English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 15.09.2015 11:00    Post subject: Reply with quote

Bakenga hadde ikke vært god nok for laget uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2015 11:11    Post subject: Reply with quote

Ja, det er litt sånn, lett irriterende at unge lettpåvirkelige trøndere drar ut til denne snodige lille fiskerlandsbyen. Men det var jo ikke sånn at han foretrakk deres tilbud fremfor vårt.
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.09.2015 11:34    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Selnæs, så jeg en i kamptråden som merket seg at han var så mye bedre enn alle andre.
Tenkte det samme selv både sist og på U-21 kampen.
Neste sommmervindu må vi nok si farvel,senest.
Klokt av ham å vente til da,men kanskje ikke for klubben.
Dette avhenger vel av hvordan landslaget steller seg og om han evnt. får spille der.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.09.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

Kontrakt ut 2017.

Bør være i klubben til CL-kvalifiseringen er over sommeren 2016, og selges da om kontrakten ikke er forlenget. Bør ikke selges før det tidspunktet, og 1.5 år igjen av kontrakten er lenge nok til å få en bra sum penger.

Selnæs har nå blitt så god og viktig for laget, og muligheten for CL-spill er så alfa og omega for klubbens nære fremtid, at her bør begge parter sette seg ned etter sesongen og bli enige om at han forlater klubben først etter at CL-kvaliken er ferdig.

Blir han ikke solgt sommeren 2016, for eksemple på grunn av skade, må kontrakten forlenges.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 15.09.2015 13:39    Post subject: Reply with quote

De bør prøve å forlenge kontrakten hans i vinter med 2 år, om han ikke går med på det så selg i vinter eller sommer.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 16.09.2015 14:19    Post subject: Reply with quote

Syns denne i Adressa var fin:

Croppet av bilde som også hadde med Jensen. Simply Good kan forsåvidt beskrive dem begge...
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 16.09.2015 15:08    Post subject: Reply with quote

Ta bort en O så hadde det vært perfekt for arvtageren etter Skammelsrud.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 17:58    Post subject: Reply with quote

Fjotten Jonsson er igjen ute å lirer av seg ting han ikke har peiling på:

I denne ukens Tippemagasin er ekspert Joacim Jonsson kritisk til serieleder Rosenborg, som skal ha takket nei til et bud på 30 millioner kroner for Ole Kristian Selnæs.

Fotballeksperten mener RBK hadde gjort lurt i å selge unggutten.

- Jeg ser at Ole Kristian Selnæs kanskje er Rosenborgs viktigste spiller, men 30 millioner kan man reinvestere og bygge opp et enda bedre lag, sier blant annet Jonsson.

nettavisen.no
KitWalker
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 18:19    Post subject: Reply with quote

Kan være glad fyren ikke ble SD hos RBK da ...
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 18:24    Post subject: Reply with quote

Ja, tenkte på det samme, Kit. Han der ville vært kryptonitt for RBK.
bestutenball
Proff

PostPosted: 17.09.2015 23:15    Post subject: Reply with quote

Selnæs begynner å bli verdt farlig mye penger. Så sinnsykt god i gjenvinningsfasen. Pasningsfoten er heller ikke ueffen!
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 00:38    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo i og for seg riktig at 30 millioner er veldig mye penger, og en kan lett argumentere for at RBK burde solgt. Men også Jonsson burde vel kunne se at Brentford ikke akkurat er det helt store. Og at med deltakelse i EL og seriegull, og CL-kvalik neste høst, er det gode sjanser for at verdien vil kunne øke i fremtiden.

Jeg tror han hadde sett alt dette hvis han hadde vært på innsiden. Men det er lett å stå på utsiden å si at man burde solgt for 30 millioner.

Og hadde det vært en større klubb, som hadde vært mer interessant for Oles del, så ville nok ikke RBK stått i veien.

Men det er klart, det er alltid en risiko ved å si nei til 30 millioner. Plutselig kan han bli langtidsskadet og utviklingen blir satt langt tilbake. Og i mellomtiden kan han miste plassen på laget.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2015 02:21    Post subject: Reply with quote

Jonsson er imponerende langt ifra meg i de fleste saker. Jeg gikk i fella og trodde at dette var en mann med peiling på fotball. Nå skal jeg ikke skryte på meg orakel-status, men jeg mener vår svenske venn bommer brutalt i det aller meste han uttaler seg om rundt Rosenborg.

30 millioner er for godt å si nei til. Virkelig? Selnæs var en nøkkelspiller i å kvalifisere oss til Europa League, som har generert bortimot det dobbelte allerede, og fort kan bli mer. Om vi klarer å holde på ham til en eventuell CL-kvalik neste år, er det å si nei til 30 millioner plutselig en nøkkelfaktor i å hanke inn penger i størrelseorden som gjør en eventuell overgangssum til "vekslepenger". Dessuten tviler jeg på at han faller særlig i verdi det neste snaue året om han fortsetter storspillet og utviklingen.

Bygge opp et bedre lag med 30 millioner? Jaha. Historisk sett har vi forsøkt to varianter; å bruke økonomiske muskler til å beholde nøkkelspillere, og å bruke penger på å kjøpe oss til et bedre lag. Første variant var utvilsomt mer vellykket. Andre lag har også prøvd variant to, og det har i beste fall blitt et svært kortsiktig suksess. Som key-note kan det også meldes av påfallende mange av disse lagene har vært, eller har vært svært nære, nedrykk etter suksessen sin. Som sagt tidligere er den beste bruk av økonomiske muskler etter mitt syn å kunne si nei til salg. Kontinuitet er ofte viktigere enn kroner, og om eksempelvis Selnæs skulle være viktig for å kvalifisere oss til to europacuper de neste årene for så å gå gratis som bosman, er dette en vanvittig mye mer lukrativ løsning enn 30 mill inn for så å måtte kjøpe en erstatter vi neppe kan garantere passer like godt inn.

Jonssons tankegang er faktisk illustrerende for hva som er feil i norsk fotball, og derfor er jeg som andre sjeleglad for at han aldri havnet i SL-setet hos oss. Vi har hatt ledere før som har solgt nøkkelspillere for et godt knippe millioner, og med det sjansen for gull og europacup. Vi kan ikke holde klassespillere for evig, men jo lengre vi klarer å stoppe salg, jo bedre blir vi, som i sin tur genererer mer penger enn hva vi normalt skal kunne få på overgangsmarkedet. Vi har hittil tjent bortimot 60 mill etter hva jeg har forstått (med kvalifisering til EL, billettpakker og litt ekstra for poeng i EL), noe vi sikkert også kunne fått inn om vi hadde solgt Selnæs, Søder, og Jensen for i sommer, for å halv-gjette på noen summer. Men da måtte vi rett før den avgjørende delen av EL-kvaliken brukt mye av disse pengene på å sikre oss kvalitetsspillere som langt ifra sikkert hadde sikret EL-spill.

Kortsiktighet er grunnen til at norsk fotball de siste ti årene eller så har hatt en voldsom blåmandag med lag nær konkurs, spillersalg ved første mulighet, og "salg" av makt til eksterne investorer og velgjørere. Nå er vi endelig i en balanse, langt på vei grunnet at vi har klart å holde på våre beste spillere, og Jonsson mener altså at vi skal fortsette å være en transittklubb for gode spillere, hvor vi forplikter oss til å selge nøkkespillere ved første gode tilbud, til tross for at det setter oss sportslig tilbake og som i tur genererer mindre penger gjennom suksess.

Jonsson strider mot alt jeg står for som supporter av Rosenborg som lag og fotball som idrett. Jeg ønsker (igjen) en verden hvor sportslig suksess - og styrket økonomi gjennom dette - er viktigere enn kortsiktige penger på bok. Kall meg gjerne idealist, men jeg er stolt av å være medlem av en klubb hvor identitet, lagfølelse og langsiktighet veier tyngre enn kjappe penger i kassa. Vi er en herlig motvekt til den moderne internasjonale fotballen som jeg får mer og mer avsmak av, og det er utrolig deilig å se at vi tilsynelatende lykkes med en slik modell - igjen. Vi kan sikkert selge halve laget for 50-100 millioner, men da må vi nok en gang bygge på nytt. Årets sesong har for første gang på lenge ikke blitt noen mellomsesong, og det at vi har sagt nei til salg er en utrolig viktig del av det.

Jonsson får hute seg til Molde, hvor det er i overgangsvinduene fotballen skapes. Jeg på min side trives veldig godt med at vi i dag (eller i går - klokka er nøyaktig seint) langt på vei lykkes med fire egenutviklede trøndere og ni nordmenn på banen hvor vi (for ordens skyld) har hatt flesteparten her ei stund og sagt nei til salg på flere av dem.

I lille Norge bygger vi ikke langvarig suksess på spillersalg; vi er alt for små fisk til å kunne bygge over tid med penger alene satt opp mot eliten i Europa. Det vi derimot kan hamle opp med mot de store over tid er samhold, kontinuitet, og relasjoner bygget over tid. Fakta faen er at fraværet av salg er en viktig suksessfaktor i et slikt bilde. Jeg slipper gjerne Selnæs, Helland, Søderlund, Skjelvik og Jensen gratis ved kontraktslutt om dette fører til relativ suksess i Europa de to-tre neste årene, selv om det fører til at vi taper 60-ish mill her og nå. For det første skaper det en slags lojalitetsfølelse til laget og en kontinuitet som vil gjøre oss stadig bedre, og i tillegg vil det kunne gi oss langt mere penger inn i kassa enn overgangssummer alene - og som bonus vil vi bli mer attraktive for spillere vi ellers ikke kunne tiltrekke oss. Jeg er overbevist om at en slik kontinuitet gjør oss bedre sportslig, minst like godt rustet økonomisk, og i tillegg vil gi fansen enda mer tilhørighet og eierskap enn kjappe lukrative salg.

TL;DR: Jonsson, du blottlegger hvor lite i takt med Rosenborg og deres fans du er. Du for blogge videre om at penger er alt i fotball, og så kan jeg tipse deg om Solbakken som wingman. Vi i vår leir har helt andre verdier, og det er noe av det som gjør oss til rosenborgere.

#SkulleTattDetPåTwitterMen160TegnBlirLittSnøtt.
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 02:39    Post subject: Reply with quote

Heia heia! Vel talt! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 06:52    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Veldig bra skrevet og lett å stille seg bak.
yey
Junior

PostPosted: 18.09.2015 07:03    Post subject: Reply with quote

Ser ikke for meg at RBK i så fall hadde klart å henta inn en bedre spiller enn Selnæs for 30mill men mulig jeg vet for lite om prisene i markedet til å uttale meg om det.

Som flere ovenfor nevner, la jeg også merke til at Selnæs rett og slett spilte bedre enn de fleste andre, og virket ikke som han hadde noen som helt problemer med å ta nivået.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.09.2015 10:54    Post subject: Reply with quote

Var selv litt interessert i Jonsson i SD-diskusjonen i fjor, men jeg ble nok lurt av enkle og åpenbare uttalelser om sammenfalt med min tankegang. Mannen er ikke spesielt reflektert og han evner ikke å gå gjennom en vurdering på nytt når ny informasjon har kommet, for å muligens havne på en annen konklusjon. Svakt

Det sagt så vil jeg gå litt mot forumet i diskusjonen rundt salg av spillere og bud som er kommet:

Det som har vært feil med norsk fotball og det som har felt klubbene økonomisk er enkelt større utgifter enn inntekter, pga større sportslig satsing enn man har grunnlag for.

En av de vanligste måtene klubbene har satset er ved å tviholde på stjernene sine istedenfor å selge, for deretter å måtte slippe de billig/gratis, samt skape dårlig stemning i troppen og skape dårlig rykte for klubben. Det skjedde RBK under Hamren og det har skjedd i Molde nå.

I diskusjonen om Selnæs så er et bud på 30 millioner kroner godt nok til å gå til bordet å starte en forhandling/samtale med budklubber, om timingen er riktig.
Men timingen er ikke midt i sesong hvor serien, cupen og Europa skal avgjøres. RBK bør selge nøkkelspillere tidlig i januar, selv om markedet er vanskeligere og man muligens taper noen millioner pr salg.

Sommervinduet bør være forbeholdt justeringer av stallen basert på hendelser gjennom vårsesongen. Dessverre har RBK de seneste år brukt sommervinduet som hovedvindu, noe som har gjort ting veldig vanskelig for oss.

RBK er en selgende klubb og vi skal være det! Vi kan ikke tvinge Selnæs til å bli værende hos oss i 15 år. Men budet skal være godt nok, tidspunktet må være riktig for oss, og vi må ha habile erstattere på blokka. Dette gjelder alle spillere i stallen vår.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 18.09.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde faktisk betalt for å lese den kommentaren der, Zorac. Fantastisk bra skrevet, og 100% enig i alt du sier. RBK
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 12:57    Post subject: Reply with quote

Herlig innlegg Zorac, du har det med å sette ord på hva mange her inne tenker!
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 13:03    Post subject: Reply with quote

Kysser støvet for det innlegget der, Zorac. 😊
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 16:40    Post subject: Reply with quote

Jonsson legger til grunn at klubben skal være en aktivt selgende klubb, og at dette skal være en del av klubbens økonomiske utvikling. Jeg mener dette er helt feil for en klubb som RBK. Vi skal drives på en måte, hvor sportslig utvikling av lag og spillere er hoveddriften. Så kommer salgsinntekter naturlig som en konsekvens av at spillere på vårt nivå, utvikler seg og har ambisjoner om å ta videre steg.

Jeg mener RBK kun skal være selgende klubb, når klubbene som byr, er de rette klubbene for spillerens utvikling. Salg skal skje i samråd med spiller og agent, ikke fordi klubben aktivt ønsker å selge. Klubben skal kun aktivt selge, hvis spilleren ikke signerer ny kontrakt, og nærmer seg bosman.

Jeg håper, at sommerens nei til salg, er en konsekvens av at SD har hatt god dialog med spillerne, og at klubbene ikke har vært de riktige.

RBK skal være en attraktiv klubb som selger spillere til de riktige klubbene, til riktig tid, så får det heller være om vi ikke nødvendigvis får den høyeste summen for alle spillerne. Blir vi attraktiv klubb med tanke på utvikling, så tjener vi på det i lengden ved å tiltrekke oss de beste spillerne.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

Føles nesten litt patetisk å kun hive opp en Tommel'n opp! til Zorac, men det er vitterlig ikke annet å gjøre her. Akkurat dette innlegget skulle Nettavisen ha publisert som motsvar til mr. Jonsson, slik at han kunne fått vist ekspertisen sin ved å svare på det Zorac skriver!

I tillegg til Zoracs herlige innlegg vil jeg også fremheve PerO sitt innlegg. Veldig, veldig enig med dere begge!
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 20:50    Post subject: Reply with quote

Meget bra Zorac.
Slik Ole har utviklet seg er det ingen fare for at han genererer minst 30 mill også 1-2 år frem i tid,er jo bare guttungen.
Han har utvikla farten, og ikke minst farten i hodet.
Dette kan utvikles ytterligere og med CL for RBK neste høst med en ytterligere forbedret utgave av Selnæs, er det nesten ikke grenser for hvor stor verdien vil bli.
Tror dette ville være riktig for spiller samt klubb.
Hodor
Veteran

PostPosted: 24.09.2015 18:37    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../41222133/

Håper det ikke er alvorlig for Selnæs, han ute mot Viking er katastrofe
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.09.2015 19:48    Post subject: Reply with quote

Jævlig vondt og sikkert blå så det holder nå, men han spilte jo resten av kampen. Altså ingen vrien skade.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 142, 143, 144  Next
Page 80 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb