English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Kroatia
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Vegard2711 wrote:
Direkte til 3 plass rankingen: https://en.wikipedia.org/..._play-offs

Vi er jo ikke engang nevnt her. Har vi ikke 13 poeng og således skulle vært på topp?

Er vel fordi vi ikke ligger på tredjeplass for øyeblikket.
Skjønner at det er en merkelig situasjon.

Last edited by toki on 06.09.2015 23:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Vegard2711 wrote:
Direkte til 3 plass rankingen: https://en.wikipedia.org/..._play-offs

Vi er jo ikke engang nevnt her. Har vi ikke 13 poeng og således skulle vært på topp?

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:24    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvor du fant den tabellen, Largactyl, men den var i hvert fall ikke på linken til vegard, hehe.

Edit: Ja vel, begynner å skjønne hva det går i. Razz

Last edited by Attaboy on 06.09.2015 23:26; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:25    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Kødder du, Oppmannen? Fiffe seg opp? Er det derfor du følger fotballen i Italia - for å fiffe deg opp?

Ja, jeg kødder. Ble frelst av Calcio for mange, mange år siden da Roberto Baggio herjet som verst, men at jeg er forferdelig opphengt i italiensk fotball i dag er dine ord Razz
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Hmmm. Er ikke helt sikker på det, Oppmannen. Du er vel den eneste som som holder liv i tråden Italiensk fotball her på rbkweb, spør du meg. Du vet mye og meget mere om Italiensk fotball enn oss andre dødelige på forumet i hvert fall. På lik måte som noen andre her inne snakker bedre og mer om tysk fotballs suverenitet.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Har vel vært en slags Roma-korrespondent, som Arnt Stefansen til tider, men det er ganske dødt sånn ellers. Kjedelig å chatte med seg selv og.

Serie A trumfer jo all annen fotball på gode dager Razz
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

Hehe, ok! Trodde allikevel det var mer alvorlig, Oppmannen. Da får du ha meg unnskyldt de feilaktige beskyldningene. Jeg kommer aldri til å snakke/tenke slikt om deg igjen. Embarassed
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Haha, mer alvorlig? Som hva da?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.09.2015 23:54    Post subject: Reply with quote

At du mente at Italiensk fotball mer eller mindre var svaret på alt - sånn satt på spissen, da. Trodde virkelig du var opphengt i italiensk fotball og at du fulgte serien med argusøyne. Vel, så feil kan man ta, hehe. Razz
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 00:02    Post subject: Reply with quote

Noen vil vel mene jeg gjør det, i den forstand at jeg ser et lass med kamper og leser masse på nettet o.l men jeg er objektiv nok til å se at de som sier at kvaliteten både på ligaen og landslaget har tapt seg stort de siste årene, de har rett. Mange ting som henger sammen med hvaerandre, som dårlige kommule stadioner, Milano-klubbenes forfall og mye rot på eiersiden i mange klubber. Samtidig er det noe med galskapen og skandalene som fengsler. Tullingen i Palermo, den enda større tullingen i Sampdoria, tragedien i Parma og såklart Silvo... alt er med på å krydre opplevelsen.

Og en gang i ny og ne får man se virkelig gode fotballkamper. Italia er Italia på godt og vondt. Når det er sagt holder jeg selvfølgelig knallhardt på Norge når vi skal til Olimpico i oktober. Noe annet ville vært en farse av Rinnan-aktige dimensjoner. Forstår ikke hvordan nordmenn kan ha et annet landslag enn sitt eget i hjertet. Forræderi, er det!

God natt, attaboy. Har du forresten fartstid i Panorama?
Jonas
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 00:41    Post subject: Reply with quote

Øy, man tuller ikke med il calcio!

Ja, vi er en sær rase...
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 07:24    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Møter et av Europas beste landslag og går på en skikkelig smell igjen, 0-4 tipper jeg. Kroatia er rett og slett bare tre hakk bedre. Glad jeg har Netflix/HBO! Cool

Care to elaborate?
Back to top
Standfot
Proff

PostPosted: 07.09.2015 07:40    Post subject: Reply with quote

Jeg må virkelig trekke tilbake alt jeg sa før kampen..
Aldri i verden ville jeg trodd Norge skulle slå Kroatia 2-0..
Tar av meg hatten, godt gjort!!

Bare for å ha nevnt det, Italia spilte 1-0 mot Bulgaria, vant vel også 1-0 mot Malta(som er det dårligste laget i gruppa). Nå er det en stund til vi møter Italia, men utifra disse resultatene, har vi kanskje en sjangs til å få til noe her? Norge virker som det eneste laget i gruppa som har litt flyt.

(Ubehagelig hvor fort pessimismen snur..)
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 08:06    Post subject: Reply with quote

Det er litt artig å se hvordan mange internasjonale medier fremstiller seieren som et stort skritt videre mot EM. Sannheten er jo dessverre, at seieren ikke umiddelbart gjør det sannsynlig at vi tar direkteplassen. Det største direktedøren som åpner seg, er at Kroatia kun tar uavgjort hjemme mot Bulgaria. Da er vi videre med oppskriftsmessig seier mot Malta. Dernest at vi vinner borte mot Italia.

Det viktigste bidraget fra seieren er muligens poengene den gir oss på UEFA-rankingen. Nå har vi gode muligheter for å bli seedet, og det kan bety mye. Blir vi seedet, er vi favoritter mot de fleste vi møter. Hadde vi ikke blitt seedet, møter vi fort land som Danmark, Sverige eller Tyrkia. Da er vi klare underdogs.

Sverige og Danmark har begge 3.plass som mest sannsynlig utfall slik jeg ser det, og begge vil være seedet. Om dette skjer og vi blir useedet (som dessverre blir mer sannsynlig om Albania sender Danmark ned til 3.), vil det være 50% sannsynlig at det blir et heftig nabooppgjør. Det ville vært artig og grusomt på samme tid, og vel den største landskampen på norsk jord noensinne, i form av prestisje, interesse og betydning.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 08:35    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
ace wrote:
Møter et av Europas beste landslag og går på en skikkelig smell igjen, 0-4 tipper jeg. Kroatia er rett og slett bare tre hakk bedre. Glad jeg har Netflix/HBO! Cool

Care to elaborate?
Må bare bøye meg i støvet her, trodde ikke de skulle klare det, men så ikke kampen. Mye gode serier på Netflix/HBO. Wink
zaphod81
Legende

PostPosted: 07.09.2015 08:41    Post subject: Reply with quote

Det er klart det er et stort skritt mot EM at vi nå ikke er avhengige av andre resultater for å sikre avansement. Det vil si: det gjaldt jo også før Kroatia-kampen, men nå er jo sjansen omtrent doblet for at vi klarer å oppnå de resultatene vi behøver for å sikre kvalifisering på egen hånd.

Og bare så det er nevnt: Kroatia har 4-3-1, og er ingen uovervinnelig seiersmaskin som garantert vinner sine to siste. Taper de mot Bulgaria, samtidig som vi slår Malta, er vi videre. Spiller de uavgjort mot Bulgaria (og vi slår Malta), så er både Italia og Norge videre med en gresselig kjedelig 0-0-kamp i siste runde.

Jeg tror også at vi ender opp med å måtte slå Italia borte for å kvalifisere oss direkte, men det er basert mest på magefølelse ut ifra x antall nesten-kvalifiseringer på rad. Jeg vet ikke helt om det er det mest sannsynlige utfallet.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 09:02    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er treg, men hvorfor snakker ingen om sjansen vår til å bli beste gruppetreer? Jeg venta egentlig på at de skulle ta opp dette under diskusjonen i studio etter kampen i går, men da de hørtes ut til å nærme seg temaet begynte Skullerud å snakke om fremgang og patos og mestringsfølelse.

Pr. nå har vi 16 poeng. Det eneste laget som kan true oss slik situasjonen er nå er Ukraina, som har 15 og én kamp mindre spilt, men de skal møte gruppelederne Slovakia og Spania i to av sine tre siste kamper. Vi kommer opp i 19 ved å slå Malta, og så skal de seks poengene mot det svakeste laget i gruppa trekkes fra igjen siden ei av gruppene har ett lag mindre. 13 poeng på disse kampene, selv med tap mot Italia, vil ikke det gi oss en fair sjanse?
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 07.09.2015 09:03    Post subject: Reply with quote

Vi får ikke poeng for å slå Malta, fordi de kommer på sisteplass, og dermed strykes resultatene på treer-tabellen. Nesten umulig for oss å bli beste treer uten å vinne mot Italia.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Tja, stort skritt høres i mine ører ut som om vi nesten er kvalifiserte, mens det fortsatt er klart mest sannsynlig at det blir playoff. Mulig en utydelig måte å få frem poenget på, men vi har i hvert fall ikke en fot i Frankrike enda. Sjansen for direkteplass økte muligens fra 6-7 % til 25 %, uten at jeg har regnet på det enda. Så det er ikke økningen det er noe galt med. Legger vi til grunn at Norge måtte vinne mot Kroatia, økte sjansen for topp2 med den reelle oddsen for at vi skulle vinne. Uten at jeg sjekket oddsmarkedet, vil jeg tro den oddsen lå rundt 4. Uansett en viktig seier på mange måter, men da sportsjournalister så en tabell der Norge lå på topp, 2p foran Kroatia og neste kamp var mot Malta hjemme, skjønner jeg jo at det var vanskelig å forestille seg at det er 75% sannsynlig at vi må ut i playoff.

Jeg legger til grunn at Kroatia får poengtrekk, selv om de de har anket. Og at vi vinner over Malta naturligvis, som jo må tas med i sannsynlighetsbetraktningen.

For at vi ikke skal måtte slå Italia på bortebane, må altså 1) Kroatia ikke vinne mot Bulgaria hjemme. Det ser jeg på som veldig usannsynlig. Vil tro at Kroatia har rundt 75% sannsynlighet for å vinne der, eller 2) Italia tape mot Aserbajdsjan, som er ekstremt usannsynlig. I 1) så er vi allerede videre etter seier mot Malta og i 2) er vi videre med uavgjort mot Italia.

Tror jeg skal prøve å regne litt på det senere i dag, for å estimere sjansen for å kvalle direkte.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2015 09:11    Post subject: Reply with quote

Norsk Regnesentral før Kroatia-kampen:
Sjanse for sikker plass (1.- eller 2.-plass i gruppen, eller beste treer på tvers av alle gruppene): 18,4 prosent

Sjanse for tredjeplass: 79,6 prosent

Sjanse for å komme til EM: 62,6 prosent
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 09:13    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at det ikke er noe snakk om beste 3-er, er at dersom vi tar nok poeng i den sammenhengen, kvaller vi direkte som en av de to beste i gruppen vår. Nå tar jeg det fra hodet, men tro det er Ungarn eller noe som kun må slå Færøyene hjemme så har de 14p i treer-regnskapet, mens vi har 13p og dårligere målforskjell, så da må vi slå Italia borte. Så den eneste måten vi da kvaller som beste 3-er er at vi ikke vinner mot Malta og derfor ikke blir topp2 etter at vi har slått Italia.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2015 09:16    Post subject: Reply with quote

Det mest interessante scenarioet er med andre ord hvem vi eventuelt kan møte i playoff.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 09:19    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Norsk Regnesentral før Kroatia-kampen:
Sjanse for sikker plass (1.- eller 2.-plass i gruppen, eller beste treer på tvers av alle gruppene): 18,4 prosent

Sjanse for tredjeplass: 79,6 prosent

Sjanse for å komme til EM: 62,6 prosent

Det var en nesten uforståelig høy sannsynlighet for direkteplass før Kroatia-kampen. I såfall har jeg undervurdert sjansen for at vi kunne gå videre direkte etter uavgjort i går, for hvis ikke så må jo sannsynligheten 16,1% (18,4-2,3%) nå tilnærmet multipliseres med 1/p(seier over kroatia i går).

Må understreke at prosentene jeg ga i forrige innlegg utelukkende tok for seg topp2.

Last edited by abjoern on 07.09.2015 09:24; edited 2 times in total
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 07.09.2015 09:20    Post subject: Reply with quote

For skal vi skal kunne bli beste treer så må vi tape/spille U mot Malta og slå Italia, i tillegg til at endel andre resultater må slå til.

Da er det bedre å slå begge to Smile

Tror vel nesten det er større sannsynlighet for at vi går videre som nr en/to i gruppa enn at vi "klarer" å bli beste treer Smile

Edit : Ser det er mange som har skrevet mye og bedre siden jeg begynte på mitt innlegg Embarassed

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Hasselbank
Junior

PostPosted: 07.09.2015 09:46    Post subject: Reply with quote

Så dere feiringen i garderoben? Anført av Per Ciljan sang de sala lala lala.

De i studio sa at det var lett og se at mange hadde en fortid i Rosenborg. Fantastisk.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb