| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 23.07.2006 22:39 Post subject: |
|
|
| Jeg og Tettey har visst noe til felles. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2006 22:44 Post subject: |
|
|
Når spillerne ikke tør å gjøre det de skal på banen, er det noe galt med han som har satt opp taktikken og drillet systemet.
Ikke noe bra skussmål for Høgmo fra Tettey i dag.
Høgmo ble dessuten slaktet av Erik Mykland på TV2 nå nettopp. Forsvarsspillerne stod for langt opp på banen, de sideforskjøv ikke nok, press på motspillerne var fraværende og mellomrommet mellom lagdelene ble altfor store. Meget godt illustrert og forklart av den godeste Mykland, som jeg håper får være mer på skjermen. Fyren vet hva fotball handler om.
I tillegg sa Mykland som sant var at de sjansene RBK hadde mer kom som tilfeldige muligheter og ikke som resultat av spesielt bra spill eller noe trykk mot Start-målet. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 23.07.2006 22:48 Post subject: |
|
|
Først av alt: Hvorfor sette Iversen ned på midten, og pingla Storflor innpå midt på topp? Stakkars gutt som ikke går opp i duellene han vet han kommer til å tape.
I løpet av kampen spilte Iversen, Braaten, Storflor, Braaten, Kone, Kone og Iversen som midtspiss. Omtrent i den rekkefølgen. Er dette for og ikke gjøre noen lei seg? Alle må få spille? At vi starter med fire angrepsspillere, og avslutter med fem, gjør at jeg må stille samme spørsmål igjen: Er Høgmo for feig til å sette en spiller ut av laget? Klarer han ikke se at en av gutta blir skuffet over ikke å få spille? Høgmo: sånn er livet som trener.
Syntes ikke Solli var så alt for dårlig i dag. Greit nok, som alltid har han en tendens til å løpe rett i motstanderene som tar ballen enkelt fra ham. Men i dag var han god fremover ved å sette fart. Ved flere anledninger spilte han slik som en sentral midtbanespiller skal gjøre ved kontringer/overganger. Men som sagt, for mye feil hos han enda.
Tettey var den som skuffet meg mest. Pga. Starts agressive midtbane gjør han utallige feilpasninger, ballmiss o.l. Klarer ikke å orientere seg før motstanderen er oppi, og det resulterte alt for ofte idag til ballmiss. Og farlige overganger motsatt.
Føler kampen blir ødelagt av Høgmo som gjør helt feile valg av spillere. Og ikke skyld på skader og sykdom. Se Jamtfall som får noen (alt for) få minutter på slutten. Jeg skjønner ikke hvorfor Høgmo ikke benytter denne kampen der vi mangler mange sentrale spillere, til å la juniorene få prøve seg. Det kan da ikke gå stort dårligere enn det gjorde i dag. Jamtfall var virkelig et friskt pust i de få minuttene han fikk på banen.
Største skuffelser i dagens kamp: Høgmo, Storflor, Tettey
OK i dag: Hirschfelt (god kamp) Solli (bedre enn i vår i det minste) _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
Last edited by JellyFish on 23.07.2006 23:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.07.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Med unntak av sporadiske finesser fra Braaten synes jeg Kone viste mer guts og innsatsvilje på målet enn det resten av laget gjorde til sammen. Det sier litt om RBK i dag.
Ufattelig mye dårlige ballmist, både i pressa og upressa posisjoner, fraløpt i forsvaret gang på gang, skaper lite farlige sjangser, langpasninger og altfor dårlige innlegg og pasninger generellt, samtidig som tempoet og bevegelsen var for dårlig. Dette har jeg sett flere ganger i år, og det begynner å bli en stygg trend i RBK anno 2006.
Synes Tettey gjorde en grei jobb også i dag. Uvenn med ballen av og til, men er aktiv både offensivt og defensivt.
Håper Høgmo tenker litt på at det faktisk var Kone og unge herr Jamtfall som sto for målet i dag, og at det kan være på tide å la sultne spillere få tillitt framover. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 23.07.2006 22:58 Post subject: |
|
|
| Når jeg ser Starts 1-0 mål, minner det meg på hvor mye RBK har bruk for en ny høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 23.07.2006 23:00 Post subject: |
|
|
Gjesp
Ja, ja nok et tap. Det går ikke framover for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Det var fysisk smertefullt å se på RBK's dårlige spill idag. Synes egentlig ikke at Start var så fordømt gode heller, men det var vel fortjent at de vant.
Når det gjelder spillerne, lurer jeg fælt på hvorfor de går og surver på banen hele tida. Ja, greit å være uenig i dommeravgjørelser o.l., men hovedfokuset kan ikke være på dommerne, men mer på sitt eget spill. Etter 1-0scoringa 14 minutter ut i første omgang, føler jeg at humøret til gutta sank betraktelig! Så nesten ut som om flere av spillerne ga opp. Skremmende.
Men siden dette også ble et innlegg om surving, så tenkte jeg at jeg kunne surve litt også. Jeg fikk ikke dratt på Stadion idag likevel, og så derfor kampen på FX-TV. Jeg må si at jeg er skuffet over TV2. Det må da gå an å finne en kommentator som klarer å være objektiv? Jaja, samma det. Start vant ganske fortjent kampen idag, men som Høgmo ville ha sagt;
"Vi æg ganske fognøyd. Det ble mange sjanser sjøl om de fleste ikke var til oss." _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 23.07.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Braaten om kampen
- Slik blir det når vi ikke setter sjansene, sier han.
Noen som har blitt smitta av Høgmo?
Synes det er alt for mye fokusering på sjansene for tiden... |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:13 Post subject: |
|
|
Jeg synes Braaten er lat i kampene, løper av og til, men går ellers.
Han er VELDIG ustabil! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.07.2006 23:23 Post subject: |
|
|
| Med Braathen, Solli og Tettey på midtbanen fra start måtte det nærmest gå som det gikk. Det holder rett og slett ikke mot strømstad og Hæstad. Skadesituasjonen er det vanskelig å gjøre noe med. Bortsett fra at Høgmo burde ha sørget for at minst en midtbanespiller til som kunne gå rett inn på laget burde vært innkjøpt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:25 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: | | Etter 1-0scoringa 14 minutter ut i første omgang, føler jeg at humøret til gutta sank betraktelig! Så nesten ut som om flere av spillerne ga opp. Skremmende. |
Det er jo ikke så rart hvis de gav litt opp etter at Start scora det første målet. Høgmo har jo messa om og om igjen de siste ukene om at 'bare vi får det første målet så begynner vi å spille bra', at det kan være spillerne begynner å tro på det og føler en uoverstigelig vegg bli reist opp hvis motstanderen scorer først. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:29 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Hyka satt på benken i dag?
Det må jo være litt kjipt for han å vite at alle angrepsspillerne står før han på listen over midtbane plass.
Og når rosenborg skal utvide arbeidstillatelsen så viser ikke akkurat slike situasjoner at han er nødvendig for klubbens drift. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:33 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | KenMan wrote: | | Etter 1-0scoringa 14 minutter ut i første omgang, føler jeg at humøret til gutta sank betraktelig! Så nesten ut som om flere av spillerne ga opp. Skremmende. |
Det er jo ikke så rart hvis de gav litt opp etter at Start scora det første målet. Høgmo har jo messa om og om igjen de siste ukene om at 'bare vi får det første målet så begynner vi å spille bra', at det kan være spillerne begynner å tro på det og føler en uoverstigelig vegg bli reist opp hvis motstanderen scorer først. |
Sant nok, men jeg mener fortsatt at det er skremmende. Når spillerne begynner å gi opp når det gjenstår 76minutter av kampen, er det vel på tide å reagere? Jeg ville gjerne at man reagerte tidligere, men det ser ut til at vi må vente laaaang tid på reaksjoner fra Brakka. Om spilllet fortsetter i samme duren som idag, er det vel heller liten sannsynighet for å få medalje i år?!  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 23.07.2006 23:40 Post subject: |
|
|
Syntes Høgmo at andre omgangen gikk RBKs vei? For jeg skjønner ikke hva han venter på når det gjelder bytter. Ikke før Solli blir skadet skjer det noe. Det taktiske var elendig i kveldens kamp. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:42 Post subject: |
|
|
Har Høgmo sagt at andreomgangen gikk RBK's vei?? Nei, det tror jeg ikke! Alle må da vel ha sett at RBK ikke utrettet noe i andre omgang.. (Bortsett fra ved scoringa til Kone) _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 23.07.2006 23:48 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at folk kan klage på Daniel i dag. Han og Lars er de eneste som får godkjennt av meg. Han kunne godt løpt litt mer, men se hvor mange baller han vant på de lange løpene sine (Tar på de ass).
Man blir jo selvfølgelig litt frustrert når medspillere ikke melder seg på i spillet, og man må gjøre alt selv... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.07.2006 23:50 Post subject: |
|
|
Høgmo, hold deg innendørs
Lars og Braaten får også godkjent av meg i kveld. Ellers ingenting positivt å melde bortsett fra at Jamtfall gjør en fin figur. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2006 23:54 Post subject: |
|
|
Kan Iversen, Storflor, Essediri, Tettey og Koppinen få noe annet enn 1 på børsen etter denne kampen?
Vi burde ha scoret i 1.omg og hadde muligens fortjent 1-1 til pause, men 2.omg var tragisk. RÃ¥dville spillere, lange avstander mellom lagdelene og et Start-lag som ville mye mer enn oss.
Hyka satt forøvrig ikke på benken ifølge TV2-kommentatoren. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 23.07.2006 23:59 Post subject: |
|
|
Fantastisk, du nevner hele fem spillere. Likevel føler jeg det savner minst en til på listen din: Basma. Sier litt om hvor ELENDIGE vi var i dag. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 00:00 Post subject: |
|
|
Utrolig nok (hvis kommentatoren hadde papirene i orden) hadde RBK kun 4 (fire!) spillere på benken i dag. Kone, Jamtfall, Nordvik og en til (A.L. Hansen?) _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2006 00:01 Post subject: |
|
|
Tok det for gitt at alle skjønte at Basma var med på lista  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2006 00:01 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Utrolig nok (hvis kommentatoren hadde papirene i orden) hadde RBK kun 4 (fire!) spillere på benken i dag. Kone, Jamtfall, Nordvik og en til (A.L. Hansen?) |
+ Mathisen |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.07.2006 00:03 Post subject: |
|
|
Haha, en benk med tilsammen 1(!) startet tippeligakamp?
Uansett fint om ungguttene får spilletid. Ingenting som er bedre enn det, men poenget mitt er at jeg tror aldri Høgmo en gang hadde tenkt at noen av de skulle få noe ordentlig spilletid (da snakker jeg om mer en 4. min) Altså hadde han i praksis en innbytter, kone. Temmelig sykt med tanke på hvilke spillere som allerede var der ute. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 00:09 Post subject: |
|
|
Jeg ærger mig næsten ikke ovar at jeg ikke fik set kampen. Jeg ved ikke hvor mange drittkamper jeg kan tåle længer, desværre ser det ud til at der er flere på vej med Høgmos indstilling. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 00:10 Post subject: |
|
|
Enig der kleven.
Høgmo viser stygge tendenser da han ikke gir noen av ungguttene sjangs i det hele tatt i en kamp hvor vi uansett ikke har bedre alternativer på for eksempel venstreback.
Er ikke i tvil om at Norvik kunne gjort det minst like bra som Koppinen.
Det er en av de tingene jeg savner mest med Eggen-stilen. Han ville heller satt Kone på venstreback enn å rokkere om på laget. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|