English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Lund Hansen
47%
 47%  [ 69 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 4 ]
Dorsin
2%
 2%  [ 4 ]
Midtsjø
1%
 1%  [ 2 ]
Selnæs
7%
 7%  [ 11 ]
Konradsen
10%
 10%  [ 15 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
5%
 5%  [ 8 ]
Skjelvik
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
18%
 18%  [ 26 ]
De Lanlay
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 144

Author Message
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 26.10.2015 11:29    Post subject: Reply with quote

Ja han både hysja og hutta(?) neven. Nepe.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 26.10.2015 11:51    Post subject: Reply with quote

Merkelig å se en scoring på hjemmebane bli feira på den måten, særlig siden ingenting hadde blitt ropt til han (ikke som jeg fikk med meg i alle fall)
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2015 12:01    Post subject: Reply with quote

Han synes kanskje det er irriterende at bortefansen gir så mye lyd fra seg.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2015 12:07    Post subject: Reply with quote

Nå var det vel på andre siden av banen fra Kjernen han scorte også, så han må da vel ha gitt signal mot egne/nøytrale tilskuere?

Flisespikkeri, men jeg mener for øvrig han kunne vært avblåst for offside ved Nanas (2-1) mål. Han står i offside i det ballen heades inn i feltet, og står svært nære ballen og nærmest skjermer bort Bjørdal(?) i det Nana sleiver inn ballen.

Men jeg klager ikke. Gull er det uansett, og vi fortjente nok ikke mer enn uavgjort i går.
Henri
Legende

PostPosted: 26.10.2015 12:39    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nå var det vel på andre siden av banen fra Kjernen han scorte også

Nei
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2015 13:23    Post subject: Reply with quote

Mottatt!
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 13:35    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Merkelig å se en scoring på hjemmebane bli feira på den måten, særlig siden ingenting hadde blitt ropt til han (ikke som jeg fikk med meg i alle fall)

Er det egentlig så merkelig. Vi snakker om Marcus Pedersen her. Jeg tror ikke han hadde noen større mening med det, annet enn at han synes det er en kul målfeiring.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 16:01    Post subject: Reply with quote

Gammel vane fra Pedersen. Han har hatt behov for å markere seg på denne måten så mange ganger at det kommer ubevisst, uansett hvem som er motstander eller det har kommet mishagsytringer.

Lam i bakhøvvet Mad
JellyFish
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg så såvidt noen overskrifter om at Pedersen kunne ha vært utvist for et eller annet. Hva var situasjonen? Fra bortefeltet ble det ikke oppfattet i hvert fall.
Klarer ikke å finne igjen saken heller...noen som fikk det med seg?
Pirlo
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 17:13    Post subject: Reply with quote

Tror det ligger på tv2sport-sidene. Han ble "shoulder-budga" av Søderlund (som ikke ble påvirket i det hele tatt). Som "hevn" spurtet han dermed etter Søderlund og dyttet til han med strake armer. Ballen var et helt annet sted i begge duellene.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 17:20    Post subject: Reply with quote

Takk:http://www.tv2.no/v/972665/

Pedersen being Pedersen.
Husker det nå, trodde han spente bein bare. Greit nok med gult.. Selv om det er idiotisk
LarsG
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 18:27    Post subject: Reply with quote

Kommentatorene sa de mente de forstod Marcus Pedersen og at Søderlund obstruerte ham i løpet sitt. Jeg mener de tar fullstendig feil. Jeg er helt enig med Mjøndalen-gutta, Waehler og Mathisen - Søderlund og Pedersen løper begge side om side etter en ball, det er en ren skulder mot skulder som (selvfølgelig) Søderlund vinner. Pedersen svarer med å lange ut mot Søderlund med to armer. Det er et overfall og dermed rødt kort.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 26.10.2015 22:16    Post subject: Reply with quote

Man ser jo også på reprisen at Pedersen ser rett på Søderlund før de skumper sammen først. Er ikke så vanskelig å skjønne intensjonen hans: komme seg mellom ballen og Søderlund så overgangen ikke forhindres. Forsåvidt helt greit det, men så presterer han å bli såpass indignert da Søderlund likevel prøver å nå ballen at han ser seg nødt til å dytte han bort med dommeren fem meter unna. For en fyr.

Og kommentatorene mente uforståelig nok at Pedersen ble urettferdig behandla ja. Han fikk jo spørsmål om "det feilaktige gule kortet var med på å tenne han ekstra" eller noe i den duren i pauseintervjuet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 22:36    Post subject: Reply with quote

Fantastisk morro å være på kamp i går, på tross av en dårlig 1. omgang. Eneste fordelen med den var at omtrent alt skjedde foran kjernen Smile

Det var min første serieavgjørelse siden kampen mot Lillestrøm i 85, og det var nydelig selv om det ikke kan måle seg med fullsatt Lerkendal.

Et par videklipp fra kampen (hvis jeg har fått delt det riktig). Tatt med mobil og fullstendig uredigert.

https://www.dropbox.com/s...4.mp4?dl=0

https://www.dropbox.com/s...9.mp4?dl=0

SÃ¥ et par fra avslutningen av kampen:

https://www.dropbox.com/s...3.mp4?dl=0

https://www.dropbox.com/s...0.mp4?dl=0

Til slutt en kudos til vaktene i Drammen. Jeg vet ikke om det var avtalt at noen fikk storme, men vaktenes oppførsel synes jeg virket eksemplarisk. Noe å lære for andre arrangører. Man trenger ikke hjelmer, kjold eller hunder for å stagge kjernen.

Man trenger heller ikke legge en glad supporter som er på feil side av gjerdet i jern... bedre med et klapp på skulderen slik de fikk i går, når de returnerte til tribunen
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 22:39    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Kommentatorene sa de mente de forstod Marcus Pedersen og at Søderlund obstruerte ham i løpet sitt. Jeg mener de tar fullstendig feil. Jeg er helt enig med Mjøndalen-gutta, Waehler og Mathisen - Søderlund og Pedersen løper begge side om side etter en ball, det er en ren skulder mot skulder som (selvfølgelig) Søderlund vinner. Pedersen svarer med å lange ut mot Søderlund med to armer. Det er et overfall og dermed rødt kort.

Man skjønner at det er krig her i verden hvis man går inn i klubbtråden til Strømsgodset på VGD. Der hevdes det i all seriøsitet at det er Søderlund som slår Pedersen og fremprovoserer situasjonen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 22:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel heller ingen Godset supportere som vil se at deres 1-0 er offside. Marcus er i offside når pasningen går ut til han som legger inn, og drar nytte av det når innlegget kommer. Så vi hadde iallefall ikke dommeren spesielt mye med oss.
Back to top
LaDuden
Senior

PostPosted: 26.10.2015 23:09    Post subject: Reply with quote

Tungt med jobb i dag, men herregud så deilig det seriegullet smakte. Hadde aldri våget å håpe på noe etter den miserable første omgangen. Hærfører Mike Jensen stod fram i andre omgang og ledet troppene til seier.
Den talen Kåre tok til oss i Kjernen etter kampen varmet hjertet. Så deilig med en trener som skjønner hvor viktige supporterne er.
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 26.10.2015 23:09    Post subject: Reply with quote

PerO: jeg stussa også på den der. Bengt Eriksen mente at det ikke var offside fordi det er snakk om "en ny situasjon" idet ballen spilles inn igjen til Pedersen fra sida. Men han har jo vært i offside hele tiden siden den opprinnelige ballen ble spilt inn i bakrommet, og drar jo klart nytte av det. Er ikke helt med på resonnementet, men så aner jeg ærlig talt ikke hva regelverket sier om sånne situasjoner heller da.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 23:12    Post subject: Reply with quote

Det der har vel blitt litt endret i det siste slik at Pedersen ikke er i offside der. Han er ikke med i den første situasjonen der Vilsvik(?) blir spilt igjennom, og er dermed ikke i offside. Så kan man diskutere at han drar en fordel av å stå "i offside" når han blir spilt på blank, men den fordelen gjelder visstnok kun når man tar en retur fra keeper eller slikt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg diskuterte det med en dommer på relativt høyt nivå i dag. Han hadde ikke sett episoden i reprise, men forklarte prinsippene:

Hvis forsvarerne tar igjen Marcus, men taper duellen, har han ikke dratt nytte av posisjonen, og det er ikke offside.

Hvis han beholder forspranget slik at forsvarerne ikke kommer inn i situasjonen, har han dratt nytte av offsideposisjonen, og det skal blåses.

Her starter Marcus med ca en meters forsprang, og har fortsatt det når han får ballen, dermed fordel av offsideposisjon og skulle vært avblåst.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 23:19    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det ikke er offside. Den tolkningen av offsidereglene som gjelder i dag virker å støtte dette, har sett flere situasjoner som denne både her hjemme og internasjonalt uten at det har blitt blitt avblåst.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 23:24    Post subject: Reply with quote

Hello:

Hvis det ikke er offside, så bør jo alle lag sørge for å ha en spiller med et par meters forsprang på midtstopperne. Så lenge balle går ut på siden og blir slått inn, vil det jo da aldri bli offside. Det kan ikke være riktig.

Jeg tror nok heller det ikke blir blåst, fordi midtforsvaret rekker å komme opp i spilleren, og da skal det ikke blåses.

Hele poenget her, er jo at forsvarerne ikke kunne hindre Marcus i å score, fordi han startet fra en offsideposisjon, og de rakk aldri frem.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 26.10.2015 23:38    Post subject: Reply with quote

Du også har vel sett dette mange ganger før uten at det har blitt blåst for? At en spiller står i det som i "gamle dager" var offside når ballen blir slått til en annen spiller, for så å dra nytte av den posisjonen senere. At lag ikke legger igjen en spiller i offside er en artig tanke, men man må jo uansett rekke å komme seg foran den offsideplasserte spilleren med ballen før forsvaret for at det skal ha en effekt, slik som i går. Det er jo ikke en enkel øvelse i seg selv.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2015 00:57    Post subject: Reply with quote

Dertimot kunne/skulle han vært avblåst på 2-1, uten at det har vært nevnt noe sted. Dette er da ballen heades inn i feltet etter innlegg i retning Pedersen (og Nana), hvor Pedersen i høyeste grad bidrar med å holde Søderlund unna når Nana sleiver inn ballen.

hello
Veteran

PostPosted: 27.10.2015 01:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke ass. Synes ikke han er så involvert i det målet, han er jo i offsideposisjon, men om han holder vekk Søderlund? Njæ, heller mot at jeg ikke synes det er offside det heller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb