:03 Post subject: |
|
|
Men en spiss som kan holde på ball og spille fri kantene trenger vi. Ikke sjeldent vi kjører en overgang eller to vi heller. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 01:21 Post subject: |
|
|
Nei, men da snakker vi som regel aldri om Tippeligaen? Synes som at nærmest alle lag stiller seg i forsvar og håper på at de kan kontre inn et mål mot RBK - i hvert fall på Lerkendal. Hvem i de siste, la oss si, 20 årene har i tippeligaen spilt oss ut? Bare Molde ved én eller to ganger er min gjetning.
Betingelsene blir annerledes for unge Sørloth som spiller i RBK enn i det han opplever i Glimt, uten at jeg tilsier at han ikke blir fremadstormende i klubben vår. Men i kveld var ikke han toneangivende og ville heller ikke ha gjort Rosenborg det spott bedre mot kyniske og destruktive Glimt. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.10.2015 01:35 Post subject: |
|
|
Vi kjører overganger i omtrent alle kamper vi spiller, selv i Tippeligaen. At kampbildet er annerledes enn i Glimt er det ikke noe tvil om, men hver gang vi har muligheten så prøver vi å straffe lag som mister ballen og havner i ubalanse. Ikke minst så er det verdifullt å ha en targetspiss som klarer å vinne dueller, holde på ballen og spille andre fri selv når lag ligger lavt. Se bare på hvor dyktig Søderlund har blitt på dette i år. Er det dermed sagt at Sørloth er god nok for oss her og nå? Vet ikke, men han har definitivt noe for seg, og jeg synes ikke spillertypen han er gjør han eksludert fra slik vi spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 01:47 Post subject: |
|
|
Nei, ekskludert? Han er da en Rosenborg-spiller, hehe. Jeg personlig ønsker unge Sørloth tilbake etter denne sesongen. Jeg tror at han har modnet nok til å utfordre plassen til Søder.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 19.10.2015 08:27 Post subject: |
|
|
Sliter med å se for meg en trippeldekning med Søderlund, Vilhjalmson OG Sørloth. Sørloth kommer nok om Søderlund blir solgt, men har lite tro på at det optimale Sørloth er å bli et mulig tredjevalg for oss. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.10.2015 09:18 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Klart han virker bra i en kamp hvor laget han spiller for er underlegen. Holde på ball og vente på resten av laget er kriteriet i Glimt. Han vil aldri oppleve noe sånt med RBK i norsk tippeliga. Så primitiv blir vi aldri. |
Altså, vi har jo tradisjon for møtende spisser. Se for deg faren hans; motta ballen, rumpa ut, skjerme, flikke videre til indreløper eller ving på løp. God gammel RBK-rolle det.
Søder gjør mye av det samme. Oppspillspunkt, ta imot, holde på, sende til en eller annen på løp før han loffer videre mot mål og venter på innlegg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.10.2015 09:27 Post subject: |
|
|
Forleng kontrakt og gi han 1-2 måned oppkjøring hos oss før han sendes til Glimt for ett nytt år/halvår. Knallhard trening gjennom jan/feb med høy kvalitet, samt at trenerteamet får vurdert utviklinga gjennom 2015.
Jeg er overbevist om at gutten vil utvikle seg mer med fast spill i TL med fulle 90minuttere enn sementert fast i benken vår. Og jeg har ingen tro på at han er god nok til å ta CL-jobb i 2016 allerede.
Men jeg har tro på at han kan bli en Rosenborgspiss, tatt enorme steg i år. Gledelig!
Får også gi cred til LadLegend som har vært klar i sin tro lenge på unge Sørloth  |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 19.10.2015 13:58 Post subject: |
|
|
Glimt-fansen gjorde ett åpenbart frieri til Sørloth etter kampen i går, og på forumet deres ser du at de desperat vil beholde han. Grunn til bekymring? |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 19.10.2015 15:02 Post subject: |
|
|
Dette er ikke enkelt. Jeg bor i Sandnes og jeg så Midtsjø i noen kamper i fjor for Sandnes Ulf. Han var ikke så veldig god synes jeg, selv om han var en av de bedre på Ulf-laget og ble valgt til "årets spiller" tror jeg det var. Men når han så kom hjem igjen til RBK og fikk bedre medspillere og fikk spille på et bedre lag - da ble han jo veldig god. Jeg synes Midtsjø har vært jevnt over god i år på RBK, og mye bedre enn jeg fryktet etter å ha sett han spille i Ulf.
Dette er også noe å huske på når Sørloth vurderes. Selv om han ikke har Søderlund-nivået inne så må vi huske på at han spiller for et dårlig lag. De var jo elendige i sesong-starten - de er blitt bedre etter hvert (og da har også Sørloth blitt bedre).
Forøvrig er jeg enig i at han bør fortsette å spille på Bodø Glimt dersom vi fremdeles har Søder og Viljamson - han blir bedre av å spille fast på et middelmådig tippeligalag enn å spille 2-divisjonsfotball. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.10.2015 15:44 Post subject: |
|
|
Sørloth var den beste Rosenborg-eide utespilleren i går. Bodø kan være et godt valg også frem til EM,for ingen landslagsaktuell Rosenborg spiller tør å bytte beite, før EM, å risikere benken ny klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.10.2015 15:59 Post subject: |
|
|
Rett og slett mektig imponert over Sørloth for tiden. Han er sterk som en okse og har en overraskende slepen teknikk mtp størrelsen. Tar imot ballen og skubber vekk Holmar og Johan lett som bare juling, gang på gang. Om han blir enda mer giftig foran mål så blir han en kvalitetsspiss. Meget spennende, og det trodde jeg ikke jeg skulle si for et års tid siden. Mulig vi har med en ny Henriksen å gjøre her. Han ble jo også tidlig avfeid pga at han var litt tung og treg, men motbeviste alle sammen og ble superstjerne. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.10.2015 17:24 Post subject: |
|
|
 _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.10.2015 17:44 Post subject: |
|
|
Sier som 1972 Miami Dolphins.
Tror egentlig Kåre og Stig er på samme sporet.
Pri 1 nå er å få forlenget med Sørloth. Når blekket er tørt, kan vi vurdere hva som er det beste neste steget. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.10.2015 20:25 Post subject: |
|
|
Tenker umiddelbart at dette umulig kan være særlig lurt. |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 27.10.2015 20:29 Post subject: |
|
|
Fy faen. God natt. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.10.2015 20:32 Post subject: |
|
|
Prisen bør være meget god, tatt i betraktning av det Sørloth har vist i år.
Selger vi Søderlund burde vi hatt Sørloth i stallen. Egentutviklet med potensial til å bli solgt mye dyrere om 2-3 år om han blir RBKs foretrukne spiss i 2016/17.
Skal bli interessant å høre Bjørnebyes begrunnelser for salg om salget blir gjennomført. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.10.2015 20:42 Post subject: |
|
|
Avhengig av pris så kan dette være fornuftig for alle parter. Dette tyder på at Søder (heldigvis) blir i RBK, samtidig som at Sørloth ikke ser for seg en benketilværelse (forståelig nok). Vi spiller kun med en spiss og Vilhjamson er fornøyd med en perifer rolle, noe som bør være uaktuelt for Sørloth.
Så er det bare å ønske lykke til. Det er en tøff tilværelse å være profesjonell fotballspiller i Nederland og han kommer ikke til å få noe gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 27.10.2015 20:44 Post subject: |
|
|
Dette salget kommer til å komme tilbake og bite Bjørneby i ræva. Kanskje norges største spisstalent for øyeblikket blir solgt uten å ha fått prøve seg her engang. Blir kvalm... |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 27.10.2015 20:45 Post subject: |
|
|
Min første tanke var at dette var dumt, men jeg er Enig med deg, Bjarne. Likefult har jeg en litt ekkel følelse over hele greia. Er ikke mange ukene siden Sørloth var ute å sa at han ville fighte for en plass i Rosenborg. Om det skjer vi han iallfall ikke bli den første spilleren som kommer hjem med halen mellom beina, men jeg ønsker han alt av lykke og held!  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2015 20:45 Post subject: |
|
|
Skuffende, synes han allerede ser ut som en bedre spiss enn Vilhjalmsson. |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 27.10.2015 20:49 Post subject: |
|
|
Regner med han selv pusher på for dette. Tror ikke RBK aktivt har prøvd å få solgt han. |
|
Back to top |
|
 |
|