| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best på Rosenborg? |
| André Hansen |
|
76% |
[ 114 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 4 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
9% |
[ 14 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
5% |
[ 8 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 3 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 149 |
|
| Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 25.09.2015 19:46 Post subject: |
|
|
Synes både Viken og Engtrø gjorde det meget bra under sendingen.
Skjønner at noen kunne ønsket at Espen Viken gikk mer i strupen på Kroken mhp hans ekstremistpåstander, men Viken er den typen som får frem sine poenger uten å nødvendigvis å konfrontere. Solid hjemmeseier. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:03 Post subject: |
|
|
| Engtrø og Viken overkjørte Kroksæther, bare synd at Viken ikke gikk enda hardere inn på Krokens påstander om at det var en unison enighet mellom ham og leserne på det han skrev. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:04 Post subject: |
|
|
| At det ikke faller inn Kroksæter å ta kontakt med en person som f.eks. Engtrø (som faktisk arbeider med supportere og supporterkultur!) før han utbasunerer sine vrangforestillinger er jo smått utrolig. Litt av en "journalist" du. Men når du har hele Trøndelag i ryggen så er vel ikke slike ting som det å sjekke fakta så viktig... |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 25.09.2015 20:24 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | | Kjello wrote: | Syns Viken i alt for stor grad fronter sin egen mening, istedet for nøytralitetslinja som Kjelsnes la seg på.
At Viken som talsmann for et par tusen Kjernen-medlemmer, og indirekte alle på Øvre Øst slår fast at "Hate Molde by" og pyro er noe "vi" ikke ønsker syns jeg blir feil. Like feil som at Kroken skal beklage på vegne av alle trøndere. |
Helt enig! |
x2
Synes faktisk det er Arne Engtrø som forsvarer Kjernen best her. Misunner ikke Viken å stå i rampelyset, men er fundamentalt uenig i ham med ganske mye. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.09.2015 20:28 Post subject: |
|
|
Kjetil Kroksæters hverdag består i å bli båret frem gjennom gatene i Trondheim, flytende som et majestetisk skip på et hav av Folket, den jevne trønder, de korrekte og gode menneskene som har valgt ham til sin keiser, sin ridder i skinnende rustning, den utvalgte som skal vokte døra til paradiset som kommer, og sortere ut de av oss som bare er her for å sparke sand i øynene på de rettroende. Du ser det gjennom hele intervjuet, han føler det er en byrde å måtte senke seg ned på nivået til de som ikke har den komplette, totale, nærmest zen-aktige oversikten over universet. Det eneste som mangler er at han tar jesuskomplekset sitt helt ut og tilbyr å fungere som en mentor for ikke bare Kjernen, men alle de hvis sinn er som lukkede frø som ikke får slått ut i full blomst uten Kroksæters visdom og kjærlighet. Han er portalen vi alle må gå igjennom for å realisere vårt fullkomne potensiale, for å tillate evolusjonen å bære oss opp til neste nivå, slik at vi, som Kroksæter, ikke bare får fasiten på hvordan verden skal være, men med en tanke kan manipulere verden slik at molekyler, atomer og kvarker forstår at Kroksæters lov er den vi alle må tilstrebe å leve opp til. Han er nemlig ikke en mann av folket - han ER folket, i form av den kollektive bevisstheten til hele midt-Norge som går sammen og former en perfekt trønder, hevet over våre verdslige smålige liv.
Faen til mann. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.09.2015 20:30 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: |
Men for all del. Viken signaliserte linja si før han ble valgt. Er jo bare å velge en ny talsmann neste ... jeg mener ... det er jo bare å melde seg frivillig som talsmann neste gang.
Ikke sant? |
Er vi der nå, at vi ikke kan være uenig med talsmannen uten å stille seg selv disponibel for rollen?
Jeg er ikke uenig i at han er oppegående og rolig. Litt av problemet er at jeg synes han er for rolig. Han burde konfrontert Kroken mye hardere på de påstandene som han har kommet med de siste månedene. Det synes jeg, iallefall. Synes han var "helt enig med Kjetil" litt for ofte.
Viken er en kanonfyr på alle måter. Dette går på andre ting.
Positivt: hvordan han håndterte instagate. Lot seg ikke lure ut på glattisen til den sleipe Petter Rasmus. Også hvordan han ba Adressa ligge unna planleggingen av kamp mot Tornekrattet. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:34 Post subject: |
|
|
Men og dra kjernen inn i facisme,Rasmisme osv er jo langt over grensa fra en journalist også.
Kunnskap er tydligvis noe kroksæther ikke har angående supporterkultur.
Takhøyden bør være høyere der. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:37 Post subject: |
|
|
| Er det virkelig folk som mener at "hate Molde by" er over streken? Da lurer jeg på hva de mener om "la han dø" ropene. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.09.2015 20:39 Post subject: |
|
|
Lurer virkelig hvilken type folk Kjetil K vil ha på kampene?? de som ikke lager lyd og klapper litt i takt når det scores mål??
Etter min mening så er det absolutt ingenting av det som kommer fra KJernen på tribunen kritikkverdig, med unntak av bluss. Det er ikke lov og det er visse farer med det. Men det som ropes er helt klart fullstendig legitimt. Det å henge seg opp i fraser som "hate Molde by" etc er bare håpløst fra ende til annen. Man må slutte å ta alt så blodig alvorolig!!! Dette er fotball, her er det følelser, her er det engasjement. Hvis dette faller bort dør fotballen. Norge er nok det landet i europa som har det snilleste publikumet, med kanskje unntak av Færøyene!!!
Kjernen, her er det bare å kjøre på!!! Dere gjør en fantastisk jobb, hjemmebane som bortebane. Dere gjør opplevelsen mange ganger bedre enn uten. Håper dere vokser i antall medlemmer og i desibell fremover.
Og Kjetil K, slutt med det svadaet ditt. Du skjønner tydligvis ikke noe rundt dette med supporterkultur. Skulle neste ikke tro du hadde vært utenom Trondheims grenser og sett fotball tidligere.
Jeg vil ha latinske tilstander på Lerkendal!!! |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 25.09.2015 20:53 Post subject: |
|
|
jeg tilhører ikke den "harde" kjerne av Kjernen, men liker godt og stå med dem og synge under kamper. Hater Molde by og dommern er fra Molde, er sykt deilig å få være med på når man er irritert for en eller annen situasjon på banen. Bakenga, sving og søppel hører med i første kamp hvor Bakenga spiller for Molde mot Rosenborg.
Så enig med de som sier at Viken virker litt veik og redd for å stå opp for supporterkulturen.
Ellers imponert over Engtrø. Bør bli nominert til fredsprisen for sine konfliktdempende evner.
At Adressa har en mann som Kroken til å være nr 1 journalist inn mot Rosenborg er en gåte! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.09.2015 21:46 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | haavarl wrote: |
Men for all del. Viken signaliserte linja si før han ble valgt. Er jo bare å velge en ny talsmann neste ... jeg mener ... det er jo bare å melde seg frivillig som talsmann neste gang.
Ikke sant? |
Er vi der nå, at vi ikke kan være uenig med talsmannen uten å stille seg selv disponibel for rollen? |
Neeei ... men dette lå i kortene da han ble valgt, og han ble allikevel valgt. Det er nå en gang slik at det er begrenset med folk som gidder å stille til den rollen.
Og da er det en del av en større diskusjon. Som for eksempel, hva slags type vil vi ha til talsmann - hvilke konkrete mennesker er aktuelle - og hva gjør vi hvis vi ikke finner en kis av "riktig type etter min mening" til å være talsmann?
Går godt an å være ganske uenig med talsmannen, for all del, - og gjerne ønske at han var adskillig mer fremoverlent i stilen. Men etter min mening er det alltid nyttig å ha i bakhodet at de alternative kandidatene ikke stilte opp til valget. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.09.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Stusser litt på at Viken sier han har snakket til en fyr som hang over gjerdet, kauka og "fingra" på stadion, og at han er sikker på at vedkommende ikke gjør det igjen når han får tenkt seg om.
For det første, er ikke det lov? Og for det andre, er det sånn at Viken selv tar seg av å korrigere oppførselen til de han mener ikke oppfører seg som man bør? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.09.2015 22:00 Post subject: |
|
|
Han har vel lov å prate med hvem han vil og si meningen sin  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.09.2015 23:42 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.09.2015 23:45 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Er det virkelig folk som mener at "hate Molde by" er over streken? Da lurer jeg på hva de mener om "la han dø" ropene. |
Jeg synes ikke det over streken, men jeg synes det er umodent, generelt pinlig og ikke noe jeg vil identifiseres med.
Vi var vel omtrent 20 RBK-supportere på Stade Geoffroy-Guichard i Saint-Étienne i forrige uke; da spillerne tok turen bort etter kampen for å takke for innsatsen fant majoriteten det passende å stemme taktfast i med "hate, hate, hate molde by". Kjente en følelse av flauhet rykke til fra ryggmargen når de begynte Et sånt fokus på andre klubber minner mer om en eller annen form for et kompleks, enn støtte til eget lag.
Når det er sagt er jeg helt enig i det Stano skriver om at denne typen rop ikke er noe å henge seg opp i. Man blir aldri enig med alle, og det som ropes er ikke over streken. Synes Hjelseth, som faktisk har utdanning på området, forklarer det hele godt, og Kroksæter blir stående igjen som en litt forvirret, stusselig mann. Støtten Kjernen og diverse undergrupperinger har gitt til klubben i år har vært kanon. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 26.09.2015 00:17 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Huber wrote: | | Er det virkelig folk som mener at "hate Molde by" er over streken? Da lurer jeg på hva de mener om "la han dø" ropene. |
Vi var vel omtrent 20 RBK-supportere på Stade Geoffroy-Guichard i Saint-Étienne i forrige uke; da spillerne tok turen bort etter kampen for å takke for innsatsen fant majoriteten det passende å stemme taktfast i med "hate, hate, hate molde by". Kjente en følelse av flauhet rykke til fra ryggmargen når de begynte Et sånt fokus på andre klubber minner mer om en eller annen form for et kompleks, enn støtte til eget lag.
|
Det var da minst like mye et uttrykk for at de så fram til neste kamp, og hadde allerede lagt bak seg at spillerne klarte å "miste" seieren i sluttminuttene. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.09.2015 00:41 Post subject: |
|
|
Synes ikke det er stort bedre når det gjøres på Aker stadion, bare for å gjøre synspunktet mitt helt klart. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.09.2015 00:43 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Han har vel lov å prate med hvem han vil og si meningen sin  |
Klart han har, ikke noe stor sak egentlig, stussa bare litt at lederen for Kjernen går rundt å irettesetter folk på tribunen etter det han synes passer seg best. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 26.09.2015 02:01 Post subject: |
|
|
Greit nok at det er mer gnål. Men når folk prøver å smugle inn en biljardkule så fortjener det tross alt oppmerksomhet slik at man får gjort noe med uklulturen. For med hvilken hensikt smugler man inn biljardkuler inn på en stadion?! Vil vi ha slike supportere til å representere Rosenborg? _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.09.2015 02:06 Post subject: |
|
|
Synk..  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.09.2015 02:11 Post subject: |
|
|
Ikke bli helt Kroksæther her da. Ukultur og representere Rosenborg liksom. Ingen vits i å dra generaliseringer ut av enkelthendelser.
Høres unektelig ganske spesielt ut å ha med seg en biljardkule, men for alt vi vet var det en artigkar som stjelte den fra puben for å ta med seg hjem(svart og hvit kule). Jeg tviler relativt sterkt på at noen hadde tenkt å kaste den på folk. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 26.09.2015 02:29 Post subject: |
|
|
Prøver på ingen måte å bli like usaklig som Kroken, men stiller relevante spørsmål for at vi skal slippe at både supporterne og klubben Rosenborg skal bli den i Norge som alle liker å hate (som det synges) Ser ikke helt hvorfor det skal gagne oss!? Alle på bortetribunen representerte klubben, det er det vel vanskelig å komme bort ifra?!
Ganske naivt å tro at noen stjeler en biljardkule for å smugle inn på løkka for å ta med hjem som suvenir for at den er svart og hvit. Da heller jeg heller mot at den har ville havnet på banen i løpet av kampen. Så dum er nå jeg. Hva ville overskriften vært da!? Og for å dra den litt lengre, hva om den hadde truffet Berg Hestad i tillegg? _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.09.2015 02:44 Post subject: |
|
|
Jeg bryr meg ikke stort om resten av Norge hater Rosenborg, det er vi godt vant til, og det er stort sett langt utenfor kontrollen til supportere.
Jeg føler meg ikke spesielt som en representant for klubben Rosenborg når jeg står på bortefeltet på Ullevål f.eks. Jeg er en helt vanlig fotballsupporter som heier på Rosenborg, og håper virkelig ikke mine handlinger blir tatt til inntekt for hele klubben. Da hadde jeg droppa pølsa i pausen og kjøpt noe mer representabelt.
Hvis noen på bortetribunen hadde tatt opp en biljardkule fra bokseren og kasta mot Bakenga/Hestad eller noen andre så må jeg si at jeg hadde blitt ekstremt overrasket. Da er vi over i en annen kategori enn ulovlig pyro og synge ukvemsord. Det er en alvorlig kriminell handling. Jeg tror rett og slett ikke vi har slike folk på tribunen. Og har vi det så må slike selvsagt bort, men det er jo ikke snakk om en ukultur. Mulig du ikke helt vet hva det ordet betyr, men å generalisere en hel gruppe ut ifra en slik eventuell enkelthendelse blir helt håpløst. Hadde det vært et problem at det ble smuglet inn biljardkuler på tribunen og kastet på banen over tid, av flere folk så kunne vi snakket. |
|
| Back to top |
|
 |
|