| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best på Rosenborg? |
| André Hansen |
|
76% |
[ 114 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 4 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
9% |
[ 14 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
5% |
[ 8 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
2% |
[ 3 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 149 |
|
| Author |
Message |
Moody Senior
|
Posted: 20.09.2015 23:23 Post subject: |
|
|
Hansen 7
Svensson 5
Vilhjalmsson 6
Holmar 4
Skjelvik 3
Jensen 3
Kondradsen 3
Stamnestrø 4
Dølle 4
Søderlund 6
Mikkelsen 4
Helland 3 |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.09.2015 23:38 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Helland fikk ikke en gang bli med som alternativ til kampens beste spiller?  |
Nei, og det var en brøler av meg. Jeg hadde ham dog oppført i pollen, men glemte å oppdatere pollen med ham som alternativ (må jo som kjent oppdatere avstemningen med hver enkelt spiller) før jeg la den ut. Når jeg da i ettertid ikke kan endre på noe, ble det dessverre sånn denne gang. Nå tror jeg heller ikke at han hadde fått så mange stemmer, da ... Men klart, hadde foretrukket at pollen var riktig. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 20.09.2015 23:52 Post subject: |
|
|
Med et så fikk den pågrepne privatprofil på instagram!
Hvordan i huleste fikk folk med seg de lange pyrostavene inn på stadion? Må jo ha lukta dritt på hele borttribunen  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.09.2015 23:59 Post subject: |
|
|
Så så, Attaboy, du må ikke være så selvkritisk.
Gjem ordet "brøler" til noe verre enn å utelate den tolvte beste spilleren fra kampbørsen.
Til Attaboy for oppofrende innsats. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.09.2015 00:03 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | Enig med Juch.
Hva er poenget med å ha Steiring i stallen om han ikke engang er aktuell når vi ikke har nok tilgjengelige forsvarsspillere?
Kan forstå at KI ikke kastet ham til ulvene borte mot St.Etienne, men mot syvende plass i serien? Da må vel Steiring være aktuell?
Altså:
Svensson - Eyolf - Steiring - Sjelvik
Fire av fire som spiller der de er antatt best. Ikke gamst/søder/mikkelsen/helland vikariat. Bruk heller spisskompetansen til den gjengen offensivt. |
Akkurat trekket med å sette ned Vilhjalmsson fungerte bra i dag, da. Han gjorde sakene sine bra, og de tre andre i forsvarsrekka fikk holde på sin posisjon. Og bare til info, Steiring er ikke i stallen, han er en juniorspiller som hospiterer opp med A-laget. Det i seg selv er et godt tegn på hvordan trenerteamet vurderer hans evner, hadde han vært god nok her og nå hadde han blitt tatt opp permanent. Som Solli, Sæter og Helmersen har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Coma Junior

|
Posted: 21.09.2015 01:06 Post subject: |
|
|
Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? Jeg var ikke sikker på om jr. på 8 skulle få være med på kamp i dag. Risikoen for at han fikk en negativ opplevelse var større en et Molde-tap. Og det hadde ingenting med fotball å gjøre.
Hvorfor legger dere igjen folkeskikken på Klett? I dag minnet dere meg om IS - en gjeng mannfolk i sin beste alder, med svarte flagg, voldsom pyro, mange forsøkte å skjule ansiktene sine for å ikke blir gjenkjent når dere proklamerte det intense hatet mot Molde by, spillere og alt annet i nærheten av fergeleiet. Vet mor di hva du driver med? Drep Bakenga. Nå må dere rydde litt i rekkene. Har dere så sterke meninger må dere ha sterk nok rygg til å bære de også, og vise ansikt. Kan ikke talsmann for Bermen gå ut offentlig å fortelle hvor mange av Bermen som ønsker å framstå slik?
Oppsiden er at det må svi noe voldsomt når dere nok en gang opplever at laget fra fergekaia blir et par nummer for stor for Hele Norges Rosenborg. Laget dere ikke tør uttale navnet på, eller kaller Mordor.
Dere blir heldigvis aldri Hele Norges Rosenborg med en slik oppførsel. Dere er like velkommen "hjem" til meg som IS. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 21.09.2015 01:19 Post subject: |
|
|
Bakenga: -10
Jævla fittespiller. Oppskrytt te månen. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 21.09.2015 01:19 Post subject: |
|
|
| Coma wrote: | Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? Jeg var ikke sikker på om jr. på 8 skulle få være med på kamp i dag. Risikoen for at han fikk en negativ opplevelse var større en et Molde-tap. Og det hadde ingenting med fotball å gjøre.
Hvorfor legger dere igjen folkeskikken på Klett? I dag minnet dere meg om IS - en gjeng mannfolk i sin beste alder, med svarte flagg, voldsom pyro, mange forsøkte å skjule ansiktene sine for å ikke blir gjenkjent når dere proklamerte det intense hatet mot Molde by, spillere og alt annet i nærheten av fergeleiet. Vet mor di hva du driver med? Drep Bakenga. Nå må dere rydde litt i rekkene. Har dere så sterke meninger må dere ha sterk nok rygg til å bære de også, og vise ansikt. Kan ikke talsmann for Bermen gå ut offentlig å fortelle hvor mange av Bermen som ønsker å framstå slik?
Oppsiden er at det må svi noe voldsomt når dere nok en gang opplever at laget fra fergekaia blir et par nummer for stor for Hele Norges Rosenborg. Laget dere ikke tør uttale navnet på, eller kaller Mordor.
Dere blir heldigvis aldri Hele Norges Rosenborg med en slik oppførsel. Dere er like velkommen "hjem" til meg som IS. |
Grin da. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.09.2015 01:24 Post subject: |
|
|
| Coma wrote: | Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? Jeg var ikke sikker på om jr. på 8 skulle få være med på kamp i dag. Risikoen for at han fikk en negativ opplevelse var større en et Molde-tap. Og det hadde ingenting med fotball å gjøre.
Fotball supportere blusser = IS
Du er en patetisk skrue. End off. |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 21.09.2015 01:31 Post subject: |
|
|
Jeeeez, Coma.
Altså, really. Hva er greia med moldensere? Hvorfor denne trangen til å innta en offerrolle og rette pekefinger mot alle? Uansett, det er god underholdning. |
|
| Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 21.09.2015 02:10 Post subject: |
|
|
| Coma wrote: | | Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? Jeg var ikke sikker på om jr. på 8 skulle få være med på kamp i dag. Risikoen for at han fikk en negativ opplevelse var større en et Molde-tap. Og det hadde ingenting med fotball å gjøre. |
Var jeg deg ville jeg ikke risikert å møtt opp på noen kamper overhodet med sønnen på 8, i frykt for at Eva Brit skulle kjøre til kamp. Farlig farlig. _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 21.09.2015 02:42 Post subject: |
|
|
| Coma wrote: | Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? J
Hvorfor legger dere igjen folkeskikken på Klett? blablabla |
Hei, Moldesupporter.
Dette er et webforum for Rosenborgsupportere. Dette er ikke Kjernen sitt forum, og det er heller ikke slik at "vi" som er her inne og debatterer er de riktige personene å henvende seg til.
Du finner sikkert noen av de som var på kamp på Molde stadion her inne også, men de som du sikter til utgjør (forhåpentligvis) en veldig liten del av Rosenborgs supportere, og sannsynligheten er stor for at de sjelden eller aldri er inne på dette forumet. Om du er så misfornøyd som det du er, så send heller en epost til Kjernen, eller til Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.09.2015 03:18 Post subject: |
|
|
MÃ¥ folk skjerpe seg.
At en skriver drep Bakenga er ikke verdensundergang. Sykt mye faux rage der ute. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.09.2015 06:19 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Jævla dritt at vi drar til Molde for å tape. Det var jo åpenbart på forhånd at her skulle spillere hviles og det gjorde ingenting om vi tapte. |
Joda, det er jævla dritt.
Men så deilig, å faktisk kunne gjøre det 7 runder før slutt. Når var vi i en sånn posisjon sist? |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 21.09.2015 07:07 Post subject: |
|
|
| Den posten til "Coma" over her hadde større popcornverdi enn kampen. Forøvrig gikk dette sånn ca som forventet gitt lagoppstillingen. Next. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.09.2015 07:53 Post subject: |
|
|
Hva skjer med RBK-supporterne Bermen når dere møte Molde? Jeg var ikke sikker på om jr. på 8 skulle få være med på kamp i dag. Risikoen for at han fikk en negativ opplevelse var større en et Molde-tap. Og det hadde ingenting med fotball å gjøre.
Dere blir heldigvis aldri Hele Norges Rosenborg med en slik oppførsel. Dere er like velkommen "hjem" til meg som IS.
Første gangen jeg er enig med en Moldesupporter om noe som helst. Litt drøyt formulert, men dønn enig i hovedpoenget. Det skal være mulig å ta med åtteåringen på kamp uten å oppleve slikt. Dette bør alle som støtter RBK ta lang avstand fra. Bra håndtert av Kåre.
Jeg synes også det svir å se en spiller jeg en gang heiet på ta på seg fiendens drakt og legge røtter og slikt bak seg - men en ting er å fleipe med det - en annen er å oppføre seg som en kanari. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 21.09.2015 07:55 Post subject: |
|
|
| Og svarene til gollumLAD legend bidrar dessverre bare til å understreke Comas poeng, selv om han ikke har noe her å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 21.09.2015 08:12 Post subject: |
|
|
Jeg blir provosert av Jesper Mathisen, som syns vi i kjernen var usmakelig, og ønsker oss god bedring fordi vi sang søppel og svin?
Har de noengang vært på stadion i utlandet? Skal vi alle være blide å fornøyde, i et hat Derby?
Hater tv2, og Mush |
|
| Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 21.09.2015 08:20 Post subject: |
|
|
Det er en par ting jeg spør meg selv om:
-Har vi lyst å bli de mest hata og usmaklige supporterne?
-Hva tjener laget på å oppleve utenomsportslig støy som det vi så I går?
Til Coma, så vil jeg si at du I en del av ditt innlegg treffer spikeren på hodet.
Jeg synes det er trist at våre supportere skal komme I feil fokus. JA, det er meget mulig at det er media som hauser ting opp, men det er allikevel feil fokus. Men når jeg ser videoer filmet av RBK supportere fra Molde i går, der de med god grunn skjemmes av sine menige supportere så er det verdt å stille spørsmålstegn.
Tror nok det her er rom for en debatt om hvilken retning supporterkulturen i Rosenborg bør gå, Men misforstå meg ikke, Engasjement er kjempeviktig!
Jeg har bare ikke lyst til å sitte med en vond følelse i magen etter kamp, som ikke skyldes ett surt tap. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.09.2015 08:27 Post subject: |
|
|
Sammenligne Kjernen med IS.
Her har vi vett og forstand i orden.
Helt topp hvis Molde-supportere har en kjip kveld etter en seier mot RBK. Da har supporterne gjort mye riktig. Ingen ble skadet eller var i fare. Det som skjedde på tribunene var godt innafor det som er greit i en kamp på Aker. Molde-supportere som griner etter kampen forsterker dette inntrykket. Godt jobbet! |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 21.09.2015 08:33 Post subject: |
|
|
Jeg har åpenbart gått glipp av noe som skjedde i går, men skjønner at noen på tribunene har oppført seg dårlig. Men jeg må si jeg skjønner to perspektiv like dårlig: Det til slike som Coma, som får det for seg at det er 'Kjernen' og Rosenborgs tilhengere generelt som gjør disse tingene - nærmest som ett velkoordinert legeme. Og dernest, de her inne og i Kjernen som ikke klarer å innse at noen oppfører seg dårlig - uten å gå fullstendig i forsvarsposisjon.
Det er mulig å kritisere noen, uten å ta selvkritikk på vegne av et større fellesskap.
Ellers, hva er dette du skriver Trondheim; hater Mush??? Hva i all verden har han gjort? Dette er fra dagens avis:
"Både Ingebrigtsen og flere av Rosenborg-spillerne var borte og støttet Bakenga etter kamp. Molde-spilleren mener at forholdet hans til Rosenborg fortsatt er strålende.
- Jeg er jo en Trondheimsgutt og har alltid sagt at jeg vil tilbake og det står jeg for.
- Selv etter denne hetsen?
- Ja, noen tullinger må man bare drite i. Jeg er glad i RBK og de er glad i meg, så slik er det, sier han."
Jeg veit ikke om Mush er bra nok for Rosenborg 2016 eller '17, men om han er det - så er han Trondheimsgutt og velkommen. Å mene noe annet er jævlig primitivt. Unnskyld meg. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 21.09.2015 08:36 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen og gremmes like mye som alle andre over tapet,kjepphøye Moldespillere som mener de er bedre, 18 poeng bak til tross gjør det ikke bedre.
Gitt at mitt inntrykk kun fra nettaviser/rbkweb er riktig så virker det som enkelte legger igjen all folkeskikk på fylkesgrensa. Der vi på øvrige bortekamper har positivt støttet RBK så virker det som om mot Molde så blir fokuset skjellsord og hatytringer mot hjemmelaget.
Jeg hører mye heller på " norsk fotballs lokomotiv " dominere bortestadion enn tilrop som søppel og svin.
Mulig jeg begynner å bli for gammel, men det er deler av utenlandsk supporterkultur vi ikke skal ta til oss. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.09.2015 08:45 Post subject: |
|
|
Det er mulig at jeg også begynner å bli gammel, men å rope "svin" er da ikke noe som har kommet i 2015? Det har jeg opplevd på norske fotballbaner siden... vel, siden jeg var i stand til å rope svin selv. Men det var ikke jeg som startet, det er jeg ganske sikker på.
Samme debatten raste for noen år siden når noen ropte "Sønn av ei hore" e.l. til Hoseth også. Ikke spesielt raffinert, men én ting synes jeg får litt lite fokus her:
Det er et fåtall RBK-supportere som står for en del ting som får mye fokus. Jeg var ikke der, men forsto fra "vår side" underveis at det var mfk-supportere som ble sluppet fri og som kom til vår tribuneseksjon for å provosere. De kastet også egg på minst en av bussene til våre supportere.
Hvor er media da? Hvorfor dette nesten helt ensidige fokuset på at det alltid er vi som er slemme? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 21.09.2015 08:47 Post subject: |
|
|
Mot Molde er det ofte noen av våre jyplinger som lager bråk, helt unødvendig. Trodde Kjernen hadde en grei indrejustis, og tok tak i sånt? (Med forbehold om at dette faktisk var Kjernen-medlemmer).
Det samme med "hater molde by", hva er vitsen? Høres like teit ut som at vi kalles RævBK av andre supportere. Trodde vi var der for å støtte eget lag. Samtidig skjønner jeg det, for akkurat det at vi synger den strofa provoserer Molde-fansen så til de grader.
Bakenga-hets. Egentlig innafor, har blitt sunget svin og søppel til spillere alle de årene jeg har gått på Lerkendal. Skønner ikke hvorfor det plutselig ble et kjempetema i går.
Drapstrusler, selv om vedkommende ikke mener å oppfordre til drap, helt utafor.
Nå skal det også sies at jeg forstår at det smeller av og til.
Jeg har ikke vært på så veldig mange bortkamper, og er en helt vanlig familiefyr som bare står/sitter på bortefeltet for å se kamp.
Men mot Molde så har jeg blitt spytta på av godt voksne damer, man blir slengt drit etter av tilfeldige folk man går forbi i gata.
I går ble jeg og noen til hudfletta av en mann på 70+ på vei hjem fra kampen, for oppførselen vår. Han var illsint.
Jeg gidder aldri å bråke, svarte ikke fyren engang. Men jeg forstår veldig godt at det blir bråk når folk er så forbanna negative og ufine til oss. Til hvem som helst, de skjærer oss alle over samme kam.
Hva faen er det med disse voksne moldenserne, spesielt damene, de oppfører seg jo heelt på trynet!
Den yngre garde virker å oppføre seg langt bedre, det er værtfall mitt inntrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
|