View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 07.10.2015 19:12 Post subject: |
|
|
Gåsehud og tårer. For en kveld det der var! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 07.10.2015 19:41 Post subject: |
|
|
Å være Rosenborgsupporter de siste snart 30 årene har vært en periode med mange høydepunkt. Tenk om mora de var blitt sammen en fra Stavanger eller Kristiansand. Det hadde vært 30 år med jevnt gråe opplevelser. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.10.2015 19:59 Post subject: |
|
|
Dama har etter mye tid lært seg å leve med og til og med akseptere at jeg er usunt opptatt av Rosenborg, men etter å ha tatt meg på fersken i å sitte tåresprengt mens jeg ser referat fra en 11 år gammel kamp, tror jeg hun vurderer å flytte ut. Jeg måtte rømme på dass, og blir vel sittende her en times tid, tenker jeg.
Faen så glad jeg er for at vi aldri må oppleve en slik kamp igjen. Hadde neppe overlevd det. Syk, syk kveld! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.10.2015 09:33 Post subject: |
|
|
Jeg tok meg i å juble da Frode putta 3-1 nå _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.10.2015 09:39 Post subject: |
|
|
Helt syk steming på Lerkendal den kvelden der. Minne for livet enkelt og greit!  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 08.10.2015 10:48 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Dama har etter mye tid lært seg å leve med og til og med akseptere at jeg er usunt opptatt av Rosenborg, men etter å ha tatt meg på fersken i å sitte tåresprengt mens jeg ser referat fra en 11 år gammel kamp, tror jeg hun vurderer å flytte ut. Jeg måtte rømme på dass, og blir vel sittende her en times tid, tenker jeg.
Faen så glad jeg er for at vi aldri må oppleve en slik kamp igjen. Hadde neppe overlevd det. Syk, syk kveld! |
Noe av det beste jeg har lest her inne  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.10.2015 15:25 Post subject: |
|
|
8855
Frode Johnsen har ikke fått nok kredit for det han gjorde for oss den kvelden!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 08.10.2015 15:33 Post subject: |
|
|
Fantastisk kveld. Produksjonen var grei nok. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.10.2015 15:43 Post subject: |
|
|
Jeg tok meg sjøl i det, jeg trodde også det siste målet til Frode kom ved 88:55, men i virkeligheten var det på det tidspunktet Håvard Johnsen kom til sans og samling såpass at han fikk sett på klokka. Målet kom noen sekunder før. I ettertid har jeg aldri tenkt tilbake på denne kvelden med glede, bare lettelse, så det har ikke fristet så mye å gjenoppleve det selv om bildene har ligget på Youtube. Likevel valgte jeg å se dokumentaren i går kveld, og angrer ikke. Og jeg ber til høyere makter om at vi slipper å oppleve noe sånt igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.10.2015 15:48 Post subject: |
|
|
jeg opplever gjerne noe slikt igjen, under forutsetning av at jeg er garantert samme, positive utfall  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.10.2015 15:49 Post subject: |
|
|
Det eneste som kunne overgå dette må vel være å vinne noe av betydning i Europa. Og hvis det skal være i nærheten av like dramatisk, så kan jeg garantere at hjertet mitt ikke tåler det.
Men tenk så små marginer det var. Hadde Morten Berre vært litt smartere så er det oss som ikke hadde orket å tenke på dette, så mange år etterpå. De hadde vel festet i Oslo enda. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.10.2015 16:00 Post subject: |
|
|
Denne serierunden blir vel stående som vår generasjons Alamo, eller hva man skal kalle det, slik foreldrene våre kan skryte av at de sto i Klokkesvingen da Trond Sollied skallet inn 1-0 foran dem i 85. Skjønt, igjen, altså ikke gledesfylt for min del. Jeg var bare glad for å være ferdig med faenskapet da vi drakk tom Rosendal pub den natta. Definisjonen på glede i Rosenborg-sammenheng for min del er fortsatt målet til Steffen fem minutter på overtid mot Tromsø i 06. Avslutninga i 2004 var bare lidelse som heldigvis tok slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 08.10.2015 16:08 Post subject: |
|
|
Foreldrene våre?!?
JEG var der!!! Riktignok ikke i klokkesvingen, men foran dassen i svingen
... og så fikk jeg, som tidligere nevnt, skoene til Røde Albert stter at kampen var slutt  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
Posted: 08.10.2015 17:30 Post subject: |
|
|
Den stemninga som var på Tribune Vest den gangen er ubeskrivelig. Voksne menn som ikke klarte å snakke fordi tårene rant, og en fantastisk pyro.
Også morsomt når Brattbakk kom på Rosendal og tente bluss ved bensinpumpene. Er det noen som klarer å fiske opp det bildet fra en plass? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.10.2015 20:47 Post subject: |
|
|
Av reaksjonene over, er det vel like greit at jeg venter litt med denne reprisen, kjenner jeg. I hvert fall til jeg garantert vet at jeg er dønn alene og har huset for meg selv i noen timer.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.10.2015 22:19 Post subject: |
|
|
Syns forøvrig den 5-minutter real-time-snutten på youtube som har ligget ute en del år var mer emosjonell enn Ønskereprisen-regien av situasjonen. Men det var jo interessant å få perspektivene til Iversen og Berre og de andre, samt at det at Lerkendal-publikumet måtte vente flere minutter på sluttresultatet på Ullevål (pga Rekdal-fikseri) før man kunne feire, også var interessant... |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 09.10.2015 00:29 Post subject: |
|
|
Forøvrig synes jeg det er rart å høre Ivers snakke om Vålerenga som «oss» og «vi» og refererer til det som de beste årene av karrieren sin. Moro at Derek ikke feiret, vel vitende at han kanskje fratok RBK gullet til fordel VIF. Tap tap for ham. Deilige minner! _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 09.10.2015 08:34 Post subject: |
|
|
hentesveis wrote: | Foreldrene våre?!? |
Beklager. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.10.2015 09:21 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Forøvrig synes jeg det er rart å høre Ivers snakke om Vålerenga som «oss» og «vi» og refererer til det som de beste årene av karrieren sin. |
Faren spilte jo på Enga da Steffen ble født, så det er jo en klubb han har et naturlig forhold til. Ikke veldig rart at han ser på både Enga og RBK som litt "sine". _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|