| View previous topic :: View next topic |
| Beste på RBK? |
| André Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Jonas Svensson |
|
3% |
[ 4 ] |
| Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Ole Selnæs |
|
16% |
[ 18 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
0% |
[ 1 ] |
| Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 3 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
71% |
[ 80 ] |
|
| Total Votes : 112 |
|
| Author |
Message |
Megafritz Veteran
|
Posted: 22.10.2015 20:46 Post subject: |
|
|
Desidert tyngste dagen siden åråsen 2013!! Cupfinaletapet var julaften i forhold til dette. Helvete heller! Vi har ventet 5-6 år på å komme i en sånn posisjon igjen også leverer vi katastrofalt på banen. Faen! Dette kommer jeg ikke over på denne siden av nyttår.
Og dølle. Gidder ikke si noe en gang. Alt er vel sagt.
God natt! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.10.2015 20:53 Post subject: |
|
|
6 - Hansen
3 - Svensson
3 - Bjørdal
3 - Eyjolfsson
1 - Dorsin
4 - Jensen
5 - Selnæs
3 - Midtsjø
2 - de Lanlay
4 - Søderlund
6 - Skjelvik BB
--Inn:
Mikkelsen 8
Konrad 4
Dagens svakeste prestasjon i særklasse: Kåre Ingebrigtsen - 2 _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 22.10.2015 20:56 Post subject: |
|
|
Gamsten hadde jeg helt glemt. Hvorfor får ikke han spille?
Har KÃ¥re noe imot ham?
Akkurat nå kunne jeg tenkt meg et medlemsmøte i morgen, tror jeg skulle klart å holde på sinnet et døgn.. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 20:58 Post subject: |
|
|
| Hva forsvarer innkjøpet av Dølle mot europeisk motstand? Her er det skivebom så det holder. Det virket som om Lazio kunne spasere seg til seier her. Reality check x10. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.10.2015 21:04 Post subject: |
|
|
| Er vell ikke så mye å si om denne. God 1. omgang, men det blir enkelt for Lazio med sin kynisme mot urutinerte RBK. Hjem å øv. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
|
|
Ønsket meg Skjelvik på ving før kampen, og syntes det fungerte bra isolert sett. Dessverre er Dorsin tre hakk treigere enn sist jeg så han, og vi rett og slett ha inne en ny på v.back (blant mer). Tok det for gitt at Mikkelsen skulle starte på motsatt side av Skjelvik. En liten skandale at YEDL får spille såpass lenge og såpass elendig.
Ellers skuffet over at vi igjen slurver noe helt enormt i en gang kamp vi bør være EKSTRA fokusert for å minimere feil. Dette Lazio laget er ikke bedre enn at vi med lave skuldre gir de kamp helt inn.
Børs
Hansen 5
Svenson 5
Lædre 2 - Sover på 1-0, slurver på 2-0.
Holmar 4
Micke 3
Midtsjø 4
Selnæs 5
Jensen 5
Skjelvik 5 BB - er en trussel. Men dessverre er teknikken like dårlig som farten er høy
Søder 5 - mindre synlig og har også sjanser som ikke settes.
De Lanley 2 - Har lyst til å gi 1 her, men Europa borte gir han hakket over. Likevel langt unna å forsvare plassen foran Mikkelsen. Bør virkelig legge ned arbeid i vinter skal dette bli det Kåre har snakket om.
Mikkelsen - gjør en god figur og tydelig mer komfortabel med ballen enn mange som startet i dag. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
|
|
Herre, blir faktisk mer deppa av å lese enkelte poster her enn selve kampen Har vi allerede kommet dit at vi regner med seier borte mot Lazio? Hvor blaserte er det lov å bli egentlig? Og da tar jeg virkelig høyde for troll. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.10.2015 21:07 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Dagens svakeste prestasjon i særklasse: Kåre Ingebrigtsen - 2 |
Hvorfor det egentlig? Han har et rimelig urutinert mannskap som møter topp Serie A motstand. Hva skulle han gjort annerledes? |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Sveno:
Tosk! Molde leder 2-0 mot Celtic 11 mot 11...
Last edited by julegrisen on 22.10.2015 21:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
|
|
Regner ikke med seier borte mot Lazio, men forventer innsats og bevis på at de faktisk har trent mer med ball enn det jeg har gjort. Ikke mange som blødde for drakta i dag. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
|
|
| micke wrote: |
Du må slite med å skille mellom høyre og venstre du? |
Ja det er ihvertfall ingen overdrivelse.
Uansett, jeg mener at Midtsjø var direkte dårlig. Han greier nesten aldri å dra av en mann, sender bare ballen rett i bena på motstanderen. Synes rett og slett ikke at mannen har noen spisskompetanse. Grei på et gjennomsnittlig tippeligalag, men på rosenborg.......NEI |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.10.2015 21:09 Post subject: |
|
|
Nå er det selvfølgelig stor forskjell på å slå en ti meters støttepasning upresset i forsvar og å prøve å stikke gjennom trangt når man selv er på løp, men med det i bakhodet at vi får en hel fruktkurv her: UEFAs tall forteller at den eneste som skiller seg vesentlig ut med lavere andel pasningstreff hos oss er Mike Jensen. Han traff på 35 av 46, noe som gir 76 prosent.
Mikkelsen traff på 10 av 10.
Midtsjø hadde 32 av 34 (94,1 %), Skjelvik 23 av 24 (93,8 %),
Selnæs 73 av 80 (91,25 %), Søderlund 12 av 14 (85,7 %), de Lanley 17 av 20 (85 %).
Eyjólfsson hadde 100 % (69 pasninger), Bjørdal traff på 75 av 77 (97,4 %), Svensson 48 av 56 (85,7 %) og Dorsin 34 av 40 (85 %).
Tar med de som kun fikk få minutter og involveringer også, så er alle nevnt. Konradsen (4) og Vilhjálmsson (3) traff på alle sine pasninger, ifølge UEFAs tall.
De registrerer ikke pasninger fra keeper. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 22.10.2015 21:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 21:11 Post subject: |
|
|
| Er noe med konteksten SvenO. Vi spiller stort sett hele kampen med en spiller mer men så gir vi bort kampen på grunn av elendig forsvarsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.10.2015 21:12 Post subject: |
|
|
Forventet resultat fra min side. Som de første europaårene med Eggen. Vi er ennå ikke der vi skal være med samspillet.
En annen ting er selvsagt ferdighetene. Vi klarer oss greit på midten, men forskjellen blir tydelig i hver ende: våre dårlige avslutninger foran, pluss enkle balltap bak, blir avgjørende. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.10.2015 21:14 Post subject: |
|
|
Forventet at vi taper.
Spilleplanen er satt opp til å forsvare seg og kontre, vi faller sammen når vi må styre kampen. I tillegg er Dorsin helt feil som vb når vi skal angripe borte mot Lazio.
Savner litt erfaring og tyngde bakover. Blir fort stress og feilpasninger (ja, vi har høy treffprosent, men de vi bommer på er de vi ABSOLUTT ikke må bomme på).
Gleder meg til vi får TR tilbake i midtforsvaret.
Forøvrig dypt skuffet over Dølland lie, vi trenger å pusse på stallen om vi skal ha nubbkjangs til å komme til et CL gruppespill. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.10.2015 21:15 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | eksil wrote: | | Dagens svakeste prestasjon i særklasse: Kåre Ingebrigtsen - 2 |
Hvorfor det egentlig? Han har et rimelig urutinert mannskap som møter topp Serie A motstand. Hva skulle han gjort annerledes? |
Starte med sneglen Dorsin borte mot et italiensk topplag? På bekostning av Mikkelsen? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 22.10.2015 21:16 Post subject: |
|
|
| Blir B-lag i Trondheim også da de har by-derby tre dager etterpå. Der er vel Lazio fornøyd med U. Spent på å se om vi har lært noe. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.10.2015 21:17 Post subject: |
|
|
Forbanna skuffende at vi ikke klarer mer her! Men må si at stemningen fra RBK-supporterne var eksemplarisk kampen igjennom! Bra trøkk! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.10.2015 21:17 Post subject: |
|
|
De fleste skjønner at 1917rbk er et troll, men tydeligvis ikke alle.
Gi blaffen i ham. Vi sletter det vi rekker. Men selvsagt er det morsomt å komme inn og terge på seg forumlesere. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
Posted: 22.10.2015 21:18 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt julegris?
Bigfoot - Snakker ikke om de som på saklig måte ytrer sine mishagsytringer etter tap, på ingen som helst måte. Men det får jo være grenser til svartmaling av enkelte. Verste siden Åråsen 2013 f.eks. Seriøst?
Last edited by SvenO on 22.10.2015 21:21; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.10.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Problemet i denne kampen er først og fremst at vi ikke justerer når utvisningen kommer. Laguttaket på forhånd er egentlig greit nok, selv om jeg ville hatt Mikkelsen på høyre istedet for de Lanlay. Når utvisningen kommer så forandres kampbildet veldig. Lazio blir veldig forsiktig, mens vi står høyere enn vi ville gjort mot 11 mann. Da blir Dorsin veldig avkledd mot hurtige spillere på dette nivået.
Feilen til Kåre og trenerteamet ligger først og fremst i at man ikke foretar seg noe når kampbildet forandres, og i mindre grad i laguttaket som ble gjort under forutsetning av 11 Laziospillere. Ved utvisninger er det alltid fokus på hva laget i undertall foretar seg, men forutsetningene forandrer seg også for laget i overtall. En må være tøff og kynisk nok til å ta grep, selv om det er tidlig i kampen, når forutsetningene endres så drastisk.
Ellers er det forståelig at folk er skuffet i etterkant. Dette Lazio-laget var ikke bedre enn at vi på en god dag kunne tatt både ett og tre poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.10.2015 21:20 Post subject: |
|
|
| Bra du tar tak, Haavarl. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.10.2015 21:24 Post subject: |
|
|
RBK-sjefen slakter eget forsvarsspill.
| Kåre Ingebrigsten wrote: | | - Vi kan ikke forsvare oss som vi gjorde på de tre målene. Det er juniorfotball og det straffer seg mot Lazio, sier RBK-sjefen til Adresseavisen etter nederlaget i Roma. |
| Quote: | - Jeg er egentlig 95 prosent fornøyd med det vi gjør, sier Kåre Ingebrigtsen, før han ikke legger skjul på hva han mener om forsvarsarbeidet i forkant av Lazios scoringer.
- Vi hadde ikke forventet å ha ballen stort sett hele tiden da vi kom til Lazio. Det ble mer som en kamp i den norske serien. Men vi kan ikke gi bort målsjanser til lag som Lazio.
- Jeg sitter med en følelse av at vi gjorde det veldig bra. Vi spilte fotball. Men vi kan ikke reise på bortebane og gi bort tre mål. Vi er skuffet. I dag burde vi ha slått Lazio, slår han fast. |
Bra han tar tak i forsvarsspillet, men 95% fornøyd synes jeg er ihvertfall 20 prosentpoeng for høyt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 21:25 Post subject: |
|
|
| Det blir vell ett par år med sølv igjen dersom det Molde viser nå er noe dem leverer på gjevna. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.10.2015 21:25 Post subject: |
|
|
Sveno:
Ok, du har et poeng. Poenget mitt er at vi spiller med 1 Mann mer I en hel kamp, vi sliter med et Lazio lag på halvgear. Vi har kjøpt inn spillere for EL spill til dyre penger son ser it som sjøkyr I helvete. Hvilke beslutninger lå til grunn for å kjøpe oppsopet? |
|
| Back to top |
|
 |
|