English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moody
Senior

PostPosted: 07.10.2015 22:20    Post subject: Reply with quote

Mitt (nåværende) førstevalg som erstatter for Selnæs er Annan. Det jeg så av han på Lerkendal sist var nok til at jeg ble overbevist. Han var kvikk i føttene, vant overraskende mange dueller og hadde både kort-OG langpasninger som oste kvalitet. Men først og fremst; han har fortsatt et satans vinnerinnstinkt som smitter over på lagkameratene. Thumbs up from me! Tommel'n opp! Når det er sagt, han er jo ikke samme type spiller som Selnæs, og er ikke i stand til å tre gjennom vingene på samme måte. Spørs derfor om vi ikke i en viss grad må endre måten å spille gjennom midtbaneleddet på med han som anker
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran

PostPosted: 07.10.2015 22:48    Post subject: Reply with quote

Min førstevalg er begge trøndere, Ciljan og Tettey Oppflaska i 4-3-3 samtidig som de har vært ute å skaffet seg rutine og utviklet seg. Tror både Skjelbred og Tettey ville løst sentral midt veldig godt i dag. Om begge kommer ville jeg hatt Tettey som sentral og Skjelbred som indreløper.
Back to top
jsodeg
Junior

PostPosted: 07.10.2015 22:58    Post subject: Reply with quote

Enig med begge de to siste før meg.
Tror dessverre ikke Tettey som spiller fast i PL og Per Ciljan som spiller fast i BL kommer til Trondheim riktig ennå.
Derfor er Annan også mitt valg. Vi vet hva han kan defensivt. Han dekker store rom, har en fantastisk taklingsteknikk og skaper engasjement og innsats rundt seg med sin oppofrende spillestil.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.10.2015 23:05    Post subject: Reply with quote

Her er det mange forslag som viser at folk ikke har helt forståelsen for viktigheten av en meget god pasningsfot i rollen som sentral midtbane i 4-3-3. Han er grunnlaget for alt offensivt og feilpasninger vil føre direkte til farlige kontringer i mot. Derfor må man ha en pasningsfot som er topp klasse.

Tettey er for dårlig teknisk til å spille sentral i 4-3-3. Han er mer enn god nok som indreløper i 4-3-3 eller som ryddegutt foran forsvaret i en annen formasjon. Skjelbred har heller ikke den pasningsfotrn som skal til.

Erstatter ikke RBK Selnæs på en god måte , så blir det fort 5.plass. Jeg blir litt skremt over alle de dårlige forslagene som kommer opp her.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 07.10.2015 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er for å hente et ungt talent fra en annen norsk klubb. Oldrup Jensen har blitt nevnt. Har ikke sett ham nok til å uttale meg. Ellers vil jeg tro at det finnes et midtbanetalent på noen av våre U-landslag som vi kan sjekke ut. Kan Hou Sæter spiller sentralt? Han har gjort det en del for RBK2, men mulig Kåre kun ser på ham som indreløper?

Eventuelt kan vi se til Sverige og Danmark, som jo er kjent for å få frem pasningssterke spillere.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.10.2015 09:51    Post subject: Reply with quote

Kan gjerne hente et talent, som backup.
Skal vi jakte CL kan vi ikke gi bort en av de aller viktigste rollene i laget til en vi ikke vet vil levere.

På tross av det andre måte mene, syntes jeg fortsatt Skjelbred er det klart beste og realistiske valget av de som er nevnt i denne tråden.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 09.10.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Tar både Tettey og Per før Annan, gidder ikke mer klyping og biting. Takke meg til en trønder.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2015 09:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er fullstendig og totalt urealistisk å tro at vi får Tettey eller Per, som begge spiller fast i Europas topp 3-ligaer, tilbake på direkten når vi mister Selnæs. Det forutsetter nok at Ole styrer skuta vår i to år til, minst. Det finnes heller ikke andre trøndere som kan ta jobben på så kort sikt, selv om alle nok hadde håpet at dette kunne være Sæters store sjanse (han bør ut på lån neste sesong).

Jeg hadde som tidligere nevnt gjerne tatt imot Annan et par sesonger. Han er tydeligvis i kjent form defensivt - vi så hvordan han tok luven av våre mellomromspasninger - han posisjonerer seg glimrende begge veier, og som pasningslegger er han undervurdert, selv om han selvsagt ikke når Selnæs til ankelsokkene (men hvem gjør vel det, unntatt Pirlo selv?). Unoter? Tja. Sjelden han er så fyra opp som på Lerkendal sist, heldigvis, og litt småplukk glemmer vi fort hvis han er vår spiller.

Ellers må vi ut og nettverke. Jeg ser ingen tilgjengelige norske spillere som er i nærheten.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.10.2015 12:35    Post subject: Reply with quote

NRK: "Selnæs om klassefoten: – Må tenke litt fysikk"

Quote:
Han har også tatt store steg defensivt, men det er pasningsfoten som stjeler overskriftene.

– Fra jeg var liten gutt, sto jeg hele tiden på banen og skjøt og skjøt og skjøt og skjøt. Jeg la ballen på samme punkt og skulle treffe samme punkt hele tiden, forklarer Selnæs om utviklingen av venstrebeinet.

[ ... ] – Jeg har holdt på med utrolig mye repetisjoner. Det er ikke mer hokus-pokus enn som så, smiler trønderen.

«Verdensklasse»
Det er «bare» blitt fire målgivende pasninger og ett mål så langt denne sesongen, men Selnæs er ofte tredje sist på ballen når han trer gjennom kanter og indreløpere.

Og hvilken pasning er han mest fornøyd med?

– Det er nok 16. mai-assisten til (Tobias) Mikkelsen. Den var med utsiden gjennom to, nesten tre pressledd, sier Selnæs.

[ ... ] – Jeg tror jeg spiller på første eller andre touch når jeg ser at han er på vei gjennom. Hvis jeg slår den med utsiden, blir det rett skru i forhold til hvor forsvarsspilleren står hen, forklarer Selnæs.

– Litt rask fysikk-tenking?

– Ja, du må jo det. Du må vurdere hvor du er på banen, hvor løpet går og hvilken skru som passer best. Det har veldig mye å si for om en pasning blir god eller ikke, sier 21-åringen.

Det er nettopp denne kvaliteten som gjør at flere eksperter ønsker å se Selnæs fra start mot et dyptliggende Malta.

– Det må jeg ta med meg. Det gir meg selvtillit og motivasjon. Men de som startet sist, (Alexander) Tettey og Stefan (Johansen), er utrolig gode spillere. Så det blir steintøft å skulle ta en av de plassene, sier Selnæs.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! For lystbetont øving og repetisjoner.

Håper RBK bruker spillernes standing til å fortelle lokal yngel "ansikt til ansikt" at hvis de drømmer om å bli gode nok for Rosenborg, så må de stadig øve og prøve.
Det er mulig.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.10.2015 15:48    Post subject: Reply with quote

Pappa Ivar om det samme:

VG wrote:
- Allerede da ha var tre år ropte han "andreball" i barnehagen. Uten at jeg tror han skjønte hva det betydde. Siden han var to-tre år har Ole kjent lukten av fotballgarderobe, forteller pappa Selnæs.

Da han trente Skjetten i 2000 sto den seks år gamle sønnen og skjøt i ballen i timesvis mot garasjeveggen.

- Han sto der desperat mye, minnes trønderen.

- Når skjønte du at han kom til å bli god?

- Allerede da skilte han seg ut med en meget slepen venstrefot. Han hadde gode basisferdigheter. Så tok han stegene gradvis. Da han var 17 år gammel måtte jeg være med å (sic) skrive kontrakten med Rosenborg. Da sa Erik Hoftun: "Da har du signert for Rosenborg igjen, Ivar, men denne signaturen var bedre enn den forrige", forteller Rosenborgs tidligere reservekeeper lattermildt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
suruk
Rutinert

PostPosted: 10.10.2015 16:07    Post subject: Reply with quote

Synes å huske et innslag med Selnæs der han forklarte hvordan han sto igjen etter trening og la pasninger alene til en benk, men kan ikke finne det i farten.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.10.2015 20:10    Post subject: Reply with quote

Var litt gira på å se Selnæs i dag, men slik kampen forløp var det like greit at gutten fikk seg en rolig dag.

Tror nok at han hadde samtlige forutsetninger til å dominere utpå der i dag (uten at det er kritisk til Stefan eller Tettey).

Det rommet som konstant var på motsatt var de alt for dårlige til å benytte.

FÃ¥r vi se Ole mot Italia?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 10.10.2015 20:37    Post subject: Reply with quote

Om Høgmo tenker å gi ham sjansen mot Italia, hadde det vel vært nærliggende å bytte ham inn i dag for å få debuten unnagjort og kjenne på hvordan det er å spille på landslaget.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.10.2015 23:10    Post subject: Reply with quote

Faen så flaut med alle her som ikke ønsker at Ole skal få sjansen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.10.2015 16:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt skeptisk med hensyn til skader. Han har jo vært litt skadeplaget gjennom sesongen, og det er tross alt viktigere kamper utover høsten enn disse.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 12.10.2015 12:06    Post subject: Reply with quote

Dersom vi får se Selnæs mot Italia tror jeg det kommer ganske heftige bud i fra Italienske klubber i vinter, dem har nemmelig en av litt samme typen som begynner å dra på årene.

Selnæs er en spiller som absolutt har noe å by på for vårt landslag og i kamper der man trenger litt kreative løsninger for å åpne forsvaret vil han være en joker. Noe jeg fort tror Italia kampen kan bli.
Back to top
suruk
Rutinert

PostPosted: 18.10.2015 20:17    Post subject: Reply with quote

Alle bud under 50 millioner bør vurderes som useriøse.

Liker å se hvor potte sur han blir når vi taper eller ikke spiller bra nok.

Håper vi beholder han til neste vinter så vi kommer til CL og summen nærmer seg 100
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.10.2015 21:23    Post subject: Reply with quote

Den situasjonen som endte i gult kort og skade må ha sunket prisen 5 mill. Noe av det dummeste som har blitt forsøkt utført på Lerkendal i år.

Forstår at alle kan gjøre feil, men akkurat der og da tenkte jeg at han har godt av en sesong til som førstevalg i RBK.

PS: skuddtrening
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

Helt riktig å ta det gule der, ellers kan Sørloth lett spille Trond O alene med keeper. Retter opp sin egen feil, selv om det koster for ham selv personlig. At han trør kneet ned i gresset og får en smell er jo ren uflaks.

Jeg tror det var et pluss for profesjonell atferd, selv om ballmisten er minus.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.10.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig Zaphod!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
robinla
Veteran

PostPosted: 18.10.2015 23:06    Post subject: Reply with quote

Det aller viktigste med kampen i dag er at Selnæs faktisk ikke ble alvorlig skadet. Lever jævlig mye bedre med en rævva 1-1-kamp enn en seier og Selnæs ute resten av sesongen. Serien er i boks uansett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 18.10.2015 23:36    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Den situasjonen som endte i gult kort og skade må ha sunket prisen 5 mill. Noe av det dummeste som har blitt forsøkt utført på Lerkendal i år.

Forstår at alle kan gjøre feil, men akkurat der og da tenkte jeg at han har godt av en sesong til som førstevalg i RBK.

PS: skuddtrening

Her viser du vel at du ikke har noen særlig form for fotballforståelse. Helt korrekt å felle Sørloth der og ta det gule kortet.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:

Her viser du vel at du ikke har noen særlig form for fotballforståelse.

Eh..... ja. Skikkelig avslørt der. Tommel'n opp!
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Wtf? Det må være lov å mene at det er en dårlig avgjørelse av Selnæs å gå inn der; samtidig som man kan forsvare handlingen ved å si at man hindrer en åpenbar målsjanse. Solskjær gjorde noe liknende på slutten av 90-tallet en gang, tok "en for laget" og pådro seg direkte rødt kort ved å klippe ned Robert Lee tror jeg det var. Hyllet av fansen, fikk kjeft av sjefen. Det er flere måter å se en sak på, uten at man må bruke slike tåpelige hersketeknikker.

edit: skriveleif.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 19.10.2015 00:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Helt riktig å ta det gule der, ellers kan Sørloth lett spille Trond O alene med keeper. Retter opp sin egen feil, selv om det koster for ham selv personlig. At han trør kneet ned i gresset og får en smell er jo ren uflaks.

Jeg tror det var et pluss for profesjonell atferd, selv om ballmisten er minus.

Joda, jeg ble bare utrolig irritert der og da.

Han har verdens enkleste oppgave med å slippe ballen videre - men bestemmer seg heller for å kjæle med kula. Når det resulterer i farlig brudd imot, gult kort og skade... da har man ikke lykkes.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 142, 143, 144  Next
Page 84 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb